Nya tag mot nivån på forumet

Information från swecan. Reglerna för forumet finns här bl.a.
Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
swecan
Site Admin

Nya tag mot nivån på forumet

Postby swecan » 2003-06-15 7:16:23

Nivån på swecan har sjunkigt rejält och mycket beror på att folk inte respekterar reglerna i Universitetet (dvs dom forumsdelar med ett "U" framför sig). I Universitetet så skall det bara finnas inlägg som är utförligt skrivna och seriöst menade. Nybörjarfrågor hänvisas till forumsdelen "Cannabisodling". Alla svar på trådar i Universitetet skall tillföra något till tråden, inga småkommentarer som tex. "va fint" eller "nej så är det inte" etc.

På grund av mängden skitinlägg så har jag bara raderat utan att varnat för att hoppas folket som får sina inlägg raderade fattar vinken men så är det tydligen inte. Jag har prioriterat mer tid till swecan nu temporärt där jag kommer varna användare som postar saker som inte hör hemma i Universitetet.

Många av våra seriösa användare har dragit sig för att posta och bidra med sin visdom till forumet pga. att nivån har sjunkigt så lågt. Detta [b]SKALL[/b] stoppas och nivån återställas.

Xeno
ForumModerator
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Nya tag mot nivån på forumet

Postby Xeno » 2003-06-15 7:35:50

[quote="ashtray"]På grund av mängden skitinlägg så har jag bara raderat utan att varnat för att hoppas folket som får sina inlägg raderade fattar vinken men så är det tydligen inte. Jag har prioriterat mer tid till swecan nu temporärt där jag kommer varna användare som postar saker som inte hör hemma i Universitetet.[/quote]

Även jag kommer att varna alla som skriver oseriösa/skit inlägg i [b]Universitetet[/b], råder er alla att läsa reglerna i [b]Informations [/b]forumet

///Xeno

Gin
Shôgun

Postby Gin » 2003-06-15 12:15:33

You go you!

(Tur det här inte var U va? =) )

[EDIT ashtray]
Jasså? :wink:
[/EDIT]

reaper
Lieman

Postby reaper » 2003-06-15 12:29:44

Kan det vara så att reglerna är oklara? Jag tror mig tex. ha fattat dem men kanske jag inte har det?

Jag tror i alla fall inte att alla användare bara skiter i reglerna, och läst dem måste väl förhoppningsvis de flesta ha gjort. I U forum postar man bara om man har något konstruktivt att bidra med, right?

Vad jag har varit osäker på är huruvida beröm och annat är tillåtet om det just bara bidrar med att berömma någon för tex. en kontruktion?
Allt måste vara konstruktivt men är inte beröm det om det uppmuntrar och glädjer någon. hmm?

Annars tycker jag att det är väldigt bra att ni skärper reglerna! Instämmer med föregående talare.

Funk Doctor Spock
Ganjaman

Postby Funk Doctor Spock » 2003-06-15 14:06:22

Det är bra med ordning och reda, så länge det inte går till överdrift. Jag skulle också vilja påpeka att antalet forum gör det nästan omöjligt att navigera sajten under påverkan av vissa torkade små blommor. Det är kanske därför det blir så mycket oklarheter.

swecan
Site Admin

Postby swecan » 2003-06-15 14:44:52

[quote="Cloudchaser"]Kan det vara så att reglerna är oklara? Jag tror mig tex. ha fattat dem men kanske jag inte har det?

Jag tror i alla fall inte att alla användare bara skiter i reglerna, och läst dem måste väl förhoppningsvis de flesta ha gjort. I U forum postar man bara om man har något konstruktivt att bidra med, right?[/quote]

Rätt uppfattat.. det är långt ifrån alla.

[quote]Vad jag har varit osäker på är huruvida beröm och annat är tillåtet om det just bara bidrar med att berömma någon för tex. en kontruktion?
Allt måste vara konstruktivt men är inte beröm det om det uppmuntrar och glädjer någon. hmm?[/quote]

Bidrar man inte med något betydande till posten i en U-del av forumet så skall man inte posta, detta gäller även nybörjarfrågor. Om det inte håller tillräcklig nivå eller är en nybörjarfråga så skall det postas i "Cannabisodling"-delen.

