cannabis och beroende

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

thaistick
Garderobssnille

cannabis och beroende

Inlägg av thaistick » 2011-08-29 22:02:41

hej min fråga lyder som så..
vad får en CB brukare att säga att CB inte är beroendeframkallande?

Iaf jag känner av när jag rökt varje dag 1-5spliff låt säga 1år utan upehåll.

Symtomer: irriterad, svårt sova, tappad matlust, skumma drömmar, allmänt stressad, lättar för svettningar, kallsvettning vid sovdags..
och när den peakar även spenningshuvudvärk.

Är det verkligen bara jag och mina nära som känner av detta..

säger inte att det är jätte jobbigt men första v är något som iaf jag känner att man måste "ta sig igenom" efter 3e v är alla symtomer borta.
värst är d när man inte är motiverad att ha uppehåll utan bara torka.. vilket har skett väldig sällan för mig..
Användarvisningsbild
HexLax
Gräsfläckar på knäna

Re: cannabis och beroende

Inlägg av HexLax » 2011-08-29 23:50:21

thaistick skrev:Symtomer: irriterad, svårt sova, tappad matlust, skumma drömmar, allmänt stressad, lättar för svettningar, kallsvettning vid sovdags..
och när den peakar även spenningshuvudvärk.

Alltså nu hajjar inte jag riktigt..menar du att dessa symptom kommer när du har rökstopp?
Eller menar du att dessa symptom kommer för att du röker 1-5 spliff /dag i ett år ?

Annars låter det som jag när jag inte rökt alls på länge.
jockeman
Nyfrälst och hög

Inlägg av jockeman » 2011-08-30 6:24:19

Nejdå har liknande symtom men de börjar avta nu. Har precis dragit ner efter att ha rökt i princip varje dag under 5 års tid, inga monstermängder men ändå. Har faktiskt gått förvånadsvärt bra, bättre än jag räknat med. Det värsta tycker jag är att få lugnet i kroppen vid läggdax, då jag dessutom avslutat 5 års nattjobbande och har nu börjat att studera på universitet. Allt kommer liksom på en gång :) Mardrömmar har jag dock klarat mig utan, är så skönt att äntligen komma ihåg sina drömmar ;)
Användarvisningsbild
Nohoe
Småodlare

Inlägg av Nohoe » 2011-08-30 6:43:04

Konstigt nog har jag inga större problem men röker bara på kvällarna ett par jollar,men känner igen det där annars från förr när jag drog i mig större mängder.
Men som vi alla vet, CB är inte sallad, så visst omdöme och självbevarelsedrift måste man ha annars blr de inget bra i slutändan, tro mig, jag vet! ;-)
Användarvisningsbild
WhiteRasta
Garderobssnille

Inlägg av WhiteRasta » 2011-08-30 6:49:58

De som blandar i tobak i sina jollar får det värre med att sluta/ha uppehåll än de som kör enbart grönt eller som använder tobaks ersättning så dom kommer undan nikotinet och annat elände.
Either you repeat the same conventional doctrines everybody is saying, or else you say something true, and it will sound like it's from Neptune.
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-08-30 7:05:11

Känner igen symtomen där, och ja vill påstå att det är ett fysiskt beroende om än ganska milt och snabbt övergående. Men jag upplever att när man väl utvecklat det efter lång tids rökande så är det permanent, dvs, börjar du röka igen bara helger som jag efter lång tids uppehåll så får man dras med dessa besvär på veckorna när man inte röker (om än i mkt miladre grad än en riktigt avvänjning efter lång tids rökande). Men det gäller väl inte alla, dock ganska få jag känner som har varit storrökare som gått ner till bara helgrökning igen sen :P Jag använder koncentrerad tinktur för att kurera problemen och trappa ner. Några droppar endas botar besvären utan att man känner av det.
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-08-30 7:06:03

WhiteRasta skrev:De som blandar i tobak i sina jollar får det värre med att sluta/ha uppehåll än de som kör enbart grönt eller som använder tobaks ersättning så dom kommer undan nikotinet och annat elände.

om man inte fortsätter med nikotinet efter man slutat med cannabisen jaa. :P
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-08-30 7:53:04

Helax precis har jag uppehåll så kommer detta..
Första dagen brukar va ok men andra kan jag lixom känna på hel heten att jag inte är som jag brukar.. sen fortgår d allt från 1v-3v..
Absolut INTE värre en tobak, alkohol, mediciner knulla osv men det finns där för jag märker det, ändå så finns d folk som påstår att inget fysiskt eller psykist beroende finns.

Skönt att det inte bara var jag o mina.. =)
Men man läser överallt om folk som säger motsatsen så man undrar juh.

tetra precis vad jag tänkte jag e juh snusare o om jag inte röker CB så dubblar jag på prillan och har den inne 24-7 så argumentet håller inte i mina ögon tyvärr..

Nohoe: vad är definitionen av större mängder? vi vet att du inte tycker ett par jollar på kvällen är det =) Hur ofta och hur långa är dina uppehåll..

brukar säga: Jag röker CB varje dag, det ger ingen som helst negativ effekt.. så länge det finns..=)
Användarvisningsbild
Nohoe
Småodlare

Inlägg av Nohoe » 2011-08-30 8:46:27

@thaistick: När jag börjar dagen med en fet, sen fortsätter jag likadant hela dagen och kvällen kanske tillome uppe på natten, det kanske blir 3-5 gram/dag, det tycker jag är för mycket, det roliga försvinner liksom.
Mina uppehåll kommer naturligt när det inte finns nåt färdigt, då kan det gå iaf 3-4 veckor utan nåt alls och jag har inga problem med det mer än lite rastlös och kortare stubin första veckan ;-) Finns det så finns det och när det är slut så är det! Bra med uppehåll faktiskt!
Användarvisningsbild
jonasblane
Nyfrälst och hög

Inlägg av jonasblane » 2011-08-30 9:00:57

Brukar du röka innan du äter något på dagarna? Det är då matlusten brukar bli lite konstig för mig iaf, vissa dagar käkar man mycket och vissa dagar lite :).
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-08-30 9:37:15

nej jag menar matlusten försvinner lixom när jag inte röker..
2a dagen kan man typ gå tills man börjar känna sig svag innan hungern är så stor att man måste äta, all tung mat som kött osv är inget jag kan äta då blir mer egg macka nått lätt lixom..

Nohoe: ok då vet jag, håller med om måttstocken..
jag röker så börjar dagen och slutar på natten när man röker som intensivast.. som he helt har jag rökt nu ca 12-14år..

När jag röker så äter jag innan första spliffen sen när den börjar gå ut äter jag igen sen en till efter d osv.. då är all mat god =)

som sagt vad jag nämnt är inte på nån riktigt abstinens nivå men den finns där.. =)

vissa e såklart starkare eller svagare så effekten känns väl olika helt enkelt
Katten
Småodlare

Inlägg av Katten » 2011-08-30 11:03:56

Känner igen det starkt, framför allt gällande aptiten. Har gått ned 10 kilo på bara ett halvår.
jimpa
Småodlare

...

Inlägg av jimpa » 2011-08-30 11:27:26

...
Senast redigerad av 1 jimpa, redigerad totalt 2012 gånger.
Wayne
Ganjaman

Inlägg av Wayne » 2011-08-30 11:36:24

Det är ingen som säger att cannabis inte kan vara psykiskt beroendeframkallande. ALLT kan ju vara det. Att det inte är fysiskt beroendeframkallande är ju klarlagt, det spelar ingen roll vad ni känner. Att man blir irriterad lättare osv har nog mest att göra med att man är "normal". När man är hög så stör man sig inte på småsaker. Jag har jämt haft kort stubin när det kommer till vissa saker, när jag är pårökt så är stubinen längre men att den blir kortare när jag har uppehåll beror ju inte på någon abstinens utan att jag återgår till "normalläge".
Röker man bara dåligt hasch eller blandar med tobak så kan man såklart få svettningar osv. Att man minns drömmarna bättre känns rätt klarlagt också, men det behöver inte alls vara mardrömmar.

Men det är klart, det är ju jobbigare första dagarna under ett uppehåll efter en längre periods intagande. Men hur många andra droger kan man bara lägga av med sådär efter ett decennium dagligt rökande med en del kortare perioder av uppehåll? Jag har svårare att lägga av med socker (läsk t.ex.).
Användarvisningsbild
Teslakid
Ganjaman

Inlägg av Teslakid » 2011-08-30 12:09:40

Håller med ovan om att aptiten blir lite sämre å visst känns de lite när man tar ett uppehåll...

Men tycker man känner mer fysisk abstinens av koffain (energi dryck) än från ganja... Och iaf för min del så har ja svårt att ta paus just för ja känner att ja funkar och mår bättre rent allmänt när ja röker, så vill inte sluta :P
DuiDui48
Garderobssnille

Inlägg av DuiDui48 » 2011-08-30 12:41:47

Nu säger och skriver jag direkt från hjärtat,okey.

Thaistick du behöver lägga av allt CB rökande,och du vet jag säger detta som en "storebror"till dej som bara vill ditt bästa..och din familj.

Du var ren i vadåd,2 dagar och på 3:e dagen frågar du här på Forumet och mej om du kunde röka den där lillskiten till blomma och bli hög..När man som dej och andra röker 110gr.på 3 veckor jaa har man inte fattat förr att man/du är inte längre en brukare utan helt enkelt MISSBRUKARE..då är det tajm för en seriös verklighets checkup..capish??

Ställ dej framför spegel med din andrahälft och lillknodden på armen,och säg högt faan jag är en missbrukare..jag MÅSTE lägga av,göra ett långt uppehåll.för frugans och knoddens och hela familjens bästa..

Jepp sanningen är inte kul att se i spegeln/vitögat men det är absolut min och endast MIN åsikt..sen vad du väljer att göra..jaa det får du ta dej en riktigt hård och lång funderare på..det är ingen lek längre det du gör..utan ett klart MISSBRUK..som kostar på både psyket och i plånboken..kanske tom.familjemässiga problem..

När du läst min post ,läs den 10 ggr.till..ändå tills du blir så lack på dej själv för att du inte har kontrollen längre över ditt bruk,och slutar med att inför familjen säga ..nu djävlar tar jag mej en lååååååång och behövlig avtändning.För både du och jag vet att det är det enda RIKTIGT RÄTTA i din situation...Fan hajjar du,röka en pytteblomma och inte kunna hålla sej mer än 2 dagar..skärpning broder.
Inse du har tappat kontrollen,någon annan ror din båt,in du broder..sorgligt men sant.

Det bästa är dock att du vet att det tar "endast"ett FAST beslut av dej..gör dej ett gäng CB kakor och trappa ner på dom,det gjorde jag och fungerade klockrent..hade då rökt mer eller mindre 0.2-04/dag i fem år..Medicinskt..nu har jag rökt exact 8 månader..alla dagar..0.2-0-4gr/dag/kväll i vappen..och det är dags för mej att göra lite CB godis och trappa ner på..ta en brejk kanske tills min nästa skörd är kurerad och klar.

Så kom igen nu broder,it's a mental game 90%..samma som när jag slutade snusa..en 30 dagars plan,höll fast vid den och nu har jag den lasten bakom mej..kan jag kan du kan alla...en del få kämpa hårdare än andra bara..

Lycka till i ditt beslutstagande..vilket det än månne bliva.
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-08-30 13:02:45

Först så tycker jag d e fel att du som känner mig privat tar delar av vad vi pratar oss mellan och lägger på ett forum även om ingen annan vet min identitet så känns d fel...

sen så hade jag ett avbrott på minst 6 månader inte allt för länge sedan,
har nu rökt nästan varje dag i ca 6 månader.
jag trivsmed CB och just nu är jag i den sitsen att ekonomin är mkt stabil och min sons tillvaro är troliogtvis flera gngr bättre än medel familjens..
jag vet att JUST nu är jag lite väl inrökt och det kommer alltid en punkt då jag oxo känner att d e för mkt, då slutar jag tills kontrollen återtagits.. har rökt hela mitt vuxna liv som du vet och ändå är jag i samma sits som en icke rökare vilket tyder på att jag är kapabel till att kombinera röka med vuxenlivet.. Nu behöver jag juh inte jobba så min vardag är rätt tråkig och avsaknaden av vänner på d gör att CB blir substitut..
Känns lite som du målade upp mig som någon som röker upp grabbens matpengar =)

Visst så missbrukar jag CB det behöver jag inte gömma.. men jag har alltid den där kontrollen när min livs situation kräver det och det har visats många gnger genom mitt liv.. visst är CB nått som jag sakta men säker blir beroende av psykiskt framför allt, men jag har psyke hårt som sten när jag vill.. helt enkelt så är jag just nu i denna situation helt omotiverad till att sluta då d enda problemet var att jag var sugen å ville röka =)

som senast i staden struntade jag i köpa stort köpte liten bag bara för att jag visste att köper jag storpack e d inte bra..
Ekonomiskt så har jag bara köpt för överpris en gng och det fick vara engångs grej för jag köper mig aldrig nått mer eller mindre..
vadå detta år MAX 5lax på röka och 1000kr på odlings utrustning känns inte som att jag står ut från mängden, då jag vet att du oxo gärna lägger pengar på diverse CB utrustning =)

avbrott kommer nu kan jag juh inte tjuvnypa för jag slaktade hela 20cm plantan hahaha... men ärligt du kunde ringt för en sån personlig åsikt =)

kram

posten grundade sig i att jag läste på youtube där folk sa att man INTE kunde bli beroende ville se vad mina bröder på CB ansåg.. då kvaliteten på youtube är aningen lägre än här, när d gäller detta ämne.

