Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling trippig strain? Reply To: trippig strain?

  • torparn

    Member
    2008-01-30 at 20:22

    @k3lle wrote:

    okej, själv har jag funderat på arjans haze #3 och barneys farm night shade från dope-seeds.com. låter det ok, eller har ni några tips från egen erfarenhet?

    detta skulle isåfall bli mina första strains. men jag skulle vilja kunna ha två eller tre olika strains på en gång. då är jag dock osäker på vilka som passar bra ihop med tanke på indica/sativa, buskighet och tiden de behöver, etc.

    till torparn och resten;

    är det så att det “ofta” blir en starkare potens på hybrider som man korsar, eller kan det lätt gå ner sig också i styrka? styrka är ju givetvis inte allt, eller är det? allt känns så relativt.

    Jag skulle inte rekomendera en Haze som första odling, det finns lättodlade sativor som är enkla att odla och blommar på 8-9v. Arjans hazar verkar ganska lättodlade iofs, körde iofs 2:an med en nypa NL inkorsat..

    Att blanda strains har jag alltid gjort, variation på rus/smak/styrka behövs. Sen är det kul att mixa olika sorter, en med smak och en med bra rus t.ex. Givetvis kan det ställa till problem, speciellt med olika blomtider då man kanske måste ha olika näringsblandningar. Tänker speciellt på PK13-14. Är nån av sorterna känslig för näring kan det bli samma problematik… Eller så anpassar man sig efter den som behöver minst näring.

    Allt är relativt :) Ingen av oss har samma förutsättningar och vi gillar olika saker….