Både jag och min sabo är uppväxta i en missbrukarmiljö (alkohol), och vet hur mycket det kan skada barn. Vi skulle aldrig få för oss att tex. båda skulle vara onyktra när vi ha våra barn. Ska en av oss dricka är den andre nykter.
Låter kanske riktigt moraliskt korrekt,men med den erfarenheten som vi båda har så vet man hur det känns som barn att känna rädsla osäkerhet när man ser sina förälrar påverkade. För mig är det en fucking skyldighet mot mina barn, att de ska ha trygghet.
När det kommer till val av rus så väljer jag marry jane över alkohol, men skulle aldrig vara påverkad när mina barn finns vid min sida. Det får vara när mamma och Pappa har "vuxenkväll" och mina barn är hos mor och far föräldrarna. (som för övrigt vet min ställnig till MJ, och accepterar den )
Samma gäller odling, skulle aldrig få för mig att låta mina barn titta på när jag rotar i min lilla grow area. När de är äldre och självständiga individer så ser jag fram emot att diskutera med dem ang. rätt eller fel, bryta mot samhälls normer ect.
Barn är smartare än var man tror, förra helgen rökte jag en tobaks sigg. och mutade min son med en tablettask för att han nte skulle berätta för min sambo som har slutat....Hur länge höll han det?

Den #¤¤% startade med utpressning istället!!!..sådan far...
Så låte era barn vara barn, de ska inte behöva tänka på vad e får säga och inte får säga. Kan man inte hålla sig till att njuta av MJ när sina barn inte är hemma så kanske man får sätta sig ner och ta en funderare om sitt bruk har blivit missbruk..
Vet att jag låter som en moraltant men när det kommer till barn så är vissa saker för mig självklara.