Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Köp & sälj (Endast frön) [S] Utomhus frön: Thyphoon-Nepal-Royal Nepal+nyheter 2012 Reply To: [S] Utomhus frön: Thyphoon-Nepal-Royal Nepal+nyheter 2012

  • weedloco

    Member
    2007-10-09 at 00:40
    Maroxx wrote:
    man ska alltså plantera ut dem i slutet av mars nån gång? vi tänkte leta ett diskret ställe där inga går och där de inte drar till sig uppmärksamhet

    och man bör grodda dom innan plantering? vi har ingen möjlighet att vegga dom inomhus då vi båda bor hos föräldrarna men att grodda i nåt litet skrymsle ska väl inte vara så svårt…

    “Men även med ett 100% automatiserat system så kan de inte stå orörda så länge!”
    hur menar du? 😳 , första gången för oss(har bara läst här i forumet) så vi vet inte riktigt vad man måste göra, tillsätta växtnäring och eventuellt vattna om det inte regnar?

    ber om ursäkt om detta är fel tråd

    —> [EDIT: Tanska, du får ursäkta att jag snor plats i din säljtråd, men det är i ett gott syfte:D Dessutom slipper grabben starta en ny tråd!] <--- Snarare i slutet av april/början av maj beroende på var du bor! Efter sista frosten i princip! De kan veggas ute förusatt att ni skyddar dem mot bl.a sniglar i början medan de är små! Om du odlar inomhus med alla faktorer såsom bevattning, näringstillförseln, temperatur- och ventilationskontroll, automatiserade(DYRT) så finns ändå oförutsedda faktorer! Alltså kan de inte lämnas åt sitt öde i veckor i sträck, högst några dagar beroende på hur pass automatiserat du har! Först trodde jag att du menade att du skulle sätta ut dem NU:? Thyphoon må vara frosttålig, men den tål INTE åtskilliga minusgrader vad jag har förstått! Du har ju ett halvår på dig att scanna igenom forumet och om du och din polare tänkt göra detta tillsammans så delar ni på ansvaret att snappa upp så mycket som möjligt fram tills våren! Ni kommer bli förvånade vad en timme om dagen surfandes på forumet i ett halvår kan göra för ens odlingskunskaper! Det är bättre att lära av andras erfarenheter och misstag än att begå dem själv på nytt:wink: Happy reading!