Sista datum
Moderator: Powerpuffgirl
Forum rules
- Alethea
- Garderobssnille
- Joined: 2008-10-20 23:51:45 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Sista datum
Pratade med en kompis om detta med sista datum på olika produkter som tex ägg mjölk kött ost, ja ni fattar.
Själv tittar jag på sista datum stämpeln men har samtidigt inga problem med att smaka på varor som gått ut enligt förpackningen.Eller att skära bort tex lite mögel-fläckar på osten, grädde som har gått ut för flera dagar sedan smakar jag på innan jag slänger.
Hur ser det ut i övriga världen?dör folk av att äta gammalt eller blir det bara lite "knorr i magen"?
Känns ibland som att vi är lurade att slänga för att köpa mer.
Ha det gott alla!
Själv tittar jag på sista datum stämpeln men har samtidigt inga problem med att smaka på varor som gått ut enligt förpackningen.Eller att skära bort tex lite mögel-fläckar på osten, grädde som har gått ut för flera dagar sedan smakar jag på innan jag slänger.
Hur ser det ut i övriga världen?dör folk av att äta gammalt eller blir det bara lite "knorr i magen"?
Känns ibland som att vi är lurade att slänga för att köpa mer.
Ha det gott alla!
- BudWeisser
- Gräsfläckar på knäna
- Joined: 2010-12-15 23:02:53 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
- Doktor_Knark
- Ganjaman
- Location: Stockholm [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Re: Sista datum
[b]Born to loose, Live to win![/b]
-
- Småodlare
- Joined: 2009-01-27 19:21:40 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Chicken pot pie... Those are my three favourite things...
- BudWeisser
- Gräsfläckar på knäna
- Joined: 2010-12-15 23:02:53 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
- DoctorDoom
- Ganjaman
- Joined: 2011-01-14 10:53:26 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
- Alethea
- Garderobssnille
- Joined: 2008-10-20 23:51:45 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Sjukt mycket mat folk slänger.Sjukt när man ser människor går hungriga och då menar jag inte bara u-länder utan utanför dörren princip.
Många vågar inte ens smaka på produkter som "gått ut" fast paketen/förpackningen är oöppnad.
Tragiskt.
Många vågar inte ens smaka på produkter som "gått ut" fast paketen/förpackningen är oöppnad.
Tragiskt.
-
- Avstängd och inte välkommen tillbaka
- Joined: 2009-09-14 22:40:08 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Swecan: Ett forum som numera styrs av fascister och icke cannabis entusiaster.
- DoctorDoom
- Ganjaman
- Joined: 2011-01-14 10:53:26 [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable