Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Min ghetto stealth grow (YouTube) Reply To: Min ghetto stealth grow (YouTube)

  • reaper

    Member
    2010-03-13 at 14:58

    @markus004 wrote:

    @odlare1911 wrote:

    @baralillajag wrote:

    Reflektionen är det trots allt inte fel på även om ryktet påstår annorlunda: Reflects approximately 98% of radiant heat and light. (reflektionskoefficient synligt ljus enl artikel 0,9) – http://aluminum-foil.alexanderhiggins.com/aluminum-foil-properties.aspx

    Stämmer verkligen det? :O

    Har för mig ja läste nånstans att mylar hade typ 98% och folie runt 50%. Kanske minns fel dock. Kommer inte ihåg vart ja såg det :P

    här kanske?

    Olika material och dess förmåga att reflektera ljus
    o Räddningsfilt 70 % (90 % värmestrålning). Ultratunn plastduk som är väldigt skör, blir lätt skitig som i sin tur minskar förmågan att reflektera drastiskt, väldigt billig och kan skapa hotspots vid dåligt montage(montera så platt som möjligt). Svår att montera.
    o Aluminiumfolie 55 % (matt sida), 35 % (blank sida). Kan lätt bli hotspots och leder ström. Använd endast i nödfall.
    o Svart-vit plast 75-90 % (vita sidan). Helt ljustät, lätt rengörlig, skapar inte hotspots, väldigt lättmonterad och hållbar.
    o Vit färg 75-85 % (matt) 55-60 % (blank). Lätt rengörlig, skapar inte hotspots.
    o Mylar 92-97 %,(85 % värmestrålning). Tunn Plastduk, svår att rengöra och kan skapa hotspots vid felmontering.
    o Foylon 95 % (85 % värmestrålning). En mycket hållbarare version av mylar som är lättrengörlig. Kan skapa hotspots vid felmontering.

    texten är tagen nånstans här på swecan, minns ej var dock

    Ja men precis, exakt det ja läst förut :)