#492633

bollore
Member

@Gaviota wrote:

Jag brukar hålla dom under nätet 3-5 veckor in i blom.
Men det beror lite på hur mycket dom stretchar i blom.
Det e lite olika från strain till strain.

Min tanke är en låg och bred kruka, jag vet att man igentligen skall ha djupa krukor. Men det är thight med plats, den lilla plats som finns den skall vara för blomman. Rötterna borde väll söka sig i sidled om plats finnes, eller?
Skall man fimma under scrogen? Man kanske skall pilla ner topparna i 2 – 3veckor i blom. Vet inte hur mkt en PPP stretchar. Någon ???

Hur har det gått för dig? Har du 2*125 nu och hur gick det med värmen?
Jag ska själv uppgradera min högtalare med 2*125 1röd och 1blå och man kommer kunna höja och sänka dem med “easy rolls”. Sen skall även fler fläktar in, de är gamla rör-fläktar på 99m3/h 🙄 och sen gör jag det enkelt för mig och köper AC fläkt för 169kr på CO. Alla dessa fläktar brummar dock en jävla massa men jag kommer koppla in dimmer och se vad lite varvtalsbegränsning kan göra åt oljudet.

Jag har ju också begränsat utrymme så skall jag köra med 2 krukor så kommer de få plats om jag kan hitta några med måtten B 15 L 25 H 20 så skulle de passa perfekt men just nu lutar det åt å modda ihop lite mindre krukor med en Big pack glass låda för å få krukor som passar.

Har själv inte odlat PPP men har en polare som gjort det och hans stretchade rätt mycket faktiskt, jag tror den heter just Power plant för att den är så växtkraftig och sticker lätt iväg snabbt.

Vore kul att se bilder på ditt växt utrymme.
Bless