Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Första odlingen, White Widow Reply To: Första odlingen, White Widow

  • stol

    Member
    2008-04-13 at 00:47

    Kör på med din HPS nu du, fast ha ett duktigt bra avstånd i början och sänk gradvis. Jag kör själv med en 600w Grolux (blått ljus) i vegg, eller rättare sagt igenom hela odlingen, bara första dagarna dom står under LE. Det sägs att LE ska vara bättre att vegga under men jag tror att HPSens Lumens försprång väger upp det(Obs vad jag tror), om du väljer att fortsätta köra LE så switcha lampa en vecka innan blom för at plantorna ska vänja sig.

    De går inte heller riktigt att säga att om man blommar dom vid 30 så slutar dom vid 60cm, det beror helt och hållet på strain och phenotyp. Om du har lite problem med höjden så toppa plantan och/eller kör ScrOG. Det går ju alltid att binda ner plantan me om den drar iväg alldeles för under stretchen.

    Blev en j-vla massa text igen :P

    Edit: Ett hett tips e att skaffa kanalfläkt rätt snart, blir lite väl varmt med HPS utan men går att lösa genom att blåsa ut värmen med bordsfläkt genom dörren, högst temporär lösning men de funkar någorlunda. Har gjort de själv med sagda 600w, kan bli lite varmt ibland men ha fönstret öppet i rummet så går de.