[quote]Annars tycker jag att det är väldigt bra att ni skärper reglerna! Instämmer med föregående talare.[/quote]

Reglerna är dom samma, vill bara att folk skall uppmärksamma sig på dom lite mer. Tack!

swecan
Site Admin

Postby swecan » 2003-06-15 14:47:51

[quote="Funk Doctor Spock"]Det är bra med ordning och reda, så länge det inte går till överdrift. Jag skulle också vilja påpeka att antalet forum gör det nästan omöjligt att navigera sajten under påverkan av vissa torkade små blommor. Det är kanske därför det blir så mycket oklarheter.[/quote]

Sure, misstag kan alla göra och en varning behöver inte vara världens undergång utan vet man att man annars brukar göra seriösa inlägg så kan man se det som en tillrättavisning.

Kul att så många vill dela med sig av sina åsikter och konstruktiva kommentarer!

Delta-9
Gräsfläckar på knäna

Postby Delta-9 » 2003-06-15 18:39:54

Eftersom bra information försvinner bland oväsentligheter och "knasteorier" tycker jag att hårdare moderering av Universitetet är bra.

Kanske skulle en enkel sak som att byta plats på coffeeshopen och U, så att cannabisodling är det första forum som dyker upp, leda till att fler nybörjare postar där.

Jag tycker också att Avancerade metoder... ska vara motsatsen till nybörjarforumet: ett hårt modererat "proffs"forum.

Bra initiativ, Ashtray.

Trestor
Trollgubbe

Postby Trestor » 2003-06-16 2:17:11

Hmm.. ja, det kanske vore en bra idé. Att byta plats på Coffeeshoppen och Universitetet. Jag tror jag gör det på prov få se hur det funkar, det är lätt att byta tillbaks annars om alla får svåra förvirringssymptom.
Blessed be.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2003-06-16 8:44:55

Det är bra med platsbyte, och förvirringen finns ju alltid med ändå så... Ashtray, du har rätt attityd, jag håller helt klart med om att nivån på univeritetet bör höjas. "Hårdare tag" är bra, men det behövs oxå fler bra frågeställningar, många av dom avancerade gossarna och flickorna går till og och andra ställen. Det är inget fel i det, men det borde verkligen finnas avancerade odlingsdisskusioner på svenska. Även empiriska slutsatser och tillvägagångssätt borde postas, men det är kanske läskigt att berätta om "värsta knarkodlingen" i lilla Sverige.

Farull
Garderobssnille

Postby Farull » 2003-06-16 12:58:49

Kan man inte på något sätt lägga till en informationstext som visas när man ska posta ett inlägg i något av universitetsforumen? Så att reglerna syns VARJE gång man skriver något nytt?
Jag tror att den största anledningen till att reglerna bryts är just att nya användare helt enkelt inte känner till dom.

Trestor
Trollgubbe

Postby Trestor » 2003-06-16 20:02:39

Nja.. jag skulle tycka det vore ganska irriterande att se en regeltext varje gång jag postar. Det är varje medlems skyldighet att läsa reglerna, gör de inte det får de faktiskt skylla sig själva om deras poster raderas gång på gång.
Blessed be.

hst
Gräsfläckar på knäna

Postby hst » 2003-06-16 20:22:00

Bra initiativ. Jag har märkt att mycket kunskap försvinner och återkommer i vågor. Jag vet inte hur många gånger jag har läst om aluminium/vit färg och bästa sättet att gro sina fröer. Hoppas denna satsning kan hjälpa till att sprida kunskap permanent.
[b]It don't mean a thing if it ain't got that swing.[/b]

Skunken
Röörskadad

Postby Skunken » 2003-06-16 20:54:11

skulle man inte kunna fixa en FAQ på forumet? lr det är för mkt jobb?
finns ju många frågor som kommer flera gånger i månaden...

Trestor
Trollgubbe

Postby Trestor » 2003-06-16 21:13:58

Skunkjävel: bara att du sätter igång :)
Blessed be.

