Nybörjare med utrymmesbrist.

Nybörjare? Första odlingen? Börja här.

Moderators: YriLuvan, Hr Sanders

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
reaper
Lieman

Nybörjare med utrymmesbrist.

Postby reaper » 2005-11-23 9:03:15

Hejsan alla kattkissdoftälskare.

Det är så att jag och min sambo har tröttnat på dyrt skitröka och vi har länge funderat på en egen liten bäbis i garderoben.
Jag har läst en hel del guider och tycker dom är toppen men lite röriga. Vårt utrymme är lite udda, nämligen;

Höjd 87 cm
Djup 58 cm
Bredd 70 cm

På grund av utrymmet tänkte vi ha En planta och har tittat runt lite på olika seeds. Orange bud 100% är det vi fastnat lite för.

Någon som kanske har odlat på begränsat utrymme och kan tipsa om en liten, men potent variant?

Ljus har vi planerat att ha 5-6 20W LE (4-5 runt och en över) och ev plussa på några till blomningen.
Vi slopat tanken på HPS tills vidare.

Sen undrar jag om det räcker att ha en bordsfläckt som rör om luftcirkulationen. Eftersom vi inte kan börja såga i fastighetsägarnas luckor; kan man bara låta luckan stå på glänt? :oops:

Blomjord och näring vill vi gärna också ha tips på.

Så har vi läst oss till att man veggar på 18 h ljus och 6 h absolut mörker och blommar 12/12.

Men vad gör vi om den blir för hög (det e ju lixom vår uppgift.)? :roll:
Som jag har förstått så kan jag sätta dom i blom när jag tycker att den är stor nog (med hänsyn till att den ska växa lite i blomperioden såklart.).

Är vi helt fel ute eller låter det möjligt?

Tacksam för svar.

Generalknas och Knasapetter.

Dr. Snuggles
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Dr. Snuggles » 2005-11-23 14:46:04

Om du har möjlighet att ventilera ordentligt skulle jag ändå slänga in en kraftig lampa, som till exempel en 250-watts HPS. Har odlat i ett betydligt konstigare utrymme med endast två datorfläktar som ventilation. Med betydligt fler plantor. En stor LE kanske vore något?

Edit: Såg att ni inte kunda såga i luckorna. Du har inget möjlighet att skaffa en likadan lucka att såga i? Ventilation är ganska viktigt, och man vill ofta utestänga ljuset från en odling för att undvika uppmärksamhet.

Om plantan blir för hög kan du binda ner den med snören eller något lämpligt nät. Att börja toppa kraftigt kan vara dumt om du är oerfaren.

rizzla
Garderobssnille

Postby rizzla » 2005-11-23 15:00:29

ScrOG är väl lämpat för små utrymmen...

Thc-Junkie
Ganjafanatic

Postby Thc-Junkie » 2005-11-23 16:02:44

Små och små, jag tycker du har ett rätt stort utrymme!

Om du odlar SOG och blommar efter någon dags veggning bara så har du en planta som är runt 50cm med rätt strain och teknik. Du ska alltså ha måånga plantor då dom växer som en pinne rakt upp och inte grenar sig mycket/alls

Annars är väl scrog på 4plantor också en möjlighet.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2005-11-23 23:06:03

Tackar!

Fina svar. Jag har endast kollat in både SOG och ScrOG lite snabbt och känner pepp!

ScrOG är det vi kommer köra.

Som tur är har vi inte inhandlat någonting ännu men jag såg att dom hade 125 W le på med Blått/vitt resp rött/orange.

Vi kommer hur som helst ha rejält med 20W´s LE.

Garderoben står inne i en klädkammare så in dit går bara jag och min flickvänn, jag ska fixa en skiva så installerar jag datorfläktar i den och ersätter luckan. Tack för tipset, haha jag hade inte ens tänkt tanken :oops:

En fråga till är om någon har någon bra guide på hur man fäster Kolfilter.

Tackar för fina svar!!!

Return to “Cannabisodling”