Jag brukade vara rädd för döden. Men för ca 4 år sedan så började jag vakna till en annan verklighet, nämligen det andliga/spirituella. Sedan dess har jag inte varit rädd för döden då jag vet att jag är mer än min kropp genom diverse upplevelser och djupa insikter genom meditation.
Nuförtiden är jag inte rädd, men ja det är smärtan som jag inte ser fram emot om det skulle vara så att jag genomgår smärta när min kropp lämnar denna verkligheten.
Jag undersökt mycket för att förstå hur allting kan vara som det är, varför inte fler vet om att vi lever när vi dör och varför forskare som säger sig bevisa livet efter döden inte får utrymme i massmedierna. När jag visste att jag var mer än min kropp ville jag att alla skulle veta det, men hur?

Det gjorde mig deprimerad men det är jag inte längre för det visade sig att det fanns massor med människor som visste om att de var mer än kroppen
De bevis som finns handlar om nära döden upplevelser, medium som kan få fram information utan hjälp av telepati eller läst på om sin klient, medium som kan materialisera personer ifrån "andra sidan", personer som materialiserat sig inför andra och förmedlat saker (kallat apparitions på engelska). Många välkända forskare har de senaste 150åren forskat om livet efter döden och alla har de sagt att det finns.
Det är bara det att de skeptiska fortfarande får mest utrymme och ingen skeptiker har undersökt bevisen som finns och sen sagt att det var bluff. Ingen skeptiker har undersökt medium som visat sig vara på riktigt i flera år med hundratals seanser (när medium materialiserar eller kommunicerar med de på "andra sidan" inför en grupp med människor).
De historiska exempel när skeptiker försökt motbevisa har resulterat i att de sagt att liv efter döden fanns. Dagens moderna skeptiker speciellt James Randi har inte ens vågat undersöka de prominenta mediumen eller vågat anta Victor Zammits utmaning på 1 miljon dollar:
http://www.victorzammit.com/skeptics/challenge.html
Utefter allt jag läst i diverse böcker och över Internet samt de dokumentärer och intervjuer jag sett så förstår jag livet på detta sättet:
Först och främst så finns det två grundläggande perspektiv på livet: 1) Allting är materia och inget är sammankopplat. 2) Allting är baserat på energi och/eller medvetande och allt är sammankopplat.
När man förstår att livet efter döden kan finnas så kan inte perspektiv 1 stämma för hur kan man leva vidare om man endast är hjärnan? Vad forskare idag säger är att vi är ett medvetande som har hjärnan och inte ett medvetande som hjärnan skapat. (
http://www.mindevent.se/,
http://www.noetic.org/,
http://consciousness.arizona.edu/)
Vi föds in i denna verkligheten utan minne av tidigare liv för att kunna agera med fri vilja och inte influeras av våra tidigare liv. Vi kan man säga finjusteras in i denna verkligheten och omges alltid av massor av verkligheter bara att vi bara uppfattar denna. Precis som en radiosändning, vi kan justera in P3 men alla andra kanaler existerar runtomkring oss ändå trots att vi inte hör dem. Så fungerar verkligheterna också, vi omges av alla men ser bara den vi är justerade att se genom vår födsel.
När man dör så är man precis den man var när man dog.
I värsta fall så om man dör som extrem skeptiker så kan man bli omedveten och falla in i en evig sömn, men förr eller senare vaknar man ur den också. För allt är oändligt och i oändligheten tar en evighet inte speciellt lång tid

.
Vi är här för att lära oss, och även uppleva och det finns många perspektiv på detta, jag har mitt och jag har träffat andra som har sina. Det främsta vi kan lära oss är villkorslös kärlek och villkorslös förlåtelse. Andra balanserar saker ifrån tidigare liv och bryter upp med beroenden och dåliga beteenden.
Vid dödsögonblicket om man är någorlunda öppen så kommer man bli medveten att man fortfarande lever trots att man ser sin döda kropp. Många är med på sina begravningar och fortsätter följa livet på jorden. Alla som dör hamnar inte på samma plats, mycket beror på andlig utveckling och varifrån man inkarnerade. Det finns t.ex. de som inkarnerar ifrån andra galaxer och solsystem som återvänder dit. Andra stannar i jordens inre ljus, som är en dimension eller verklighet som ligger nära vår nuvarande verklighet.
Jag uppmanar verkligen alla att undersöka detta mer. Det finns flera böcker om bevisen kring livet efter döden, dock har jag endast kommit över engelska böcker men jag är van att läsa på engelska. Det finns garanterat svenska också. Den första boken jag läste som även finns att läsa online är bland de bästa då den sammanfattar väldigt mycket utav den forskning som finns, den går att läsa här:
http://www.victorzammit.com/book/4thedition/index.html (den går även att köpa och få hem i bokformat vilket jag gjorde)
Lite mer jag snappat upp kring forskningen om livet efter döden:
Något som är lätt att tro är att vi skapades när vi föddes, men vi fanns innan vi föddes vi valde att födas. Vi är medvetanden som är medvetna om våra jag och våra kroppar med hjärnan som vi upplever denna verkligheten genom. Något jag lärt mig genom det andliga och spirituella är att jag alltid funnits och alltid kommer finnas, vilket stämmer på alla andra också, vi är alla eviga och kommer alltid finnas.
Just nu är vi på jorden för att lära oss om diverse saker genom erfarenhet samt uppleva allting vi inte är såsom hat, separation, förvirring etc. Allting är baserat på och skapat ur villkorslös kärlek.
Några svar jag funnit på stora frågor genom min resa att förstå och uppleva hur jag är mer än min fysiska kropp:
Vad är meningen med livet? Att leva det!! och få uppleva saker
Varför existerar man? Varför inte?

I alltings oändlighet så är det ju självklart att man existerar, därför existerar man. För i alltings oändlighet så finns det inget som inte existerar.
Finns det någon gud? Vi är alla skaparen utav allting. Skaparen av livet och skaparen utav vår vardag, vi väljer hela tiden vad vi gör och skapar därmed våra upplevelser. Ingen har större makt än någon annan, alla är allsmäktiga - det är vad jag funnit och säger mig veta. Sen så accepterar jag fullt ut alla andras sanningar och vad andra vet!
So, its all about love!
Peace!
- anybodysmoker som var ateist och blev agnostiker som sedan insåg sin egna oändlighet
PS. HexLax, jag är nöjd med allt konstant, jag har inte bråttom med något, jag har ju en evighet på mig

Men jag håller med dig, det är sådant jag kunde uppleva förr.. DS.