Va fan är det som händer?!

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
Teslakid
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Va fan är det som händer?!

Postby Teslakid » 2010-08-27 13:15:32

Förlåt mig men nu tappar ja greppet lite å måste spy ut lite galla..

Hur jävla dumt kan det egentligen bli?!

Är det ingen som har en fungerande hjärna längre?!

I en tråd här (http://www.swecan.org/modules.php?name= ... ic&t=70529)
får jag mot slutet känslan av att (det beror nog mycket på filmen i slutet av den) muslimer ses som en egen art. Va fan är detta för jävla hittepå? Muslim är namnet på en människa som tror på Islam som sin religon och har Muhammed som sin profet ist för Jesus. Han eller hon är varken mer eller mindre värd pga detta och blir inte per automatik en mördarmaskin som springer runt och våldtar kvinnor och kastar sten på alla som inte bär slöja!!
Som jag precis skrev är även en muslim MÄNNISKA, vad i detta är det som inte är tydligt nog för många att fatta?
Jag upprepar, MÄNNISKA. ok?

Men jag kan va änu tydligare, jag är en människa, du som läser detta är en människa. Vi går på två ben, vi har ingen riktigt päls mer än på huvet, vi har en hjärna för stor för vårt eget och andras bästa, och vi kominuserar med språk.
Vi kanske är födda på olika ställen på samma planet, jag kanske inte har lika mycket pigment i min hud som någon annan, jag har en snopp du kanske inte har det, men likt fan är vi alla MÄNNISKOR. ok? Hoppas allt gick fram nu för detta kan väl inte gå att missförstå?

Säg till isf så ska jag försöka bli änu tydligare.

Alla människor strävar väl i längden efter att få må bra och leva tryggt?
Finns det då någon som kan förklara för mig hur fan vi ska kunna nå dit om vi är rädda för varann och ser andra människor som ett hot bara för dom tex inte vill fira jul eller nått annat som i grund och botten är ganska menigslöst?

Och lite mer jag vill spy på...

Jag kollade precis in lite snabbt på DI.se och allt jag kan se bland rubrikerna är kötthuvud till politiker som trycker ur sig en massa skit som om dom inte ens begriper problemet, eller att där finns nått :?
Ibland är det till och med så jävligt så man börjar undra om det inte är så att dom vill skapa problem bara för att jävlas! Ibland är det nån sosse som inte ens begriper hur man räknar + och - som ska uttala sig om nått som har med ekonomi att göra när han inte ens vet vad ordet ekonomi betyder. Sen kommer nån korkad moderat och spyr ut sig nån annan idioti som inte har med verkligheten att göra, och sen kommer Ohly och drar nått skämt men ser så allvarlig ut så man börjar undra på om det kan va så illa så han verkligen tror på vad han säger själv..

Är verkligen världen så jävla korkad som den värkar nu? Eller är det bara ett system fel i bobylon som nu börjar bli tydligt på det sättet att systemet har gått så mycket för långt så det nu börjar rasa av sig själv?
Jag menar, ett system där framgång stavas materiel och pengar ist för överlevnad kan inte fundera länge i ett universum där alla natur lagar säger att den starkaste överlever..

Förlåt om jag svävar runt för mycket, men vart tvungen att få ur mig detta.

franke
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby franke » 2010-08-27 13:42:11

WORD ( ;) ) jag älskar dig även som person :D

nu talar jag lite fritt och skriver egentligen bara tankarna.
religion är farligt. människor är inte farliga, det finns olika personer. muslimer är lika jävla dumma i huvudet som kristna personerr. ursäkta om jag trampar på någons tå. jag älskar verkligen världen och allt som bjuds, människor är underbara! men vissa personer klarar inte av att se andra som människor utan måste se andra som personer. . .
filosofi ab nu (nervös ska säga upp lägenheten, känns som jag sviker hyresvärden) men en sak är säker. KASTA INTE SKIT BARA FÖR ATT MUSLIMERNA BLIR FLER. och tallibanerna, jag står nog lite på deras sida. kanske, är egentligen inte så insatt, började ju röka hash för lite mer en ett år sen så har inte vaknat så mycket.

men de för väll egentligen inte någon religös agenda? utan mot makthavarna egentligen? typ alla på vaken.se = talibaner, tänker jag :P

ursäkta att jag slickar upp din spya för att spy ut den i annan form.

menade inte mot dig tesla. gillar det du skrev :)

love franke

musk
Småodlare

Postby musk » 2010-08-27 14:02:12

I dagens samhälle dör och förtrycks människor pga muslimsk heder (Hedersmord, spöa dotter för att hon har nagellack, tvingas till islam och får kanske inte ens välja om hon vill vara religiös). DETTA FÖREKOMMER MER ÄN ALDRIG. Det är bra mycket mer sällsynt med kristna versioner på detta.

All religion är genompantad. Men islam känns farlig på ett vardagssätt, inte på ett Bomba-twin-towers-sätt. Det är mer talibaner och Al Qaida.

Älskar kebab. Tycker om det arabiska (Mellanöstern etc etc) folket. Tycker om kulturen och deras styrka. Men islam skrämmer mig, det gör det.

Notera:
Religion = Läskigt
Folket = Dunderhonung

En kristdemokrat kom upp till mig på gatan och ville ge en KD-tidning. Jag ryggade tillbaka och muttrade halvhögt "Nej tack fy fan!". Kunde hålla tillbaka den betingningen till kristendomen i det här läget.

Är man rasist om hatar alla?

Känner ALLDELES för många människor förtryckta i Islam för att kunna övertygas till svenneattityden av att blint svälja (Dilemman relaterade till) utlandsfrågor med hull och hår.

Alla här rätt till att tro och yttra sig som man vill. Men jag kommer ivf inte glömma min vän Isatou som fick sitt lillfinger avbrytet för att hon provade smink. Omöjligt att alla kan ha det bäst jämt. Ibland biter man i det sura äpplet. Så länge vi är medvetna om vad som händer så är jagg okey.

Notera: Detta är inte särskilt supervanligt, men sker det mer än 1 gång är det för mycket.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-08-27 14:02:16

Tackar :D

Jag svara egentligen detta till dig i en annan tråd, men det passar som svar här också :P

[quote]

Men håller inte med om att religion är farligt, tro är något bra och alla jag pratat med som säger sig är troende har haft en väldigt sund bild av gud som någon som hjälper och finns i allt och alla. Men religion är bara farligt när någon använder den till sin egen vinning, jag ser det mer som en form av sekter än som grupper av troende. Som jag ser det så är alla som på något sätt skapar smärta i guds namn inga troende, oavsett vad som själva säger, utan bara lurade av någon som styr dom.

Jag tror att vi alla luras till att skilja allt. Om vi alla bara satte oss ner och pratade med den vi är rädd för, arg på eller vad de nu kan va, utan att låta politiker/företag/grupper föra en hel sidas talan så dom själva kan tjäna på resultatet så hade vi inte haft några krig nu.

[/quote]

Så det jag menar när jag skriver Talibaner är typ en väldigt extrem liten sekt :P

Men jag ser religion som något personligt.. Man borde egentligen alltid va tvungen att skilja på om man menar organiserad religion (dåligt) till personlig religion (bra).

Då menar jag organiserad religion som något där en grupp kan förtrycka en annan genom att en ledare kan säga hur en grupp ska leva.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-08-27 14:09:47

[quote="musk"]I dagens samhälle dör och förtrycks människor pga muslimsk heder (Hedersmord, spöa dotter för att hon har nagellack, tvingas till islam och får kanske inte ens välja om hon vill vara religiös). DETTA FÖREKOMMER MER ÄN ALDRIG. Det är bra mycket mer sällsynt med kristna versioner på detta.

All religion är genompantad. Men islam känns farlig på ett vardagssätt, inte på ett Bomba-twin-towers-sätt. Det är mer talibaner och Al Qaida.

Älskar kebab. Tycker om det arabiska (Mellanöstern etc etc) folket. Tycker om kulturen och deras styrka. Men islam skrämmer mig, det gör det.

Notera:
Religion = Läskigt
Folket = Dunderhonung

En kristdemokrat kom upp till mig på gatan och ville ge en KD-tidning. Jag ryggade tillbaka och muttrade halvhögt "Nej tack fy fan!". Kunde hålla tillbaka den betingningen till kristendomen i det här läget.

Känner ALLDELES för många människor förtryckta i Islam för att kunna övertygas till svenneattityden av att blint svälja (Dilemman relaterade till) utlandsfrågor med hull och hår.

Alla här rätt till att tro och yttra sig som man vill. Men jag kommer ivf inte glömma min vän Isatou som fick sitt lillfinger avbrytet för att hon provade smink. Omöjligt att alla kan ha det bäst jämt. Ibland biter man i det sura äpplet. Så länge vi är medvetna om vad som händer så är jagg okey.

Notera: Detta är inte särskilt supervanligt, men sker det mer än 1 gång är det för mycket.[/quote]

Håller med dig. Men jag inbillar mig lite nu att anledningen till att sånt händer mycket mer att att göra med att dom som gör sånt gör det för att dom kommer från ett land vars traditioner nu ligger på samma nivå som dom gjorde här för 40-50år sedan på vissa sätt. Det va tex lagligt med aga här också förr.

Jag är också rasist om det är rasistiskt att hata folk som inte kan visa respekt för andras val.

svinet
Gräsfläckar på knäna

Postby svinet » 2010-08-27 14:38:07

[quote="Teslakid"][quote="musk"]I dagens samhälle dör och förtrycks människor pga muslimsk heder (Hedersmord, spöa dotter för att hon har nagellack, tvingas till islam och får kanske inte ens välja om hon vill vara religiös). DETTA FÖREKOMMER MER ÄN ALDRIG. Det är bra mycket mer sällsynt med kristna versioner på detta.

Notera:
Religion = Läskigt
Folket = Dunderhonung

Notera: Detta är inte särskilt supervanligt, men sker det mer än 1 gång är det för mycket.[/quote]

Håller med dig. Men jag inbillar mig lite nu att anledningen till att sånt händer mycket mer att att göra med att dom som gör sånt gör det för att dom kommer från ett land vars traditioner nu ligger på samma nivå som dom gjorde här för 40-50år sedan på vissa sätt. Det va tex lagligt med aga här också förr.

Jag är också rasist om det är rasistiskt att hata folk som inte kan visa respekt för andras val.[/quote]

exakt, för två generationer sen så kunde många glömma att gifta sig med vem man ville, få stryk både hemma och i skolan osv osv men det verkar vara glömt nu? för vi ligger ju fan 70år framför dom bakåt strävande muslimerna

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-08-27 14:47:42

Precis, eller åk ut till nån lite ultra kristen by i USA, eller nån by i vilket annat U-land som helst så kommer du hitta lika stora bakåtsträvare. Eller till stockholm och våra politiker i narkotikafrågan.

Menar bara att bakåt strävare gäller inte bara muslimer. Kan vi inte bara sluta klumpa ihop alla till olika grupper?

Snälla?

Vesslan
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Postby Vesslan » 2010-08-27 14:59:15

[quote="musk"]Är man rasist om hatar alla?[/quote]
Knappast. Du är snarare smart om du gör det. Hatar människor för att dom just är människor, ah jag sa det och det kändes skönt. Finns en vän man verkligen kan förlita sig på.. Pengar! :twisted:

Utan pengar är man fattig, utan vänner är man förlorad men jag är hellre förlorad och har fett med stålar än fattig med falska vänner.
Swecan: Ett forum som numera styrs av fascister och icke cannabis entusiaster.

musk
Småodlare

Postby musk » 2010-08-27 15:03:07

[quote="Teslakid"]
Menar bara att bakåt strävare gäller inte bara muslimer. Kan vi inte bara sluta klumpa ihop alla till olika grupper?

[/quote]

Kan tillägga att jag har en kompis som är handikappad och sitter i en rullstol. Medeltiden blev dom satta i burar och mammorna dränkta för att ha fött ett "missfoster". Nazister gjorde lampskärmar av hudarna från handikappade. 60talet FICK inte handikappade följa med ut till kyrkan och andra sociala företelser. Och nu så har ungefär hälften så många handikappade ett jobb än invandrare. Man skriver OFTA om Ahmed som inte får jobb pga hans namn. Men ALDRIG läser man om hur någon som inte kan gå som blir nekad ett datorjobb för att han inte kan åka skridskor eller gå i trappor.

Var tionde svensk har något handikapp. Halvdöv, blind, Aspberger, TUSENTALS olika fysiska handikapp Etc etc.

Ganska officelt är handikappade den absolut sämst ställda gruppen. Både med ramper i gamla stan OCH i attityder. Löftena om "Tillgänglighetens år 2010" har polikerna pissat på och glömt bort.

Inte ens här skrivs det om handikapp. Utan klassikern Rasism.

Ser ni poängen? "Dom" är inte ens intressanta eller förtjänta nog att ens tjafsa okm på forum.

Världen är hemsk. Religion är hemskt. Folk är hemska. Ändå älskar jag er alla.

Brb Tatueringsmässan.

franke
Garderobssnille

Postby franke » 2010-08-27 15:23:14

[quote="Vesslan"][quote="musk"]Är man rasist om hatar alla?[/quote]
Knappast. Du är snarare smart om du gör det. Hatar människor för att dom just är människor, ah jag sa det och det kändes skönt. Finns en vän man verkligen kan förlita sig på.. Pengar! :twisted:

Utan pengar är man fattig, utan vänner är man förlorad men jag är hellre förlorad och har fett med stålar än fattig med falska vänner.[/quote]

vad har du rökt egentligen vesslan? ;)
att du inte kan lita på dina vänner är nog just för att det finns pengar?

har alltid varit fattig, iaf i svenska mått räknat. har mått dåligt många gånger, inte för att jag själv är missnöjd utan för att alla andra trycker ner folk som "inte kommut upp sig". och mina vänna oh my god vad jag älskar eldsjälarna som ställer upp. rika vänner har sina pengar som de spenderar sammtidigt, fattiga vänner har kärleken de alltid DELAR!
du kan dela pengar ett tag sen förlorar det sitt värde, kärlek kan delas i tusen delar och du kan dela det ännu mer. förstår du hur jag tänker?
jag skulle inte vilja ha dig som kompis om du såg pengar som din vän, skit i utsidan, titta till insidan.

swex
Småodlare

Re: Va fan är det som händer?!

Postby swex » 2010-08-27 17:14:33

[quote="Teslakid"]Förlåt mig men nu tappar ja greppet lite å måste spy ut lite galla..

får jag mot slutet känslan av att (det beror nog mycket på filmen i slutet av den) muslimer ses som en egen art. Va fan är detta för jävla hittepå? Muslim är namnet på en människa som tror på Islam som sin religon och har Muhammed som sin profet ist för Jesus. Han eller hon är varken mer eller mindre värd pga detta och blir inte per automatik en mördarmaskin som springer runt och våldtar kvinnor och kastar sten på alla som inte bär slöja!!
Som jag precis skrev är även en muslim MÄNNISKA, vad i detta är det som inte är tydligt nog för många att fatta?
Jag upprepar, MÄNNISKA. ok?

Men jag kan va änu tydligare, jag är en människa, du som läser detta är en människa. Vi går på två ben, vi har ingen riktigt päls mer än på huvet, vi har en hjärna för stor för vårt eget och andras bästa, och vi kominuserar med språk.
Vi kanske är födda på olika ställen på samma planet, jag kanske inte har lika mycket pigment i min hud som någon annan, jag har en snopp du kanske inte har det, men likt fan är vi alla MÄNNISKOR. ok? Hoppas allt gick fram nu för detta kan väl inte gå att missförstå?

Säg till isf så ska jag försöka bli änu tydligare.

Alla människor strävar väl i längden efter att få må bra och leva tryggt?
Finns det då någon som kan förklara för mig hur fan vi ska kunna nå dit om vi är rädda för varann och ser andra människor som ett hot bara för dom tex inte vill fira jul eller nått annat som i grund och botten är ganska menigslöst?

Och lite mer jag vill spy på...

Jag kollade precis in lite snabbt på DI.se och allt jag kan se bland rubrikerna är kötthuvud till politiker som trycker ur sig en massa skit som om dom inte ens begriper problemet, eller att där finns nått :?
Ibland är det till och med så jävligt så man börjar undra om det inte är så att dom vill skapa problem bara för att jävlas! Ibland är det nån sosse som inte ens begriper hur man räknar + och - som ska uttala sig om nått som har med ekonomi att göra när han inte ens vet vad ordet ekonomi betyder. Sen kommer nån korkad moderat och spyr ut sig nån annan idioti som inte har med verkligheten att göra, och sen kommer Ohly och drar nått skämt men ser så allvarlig ut så man börjar undra på om det kan va så illa så han verkligen tror på vad han säger själv..