Skunken
Röörskadad

Postby Skunken » 2003-06-16 21:28:07

[quote="Trestor"]Skunkjävel: bara att du sätter igång :)[/quote]

jag kan i allafall förska... man kan ju fylla på den hela tiden.. allt
eftersom...=)

EDIT:
shit 8O va inne och tittade på OGs http://www.overgrow.com/growfaq/
det tar ju 2 år att göra om alla dem....ush..
men jag börjar så smått... :P

PachiPachiHand
Tankspridd

Postby PachiPachiHand » 2003-07-26 14:52:24

Har alla förbisett min tråd som jag postade för ett tag sen? :roll:

http://www.swecan.org/modules.php?name= ... hp?t=10935
If the words 'life, liberty, and the pursuit of happiness' don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on. - Terence McKenna

baltazar91
ForumModerator

Postby baltazar91 » 2003-07-26 16:37:36

Jag kan trösta dig med att sedan du skrev det inlägget har modereringen i Universitetet skärpts betydligt och varningar delas ut som om de vore julklappar på Julafton.

Powerpuffgirl
Kifferin

Postby Powerpuffgirl » 2003-07-26 16:41:17

Nejjdå, jag har läst den.

Numera finns det en frågelåda. Alla använder inte sökfunktionen, de kanske inte ens vet att en sådan finns.
Precis som Farull skriver, så tror jag inte att folk skiter i att följa reglerna, de känner inte till dem, de struntar helt enkelt att läsa dem. Sedan är det så att vissa forum modereras hårdare än andra, dvs de som ligger i universitetet.
Moderatorer prioriterar inte lågt, men också moderatorer kan bortresta eller trötta.
I universitetsforumen postar man bara om man har något konstruktivt att säga. Visst kan man ge beröm eller hålla med om något där också (att vara snäll är aldrig fel :) ) men man bör tala om vad som är bra eller varför man håller med. (Detta är bra och trevligare om man gör så även i icke-u-forumen, men det ses med blidare ögon där.)
Hier riecht es komisch, das ist weil - wir kiffen.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2003-07-26 17:34:20

Jag gillar också moderering som plockar bort saker från en forumsdel där det inte hör hemma eller inlägg som håller för låg nivå. Men jag hoppas att man fortfarande kan vara lite lättsam i coffeshoppen? Om man aldrig får lov att komma med lite småprat eller rent sociala kommentarer blir forumet trist.

Lite överdrivet är det också om man råkar nämna cannabis i nån forumsdel där det *absolut inte* får sägas ett ord om droger osv. Det viktigaste med modereringen anser jag vara att man plockar bort saker som skulle kunna vara skrivna av Ken eller nån av hans polare, (nån som minns det gästspelet? Usch...) samt oartigheter och påhopp.

Fast bättre för hård än för slapp moderering. Bästa sättet att döda en community är att sänka nivån.

baltazar91
ForumModerator

Postby baltazar91 » 2003-07-27 1:02:19

Klart att man kan vara lättsam i Cofféshoppen. Jag tycker att småpratet är en del av själva livet på Swecan. Utan det blir det dött och trist.

I universitet kan man begära av folk att de försöker uttrycka sig ordentligt, bidra med konstruktiva idéer mm. Ska man skojja där är det en fördel om man gör det i anslutning till att man framför åsikter till ämnet i tråden.

I Cofféshoppen tycker jag att det ska vara rätt fritt, men håller med om att inlägg i stil med vad Ken och hans polare presterar inte håller måttet. Därför är Ken portad från forumet, hans IP-adress bannad för evig framtid och ett hatbrev skickat till hans fanclub. ( <-------- exempel på skoj)

Raja Ram
Shpongled

Postby Raja Ram » 2003-07-27 1:14:58

När var Ken inne här egentligen? Har hört om det förr, men jag har aldrig sett till honom. Har ändå varit och läst i forumet ganska aktivt senaste två åren. Vad skrev han för typ av inlägg? :)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2003-07-27 1:28:01

