Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Fri Energi – WTF? Reply To: Fri Energi – WTF?

  • jimrob

    Member
    2008-09-16 at 21:40

    Jag tycker också att det är kul att Anybody pallar att snöa in på dessa teorier i tid och otid. När jag läser hans inlägg så brukar jag få smak av samma positiva “all-we-need-is-love”-känsla som jag upplevt själv när jag känt mig extra “upplyst” i min ungdom. Bilderna som han tog upp i sitt exempel var as-sköna… jag garvade järnet.

    Men trots detta så är det (filosofiskt sett) fullt möjligt att det inte är fejk, så jag är inte beredd att kasta den första stenen. Jag tror även att historien visar att för typ varje tiotusental av skojjare så finns det ett missförstått geni.

    Dock så är jag ganska övertygad om att ifall någon verkligen har nått ett vetenskapligt “genombrott” så skulle dom inte nöja sig med att leva som rättshaverister och nät-aktivister utan i stället se till att tjäna en dollar och en cent på sin uppfinning. När makteliten tystar ner hotande upptäkter så tror jag desvärre att dom tystar ner forskarna i fråga. De som tillåts fortsätta att sprida sitt budskap betraktas nog som harmlösa.

    Men, never the less, kämpa på Anybody. Vem vet, en vacker dag kanske du får rätt. Det vore rätt fett i så fall!!