Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Utomhusodlingen2006 Reply To: Utomhusodlingen2006

  • reaper

    Member
    2006-04-12 at 06:45

    I år blir det ingen utomhusodling för mig. Efter fjolårets dundrande fiasko. Av de 19 plantor som jag planterade på 5 olika ställen i naturen så var det ingen som hann blomma och bara 2 som undvek att bli trampade på/uppryckta. Inte konstigt att folk hittade såpass många, det var en kanonsommar och då är det så mycket folk ute i naturen.

    Iaf kan jag meddela att med sativadominerade strains så som Purple Power eller New Purple Power så hjälper det inte att starta odlingen tidigt. Fjolårets utomhusodling startade i februari ändå hade ingen börjat blomma i slutet av augusti och inte hade de kommit mycket längre i mitten av oktober då jag kapa dem.

    Låter jag bitter? Det kan du ge dig fan på att jag är, 19 plantor på 5 platser var mycket jobb med att ta hand om dem. Det var trist att det sket sig.

    Jag önskar dig och andra utomhusodlare lycka till. Prova gärna några olikastrains så vi kan koma fram till vilka som funkar i Sverige och vilka som inte gör det.