Är verkligen världen så jävla korkad som den värkar nu? Eller är det bara ett system fel i bobylon som nu börjar bli tydligt på det sättet att systemet har gått så mycket för långt så det nu börjar rasa av sig själv?
Jag menar, ett system där framgång stavas materiel och pengar ist för överlevnad kan inte fundera länge i ett universum där alla natur lagar säger att den starkaste överlever..

Förlåt om jag svävar runt för mycket, men vart tvungen att få ur mig detta.[/quote]

Jag har studerat i koran skola. Tycker du ska göra samma sak innan du börjar snacka massa strunt. Ta även och ladda ner "ett slag för islam" och så tittar du vad dom "ledande" muslimerna i Sverige svarar på frågorna dom får. Islam är ett stort jävla hot mot hela våran värld.
Svensk lag kommer aldrig gå före koranens ord i något avseende.
Det förbannade krig som skiten har skapat kommer med störst sannolikhet även utspela sig här till sist.
Kul att höra alla som snackar om islam men ändå inte vet ett skit.
Lev med det, lev i det ett tag så ska du få se men tills dess så kan du sluta starta meningslösa trådar som drar med resten av den blåögda skara som liksom du inte vet ett skit.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-08-27 17:27:53

Jo ja vet det finns många konstiga lagar inom islam.
Och det är just det jag menar, man ska inte lyssna på dom ledande gubbarna eftersom dessa är dårarna som försöker utöva makt med hjälp av gud.

Som jag ser det är det inte Islam, eller någon annan religion som är hotet mot värden, utan om individer som försöker utöva makt med hjälp av religionen. Förstår du skillnaden?

Kriget nu har skapats eftersom några makt galna gubbar med mycket makt lyckats få en majoritet att tro att en grupp hotar dom genom att peka på en mindre grupp ledd av några andra galna gubbar.

Att bara säga att islam är en ond religion tycker jag är trångsynt och dömande.
Hat föder hat. Genom att peka ut en religion som en ond grupp så dömer man på samma gång miljoner oskyldiga, nästan precis samma som när folk inte kan skilja på bruk eller missbruk.

swex
Småodlare

Postby swex » 2010-08-27 18:08:31

[quote="Teslakid"]Jo ja vet det finns många konstiga lagar inom islam.
Och det är just det jag menar, man ska inte lyssna på dom ledande gubbarna eftersom dessa är dårarna som försöker utöva makt med hjälp av gud.

Som jag ser det är det inte Islam, eller någon annan religion som är hotet mot värden, utan om individer som försöker utöva makt med hjälp av religionen. Förstår du skillnaden?

Kriget nu har skapats eftersom några makt galna gubbar med mycket makt lyckats få en majoritet att tro att en grupp hotar dom genom att peka på en mindre grupp ledd av några andra galna gubbar.

Hat föder hat. Genom att peka ut en religion som en ond grupp så dömer man på samma gång miljoner oskyldiga, nästan precis samma som när folk inte kan skilja på bruk eller missbruk.[/quote]

Islam är inte en ond religion, om det hade varit det så hade varken jag eller folket runt mig gått i koran skola.
Koranen och islam handlar om kärlek fast på ett väldigt vrängt sätt. Låt mig förklara. Den handlar om ren kärlek MEN så länge det är på dennes vis. I början och till 90 procent består koranen av kärlek men stundtals är det rått men det bryr man sig inte åt i början då det inte tar stor plats tills man förstår att koranen får inte förvrängas och du måste även ta dessa små procent till dig.
Denna bok är skriven för så pass länge sen att mycket då var väldigt vettigt för folket, exempel att det är tillåtet att banna sin fru med hjälp av våld.
Det som är det äckliga med situationen är att det absolut inte under någon omständighet får förbise något som står i koranen. Koranen är lag och där växer islam fram. Det är dödsstraff utan någon som helst nåd om någon ändrar eller "förvränger" koranen. Tror du inte på något eller tycker något annat så går du emot guds ord.
Nu en rolig sak till som du inte verkar veta är att du eller jag får INTE tolka koranen på egen hand utan bara dom "lärda" får göra det.
Det är väldigt många liksom jag som klivit undan efter man klivit in i den mer religiösa biten och verkligen förstått vad det handlar om.
Många försvarar Islam utan att förstå att vi passar inte in där, vi har inte lov eftersom vi har en annan tro. Finns olika sorters muslimer, dom som inte vet vad det handlar om men med störst sannolikhet kommer följa sina "jämlika" i döden. Sen har du dom som vet och det är dom som också styr massan men på ett väldigt neutralt sätt i detta land( än så länge) dom förespråkar det islamistiska livet.

Om ahmed på kebaben säger att han är muslim men förespråkar inte skiten så kan du lungt säga att han inte är någon muslim eftersom det står klart och tydligt i koranen att en muslim inte nekar eller förvränger ett enda ord av koranen.. Han är troende men är ingen muslim...
Last edited by swex on 2010-08-27 18:20:47, edited 1 time in total.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-08-27 18:20:05

[quote="swex"][quote="Teslakid"]Jo ja vet det finns många konstiga lagar inom islam.

Hat föder hat. Genom att peka ut en religion som en ond grupp så dömer man på samma gång miljoner oskyldiga, nästan precis samma som när folk inte kan skilja på bruk eller missbruk.[/quote]

Islam är inte en ond religion, om det hade varit det så hade varken jag eller folket runt mig gått i koran skola.
Koranen och islam handlar om kärlek fast på ett väldigt vrängt sätt. Låt mig förklara. Den handlar om ren kärlek MEN så länge det är på dennes vis. I början och till 90 procent består koranen av kärlek men stundtals är det rått men det bryr man sig inte åt i början då det inte tar stor plats tills man förstår att koranen får inte förvrängas och du måste även ta dessa små procent till dig.
Denna bok är skriven för så pass länge sen att mycket då var väldigt vettigt, exempel att det är tillåtet att banna sin fru med hjälp av våld.
Det som är det äckliga med situationen är att det absolut inte under någon omständighet får förbise något som står i koranen. Koranen är lag och där växer islam fram.[b] Det är dödsstraff utan någon som helst nåd om någon ändrar eller "förvränger" koranen.
Nu en rolig sak till som du inte verkar veta är att du eller jag får INTE tolka koranen på egen hand utan bara dom "lärda" får göra det.[/b]
Det är väldigt många liksom jag som klivit undan efter man klivit in i den mer religiösa biten och verkligen förstått vad det handlar om.
Många försvarar Islam utan att förstå att vi passar inte in där, vi har inte lov eftersom vi har en annan tro. Finns olika sorters muslimer, dom som inte vet vad det handlar om men med störst sannolikhet kommer följa sina "jämlika" i döden. Sen har du dom som vet och det är dom som också styr massan men på ett väldigt neutralt sätt i detta land( än så länge) dom förespråkar dom det islamistiska livet.[/quote]

Det är just den biten jag menar är den farliga, för om det skulle va så att dom lärda tolkar något "fel" och det sen råkar gynna någon så finns det ingen som kan säga emot och dom lärda kan inte ha fel..

Känner igen det från förr när endast prester kunde läsa biblen och därför hade samma makt, och vi vet ju hur det gick..

swex
Småodlare

Postby swex » 2010-08-27 18:24:54

[quote="Teslakid"][quote="swex"][quote="Teslakid"]Jo ja vet det finns många konstiga lagar inom islam.

Denna bok är skriven för så pass länge sen att mycket då var väldigt vettigt, exempel att det är tillåtet att banna sin fru med hjälp av våld.
Det som är det äckliga med situationen är att det absolut inte under någon omständighet får förbise något som står i koranen. Koranen är lag och där växer islam fram.[b] Det är dödsstraff utan någon som helst nåd om någon ändrar eller "förvränger" koranen.
Nu en rolig sak till som du inte verkar veta är att du eller jag får INTE tolka koranen på egen hand utan bara dom "lärda" får göra det.[/b]
Många försvarar Islam utan att förstå att vi passar inte in där, vi har inte lov eftersom vi har en annan tro. Finns olika sorters muslimer, dom som inte vet vad det handlar om men med störst sannolikhet kommer följa sina "jämlika" i döden. Sen har du dom som vet och det är dom som också styr massan men på ett väldigt neutralt sätt i detta land( än så länge) dom förespråkar dom det islamistiska livet.[/quote]

Det är just den biten jag menar är den farliga, för om det skulle va så att dom lärda tolkar något "fel" och det sen råkar gynna någon så finns det ingen som kan säga emot och dom lärda kan inte ha fel..

Känner igen det från förr när endast prester kunde läsa biblen och därför hade samma makt, och vi vet ju hur det gick..[/quote]

Koranen är väldigt tydlig på vissa saker det är den några procent jag pratade om. Och det tillsammans med att du inte får förbise något som också är väldigt stor del av boken är livsfarligt.
Eftersom du inte får förvränga koranen så får du inte tolka fel. Shia muslimer och sunnimuslimer tolkar den olika och dödar varandra.

Vill påpeka att detta är ingenting du kan jämföra med det kristna korståget.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-08-27 18:33:33

[quote]Koranen är väldigt tydlig på vissa saker det är den några procent jag pratade om. Och det tillsammans med att du inte får förbise något som också är väldigt stor del av boken är livsfarligt.
Eftersom du inte får förvränga koranen så får du inte tolka fel. Shia muslimer och sunnimuslimer tolkar den olika och dödar varandra.

Vill påpeka att detta är ingenting du kan jämföra med det kristna korståget.[/quote]

Men att det då ens går att tolka på olika sätt gör det lite knepigt.. För om den bara får tolkas på ett sätt så borde man väl också gjort klara regler för hur den ska tolkas? Vill minnas att de finns såna också.. Men det jag menar är att allt detta med att något bara får tolkas på ett sätt känns efterskapat och som att det bara kan leda till att makt konsenteras ist för att spridas.

Vesslan

Postby Vesslan » 2010-08-27 20:31:41

[quote="franke"]att du inte kan lita på dina vänner är nog just för att det finns pengar?[/quote]
Jag undrar vem som har rökt som inte fattar?
Swecan: Ett forum som numera styrs av fascister och icke cannabis entusiaster.

swex
Småodlare

Postby swex » 2010-08-27 21:05:38

[quote="Teslakid"][quote]Koranen är väldigt tydlig på vissa saker det är den några procent jag pratade om. Och det tillsammans med att du inte får förbise något som också är väldigt stor del av boken är livsfarligt.

Vill påpeka att detta är ingenting du kan jämföra med det kristna korståget.[/quote]

Men att det då ens går att tolka på olika sätt gör det lite knepigt.. För om den bara får tolkas på ett sätt så borde man väl också gjort klara regler för hur den ska tolkas? Vill minnas att de finns såna också.. Men det jag menar är att allt detta med att något bara får tolkas på ett sätt känns efterskapat och som att det bara kan leda till att makt konsenteras ist för att spridas.[/quote]

Finns inga regler för hur den ska tolkas utan det finns särskilt utvalda personer som får tolka den. Dom tolkar olika dom dödar för att man inte får förvränga och det är självklart inte dom som tolkar fel. blabla.
I grund och botten är det folket det är fel på som är fanatiker men om man grundar koranen så förstår man vad som gör dom till det.
Den religionen är den farligaste på grund av antalet det finns och tillkommer. Självklart kommer koranen vara lagen när dom blir överrepresenterade, den är redan lagen i många länder där dom styr.
Självklart finns det många människor som är älskvärda fast dom är muslimer, med många så menar jag verkligen många men låt inte det förblinda dig, Sverige är en liten plutt av världen. Islam kryper sig på och den kommer inte avstanna och sina bort som kristendomen gjorde.
Jag hatar religion -.-

Alethea
Garderobssnille

Postby Alethea » 2010-08-27 21:25:19

[quote="Teslakid"]Förlåt mig men nu tappar ja greppet lite å måste spy ut lite galla..

får jag mot slutet känslan av att (det beror nog mycket på filmen i slutet av den) muslimer ses som en egen art.

Förlåt om jag svävar runt för mycket, men vart tvungen att få ur mig detta.[/quote]
först vill jag säga att jag uppriktigt är sorry för att jag planterar mina frön.men precis som du säger så behöver jag se och höra vad andra tycker tänker och opartiskt tittar på tankar, filosofier och upplevelser.

Mitt sätt att spy ut galla.jag vill inte kriga.Inte nu iaf och helst aldrig.

Så vad e det som händer = Snälla du, det vet du och det är så som du säger.Man förstår, kanske ngt som varit självklart länge blir het plötsligt sällsynt.tankar som bearbetar vårt ,,,Ho ho :P Eller vad vi vill kalla det.

Ta det nätt Teslakid och än en gång sorry.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-08-27 22:39:13

[quote="Alethea"][quote="Teslakid"]Förlåt mig men nu tappar ja greppet lite å måste spy ut lite galla..

får jag mot slutet känslan av att (det beror nog mycket på filmen i slutet av den) muslimer ses som en egen art.

först vill jag säga att jag uppriktigt är sorry för att jag planterar mina frön.men precis som du säger så behöver jag se och höra vad andra tycker tänker och opartiskt tittar på tankar, filosofier och upplevelser.

Mitt sätt att spy ut galla.jag vill inte kriga.Inte nu iaf och helst aldrig.

Så vad e det som händer = Snälla du, det vet du och det är så som du säger.Man förstår, kanske ngt som varit självklart länge blir het plötsligt sällsynt.tankar som bearbetar vårt ,,,Ho ho :P Eller vad vi vill kalla det.

Ta det nätt Teslakid och än en gång sorry.[/quote]

Ingen fara, pekar inte bara på dig utan har länge iriterat mig på att såå många kan va så blinda för så mycket och så otroligt tydliga saker, eller bara allmänt allt för slappa för att kolla saker innan dom tar sig en åsikt om något.

[b]swex:[/b] Håller med i det du säger. :)
Det är när någon tar sig makten att tolka något åt andra det går åt helvete..

Men jag tror det kommer en gräns även för Islam med hur långt det kan gå..

Det ända jag reagerar på är att folk vänder sitt hat mot hela grupper ist för mot individerna som tar besluten.

smeagol
Ganjaman

Postby smeagol » 2010-08-28 10:27:29

Några Korancitat:
Dräp dem (ickemuslimerna) och slakta dem varhelst du finner dem och
fördriv dem från alla ställen varifrån de har fördrivit er.(Sura 2:192)
Påför dem krig tills hedendomen inte finns mer och Allahs religion
härskar överallt. (Sura 8:39)
Troende vet att de vantroende är orena. (Sura 9:27)
Han (Allah) gjorde er till herrar över deras (ickemuslimernas) land,
deras hus, deras gods och över de länder som eran fot ännu ej beträtt(Sura 33:27)
Män har auktoritet över kvinnor, därför att Allah har gjort den ena
överlägsen den andre och därför att de försörjer dem. Goda kvinnor
är lydiga. De vaktar sina (osedda?) delar, därför att Allah har vaktat dem.
Om du fruktar olydighet från dem, så tillrättavisa dem, sänd dem i säng
ensamma och slå dem. Om de då åtlyder dig, gör ingenting mer mot dem.
Allah är den högste? (Sura 4:34)
Kvinnorna är dina ägor, gå till dina marker som du har lust till.(Sura 2:223)

..Och så fortsätter det i all oändlighet i denna fredens bok!. Och så blir en del anklagade för att vara islamofobiska!? Dessa rader borde räcka som avskräckande syfte..
Me my precious and i...and my sweeeet buds!

Alethea
Garderobssnille

Postby Alethea » 2010-08-28 10:54:42

[quote="musk"]
[/quote]Nee då e man upplyst.

Farull
Garderobssnille

Postby Farull » 2010-08-28 11:03:40

[quote="smeagol"]..Och så fortsätter det i all oändlighet i denna fredens bok!. Och så blir en del anklagade för att vara islamofobiska!? Dessa rader borde räcka som avskräckande syfte..[/quote]

Klart att man blir kallad islamofob när man tar några lösryckta korancitat och grundar hela sin inställning till religionen på dessa.

Det finns massor med helt vansinniga texter i bibeln också. Men som tur är så anser inte de flesta kristna, precis som de flesta muslimer att dessa texter ska tolkas bokstavligt.

smeagol
Ganjaman

Postby smeagol » 2010-08-28 11:17:18

[quote="Farull"]
Klart att man blir kallad islamofob när man tar några lösryckta korancitat och grundar hela sin inställning till religionen på dessa.

Det finns massor med helt vansinniga texter i bibeln också. Men som tur är så anser inte de flesta kristna, precis som de flesta muslimer att dessa texter ska tolkas bokstavligt.[/quote]

Jag kan fortsätta med "lösryckta" korancitet i evighet, det ena brutalare än det andra -och det är sådant islamisterna följer i vardagslivet.

Bibeln innehåller också vansinnigheter men till skillnad från koranen så är bibeln reformerad, då koranen inte får reformeras utan mohammeds ord SKALL följas såsom de skrevs för 1400 år sedan....

swex
Småodlare

Postby swex » 2010-08-28 12:01:56

[quote="Farull"][quote="smeagol"]..Och så fortsätter det i all oändlighet i denna fredens bok!. Och så blir en del anklagade för att vara islamofobiska!? Dessa rader borde räcka som avskräckande syfte..[/quote]

Det finns massor med helt vansinniga texter i bibeln också. Men som tur är så anser inte de flesta kristna, precis som de flesta muslimer att dessa texter ska tolkas bokstavligt.[/quote]

Oj,oj.

Skillnaden mellan bibeln och Koranen är stor. Skillnaden hur du får tolka det är stor. Koranen är guds heliga ord och den är lag.

smeagol@

Mm tyvärr är det så där det ser ut.

[quote="Alethea"][quote="musk"]
[/quote]Nee då e man upplyst.[/quote]

Haha. din sjuke fan :lol:

Alethea
Garderobssnille

Postby Alethea » 2010-08-28 19:05:49

Hakar på din tråd eftersom titeln tilltalar.

Detta hemska(enl mig då)Som sker i yttrandefrihetens kölvatten är deprimerande, sorgligt och sant.

Nidbilderna. http://www.vilks.net/2007/07/21/mot-fra ... s-granser/
Yttrandefrihet :roll: när vi riskerar att bli dödade om vi målar fel saker.Det e ju för hemskt.rena diktaturen.Vi är inga fria, vi kan inte heller längre gömma oss.Storebror ser och hör :P
Därför måste man mer eller mindre foga sig och ta sig på ett så smidigt vis fram genom sin logg.

Som da kid sa, snälla sluta.De e svårt att sluta ibland.jag vet inte om jag vill sluta, och förmodligen så är det så att om man slutar så är det slut fast på ett annat vis bara.Slut på ngt annat.

Nej då var det bättre förr :P När dom halshögg folk å så.det blir lite lättare då att tex acceptera att det [u]kan[/u] sluta med döden [u]om[/u] du tex skulle få för dig att måla en tavla som är opassande.

är inte det en form av diktatur?
[code:1]Haha. din sjuke fan Laughing[quote]Förmodligen, men de e lugnt vi lever i en demokrati (tror jag) där våran regering stiftat lagar om hur sjuka personer bör ha det.jag har det rätt bra och jag tror att jag slipper dödsstraff för att jag har en åsikt iaf.men det är ju ingen självklarhet i framtiden.Men tack ändå swex ett skratt förlänger loggen.[/quote][/code:1]

Farull
Garderobssnille

Postby Farull » 2010-08-29 16:56:47

[quote="swex"]Skillnaden mellan bibeln och Koranen är stor. Skillnaden hur du får tolka det är stor. Koranen är guds heliga ord och den är lag.
[/quote]

Nej, det är ingen större skillnad egentligen. Det beror ju helt på vilken religiös ledare du lyssnar till?
Det finns gott om sekulariserade muslimska samhällen, där människans lag gäller över koranens.

swex
Småodlare

Postby swex » 2010-08-29 17:40:11

[quote="Farull"][quote="swex"]Skillnaden mellan bibeln och Koranen är stor. Skillnaden hur du får tolka det är stor. Koranen är guds heliga ord och den är lag.
[/quote]

Nej, det är ingen större skillnad egentligen. Det beror ju helt på vilken religiös ledare du lyssnar till?
Det finns gott om sekulariserade muslimska samhällen, där människans lag gäller över koranens.[/quote]

Har du läst Koranen? Tänker du på Tunisien nu eller vilka samhällen pratar du om. Ne tyvärr du har helt fel men visst fan är din tanke önskvärt. Det kommer inte bli så. Koranen kommer vara lag och det finns nog inte än enda lärd som kommer tolka den så snett som skulle behövas för ett bra samhälle.

Fightkuk
Småodlare

Postby Fightkuk » 2010-09-02 11:35:28

[i]"Alla människor strävar väl i längden efter att få må bra och leva tryggt?
Finns det då någon som kan förklara för mig hur fan vi ska kunna nå dit om vi är rädda för varann
och ser andra människor som ett hot bara för dom tex inte vill fira jul eller nått annat som i grund och botten är ganska menigslöst?"[/i]

Du får det att låta väldigt gulligt.
Sen får vi inte glömma alla som stenas till döds pga RYKTEN om otrohet.
Glöm inte heller alla halshuggningar som filmas och läggs upp på nätet för att skrämmas.
Oh! Oh! En till, vad sägs om dom med bomber runt magen som spränger sig själva bland massa folk som inte har nåt med det att göra?

Varför gör dom såhär? Enkelt: R-E-L-I-G-I-O-N.
Fredsälskande hippies är bara gulligt men när folk tror att hela världen är
ett rosa moln med kärlek blir jag full i skratt.
Och jag vet; det står ingenstans i nån typ av bibel om att [i]människor ska
mötas af stenar till edra hufuden om otukt begås[/i], men det är MÄNNISKOR
som drar dom slutsatserna och MÄNNISKOR som begår dessa hemska saker
P.G.A tolkningar som bottnar i RELIGION. Så innan du spyr galla över hur dumma
folk är som hatar saker, ta en titt på den riktiga världen igenom ditt haschmoln
och inse att MÄNNISKOR har aldrig, igenom tiderna, kommit överens med varann.
Det har ALLTID funnits klaner och grupperingar som slagits mot varandra.
Det ligger i människans natur. Detta är inget faktum jag gillar eftersom jag
är en fredlig person som inte vill någon nåt ont, men man kan inte blunda för verkligheten.
Fridens liljor!

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-09-02 17:23:48

Jo ja håller med dig.

Men jag tror mer att problemet sitter hos dom som tar sig makt genom religionen och sätter lagar osv osv..

Jag tror att religion i grunden är till för att hålla människan lugn och sprida kärlek, men när folk vill ha makt använder dom religion för att trycka ner olika grupper.
I väst dyrkar majoriteten pengar och materiella saker högst av allt, och det syns ju tydligt vad som händer då när respekten för folk, planeten och allt på den bara blir mindre och mindre.

Det jag spyr galla över är folk oförmåga att ens försöka förstå andra.
Får ibland känslan av att det inte är nån som bryr sig om nått alls längre..

Men dom som spränger sig själva gör det knappast för att dom inte har nått att göra, utan för att dom är hjärntvättade extremister ;)
Halshuggningar och steningar är ju gamla straff som bara finns i länder som fortfarande på många sätt är där vi va för 100år sedan, så jag inbillar mig att det till en stor del är kulturellt och inte kommer finnas inom några 20-30år...

Om jag inte minns fel så avrättades den sista dödsdömda i Sverige 1902 eller nått, 1931 fick kvinnor rösta och förra året bestämde man att homosexualitet inte är en sjukdom längre.. Det är GIGANTISKA förändringar som hänt under en väääldigt kort tid bara för vi råkar bo i ett land i Europa där industrialismen föddes för ca 300år sedan, och bara dom senaste 80åren har vi i princip gått från häst och vagn på en grusväg till bil-kö på en 2-filig motorväg!

Visst är världen "orättvis" av naturliga orsaker (starkaste överlever..) men att vissa länder släpar efter i utvecklingen är ju inget konstigt, och då blir änu mindre konstigt att det blir problem när folk från kulturer som skiljer flera hundra år träffas.

Men även om människan har krigat i alla tider så är väl inte det en ursäkt för att man iaf bör försöka få mer respekt mellan folk?

