Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Jag har nog aldrig bott i skogen, men jag längtar dit. Reply To: Jag har nog aldrig bott i skogen, men jag längtar dit.

#526458

skumbanan
Member
firsttimer wrote:
Skumbanan: Bra skrivet, det låter faktiskt exakt som mig. Tror vi skulle komma bra överens :)

Det är nästan så man måste skämmas över att vara människa idag. Vi plöjer oss fram och struntar totalt i jord och natur. Allt får vika sig i vår framfart.
Tänker på Svenska Akademien – En Varning när jag läser de senaste inläggen.

Tack. Jo det är ju så vi är programmerade. Att ta för oss antingen rent egocentriskt eller för att gynna ett kollektiv. De själviska generna som lägger grunden för vårat beteende vill säkerställa sin överlevnad. Vi rår i de flesta fallen inte för våran strävan efter att samla på oss så mycket vi förmår och i tristessen av för mycket tid som annars skulle gått åt att samla mat så har vi sex eller kommer på nya saker vi behöver för att attrahera andra människor eller må så bra som möjligt. Men jag tror det finns en chans att vi lär oss. Vi måste bara komma ur det kapitalistiska systemet där det finns vinstintresse i allt. Risken är bara att vi fortsätter föröka oss för mycket om vi får för mycket fritid.