Han brukade skriva ungefär så här: "EEEEEEYYYGUZZAR LÄGET????" Mycket mer var det inte. 8O

reaper
Lieman

Postby reaper » 2003-07-27 4:51:27

Jag är så jävla lat så jag brukar bara trycka på "nya topics" och pladdra på i de trådar jag tycker jag har något att säga i. Men jag förstår mycket väl hur jobbigt det måste vara för moderatorerna att hålla koll på alla haschtomtar så jag ska kolla noga efter U'n i fortsättningen (men jag tror inte jag har skrivit fjantsaker i nån sån tråd.. hoppas jag.. kanske under ett svagt ögonblick när jag varit svängd isåfall.) :oops:

Koi
Garderobssnille

Postby Koi » 2008-07-28 14:19:06

Är det bara jag som tycker att nivån, i forumet skunkit de senaste året?
Mycket flamsinlägg, och inlägg utan riktigt innehåll.

Moderatorer, dags för hårdare tag igen?
[i]Once a man and twice a child,
and everything is just for a while.[/i]

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-07-28 15:08:58

Jag har en paus. Men när jag är tillbaka, passa er skräppostare och regelbrytare!

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2008-07-28 15:56:33

Jag kan inte göra annat än instämma Koi, för något år sen besökte jag Swecan utan att vara medlem och då verkade det väldigt seriöst och bra, sen tog ju jag ett litet uppehåll, sen nu för dryga månaden sen blev jag medlem igen och sen dess tycker jag att allt har kännts mer oseriöst, mindre seriösa inlägg, sämre stämning och många fler inlägg som är dåligt skrivna, alltså att man t ex inte börjar med stor bokstav etc... Okej visst, jag kanske inte ska klaga så mycket över dåligt skrivna inlägg, även jag glömmer bort att Swecan inte är msn. Men Mods jag tycker ni ska ta tag i det här!

Och sen tycker jag man ser väldigt många inlägg där folk tydligt påpekar att de ska sälja det de odlar, om folk nu är så dumma att de gör det, varför skriva det här? Och är det inte så att all diskussion om försäljning INTE är tillåtet på Swecan? Inte vill vi väl att Swecan ska sjunka till Flashback nivå heller?

Tack för mig :)
"The reason that drugs kill people is that drugs is drug"
-Sofia Modigh [KD]

Who need drugs when there is weed?

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-07-28 18:15:46

Det är inte bara modsen som ska ta tag i detta, dock. Även användarna har väl ett ansvar för att skapa ett schysst forum? Hur svårt kan det vara att börja en mening med stor bokstav, t.ex.? Om vi mods och admins slapp sitta med sånt skräp hela tiden, så kanske vi kunde göra lite mer kreativa grejer med Swecan.

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2008-07-28 18:18:57

[quote="PapaiNoel"]Det är inte bara modsen som ska ta tag i detta, dock. Även användarna har väl ett ansvar för att skapa ett schysst forum? Hur svårt kan det vara att börja en mening med stor bokstav, t.ex.? Om vi mods och admins slapp sitta med sånt skräp hela tiden, så kanske vi kunde göra lite mer kreativa grejer med Swecan.[/quote]

Det har du såååååå rätt i! Tänkte mig inte för när jag skrev riktigt :) Det är upp till var och en av oss att göra SC till ett mysigt litet krypin :D
"The reason that drugs kill people is that drugs is drug"

-Sofia Modigh [KD]

Who need drugs when there is weed?

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-07-28 19:36:08

[quote="PapaiNoel"]Det är inte bara modsen som ska ta tag i detta, dock. Även användarna har väl ett ansvar för att skapa ett schysst forum? Hur svårt kan det vara att börja en mening med stor bokstav, t.ex.? Om vi mods och admins slapp sitta med sånt skräp hela tiden, så kanske vi kunde göra lite mer kreativa grejer med Swecan.[/quote]

Visst, men om en stor del av användarna inte är intresserade av kvalitet utan behandlar swecan som lunarstorm så kommer kvaliteten knappast bli bättre av att moderatorerna flyttar över ansvaret på medlemmarna. Det är ju medlemmarna som är problemet. För att komma till rätta med problemet behövs det modererande. Om medlemmarna försöker moderera varandra leder det ofta till flamewar och i slutändan mer arbete för moderatorerna.