Jag tror inte på slumpen eller att något är på ett visst sätt bara för att det "är" så, hashflumm elller inte ;)
Men jag har aldrig i mitt liv kunnat acceptera "därför" som ett svar på en fråga och kan inte göra det i detta fallet heller
:twisted:

Bara för folk dödat varann dom senaste 10000åren betyder inte att vi måste fortsätta göra det dom kommande 10000åren.. :P Vi har väl en hjärna med egenskaperna att kunna tänka logiskt, rationellt och i nya banor av en anledning? ;)

Det får mig att tänka på en sak till att spy galla över..
Vi har möjligheten att tänka och komma på helt otroliga saker och förstå dom mest avancerade system, men INGEN STANS i samhället uppmuntras vi att använda dessa egenskaper fult ut! Hela media är fulproppat med ren skit och var 4e år väljer vi politiker som är så jävla duma så dom inte äns själva begriper vad dom pratar om eller betydelsen av deras egen ideologi :?

Folk som röstar rött för dom tror på "allas lika värde" men allt i deras politik skriker motsatsen, utom möjligen nån liten pungt i ett partiprogram som ändå ingen jobbar för.. :?

oj, nu blev de nästan lite för mycket :P

smeagol
Ganjaman

Postby smeagol » 2010-09-05 0:22:55

[quote="Teslakid"]
Det jag spyr galla över är folk oförmåga att ens försöka förstå andra.
Får ibland känslan av att det inte är nån som bryr sig om nått alls längre.. [/quote]
Att försöka förstå andra är en sak, men när man tittar efter vilket budskap "dom andra" har i sin ideologi -i det här fallet muslimerna som önskar alla otrognas död så har åtminstone jag väldigt svårt för förståelse!
[quote="Teslakid"]
Men dom som spränger sig själva gör det knappast för att dom inte har nått att göra, utan för att dom är hjärntvättade extremister ;)
Halshuggningar och steningar är ju gamla straff som bara finns i länder som fortfarande på många sätt är där vi va för 100år sedan, så jag inbillar mig att det till en stor del är kulturellt och inte kommer finnas inom några 20-30år... [/quote]
Ja, det är inte BARA för att dom är hjärntvättade -dessa individer tror inte på demokrati och fritt tänkande utan de TROR på sin sagobok! Hur förklarar du annars hur iranska soldater gladeligen kastade sig ut i minfält med en plastnyckel med tron att de skulle komma till paradiset och låsa upp dess port med nyckeln?
Om 20-30 år säger du!? Som tidigare har sagts så får koranens ord inte reformeras, där går dina inbillningar i kras!
[quote="Teslakid"]
Om jag inte minns fel så avrättades den sista dödsdömda i Sverige 1902 eller nått, 1931 fick kvinnor rösta och förra året bestämde man att homosexualitet inte är en sjukdom längre.. Det är GIGANTISKA förändringar som hänt under en väääldigt kort tid bara för vi råkar bo i ett land i Europa där industrialismen föddes för ca 300år sedan, och bara dom senaste 80åren har vi i princip gått från häst och vagn på en grusväg till bil-kö på en 2-filig motorväg! [/quote]
Återigen, Europeiska folket har gått framåt, vissa andra folkslag inte speciellt mycket... För att dom tror på en sagobok som skrevs för 1400 år sedan och som måste följas till punkt och pricka..
[quote="Teslakid"]
Visst är världen "orättvis" av naturliga orsaker (starkaste överlever..) men att vissa länder släpar efter i utvecklingen är ju inget konstigt, och då blir änu mindre konstigt att det blir problem när folk från kulturer som skiljer flera hundra år träffas. [/quote]
Ja, och självfallet så blir det då konflikter!, att hoppa tillbaka hundra år i både moraliska och etiska frågor är nog inte så kul för någon som lever i verkligheten.
[quote="Teslakid"]
Men även om människan har krigat i alla tider så är väl inte det en ursäkt för att man iaf bör försöka få mer respekt mellan folk?[/quote]
Respekt? Man behöver absolut inte ha nån som helst respekt, för då är det någonting man själv godkänner, däremot att acceptera -det är en annan femma!

[quote="Teslakid"]
Bara för folk dödat varann dom senaste 10000åren betyder inte att vi måste fortsätta göra det dom kommande 10000åren.. :P Vi har väl en hjärna med egenskaperna att kunna tänka logiskt, rationellt och i nya banor av en anledning? ;) [/quote]
En del muslimer har uppenbart inte en hjärna att tänka med utan går efter sagobokens regler, det kan du se dagliga bevis på i media!
Kan du nämna dom moderata muslimerna som visar avsky och tar avstånd från olika terrordåd och dödshot? Var finns dom när det gäller??

Gman
Småodlare

Postby Gman » 2010-09-05 3:34:22

[quote="smeagol"]Några Korancitat:
Dräp dem (ickemuslimerna) och slakta dem varhelst du finner dem och
fördriv dem från alla ställen varifrån de har fördrivit er.(Sura 2:192)
Påför dem krig tills hedendomen inte finns mer och Allahs religion
härskar överallt. (Sura 8:39)
Troende vet att de vantroende är orena. (Sura 9:27)
Han (Allah) gjorde er till herrar över deras (ickemuslimernas) land,
deras hus, deras gods och över de länder som eran fot ännu ej beträtt(Sura 33:27)
Män har auktoritet över kvinnor, därför att Allah har gjort den ena
överlägsen den andre och därför att de försörjer dem. Goda kvinnor
är lydiga. De vaktar sina (osedda?) delar, därför att Allah har vaktat dem.
Om du fruktar olydighet från dem, så tillrättavisa dem, sänd dem i säng
ensamma och slå dem. Om de då åtlyder dig, gör ingenting mer mot dem.
Allah är den högste? (Sura 4:34)
Kvinnorna är dina ägor, gå till dina marker som du har lust till.(Sura 2:223)

..Och så fortsätter det i all oändlighet i denna fredens bok!. Och så blir en del anklagade för att vara islamofobiska!? Dessa rader borde räcka som avskräckande syfte..[/quote]

Jag undrar var du hittar din fakta men så står det verkligen inte i koranen?
Va försöker du komma fram till har du hittat på allt själv eller?

Här kommer det riktiga som står i koranen:

(Sura 2:192) Detta syftar uppenbart på de människor som de 2 närmast
föregående verserna vänder sig till.
(Sura 8:39)DVS. upphör med försöken att hindra andra att följa guds väg
och med sina fientliga åtgårder mot troende.
(Sura 9:27)verbet "amara" omfattar här i sin transitiva form båda betydelserna "besöka" eller "underhålla"
(Sura 33:27)lång text orkar inte översätta men inte alls samma som smeagol skrev.
(Sura 4:34)för dem som av ett eller annat skäl inte kan få en fri kvinna till hustru och som inte tror sig kunna stå emot dem frestelser som den ogifte utsätts för.
(Sura 2:223)gud vet att ni ska nämna det till dem.

Översatte det precis fån koranen jag har hemma så smeagol du borde
kolla dina källor innan du vräker ur dig massa skitsnack. Vill inte va
otrevlig men bara lite störande när man smutskastar en religion sådär.
Jag är själv född muslim men icke troende så det är inte därför, jag älskar alla människor.

Gman
Småodlare

Postby Gman » 2010-09-09 19:15:24

oki...dog den här tråden ut nu.

jag vill ha svar på var Smeagol fick sin fakta ifrån!! :(

Alethea
Garderobssnille

Postby Alethea » 2010-09-09 19:26:36

Kan knappt bärga dig va = Allt tar sin tid.

Gman
Småodlare

Postby Gman » 2010-09-09 19:40:50

[quote="smeagol"]
En del muslimer har uppenbart inte en hjärna att tänka med utan går efter sagobokens regler, det kan du se dagliga bevis på i media!
Kan du nämna dom moderata muslimerna som visar avsky och tar avstånd från olika terrordåd och dödshot? Var finns dom när det gäller??[/quote]

Smeagol är du svensk? Du verkar ha väldigt mycket dumt
bakom din panna eller så förstår du helt enkelt inte.Är det i snedvriden media du får din info eller? Då är ett tips att byta infokälla. Islam och koranen säger mer om kärlek och att
behandla din medmänniska rättvist, att den här jorden är så vacker..
jag kan hålla på och skriva HUR mycket som helst vackra urdrag
ur koranen. Sluta kalla det en sagobok, det är inte bara en bok
det är en livsstil som är väldigt vacker, nåt som du inte kan förstå.
Sen att vissa länder är väldigt extrema har INGET med islam att göra
utan dem har vridit på islam till sin egen fördel som i Iran.
Terrorister har INGET med islam att göra, slå upp en vers i koranen
där det står att du ska spränga dig själv? Du är så jävla... ska inte ens
säga det vill inte hålla en otrevlig ton. Men du borde inte yttra dig
om islam eller koranen mer för du vet inte va du pratar om. Jag är född
med islam runt omkring mig hela livet och gissa vad ingen av dem är
terrorister och ingen av dem vill skada en fluga ens, de pratar med
alla med sån respekt och lugn du inte kan hitta nånstans i världen.

