Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Allmän vädjan till Swecans moderatorer

  • Allmän vädjan till Swecans moderatorer

    Posted by mrburns on 2008-02-10 at 22:39

    Jag hoppas Ni inte tar detta på fel sätt för jag är inte ute efter att såra någon eller vara en gnällspik, men:
    Jag tycker att modereringen har blivit lite dålig den sista tiden. Jag tycker att ett forum skall ha högt i tak men Ni som moderatorer är de som skall ansvara för att hålla uppe kvaliteten på forumet.

    Jag förstår att Ni alla gör arbetet på ideel basis och att modererande är tidskrävande men det ligger mycket trådar, med sedan länge brutna länkar, klistrade som borde städas bort, samt en del skräpinlägg som nog kunde plockas bort. Sen blir man ju lätt lite hemmablind också och en del saker kan ju förbises av slentrian, men kan Ni inte göra 2008 till ett storstädningens år? 8)

    Ni har ju ett mycket otacksamt jobb. Plockar ni bort inlägg såblir Ni beskyllda för att vara maktfullkomliga fascister och tar Ni inte bort inlägg så kommer andra och kallar Er släpphänta…
    Personligen skulle jag uppskatta lite “hårdare” moderering.

    Jag vet inte vad Ni andra Swecanmedlemmar tycker, men jag valde att göra en tråd av detta för att fleras synpunkter skulle lyftas fram.

    Med hopp om ett ännu bättre Swecan.
    Mvh Burns

    replied 16 years, 2 months ago 12 Members · 18 Replies
  • 18 Replies
  • bone

    Member
    2008-02-10 at 22:42

    Japp håller med, hellre hårdare än slappare.

  • tokuno

    Member
    2008-02-11 at 01:06

    Håller med er båda. Sen får ju folket säga vad dom vill om nu moderatorerna skulle bli hårdare. Visst inte kul o ta skit, men vad fan, ta de med en nypa salt. ;)

  • groddarn

    Member
    2008-02-11 at 04:48

    Fördubbla antalet moderatorer ? Borde finnas ett gäng vettiga, villiga personer här.

  • tokuno

    Member
    2008-02-11 at 04:50
    Groddarn wrote:
    Fördubbla antalet moderatorer ? Borde finnas ett gäng vettiga, villiga personer här.

    De är ju ett alternativ. Ju mer desto bättre liksom. Kan ju inte skada med några extra inte.

  • reaper

    Member
    2008-02-11 at 06:23

    Fler moderatorer ger bättre [oftast] frekvens i besökandet ifrån moderatorer och igenom det bättre moderering, dock brukar det vara svårt att hitta “rätt” personer.

    Dock så förstår man att det är drygt att ta in nya personer osv då man blir ett bra sammansvesat gäng som moderatorer. :) *vet*

    Jag tycker då inte att det är någon katastrof i modereringen på swecan utan jag anser att det sköts bra och att moderatorerna gör ett bra jobb.

    MÅ bäst…

  • nesta

    Member
    2008-02-11 at 10:29

    Håller helt med dig Mr burns, det är mycket som ligger efter på forumet, och ett förändringsarbete har startat.

    Fler och aktiva moderatorer är viktigt och det arbetas det på att få fram, det är inte så lätt som sagt var, inte för att vi som är det nu skulle vara speciellt sammansvetsade och därför exkludera andra, nej det handlar mer om lämplighet och säkerhet.

    Det kommer att bli bättre

    Mvh// Nesta

  • reaper

    Member
    2008-02-11 at 16:48
    Bone wrote:
    Japp håller med, hellre hårdare än slappare.

    Hmm? 😉

    Sorry för OT, var bara tvungen änna..

  • skills

    Member
    2008-02-11 at 17:25

    Och detta har diskuterats hur länge nu minst 5år iallafall… gör cannabis folk sega svaret lutar nog åt ett starkt JA ❗ 😆

    Nesta låter bra det ❗ :mrgreen:

    Har gnällt alldeles för mycket genom åren främst på U-delarna… så vore kul om det hände nått nu… behövs också en del uppmuntran isåfall fortsätt med ditt bra arbete vet att du rensar en hel del vilket är mycket bra ❗

    Fridens :hippie:

  • pink

    Member
    2008-02-11 at 19:07

    Hänger det bara på säkerheten?

    Stoners tar sin lilla tid på sig

    😆

  • drullper

    Member
    2008-02-11 at 19:27
    pink wrote:
    Hänger det bara på säkerheten?

    Nej, det finns väldigt mycket godtycklighet i vem/vilka som får bli moderatorer 😉 Processen är hemlig, det samma gäller invigningsriterna. Som moderator är man medlem i en exklusiv och utvald skara, tänk frimurare 😆

    Något seriösare svar på frågan går nog inte att få för tillfället. 😉

  • weasel

    Member
    2008-02-11 at 20:51

    “The wise mens committee” :D

  • groddarn

    Member
    2008-02-12 at 07:27
    Drullper wrote:
    Nej, det finns väldigt mycket godtycklighet i vem/vilka som får bli moderatorer 😉 Processen är hemlig, det samma gäller invigningsriterna. Som moderator är man medlem i en exklusiv och utvald skara, tänk frimurare 😆

    :supersmile: :supersmile: :supersmile:

  • jimrob

    Member
    2008-02-12 at 09:42

    Jag tycker att moderatorerna gör ett bra jobb.

    Långt ifrån expert i ämnet, men jag upplever att det är ganska bra som det är. Jag tycker att Swecan´s moderatorer har förstått sin uppgift helt rätt. De håller sig i bakgrunden, och varken styr eller framhäver sig själva på andras bekostnad. De bidrar till en öppen, tolerant och positiv stämning på forumet. Jag tycker att de reagerar snabbt där det verkligen behövs (kran-fiskeri, hårda droger etc.), men alltid på ett artigt och respektfullt sätt.

    Om antalet moderatorer skulle fördubblas på kort tid så ökar ju risken att någon liten paragraf-faschist slinker in och sabbar stämningen. Om antalet moderatorer verkligen behöver ökas så tycker jag att det borde få ta sin tid, för att säkerställa kvaliteten på folket. De borde även i fortsättningen vara en unik och utvald liten skara.

    Piis

  • bluntman

    Member
    2008-02-12 at 13:40

    Nu är jag inte insatt i sånt här!!!

    Men jag tycker att dom som håller i det verkar vara kompetenta som fan!!
    All heder!

    Bluntman

  • groddarn

    Member
    2008-02-12 at 14:31
    JimRob wrote:
    Om antalet moderatorer skulle fördubblas på kort tid så ökar ju risken att någon liten paragraf-faschist slinker in och sabbar stämningen.

    Då kommer nog denna få höra det från resten av moderatorerna. Nya moderatorer har nog en outtalad lärlingsperiod. De blir tillsagda om de gör fel, de kan fråga andra moderatorer och be om råd. Som med mycket annat fasas man nog in tills man klarar sig själv.

Page 1 of 2

Log in to reply.