men tack för att du talar från hjärtat dock ringa hade funkat.. men att tala sanning är något som jag respekterar.
Senast redigerad av 1 thaistick, redigerad totalt 2011 gånger.
Användarvisningsbild
frilansaren
Ganjaman

Inlägg av frilansaren » 2011-08-30 13:07:01

jag har gjort mig beroende av nikotin pga cb, så nu har jag gått över till vappe och tinktur, sen blir det ju en o annan renrullad, för tycker verkligen om att "suga" på spliffen. :)

-lance
Användarvisningsbild
Tazmanian
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av Tazmanian » 2011-08-30 13:31:09

Finns ju allti The Great Ol Bong oxå ^^
för å slippa tobaken asså :)
Bild
DuiDui48
Garderobssnille

Inlägg av DuiDui48 » 2011-08-30 13:36:26

Förlåt bror,min intention tog det "bästa av mej och mitt omdömme,förlåt.

Du har helt rätt,ringa hade funkat bättre MEN jag hade en baktanke och den var vad detta Forum skulle säga sitt(inklusive du broder)om jag verkligen inte satte broms på vad jag tycker och tänker och det inkluderar ju mej själv såklart.Men som sagt,ringa hade varit bättre..förlåt..

Men du tog inte illa upp av lite "sanningssägning"och det hedrar dej.Det hedrar dej också att du står upp för just den du är..kalla det brukare/missbrukare..du är den enda som verkligen vet,om du tillåter dej själv att verkligen "se dej i spegeln"..

Joo jag är som vi och många med oss,missbrukare av odlingsutrusning/genetik/fröshoppade osv.joo jag ÄR en missbrukare..av åtminstone odling coh odlingsutrutning..Ska kolla vad jag säger till mej själv och spegeln innan nanna dags..;-)

Och det bästa av allt,vet du vad det är,du längde inte "luren"läs denna post,i örat på mej..jag kommer att ringa hädanefter om jag känner för att ta tillvara på min lagliga rätt som storebror att kunna skälla ut dej ...med en kram säger jag natti natti nu..Sov gött broder..God bless
Användarvisningsbild
Humlan
Garderobssnille

Inlägg av Humlan » 2011-08-30 13:44:57

Röker från och till, oftast varje dag och varje tillfälle som ges. Då jag inte röker även ifall det tar en månad eller dylikt. Enda jag märkt att jag får lite mer energi. Det är allt.

Jag är rätt säker på att annat folk får lite olika besvär när det har uppehåll. Sömnlöshet, rastlöshet och lite annat som nämns.

Man måste äta regelbundet. Som man brukar göra.. Innan man började flumma. Sett vänner under dom här åren att det rasat väldigt i vikt. Själv har jag gått ner något kilo. Men inte lika mycket som mina vänner.

Sen de vänner som har bättre ställt dvs jobb och sådant. Har inte påverkats av att gå ner i vikt eller så. Mot dom som går på soc och bara sitter hemma dagarna långa.

Mvh Humlish!
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-08-30 14:33:00

Som jag sa lite personligt bara men inga hard feelings.. inte min grej =)

sen så är d bra med storebror som håller lite koll och styr en på rätt väg om man hamlar snett..

jag kan öppet erkänna att jag missbrukat nu i 5-6 månader iaf..
sen går d i vågor om jag ser tillbaka på livet..

jag äter mkt bra när jag röker... just 1-3v när jag slutat som är lite svåra..
jag har en athletisk mkt stark kropp då jag även tävlat i thaiboxning här i thailand under ca 8 års tid.. jag rökte en om dagen kanske på kvällen sen efter fight rökte jag nånstop i 3 dagar sen tillbaka till träning/jobb.

Som du vet bror så växte jag inte upp under dom bästa förutsättningarna då familjemedlemmar både rökte och gjorde annat så min definitiona av missbrukare är när man går över från cb till medicin eller vad som för att man inte får ut tillräckligt av cb. jag tar aldrig andra droger och dricker aldrig heller, kanske ett glas vin 1 gng om året om ens d.. många av mina barndoms vänner e döda eller sitter eller kommit ut pga droger så när jag ser mig i spegeln med grabben i armen blir jag stolt som en tupp, han och jag vi är bästisar, jag går upp när han sover eller skolan och gör min grej sen borstar tänder tvättar mig sen lekdags.. =)

nu blev d för mkt försvars mode vilket inte va meningen men jag ändrar inget för jag skriver från hjärtat.. nog om detta alla vet vad dom är och hoppas dom kan stå för d..

jag har bara kärlek för dig och som sagt upskattar ditt vakande öga =)

kram
DuiDui48
Garderobssnille

Inlägg av DuiDui48 » 2011-08-30 23:58:39

:D :D -Tack för att du förstod broder,tack från hjärtat.

Fasen jag har inte träffat min son på över 12 år nu..känns i hjärtat när jag tänker för mycket på han.Nu är han 100kg och tränar MMA/Boxning hemma i Stockholm..så det känns som om han tagit efter mej lite iaf vlket glädjer mej oerhört.Idrotten var den som höll mej på mattan när jag var ung och sårbar..

Ha det gött bror../bröder på Forumet. :)
Användarvisningsbild
WhiteRasta
Garderobssnille

Inlägg av WhiteRasta » 2011-08-31 5:14:13

tetra skrev:
WhiteRasta skrev:De som blandar i tobak i sina jollar får det värre med att sluta/ha uppehåll än de som kör enbart grönt eller som använder tobaks ersättning så dom kommer undan nikotinet och annat elände.

hehe ja men då löper man sällan ngn risk och uppleva problem av ngt av det som trådskaparen nämner. Fast visst man är alla olika och hanterar/upplever saker på olika sätt men jag vill ändå understryka att mkt av det som nämts här är typiska symptom när man i hela sitt liv blandat med tobak i sina jollar och sedan tar uppehåll/slutar.
Either you repeat the same conventional doctrines everybody is saying, or else you say something true, and it will sound like it's from Neptune.
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-08-31 8:59:02

WhiteRasta skrev:
tetra skrev:

hehe ja men då löper man sällan ngn risk och uppleva problem av ngt av det som trådskaparen nämner. Fast visst man är alla olika och hanterar/upplever saker på olika sätt men jag vill ändå understryka att mkt av det som nämts här är typiska symptom när man i hela sitt liv blandat med tobak i sina jollar och sedan tar uppehåll/slutar.