Har du nånsin varit i en moské och känt den lugna energin där?
Hur alla är som bröder och behandlar varandra jämlikt?
Ingen är bättre än den andra.

Det är vad islam är att vi är alla samma i grund och botten och ingen är
bättre eller sämre än den bredvid dig. Borde inte världen va mer sån?

Gman
Småodlare

Postby Gman » 2010-09-09 19:46:59

[quote="Alethea"]Kan knappt bärga dig va = Allt tar sin tid.[/quote]

Jo jag vet, lite störande bara undrar om han hittat på allt?

Sen mitt förra inlägg är svar på senaste han skrev som jag missat.

tycker nån moderator att det är nåt sorts påhopp eller för otrevligt
så edit eller nåt.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-09-09 21:12:53

Tror ja känner igen de smeagol skrev, känns som jag läst det nånstans förr..

men apropå detta:
[quote]
Kan du nämna dom moderata muslimerna som visar avsky och tar avstånd från olika terrordåd och dödshot? Var finns dom när det gäller??[/quote]

Så har jag bara hört att muslimer fördömer terrordåd och inte vill ha med dom att göra.

Muslimer följer väll också dom 10 budorden?

Och om det nu vore så att smeagol lista stämmer, så har jag svårt att fatta varför folk konveterar till Islam och varför religonen inte är utrotad för många år sedan pga alla fiender dom skulle skapa om det skulle vara så..

Så känns mer som nån Taliban eller Al-qaida tolkning av koranen än nått annat..

Förresten, vem litar på vad dom säger i media? 8O
Tycker det är väääldigt sällan något man hör där stämmer om man börjar gräva lite och hittar vad nyheten egentligen kommer från..

Alethea
Garderobssnille

Postby Alethea » 2010-09-09 21:35:59

[quote="Gman"][quote="Alethea"]Kan knappt bärga dig va = Allt tar sin tid.[/quote]

Jo jag vet, lite störande bara undrar om han hittat på allt?

Sen mitt förra inlägg är svar på senaste han skrev som jag missat.

tycker nån moderator att det är nåt sorts påhopp eller för otrevligt
så edit eller nåt.[/quote]Jo jo, men de har ju bara gått 4 dagar.om jag ska spekulera så kommer nog Smeagol titta in här och svara på dina frågor och påhopp.Och du vet, den som väntar :wink: Ahh du ska se att allt kommer att bli bra.

för övrigt tycker jag att alla människor oavsett ras, religion eller läggningar ska få röka på när dom vill samt älska och hata hur mycket vi vill så länge vi inte skadar andra.Slå gärna på dig själv men lämna andra ifred.

microgrower
Småodlare

Postby microgrower » 2010-09-09 21:40:04

dina händer känns som om de var amputerade(typ som Nokia händerna) och telepatiskt styrda. samtidigt som ögonen svävar fritt framför bildskärmen.

Gman
Småodlare

Postby Gman » 2010-09-09 22:44:00

Jodå jag e ganska säker på att Smeagol är ivrig över att svara
så fort han ser va jag skrivit. Han kommer knäcka nacken, knäcka
fingrarna lite armhävningar sen så... :P

smeagol
Ganjaman

Postby smeagol » 2010-09-11 16:59:55

[quote="Gman"]
Jag undrar var du hittar din fakta men så står det verkligen inte i koranen?
Va försöker du komma fram till har du hittat på allt själv eller?[/quote]
Varför skulle jag sitta och hitta på saker? Googla lite och du kommer att finna dessa citat, -på flera olika språk dessutom.
[quote="Gman"]
Här kommer det riktiga som står i koranen:
[/quote]
..Och du läser/tolkar koranen som fan tolkar bibeln!?

För övrigt så har jag inget emot "vanliga" muslimer! Är nära bekant med ett flertal och vi kan ta oss ett gäng öl och några Whisky med lite korv som tilltugg(även fläsk, ja!). Dom är ungefär lika troende som en vanlig Svensson som betalar kyrkoskatt.

Sen har vi dessa fanatiska muslimer som springer runt i kjolar och för korta byxor, och kvinnorna i burka.. Dom pratar om att deras fina Sharia lagar går före Svensk lag, dom vill inte acceptera dittan o dattan utan ställer religiösa krav..
Dessa är inte vatten värda i mina ögon, och de bör inte heller vistas i Europa utan bosätta sig där folk gillar det sättet att leva.

Fredens religion säger du? Bombbälten, barnkrigare, halshuggningar, talibaner,stening.... hur lång ska vi göra listan? Men det är väl påhittat
alltihopa...

Jag skulle kunna dra till med hur mycket som helst varför jag tycker illa om islam, men det har jag inte tid med idag, så därför lägger jag till några ytterligare korancitat så du har något att roa dig med:

Det är en plikt1 för er att strida [slåss, kriga] och detta är förhatligt för er. Men det kan hända att något är er förhatligt och ändå är detta ett gott för er; och det kan hända att ni älskar något och ändå är detta ett ont för er - Gud vet, men ni vet inte.
(Surah 2:216;)
Det rättvisa straffet2 för de som kämpar emot GUD och Hans budbärare [motsätter sig islam], och som begår hemska brott, är att dödas eller korsfästas, eller att få sina händer och fötter avskurna på alternerande sidor, eller att landsförvisas. Det är för att förödmjuka dem i detta livet, sedan drabbas de av ett mycket värre straff i Livet Efter Detta.
(Surah 5:33;)
När de helgade månaderna1 gått till ända skall ni döda avgudadyrkarna [icke-muslimer], var ni än träffar på dem; tag dem till fånga och omringa dem och lägg er i försåt för dem. Men om de visar ånger och villighet att förrätta bönen och betala allmoseskatten, lämna dem då i fred - Gud [Allah] är ständigt förlåtande, barmhärtig.
(Surah 9:5; )
Bekämpa [slåss mot, kriga mot] dem som inte tror på Allah eller Domens Dag, eller tillåter det som är förbjudet av Allah och Hans Sändebud, eller inte erkänner Sanningens Religion, bland Bokens Folk [Judar och Kristna], tills de ger kompensation med villlig underkastelse, och känner sig underdåniga.
(Surah 9:29; )
Om3 ni icke vill gå fram till strid för Allahs sak, kommer Han att straffa er med ett smärtsamt straff och kommer att utvälja ett annat folk i ert ställe, och ni skall icke alls skada Honom. Och Allah har full makt över alla ting.
(Surah 9:39; )
O du profet2, sträva mot de icke troende och mot hycklarna, och var hård när du handskas med dem. Helvetet är deras öde; vilken miserabel boning!
(Surah 9:73; )
Då ni möter förnekarna1 [icke-muslimer] i strid, låt svärden falla över deras huvuden till dess ni har tvingat dem på knä; tag därefter de överlevande till fånga. Sedan kommer den tid då ni skall ge dem fria, godvilligt eller mot lösen, för att kriget skall lägga av sina bördor. Detta är vad ni har att iaktta. Om Gud ville kunde Han helt visst slå ned dem utan er medverkan, men genom att låta er kämpa mot varandra sätter Han er alla på prov. Och vad dem beträffar som stupar i kampen för Guds sak, skall Han inte låta deras handlingar bli förgäves; Han skall leda deras steg och ge dem sinnesstyrka och inre lugn och föra dem till paradiset som Han har låtit dem veta.
(Surah 47:4-6; )

....Men det är väl också förfalskningar... :lol:

Gman
Småodlare

Postby Gman » 2010-09-11 17:09:15

[quote="smeagol"]
..Och du läser/tolkar koranen som fan tolkar bibeln!?[/quote]

Nej jag tolka koranen ur den jag har här i min bokhylla?

[quote="smeagol"]
Fredens religion säger du? Bombbälten, barnkrigare, halshuggningar, talibaner,stening.... hur lång ska vi göra listan? Men det är väl påhittat
alltihopa...
[/quote] Det är talibaner du snackar om inte islam!

