Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Första odlingen, utkast över första garderobsritningen. Reply To: Första odlingen, utkast över första garderobsritningen.

  • gevalia

    Member
    2008-12-08 at 18:40

    Du har en stor garderob, och det är en fördel. Tuta och kör, och se vad som händer! Ett sätt att förbättra planen vore att (i enlighet med mitt förslag nr 2 ovan) leda den kalla ventilluften ner till trean, och ha fyran som varmluftsutsläpp. Men fortfarande tycker jag att du målar in dig genom att du vill ha ventilen med i systemet.

    Jag har ingen aning om vad som kommer att hända med luften om du gör som i skissen. Hur trean skulle kunna bli ett varmluftsutsug förstår jag inte. På vilket sätt kommer den varma luften att sugas ut genom trean? Jag antar att ventilens kalla luft kommer att rasa ner genom fyran, och att rummets kalla luft kommer att sugas in genom trean.

    Om du målar garderoben bör det vara i en matt vit färg, så matt som möjligt, och så vit som möjligt. Sådan färg, råvit takfärg eller liknande, köper du var som helst där man kan köpa färg, till exempel i en färghandel. (Vanliga vitlaminerade garderobsytor är annars helt OK.)