Okej, grattis då om du kan röka varje dag under lång tid, och sedan bara sluta utan något av nämnda symtom. Har du ens testat hålla upp mer än en dag efter lång tids dagligt rökande av större mängder? Jag har slutat med nikotin många gånger, jag får aldrig några extrema svettningar av det, inte heller sömnproblem eller helt sjuka och klara drömmar, eller samma olustiga känsla och rastlöshet. Nikotinabstinens känns helt annorlunda. Cannabisabstinens är ett faktum för de som upplever det, de som inte gör det kan ju glädja sig åt det men behöver inte bagatellisera eller förneka att det existerar, det är bara trams. Lyckligtvis är det ju inte någon fruktansvärd abstinens, men det gör den inte mindre verklig.
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-08-31 12:04:35

sa da ar det som sa att jag ar inte ensam om att kanna detta..
For nikotin abs kan vi helt utesluta da jag rokt cigg eller snusat nar jag slutat.

men d finns dom som inte kanner ett dugg av att sluta roka CB efter att rokt varje dag i ett ars tid.. dom har sakert mer av natt som gor dom imuna mot Cb;s mini AT eller vad vi ska kalla det.. =) Dom kanner ingen saknad heller psykoligisk eftersom finns d inte sa finns det inte och dom kommer heller aldrig pa sig bli sugna pa att sla en signal o kolla om polaren har en liten.. bara som man kan ta pa kvallen som en godnattis..
borde iaf kannas lite skumt ga lagga sig helt nykter om d var ett ar sen sist tycker man?

tack alla for att ni sager er asikt, har alltid undrat om man verkligen verkligen inte kanner AT eller abs efter man rokt mkt under 1 ar.. nu har vi juh bevis pa att vissa bara far mer energi vilket jag oxo haller med om men for mig kommer d efter 1-3v da abs o at gatt bort helt.. da ar d juh nastan skoj o spannande for allt kanns nytt.. man kanske till och med gar ut o dansar pa helgen haha.. men detta haller bara 1-6 manader om man maste jobba 9-5 for varlden e bra trakig svenska vintrar..
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2011-08-31 14:51:51

Perspektiv:
"Den psykologiska och fysiska hälsan hos den patologiska spelaren börjar försämras på grund av de ständiga tankarna på den dåliga ekonomiska situationen. De blir lynniga och irriterade och startar ofta gräl för att få en anledning att sticka iväg hemifrån för att spela. Undersökningar visar att de flesta som lider av tvångsmässigt spelande samtidigt visar tecken på allvarlig depression. Depressionen och oförmågan att hitta en lösning, rädslan för att bli avslöjad av sin partner, arbetsgivare eller polis kombinerat med överdrivet bruk av alkohol kan leda till tankar på självmord. Upp till 60 procent av de tvångsmässiga spelarna har tänkt begå självmord och 20 procent har gjort försök. Andra vanliga känslor och symptom är ångest, ilska, muskelspänningar, huvudvärk, högt blodtryck och utmattningssymptom."

Man brukar prata psykosomatiska besvär, dvs fysiska besvär som har psykologisk bakgrund. Det finns inga egentliga begränsningar för vilken typ av besvär du kan få psykosomatiskt: förkylningssymptom pga att svärmor kommer på besök, ryggsmärtor pga höjd hyra, klåda med utslag pga begränsad Internet-tillgång, kallsvettning pga ändrade rutiner... listan kan göras oändlig. Om du dessutom oroar dig för eller förväntar dig fysiska besvär så är kroppen mycket tillmötesgående med att uppfylla detta! Därför fungerar inte anekdoter som bevis för att något är fysiskt beroende, man behöver bättre underlag än så.
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-08-31 15:06:15

friggs skrev:Perspektiv:
"Den psykologiska och fysiska hälsan hos den patologiska spelaren börjar försämras på grund av de ständiga tankarna på den dåliga ekonomiska situationen. De blir lynniga och irriterade och startar ofta gräl för att få en anledning att sticka iväg hemifrån för att spela. Undersökningar visar att de flesta som lider av tvångsmässigt spelande samtidigt visar tecken på allvarlig depression. Depressionen och oförmågan att hitta en lösning, rädslan för att bli avslöjad av sin partner, arbetsgivare eller polis kombinerat med överdrivet bruk av alkohol kan leda till tankar på självmord. Upp till 60 procent av de tvångsmässiga spelarna har tänkt begå självmord och 20 procent har gjort försök. Andra vanliga känslor och symptom är ångest, ilska, muskelspänningar, huvudvärk, högt blodtryck och utmattningssymptom."

Man brukar prata psykosomatiska besvär, dvs fysiska besvär som har psykologisk bakgrund. Det finns inga egentliga begränsningar för vilken typ av besvär du kan få psykosomatiskt: förkylningssymptom pga att svärmor kommer på besök, ryggsmärtor pga höjd hyra, klåda med utslag pga begränsad Internet-tillgång, kallsvettning pga ändrade rutiner... listan kan göras oändlig. Om du dessutom oroar dig för eller förväntar dig fysiska besvär så är kroppen mycket tillmötesgående med att uppfylla detta! Därför fungerar inte anekdoter som bevis för att något är fysiskt beroende, man behöver bättre underlag än så.

Hehe ännu en rabiat förnekare som skyller dessa faktiska abstinensproblem på inbillning och annat krafs. Som sagt, upplever det du inte själv så var glad, men kom inte och försök bortförklara våra egna erfarenheter. Är det ett slags glorifierande av cannabis som ligger bakom? Att drogen inte får hållas ansvarig för något som helst negativt? Jag tycker det är bra och på sin tid att vi lyfter fram även dessa negativa egenskaper av drogen så folk får en rättvis bild av det hela. Det är ju ändå inte så hemska saker det handlar om, bara lite abstinens i mildaste laget!
Användarvisningsbild
DoctorDoom
Ganjaman

Inlägg av DoctorDoom » 2011-08-31 15:19:03

Har läste lite smått i tråden och vet inte vad alla skriver om, men nu tänkte jag också bidra.

Det känns inte som cannabis är hälsosamt för dig. Dom där känslorna är inte bra tecken. Som många uttalat sig tidigare: Vi håller inte på med hallonsaft!

Funderat på att minska något så simpelt som mängden? Märkte att inte kunde njuta av ruset lika mycket när jag rökte varje dag i bara en månad. Tog ett break på några dagar och sen vart det awesome direkt.

