Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Ny cb B52 odling dag för dag Reply To: Ny cb B52 odling dag för dag

  • reaper

    Member
    2009-01-11 at 23:01

    @bollore wrote:

    @Rozen wrote:

    @Cheech-Chong wrote:

    Ehhhh ja vet inte om du behövde gräva ner HELA stammen !!!

    den får ta sig lite i växt så kan man alltid ta bort stödet senare…

    hoho… 😆 Ja det där mjölkpaktetsstödet var väldigt uppfinningsrikt av dig men det är fel väg att gå… När du gräver ner stammen så skjuter det ut nya rötter ur stammen, så om du tar bort stödet sen så kommer det nya rötterna att dö om du inte planterar ner den igen.

    Det fel du gjorde nu var att du hade lampan för långt ifrån plantorna i början så att det sträkte på sig onödigt mycket. Sen så borde du haft en liten fläkt som blåser på plantorna så de gungar lite hela tiden, detta tränar plantan och gör stammen starkare och plantan kommer kunna bära upp alla nya blad utan att den lutar/viker sig.

    Men nu har du iaf fläkt såg jag, så mitt tipps är plantera om alla i större krukor (detta kommer förmodligen att få fart på dem som du upplever står stilla i växten) och rikta en fläkt mot dem.

    MVH // bollore

    Hehe kunde inte sova en kväll låg och grubbla på hur man kunde stötta upp stammen på ett bra sätt utan att plantera om dem. Blev less på blomster pinnar då stammen vek sig hela tiden och föll ner så fick jag snille blixten att kapa mjölkpaketen på båda ändar och trä den över växten och fylla i med gjord. Verka ha gjort dem gott en så länge, men får väl införskaffa djupare och större krukor om ngn dag skulle jag tro. Har två stycken fläktar som ventilerar utrymmet nu och växterna gungar för fullt :)

    Då detta groow utrymmet är provosoriskt til det “nya” blir klart slutet av veckan så kommer nya bilder :)

    Lite tips på kanalfläkt, kol filter? Tänkte ev ta sticklingar på dessa och spara en som moder, lite feedback på och vegga med LE kanske?