Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Amsterdam Reply To: Amsterdam

  • jan_ros

    Member
    2007-10-11 at 13:19
    Trestor wrote:
    Gatan heter Haarlemmerstraat och Coffeeshopen du menar är nog Le Grotto?

    Kan tipsa om att på samma gata, mycket nära Barneys ligger en indisk resturang som heter Bal Raj. De har den godaste indiska maten jag någonsin ätit. Rekommenderas skarpt! Barneys och Dampkring har för övrigt nog bästa haschet i stan.

    Före man kommer till Haarlemmerstraat, om man går från centralen, före man korsar första kanalen, där ligger en coffeeshop som heter “Rasta Baby”. Den och shoppen som ligger längre mot Red Light fast fortfarande högst upp mot centralen, passande nog döpt till “Central”, de två är nog de billigaste shopparna. Båda har ett standardpris på 12,5 euro och för det kan man ibland få upp till 2,6 gram av det finaste (det varierar per sort) vilket ger ett grampris ibland under 5 euro. Nöjer man sig med importerad Thai kan man på de två shopparna ibland komma under 3 euro grammet. De kan dock ofta ha hasch av tvivelaktig kvalité så jag köper bara gräs där. Se ovan vart jag köper hashish :)

    Hehe okej så billigt importerat hash är inget att ha? Vilka sorter rekomendrarer ni? Jag hade tänk gå till en av Greenhouses för att röka white widow? Eller någon haze? har ni något att rekomendera?