@tetra: Har han fel då? Hjärnan är stark och kan uttrycka sig med konstiga budskap. Kolla bara på samlarna, OCD, spelare, internet-beroende och många andra får ju "abstinens" av att sluta med något icke kemiskt. Vågar inte säga att det är omöjligt, eftersom jag inte memorerat källan :)
Bild
Användarvisningsbild
WhiteRasta
Garderobssnille

Inlägg av WhiteRasta » 2011-08-31 15:31:04

tetra skrev:
WhiteRasta skrev:
tetra skrev:

Okej, grattis då om du kan röka varje dag under lång tid, och sedan bara sluta utan något av nämnda symtom. Har du ens testat hålla upp mer än en dag efter lång tids dagligt rökande av större mängder? Jag har slutat med nikotin många gånger, jag får aldrig några extrema svettningar av det, inte heller sömnproblem eller helt sjuka och klara drömmar, eller samma olustiga känsla och rastlöshet. Nikotinabstinens känns helt annorlunda. Cannabisabstinens är ett faktum för de som upplever det, de som inte gör det kan ju glädja sig åt det men behöver inte bagatellisera eller förneka att det existerar, det är bara trams. Lyckligtvis är det ju inte någon fruktansvärd abstinens, men det gör den inte mindre verklig.

Kan direkt tillägga jag har inte bagatelliserat nånting men om det framstod som det så ber jag om ursäkt för det var inte min mening.
Det jag vill understryka är att de som blandar med tobak har större problem med ovannämnda symptom än människor som inte blandar med det, det är iaf min egen erfarenhet både på personlig nivå och bland vänner som kört både med och utan tobak.
jag kan uppleva värre problem o bli av med sockersug än CB. Medans hos andra är det tvärtom.

Klart jag känner av sakerna som nämns, inte alla men en del dock är de väldigt svaga och aldrig ngt som blir ett problem personligen.
Sömnen blir ngt sämre i några dagar och hungern försvinner några dagar men så mkt värre än så är det inte faktiskt och inget som jag ser som ngt problem.
Tycker första dygnet är jävligast då det psykiska beroendet sitter i så hårt, tack o lov försvinner det väldigt snabbt och har man bara ngt o göra så en inte blir sittandes så funkar det bra.
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2011-08-31 20:29:55

tetra skrev:Hehe ännu en rabiat förnekare som skyller dessa faktiska abstinensproblem på inbillning och annat krafs. Som sagt, upplever det du inte själv så var glad, men kom inte och försök bortförklara våra egna erfarenheter. Är det ett slags glorifierande av cannabis som ligger bakom? Att drogen inte får hållas ansvarig för något som helst negativt? Jag tycker det är bra och på sin tid att vi lyfter fram även dessa negativa egenskaper av drogen så folk får en rättvis bild av det hela. Det är ju ändå inte så hemska saker det handlar om, bara lite abstinens i mildaste laget!
Jag påstår inte att det är inbillning. Underskatta inte icke-kemiska missbruket, det har förstört många liv. En spelmissbrukares huvudvärk, svettningar och höjda blodtryck är precis lika verkliga som dina besvär.

Dom fysiska symptomen du upplever finns där, dom är på riktigt. Men de kommer inte av att kroppen saknar THC, utan för att du saknar ett rus du vant dig vid. Sen spelar det ingen roll hur du brukar berusa dig.
Användarvisningsbild
HexLax
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av HexLax » 2011-08-31 23:18:19

förlåt..jag menade i mitt inlägg där uppe att det är så jag "normalt" är (och att det är lite däfrör jag röker ibland)..fast nu röker ju inte jag så många ggr på en månad heller..
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-09-01 7:54:55

friggs skrev:
tetra skrev:Hehe ännu en rabiat förnekare som skyller dessa faktiska abstinensproblem på inbillning och annat krafs. Som sagt, upplever det du inte själv så var glad, men kom inte och försök bortförklara våra egna erfarenheter. Är det ett slags glorifierande av cannabis som ligger bakom? Att drogen inte får hållas ansvarig för något som helst negativt? Jag tycker det är bra och på sin tid att vi lyfter fram även dessa negativa egenskaper av drogen så folk får en rättvis bild av det hela. Det är ju ändå inte så hemska saker det handlar om, bara lite abstinens i mildaste laget!
Jag påstår inte att det är inbillning. Underskatta inte icke-kemiska missbruket, det har förstört många liv. En spelmissbrukares huvudvärk, svettningar och höjda blodtryck är precis lika verkliga som dina besvär.

Dom fysiska symptomen du upplever finns där, dom är på riktigt. Men de kommer inte av att kroppen saknar THC, utan för att du saknar ett rus du vant dig vid. Sen spelar det ingen roll hur du brukar berusa dig.

Förstår hur du tänker, men det stämmer helt enkelt inte. Symtomen kommer helt klart av att hjärnan vant sig med THC och andra cannabinoider, och därmed kommer i obalans när dessa slutar tillföras. Obalansen yttrar sig för den som är predisponerad att få besvären som irritabilitet, olustkänslor, kraftiga svettningar och sömnstörningar. Besvären kommer endast efter längre tids daglgt bruk av substansen, men i varierande grad och inte för alla som använder drogen. Oklart om andra droger i samspel med cannabinoiderna, som t.ex. Nikotin eller koffein, kan förvärra det fysiska beroendet och göra abstinensen värre. Jag har själv av nyfikenhet undersökt detta faktum och jag är en av dem som får dessa besvär. Jag rökte förr sporadiskt och hade aldrig några problem med avtändningsbesvär eller lilknande. Under flera års tid. Sedan kom jag in i en period då jag började använda cannabis regelbundet, och bestämde mig för att se hur det var att göra det och vad som hände när jag sedan skulle sluta. Eftersom många sa att det inte var fysiskt beroendeframkallande eller något farligt egentligen. Jag rökte ungefär ett gram om dagen, odlade själv och rökte gräs av olika slag. Efter ett tag så märkte jag att jag fick olustkänslor om jag inte rökte på kvällen. Inte bara en psykisk saknad utan att hjärnan kände sig slö och jag var lättirriterad om jag inte fick röka. Detta ledde till att jag rökte för att bli normal, och att jag tyckte att drogen inte längre hade samma positiva effekter även om jag rökte mycket och ökade doserna. Jag bestämde mig då för att helt sluta och iaf ta ett längre uppehåll. Jag gjorde det, och upplevde då efter några dagar när cannabinoiderna började lämna kroppen alla de ovan nämnda besvär, VÄLDIGT påtagligt. Det pågick ungefär en vecka för mig rent fysiskt, men psykiskt tog det kanske 2 veckor innan jag började få en annan energi och livkänsla. Jag höll upp i 2,5 år helt. Nu har jag tagit upp bruket igen, men på ett mkt mer kontrollerat sätt. Röker bara på helger eller särskilda tillfällen, och ganska små mängder. Trots det verkar det som min hjärna nu upplever samma obehag när drogen går ur kroppen, även om det bara är nån natt/dag nu istället för en vecka. Det är uppenbart att hjärnan efter mer än 2 år fortfarande inte återställts till en "ickebrukare" som aldrig testat drogen. Eftersom jag upplever detta riktigt konkret och fysiskt, och det är inget "psykologiskt behov" som triggar igång nårgra symtom, så kan jag säga att du har fel i ditt resonemang. Om du fortfarande hävdar att så är fallet så vill jag hävda att ditt resonemang är ett resultat av ditt psykologiska beroende där du försvarar cannabis som djävulens advokat, och det är ju inte särskilt sunt :)

Till cannabis försvar vill jag ändå säga att symtomen är så pass milda att de inte är ett jättestort problem (jämfört med andra substanser som jag upplevt avtändning av, t.ex. nikotin, samt andra tyngre droger jag haft avtändning på). Och med några droppar tinktur kan besvären titreras bort rätt effektivt utan att tillföra något rus. Några droppar tinktur dagarna efter en helgdykning ner i cannabisdimman, är nog för att trappaner och göra att man landar lugnt och fint utan nämnvärda besvär. Så det kan jag rekommendera till andra som upplever samma obehag.
Användarvisningsbild
billball420
Ganjaman

Inlägg av billball420 » 2011-09-01 9:10:32

Jag hörde filosofen Bengt Brülde på radio igår. Han recenserade ett moraltest och nämnde att troligen var inte hallucinogena droger som LSD och svampar beroendeframkallande. Om vi räknar in CB i den gruppen, behöver vi inte oroa oss. ;)

Själv har jag inte märkt av något fysiskt-sug efter CB, men det har jag inte gjort efter nikotin, eller alkohol heller, när jag slutat, eller gjort uppehåll, med dem. Det kan ju bara vara jag som inte är disponerad för det.
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-09-01 9:35:26

billball420 skrev:Jag hörde filosofen Bengt Brülde på radio igår. Han recenserade ett moraltest och nämnde att troligen var inte hallucinogena droger som LSD och svampar beroendeframkallande. Om vi räknar in CB i den gruppen, behöver vi inte oroa oss. ;)

Själv har jag inte märkt av något fysiskt-sug efter CB, men det har jag inte gjort efter nikotin, eller alkohol heller, när jag slutat, eller gjort uppehåll, med dem. Det kan ju bara vara jag som inte är disponerad för det.

Hallucinogener som LSD och Psilocybin fungerar på annat sätt än cannabis. Kan inte räknas som samma form av substans eller verkningsmekanism. =)
Användarvisningsbild
Teslakid
Ganjaman

Inlägg av Teslakid » 2011-09-01 10:56:25

Cannabis räknas till gruppen hallucinogener, men är en mild sådan.

Psyket har en enorm effekt på hur man mår så ett psykistberoende ska inte underskattas, men det är inget fysiskt även om effekterna av det är fysiska.
Så stor fysisk skillnad är de inte mellan två persioner så att en kan bli fysiskt beroende av cannabis men den andra inte.

Att man känner sig trött, seg, omotiverad och iritterad innebär inte att kroppen saknar nått fysiskt utan kan lika gärna va att man psykiskt saknar något.
Gränsen är hårfin och inte ens säkert det går att känna sig till vilket som gäller.

Att man slutar få effekt när man röker efter långt och regelbundet bruk beror väl mer på att toleransen höjs?
Har för mig de finns en tråd om deta där en rapport visade att långtids brukare av cannabis inte ökade dosen utan snarare höll samma eller minskade till skillnad mot brukare av tyngre droger där tolleransen gör att dosen måste öka får att man ska få effekt.

Va dock delade meningar om detta stämde på cannabis...

För min del kommer de sig naturligt att ta ett litet uppehåll när ja inte längre känner ja får ut nått av att röka.
Kan bli lite seg, men går ja å lägger mig i tid på kvällen brukar de inte bli så farligt..

Segheten av som kommer efter att sluta med koffein känns många gånger värre.
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-09-01 12:44:36

De flesta hallucinogener som LSD, psilocybin, 2cb, DMT mm är som jag förstått det tryptaminer som laborerar med serotoninet i hjärnan. THC/CBD fungerar inte på så vis, det laborerar ju med CB-1/CB-2 receptorerna, så det är en kategori för sig.
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-09-01 12:52:54

fan vad man får ut mycket bra saker skulle kunna klippa ihopp era poänger och få MVG på uppsatsen..

Tror att när man röker länge dagligen så vänjer man nog sig på 2 nivåer.. först så toleransen som ovan sa sen oxo faktum att "stukad" blir "normala" sinnestillståndet och då när man inte är som "vanligt" skapar hjärnan stress eftersom det ligger i oss att följa ritualer då känner vi oss trygga.. så sluta röka rubbar denna ritual och då kommer känslan av olust vid speciellt sovdags för det är då man inser att ritualen för den dagen är bruten..??? eeeh vad vet jag..

tror nog mkt som några av er sa sitter i hjärnan och att man stressar över att man inte rökt eller nått..

Hur förklarar jag då att svettas mkt gör att det går fortare att bli fri från dessa MINI ATs.. d går fortare i thailand då man renar kroppen snabbare pga värmen och vatten intaget.. idag har jag känt mer energi och lite lätt irriterad men tycker d känns lättare än exp senaste gngen i sverige..
tänkte vid ett tillfälle "kanske han har" men släppte det fort för att bevisa ennu en gng för mig, DUIDUI =) och er att jag inte är någon slav..
Eller jag är slav men bara när jag själv vill..

Problemet eller "problemet" är att CB är så himla najs.. det är så helt enkelt att om man inte har några problem med det eller om man har en säker tillvaro ekonomisk osv.. så är CB det bästa som finns bättre än sex speciellt efter ett uppehåll.. CB känns som min livs-kambrat och ibland behöver man vara ifrån varann för att man ska kunna uppskatta varann igen..

som någon skrev -tjejen ställde ett ultimatum CB eller mig...
jag saknar henne ibland =) har brytit med alla mina ungdoms tjejer pga av att jag först inte berättat om att jag e smokare sen att dom märkt att jag e stans störata.. lovade mig själv ett par år sen att aldrig ljuga till tjejer om cb om jag gillar tjejen. som tur va så hittade jag en tjej som låter mig vara den jag är så länge familjen går fram och inte bakåt..

Va slav om du vill.. men bryt direkt när du inte orkar dra plogen?
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2011-09-01 15:37:15

tetra skrev:Trots det verkar det som min hjärna nu upplever samma obehag när drogen går ur kroppen, även om det bara är nån natt/dag nu istället för en vecka. Det är uppenbart att hjärnan efter mer än 2 år fortfarande inte återställts till en "ickebrukare" som aldrig testat drogen. Eftersom jag upplever detta riktigt konkret och fysiskt, och det är inget "psykologiskt behov" som triggar igång nårgra symtom, så kan jag säga att du har fel i ditt resonemang.
Men just det du beskriver upplever även de som har exempelvis spelberoende. Det är konkret och fysiskt för dem med. Vad du kanske missar är att den som är spelberoende får en dopaminkick när den spelar. Senare års forskning har visat att produktion av dopamin är viktig för att utveckla ett spelberoende. Även TV- och datorspelande frisätter dopamin.