Forumet har växt väldigt på sista tiden. Det kanske behövs fler moderatorer. Hur många aktiva moderatorer opererar på forumet?

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-08-01 14:37:39

Jesus>

Om du visste hur mycket vi sitter och modererar skulle du vilja betala oss för det... Även om jag sitter 24/7 och bara moddar, så hinner jag ändå knappt med all spam och alla regelbrott. Och jag är INTE ensam i moderatorgruppen. Vi kan inte ha hundra moderatorer bara för att folk vägrar anstränga sig. Skulle du vilja hänga på ett cannabisforum i Sverige med hundra moderatorer? Skulle du våga det? Inte jag!

Gin
Shôgun

Postby Gin » 2008-08-01 19:44:30

Medlemmar från 2005, tycker att år 2006 har nivån sjunkit rejält.
Medlemmar från 2006, tycker att 2007 så har Swecan gått ner sig, och de som registrerat sig 2007 tycker att 2008, nu har det blivit låg nivå.... See a pattern?

90% av allt skit är från nya medlemmar, som antingen lämnar eller växer upp med tiden. Så har det alltid varit. Vi kanske ger alldeles för mycket rum till dessa, men vi vill inte vara fascister även fast vi blir kallade det hela tiden. Jag är mest lycklig över att så många finner Swecan och att odlandet ökar drastiskt i Sverige hela tiden och vi är en central del i detta.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-02 10:01:58

innan man börjar posta på swecan så borde man väll lära sig reglerna för att dom ska kunna följas ?
och jag är ganska säker att många utav dom som reggar sig lite snabbt inte har kommit så långt å hittat reglerna det första dom gör.
tycker man ska bli hårdare där, en ny forums del till för bara regler,
blir lättare och se?
klarar sen inte någon användare av å följa SWECANS regler,
så har han heller inte här å göra..

Men jag bara tycker så mkt....:roll:

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-02 11:51:36

[quote="Gin"]Medlemmar från 2005, tycker att år 2006 har nivån sjunkit rejält.
Medlemmar från 2006, tycker att 2007 så har Swecan gått ner sig, och de som registrerat sig 2007 tycker att 2008, nu har det blivit låg nivå.... See a pattern?

90% av allt skit är från nya medlemmar, som antingen lämnar eller växer upp med tiden. Så har det alltid varit. Vi kanske ger alldeles för mycket rum till dessa, men vi vill inte vara fascister även fast vi blir kallade det hela tiden. Jag är mest lycklig över att så många finner Swecan och att odlandet ökar drastiskt i Sverige hela tiden och vi är en central del i detta.[/quote]

Hade det inte varit för swecan hade jag suttit med halv-vissna sura plantor under stearinljus och i bästa fall 1 eller 2 st 13w le lampor.

Så Tack för att ni finns

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-02 13:33:52

Med risk för att man då "slickar" ngn kan jag inget annat än hålla med Herr J.
Tack Swecan för att ni finns,ni såg till att en helt ny värd öppnade sig,jag upptäckte att jag är mer lr mindre född för detta ändamålet att odla,ta sticklingar och experimentera med olika strains ALLT har jag Swecan och dess medlemmar att tacka för.

Vet att det finns en tråd om man vill "slicka"lr som jag själv vill uttrycka det Kritisera Mods och Admins men tycker ändå att support passar in här,TACK till er som håller i trådarna här,jag tycker att ni sköter det bra, och med en vision om hur det kan bli bättre att säkerhet går före nöje.

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-04 12:39:15

[quote="Gin"]Medlemmar från 2005, tycker att år 2006 har nivån sjunkit rejält.

