Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Shiva Shanti II Reply To: Shiva Shanti II

#281118

reaper
Member

Ja nu e det så länge sen du fråga så du vet säkert om de behövde mycket ljus. Men jag kan berätta att all maja vill ha mycket ljus, skitmycket. Men om du odlar på sommaren och har två fönster i ett hörn (funkis) riktade sydväst så har du ju solen, och hon e inte så kass. Sen kan du ju tillverka en ljuskrona med typ 6 LE lampor hängande lysande 24/7. Jag gillar iden, ska jag köpa ett hus så ska mina plantor stå i ett sånt hörn. För man vill ju se dem hela tiden, inte gömma undan i nån garderob. Känns ju lite pundigt, att hålla på med HPS lampor opch sånt.
Låt plantorna se solen, de smakar bättre då :D

Men iallafall så var jag nere på Sansi seed i Amsterdam och köpte på mig lite olika sorter, bla Shiva Shanti 2. Detta för att jag ville ha några frön som jag kunde ha i fönstret, han sa att SS2 funka bra för det, plus att de är billiga. Man förlorar inte så mycket pengar. Men om man har feta elräkningar som man får med HPS så är det ju lika bra att smälla till med fetfeta frön. Men ska säga att jag rökt (röker) SS2 precis och det funkar finfint. Ja, jag skrev det här långa inlägget :D