Dopaminet ger en mycket stark belöningseffekt av spelandet eller rökandet. Den belöningseffekten är en viktig del av det primitiva motivationssystemet och har till uppgift att garantera att viktiga överlevnadsbeteenden så som exempelvis att äta och att ha sex, uppfattas som belönande. Om hjärnan en dopaminkick av spelandet, så hjärnan vill gärna ha mer. Får den inte det så protesterar den.

Jag pratar alltså om exakt samma dopamin som frigörs av nikotin- och alkoholkonsumtion, och som en del även får när de röker cannabis. Och det kanske (nu spekulerar jag) är det som är skillnaden, alla får inte denna dopaminkick av cannabis, och kanske är det de som får den som utvecklar beroende?

Så, tänk ett varv till. Underskatta inte det icke-kemiska beroendet. Det är i allra högsta grad konkret och fysiskt, och fruktansvärt svårt att bryta för den som hamnat i det.
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-09-01 17:07:17

allt fysiskt måste juh börja psykiskt.. även smärta..??
kan nog ha psykisk utan fysisk med inte tvärt om då hjärnan är centralbank för alla kännslor vi upplever.. jag tror dock inte att någon som röker dagligen kan vara helt opåvärkad när dom slutar.. dopamin eller inte, vi har "rutin behov" som är väldigt stark hos människan. stukad varje dag sen bara sluta måste ge någon form av känsla.. sen kanske vissa är sjukt "skillade" rent naturligt att blockera signalerna om saknad till resten av kroppen.. och även till sitt medvetande.
som gör att dom inte alls upplever några som helst symtomer av att sluta,
vilket gör att i deras värld finns ingen symtom när dom slutar..
borde isf betyda att dessa löper 0% chans att missbruka CB eftersom dom aldrig känner viljan rent psykiskt eller fysiskt att röka, dessa börjar isf om på nytt blad varje dag i sin relation till CB, och då undrar man varför dom väljer att ex odla något som kan ställa till med en hel del problem med lagen, trots att dom har barn som jag och andra här fortsätter man utsätta familj för risk (hur liten risken än anses vara) man tycker säkert odlandet e skoj men d finns annat som oxo är minst lika skoja att odla dvs om man inte har den kärlek till CB vi har =) och den kärleken måste juh komma från någonstans? Man har skapat en relation som man inte vill göra slut på trots alla negativa effekter d kan ha på ens familj om man åker dit..

men för mig så är det helt otroligt, för ingen som jag träffat som litar på mig och berättar sanning har varit HELT fri från syntom när dom slutat, bara olika nivåer och olika alternativ av vad jag skrev.. jag har dock alla men inte alla kommer alltid när jag slutar..=)

Känner igen d här från när jag va liten "fan jag känner ingenting" men man ser hur hans ögon e helt blodsprängda och några minuter senare så får han garvnojja och är bängast, alltid nån cooling som man bara känner ytligt..

säger inte att någon ljuger bara delar med mig utifrån hur jag ser d.. och givetvis är sanningen alltid hur individen upplever d och inte hur jag ser på saken utifrån mig och mina erfarenheter i CB världen.
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-09-01 17:15:52

kom dock på nu att jag hade lite fel där =)
Man kan juh lätt kontra med att man har sjukdom och detta är bästa medicinen.. då gör man valet pga att man inget val har??
Man utsätter helt enkelt familjen för en liten risk så man kan medicinera sig och inte bli en zombie pappa.. d köper jag men tror att dom ALLRA flesta som röker och odlar inte har en sjukdom som lite träning och yoga inte skulle lösa.. =) lanerar själv att få ont runt 35 för annars känns d pinsamt att röka, som min fru säger -Thats a young kids thing, your not that young anymore =) så jag har sakta börjat klaga över mina axlar o min rygg (får väl välja senare) pga av all fighting jag gjort dom senaste 8 åren, vilket resulterat i att jag fick ha hps odling inne och får massa massage =)
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-09-01 18:41:52

friggs skrev:
tetra skrev:Trots det verkar det som min hjärna nu upplever samma obehag när drogen går ur kroppen, även om det bara är nån natt/dag nu istället för en vecka. Det är uppenbart att hjärnan efter mer än 2 år fortfarande inte återställts till en "ickebrukare" som aldrig testat drogen. Eftersom jag upplever detta riktigt konkret och fysiskt, och det är inget "psykologiskt behov" som triggar igång nårgra symtom, så kan jag säga att du har fel i ditt resonemang.
Men just det du beskriver upplever även de som har exempelvis spelberoende. Det är konkret och fysiskt för dem med. Vad du kanske missar är att den som är spelberoende får en dopaminkick när den spelar. Senare års forskning har visat att produktion av dopamin är viktig för att utveckla ett spelberoende. Även TV- och datorspelande frisätter dopamin.

Dopaminet ger en mycket stark belöningseffekt av spelandet eller rökandet. Den belöningseffekten är en viktig del av det primitiva motivationssystemet och har till uppgift att garantera att viktiga överlevnadsbeteenden så som exempelvis att äta och att ha sex, uppfattas som belönande. Om hjärnan en dopaminkick av spelandet, så hjärnan vill gärna ha mer. Får den inte det så protesterar den.

Jag pratar alltså om exakt samma dopamin som frigörs av nikotin- och alkoholkonsumtion, och som en del även får när de röker cannabis. Och det kanske (nu spekulerar jag) är det som är skillnaden, alla får inte denna dopaminkick av cannabis, och kanske är det de som får den som utvecklar beroende?

Så, tänk ett varv till. Underskatta inte det icke-kemiska beroendet. Det är i allra högsta grad konkret och fysiskt, och fruktansvärt svårt att bryta för den som hamnat i det.

konstigt att jag inte svettas som en gris och får sömnproblem när idol är över då! ;)
Användarvisningsbild
Crazy_K
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av Crazy_K » 2011-09-01 20:00:52

holy shit grabbs, detta må vara OT; men om ni ska diskutera så hårt, så får ni la ta å använda er lite mer av mellanslagstagenten. Riktigt svårt att läsa visa lirares poster, för man tappar bort sig så lätt. :)
Användarvisningsbild
Syndig
Småodlare

Inlägg av Syndig » 2011-09-02 9:43:27

Pojkar, öppna ögonen och inse att denne "tetra" har en enda agenda här på swecan

Medlem sedan ~3 veckor och slänger ur sig påstående efter påstående som helt saknar vetenskaplig bakgrund. Det farliga är när dessa propaganda-vargar blandar sina lögner tillsammans med vetenskaplig fakta, jämförbart med sektmedlemmars påtryckande försvarstal då man är aningen för frågvis mot dem.