90% av allt skit är från nya medlemmar, som antingen lämnar eller växer upp med tiden. Så har det alltid varit. Vi kanske ger alldeles för mycket rum till dessa, men vi vill inte vara fascister även fast vi blir kallade det hela tiden. Jag är mest lycklig över att så många finner Swecan och att odlandet ökar drastiskt i Sverige hela tiden och vi är en central del i detta.[/quote]

Jo men nu måste något allvarligt göras. Kollade in i cannabisodling och till min förskräckelse så fanns det nästan bara skräp där.

Rekrytera flera mods. Så svårt kan det ju inte vara att fixa folk eller.

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-08-04 15:58:39

Håll er lugna. Min D-uppsats är snart färdig och då ska jag krossa alla skräppostare...

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-04 21:47:53

Lovar du.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-04 22:07:20

Nu ska jag sticka ut :wink: Jag håller med när det gäller skräp post och liknande där folk nästan triggar liksom,alltså spelar.

Ställer frågor som är idiotiska och fel på alla sätt.

Är det bara jag som upplever att sedan Frö skapade tråden NORDISK.NU så ökade skräptrådarna dramatiskt,jag förstår ju om en och annan vilsen själ lr småungar som vill "förstöra"för oss hänger runt här och krånglar.

Ja ja skitsamma det var bara det =

Edit :oops: kanske fel tråd.

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-08-05 8:39:55

Ja, just det. Nordisk-diskussionen hade jag inte alls tänkt på. Kanske är det inte alltid så bra at skapa debatt, särskilt inte med kids på nationalistforum...

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-05 8:49:04

Bah jag tror att forumet har många som är väldigt unga ca 14-17 år och att det är därför som nivån sjunker.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-01-06 0:26:10

Jag skulle faktiskt bli glad utifall moderatorer fick\tog sig större rättigheter för att hålla nivån på forumet, alltså mycket hårdare på alla punkter.

T.ex; Janne skapar ett konto på Swecan och direkt börjat skapa en massa skräptrådar, banna hans ip på direkten.

Jag tycker inte att moderatorer skall behöva se så... demokratiskt? på hur sidan styrs.
Självfallet gillar jag inte allt vad alla moderatorer tycker eller tänker, säkert tom ogillar en hel del. Men oavsett så känner jag mig säker på att dem kan styra sidan på ett riktigt bra sätt och att dom även lyssnar på vettiga förslag från dess användare.

Wah, fick jag fram vad jag försökte förmedla på ett förståeligt sätt? 8O

/Monkey

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2009-01-06 11:26:17

[quote="monkey"]Jag tycker inte att moderatorer skall behöva se så... demokratiskt? på hur sidan styrs.[/quote]

Forumet är inte demokratiskt på något sätt, möjligtvis är det en Oligarki på sin höjd där admins alltid har sista ordet / veto. Däremot så är det min uppfattning att godtyckligt regeltillämpade undviks så långt som möjligt. Att slänga ut nya medlemmar omedelbart efter deras första inlägg görs enbart om det kan konstateras att det är frågan om tidigare avstängda äldre medlemmar (vilket inte alltid är helt lätt att avgöra) eller om det rör mycket grova regelövertramp.

När hårdare moderering tillämpas så skriks det ofta om "övervåld" och annat trams från vissa medlemmar som känner sig förnärmade. Det brukar sluta med ett eller två voice exits. Stooners come, stooners go. Letar du hittar du säkert ganska många trådar om detta i Om SweCan, för att ta några exempel.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-01-13 5:06:22

Vet att detta tagits upp i massor med trådar, men coffeeshopen börjar (enligt mitt tycke) helt sväva iväg. Det är sällan nån tråd där handlar om nåt cannabisrelaterat, och jag tror fler medlemmar skulle få ork till att posta i de "viktiga" forumen om inte coffeeshopen upptog så mycket plats.

Jag känner att jag har mycket att ge detta forum, men fastnar ofta i att läsa i coffeeshopen, och bidrar även jag då aktivt till att sänka nivån på sidan, känns ju inte helt lattjo :P

Tycker även att coffeeshopen i allmänhet kan bidra till att ge en allmänt negativ bild av cannabisrökaren, tyvärr, då jag diggar skojerier. För vissa trådar (allt för få) är ju riktigt skojiga där :)

Return to “Information”