Kan detta vara en del av de 50 miljonerna som regeringen avsatt för att smutskasta Cannabis? Hyra unga grabbar utan förstånd att nästla sig in på forum och påverka lite grann?

Ignorera honom tills han länkar till de vetenskapliga studier som bevisar det han säger.
Användarvisningsbild
tetra
Småodlare

Inlägg av tetra » 2011-09-02 9:48:38

Syndig skrev:Pojkar, öppna ögonen och inse att denne "tetra" har en enda agenda här på swecan

Medlem sedan ~3 veckor och slänger ur sig påstående efter påstående som helt saknar vetenskaplig bakgrund. Det farliga är när dessa propaganda-vargar blandar sina lögner tillsammans med vetenskaplig fakta, jämförbart med sektmedlemmars påtryckande försvarstal då man är aningen för frågvis mot dem.

Kan detta vara en del av de 50 miljonerna som regeringen avsatt för att smutskasta Cannabis? Hyra unga grabbar utan förstånd att nästla sig in på forum och påverka lite grann?

Ignorera honom tills han länkar till de vetenskapliga studier som bevisar det han säger.

Haha det var det värsta, så är verkligen inte fallet, jag bara lyfter fram cannabis lite tråkiga baksida grundat på egen erfarenhet och uppfattning. Alla upplever inte dessa negativa baksidor, men många gör det! De som är nya i sitt bruk av cannabis förtjänar att veta att vissa upplever dessa mindre trevliga baksidor, hade jag själv velat veta innan jag gav mig in i det tyngre bruket. Jag tycker cannabis har många positiva egenskaper också, inte minst medicinskt. Det enda jag önskar är att snacka med andra som har liknande erfarenheter, och samtidigt öppna ögonen på vissa som jag tycker glorifierar cannabis i överkant. Samt dela med mig av olika lösningar på problemet, som t.ex. använda tinktur för att medicinera bort avtändningsbesvär osv. Ditt inlägg får mig tvärtom att fundera lite över hur det står till med ditt eget förstånd?
DuiDui48
Garderobssnille

Inlägg av DuiDui48 » 2011-09-02 12:10:12

tetra skrev:
Syndig skrev:Pojkar, öppna ögonen och inse att denne "tetra" har en enda agenda här på swecan

Haha det var det värsta, så är verkligen inte fallet, jag bara lyfter fram cannabis lite tråkiga baksida grundat på egen erfarenhet och uppfattning. Alla upplever inte dessa negativa baksidor, men många gör det! De som är nya i sitt bruk av cannabis förtjänar att veta att vissa upplever dessa mindre trevliga baksidor, hade jag själv velat veta innan jag gav mig in i det tyngre bruket. Jag tycker cannabis har många positiva egenskaper också, inte minst medicinskt. Det enda jag önskar är att snacka med andra som har liknande erfarenheter, och samtidigt öppna ögonen på vissa som jag tycker glorifierar cannabis i överkant. Samt dela med mig av olika lösningar på problemet, som t.ex. använda tinktur för att medicinera bort avtändningsbesvär osv. Ditt inlägg får mig tvärtom att fundera lite över hur det står till med ditt eget förstånd?

Joo du tetra det gäller att ha hår på bringa när syndig vill få dej hängd,sagt med sarkasm ;-)

Jag tycker,som medicinsk brukare,att det djävligaste är när man hör folk som röker bara för "kul skull",säga att det är läge för att medicinera/medicate..när det i själva verket handlar om att bli stenad ovh inget annat.
Och vilka får lida,joo vi som verkligen har hittat en medicin som funkar..i mitt fall kande jag lägga av med Ketogan..och Antiflammatoriska preparat som båda endast ett ett par veckor fick min mage att ge upp + att jag var totalt borta på Ketoganen..moffe..

Så min uppmaning erkänn erat bruk för vad det IGETLIGEN är/heter..Var ärlig så kanske vi kommer närmare en legalisering..Tack för lånet av din post.
thaistick
Garderobssnille

Inlägg av thaistick » 2011-09-02 12:46:52

DuiDUi precis vad jag ville få fram att dom som verkligen behöver d blir ofivilligt ihopp blandade med dom som röker för att det är najs.. man kan lätt säga att man har ont och ingen kan kontra det.. jag skrev d med glimten i ögat för att du skulle bli tvungen att skriva =)

Men såklart att d låter bättre för min fru om jag gör d för att det är medicin mot smärtor än bara för att jag vill bli stenad.. =)

sen så kan jag helt ärligt säga att det är medicin mot smärtor som jag har i mitt hjärta och i min själ.. det gör mig till en lugnare och bättre pappa och hade jag inte varit kär i CB hade jag nog suttit för grövre brott idag.

CB höll mig hemma mera och gjorde så jag började älska dom små sakerna i livet.. helt enkelt man pallar inte stressa med brott när man är stenad =)
DuiDui48
Garderobssnille

Inlägg av DuiDui48 » 2011-09-02 13:42:06

Dagens 2 vidoe tips i ämnet:

Cannabis.Whats.The.Harm.S01E01.720p.HDTV.x264-FTP

cannabis.whats.the.harm.s01e02.hdtv.xvid-ftp.part1

cannabis.whats.the.harm.s01e02.hdtv.xvid-ftp.part2

Klart sevärda..ladda ner dessa och sen tar vi och pratar om det hela..

Jag kan säga att efter ha sett ovan två episoder så tycker jag att legalisering är faktiskt något som borde jobbas på hårdare.
Användarvisningsbild
HexLax
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av HexLax » 2011-09-02 15:15:48

ap ap ap ap..

-Viftar vilt med linjal-

Inte Ladda hem!
Det är inte det vi sysslar med här DuiDui
Vi är bara dödsknarkare.. ;)
(I don't mean anything by it det vet du va?)

Edit:du menar BBC serien i 2 delar va?

HÄR är däremot youtube länkar =)
Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=RifN6EOajKU
Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=_bbqs9mS ... re=related

Förövrigt tycker jag (Edit SNÄLLA SÖTA!med körsbär på toppen?) att swecans logga alldeles efter bladet borde ha som underlogga "Cannabis är inte sallad direkt" så alla verkligen fattar det!
Senast redigerad av 1 HexLax, redigerad totalt 2011 gånger.
Användarvisningsbild
Crazy_K
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av Crazy_K » 2011-09-02 16:43:20

HexLax skrev:Förövrigt tycker jag att swecans logga alldeles efter bladet borde ha som underlogga "Cannabis är inte sallad direkt" så alla verkligen fattar det!

Kanske om vi ber snällt så ändrar dem det? :roll:
Skriv svar