Det är en plikt1 för er att strida [slåss, kriga] och detta är förhatligt för er. Men det kan hända att något är er förhatligt och ändå är detta ett gott för er; och det kan hända att ni älskar något och ändå är detta ett ont för er - Gud vet, men ni vet inte.
(Surah 2:216;)
Det rättvisa straffet2 för de som kämpar emot GUD och Hans budbärare [motsätter sig islam], och som begår hemska brott, är att dödas eller korsfästas, eller att få sina händer och fötter avskurna på alternerande sidor, eller att landsförvisas. Det är för att förödmjuka dem i detta livet, sedan drabbas de av ett mycket värre straff i Livet Efter Detta.
(Surah 5:33;)
När de helgade månaderna1 gått till ända skall ni döda avgudadyrkarna [icke-muslimer], var ni än träffar på dem; tag dem till fånga och omringa dem och lägg er i försåt för dem. Men om de visar ånger och villighet att förrätta bönen och betala allmoseskatten, lämna dem då i fred - Gud [Allah] är ständigt förlåtande, barmhärtig.
(Surah 9:5; )
Bekämpa [slåss mot, kriga mot] dem som inte tror på Allah eller Domens Dag, eller tillåter det som är förbjudet av Allah och Hans Sändebud, eller inte erkänner Sanningens Religion, bland Bokens Folk [Judar och Kristna], tills de ger kompensation med villlig underkastelse, och känner sig underdåniga.
(Surah 9:29; )
Om3 ni icke vill gå fram till strid för Allahs sak, kommer Han att straffa er med ett smärtsamt straff och kommer att utvälja ett annat folk i ert ställe, och ni skall icke alls skada Honom. Och Allah har full makt över alla ting.
(Surah 9:39; )
O du profet2, sträva mot de icke troende och mot hycklarna, och var hård när du handskas med dem. Helvetet är deras öde; vilken miserabel boning!
(Surah 9:73; )
Då ni möter förnekarna1 [icke-muslimer] i strid, låt svärden falla över deras huvuden till dess ni har tvingat dem på knä; tag därefter de överlevande till fånga. Sedan kommer den tid då ni skall ge dem fria, godvilligt eller mot lösen, för att kriget skall lägga av sina bördor. Detta är vad ni har att iaktta. Om Gud ville kunde Han helt visst slå ned dem utan er medverkan, men genom att låta er kämpa mot varandra sätter Han er alla på prov. Och vad dem beträffar som stupar i kampen för Guds sak, skall Han inte låta deras handlingar bli förgäves; Han skall leda deras steg och ge dem sinnesstyrka och inre lugn och föra dem till paradiset som Han har låtit dem veta.
(Surah 47:4-6; )

....Men det är väl också förfalskningar... :lol:[/quote]

Inte för att va sån men du måste ju va en störd individ,

Jag tog fram dem första ur koranen du skrev och det stämmer
ju fan inte? Behövde inte ens kolla längre. Varfan hittar du allt? jag har ju koranen här varför ska jag googla när jag bara kan slå upp det och berätta att du har helt fel. Pallar inte skriva upp allt men om du vill
skriver jag det rätta. Du får ju islam att låta som nån terror organisation!
Det är helt sjukt asså.[/quote]

Alethea
Garderobssnille

Postby Alethea » 2010-09-11 18:01:54

[quote="Gman"]

Inte för att va sån men du måste ju va en störd individ,

[/quote]Hur är en sån =

Weed-Bear
Småodlare

Postby Weed-Bear » 2010-09-11 19:10:29

Fan, att ni inte fattat det än? Alla religioner suger, Hårt dessutom, religion är för att kontrollera massorna, och så har det alltid varit.

Om vi förutsätter nu att en av religionerna är SANN, the real true religion alltså. Vilken är det? Muslimerna säger Islam, Judarna skriker judendom, och Kristna Kristendom!, och i ett hörn sitter en Scientolog med folie hatt med megafon SCIENTOLOGIIIIII !!! Hur avgör man? Alla kan väl inte vara sanna, så det innebär att alla förutom en är falska, eller är kanske alla falska? Jag vill inte trampa på några tån, men detta är mina tankar helt enkelt. Jag tror att religion är för det sinnesvaga och de som inte kan hantera möjligheten med att när du dör, så dör du helt enkelt, finns ingen himmel, helvete, 72 jungfruar , och Nej du kommer inte att bli räddad av ett UFO. Sedan så finns ju religionen bekvämt där när man gjort något fel, be några böner, så är det fixat, du kommer fortfarande till himmlen. Det är rätt löjligt ifall du tänker igenom det. Jag är född muslim, men aldrig varit troende. Och sluta blanda ihop muslimer med fundamentalister. Det är skillnad på de två, finns det någon här som faktist inte förstår det?

En intressant sak dock, hoppas jag inte är alltför Offtopic, om man ser i fängelserna vilka det är som sitter inne, jag blev inte så mycket överaskad dock, detta är från en hemsida som jag ger länk på längst ner.

Catholic 29267 39.164%
Protestant 26162 35.008%
Muslim 5435 7.273%

Atheist 156 0.209%
Hindu 119 0.159%

Syftet med dessa siffror är inte att jämföra islam vs kristna, utan jämföra de 3 stora med atheister. I Usa finns det enligt sidan ca 8-16%, och i fängelsen sittar ca 0.21%. jaa, vad kan vi dra för slutsats av detta.

http://www.holysmoke.org/icr-pri.htm
[color=#033E75]There is a higher court than courts of justice and that is the court of conscience. It supercedes all other courts.[/color]

smeagol
Ganjaman

Postby smeagol » 2010-09-11 20:34:31

[quote="Weed-Bear"]Och sluta blanda ihop muslimer med fundamentalister. Det är skillnad på de två, finns det någon här som faktist inte förstår det? [/quote] Personligen blandar jag inte ihop "vanliga" muslimer med fundamentalister, -tyvärr är det en hel del fundamentalister som finns på våra gator, och dom hörs och syns och drar ner andra i skiten då också.
Därför vore det bra om vanliga muslimer öppnar munnen och förkastar dessa fundamentalisters idéer!.
[quote="Gman"] Det är talibaner du snackar om inte islam!
[/quote]
Och sedan när följer inte talibanerna koranen -tråkigt nog bokstavligt!?
..när jag ändå håller på så kan vi ju blanda in muslimerna/islamisterna i Somalia -verkar inte heller ha allt på plats där uppe!.

Powerpuffgirl
Kifferin

Postby Powerpuffgirl » 2010-09-11 20:54:09

Men herregud, fundamentalister och vettiga människor finns det inom ALLA religioner och politiska block!

Själv ger jag inte särskilt mycket för bosktavstroende muslimer - men det gör jag inte för kristna, judar, hinduer eller buddister heller!

Och angående vilka som är kriminella, så får man fram de mest skiftande siffror då man läser artiklar och insändare i tidningar, så där får man inte heller veta någon sanning.

http://ejkorrekt.wordpress.com/2010/05/ ... rrorister/

Sedan finns det ju något som heter respekt - och om en människa har en annan uppfattning än du själv i en viss fråga så gäller det väl att acceptera det.
Jag tycker till exempel att cannabisrökning borde vara tillåtet, men anser inte att de som inte vill att folk ska få ta sin lilla aftonjoint är idioter på alla andra plan nödvändigtvis. Så länge de inte är helt skogstokiga och inte respekterar mitt sätt att vara.
Hier riecht es komisch, das ist weil - wir kiffen.

richtmeister

Postby richtmeister » 2010-12-06 2:50:33

Jag har väldigt svårt för religiösa människor överhuvudtaget och upplever dem alla som rädda hycklare. Men det är bara jag.

Grabben
Garderobssnille

Postby Grabben » 2010-12-06 13:22:51

"Oneness is achieved by recognising your self"

fractal-256
Småodlare

Postby fractal-256 » 2010-12-06 18:40:31

Många missförstår Islam och försöker jämföra den med en reformerad kristendom eller liberal judendom. Islam är inte i närheten av dessa två! Det är därför det är så stora slitningar mellan grupperna där de möts. Ni som vill se vad Islam är i vardagen för dem som bor under religionen kan packa en väska och luffa runt lite i valfritt mellanösternland. Ni kommer snabbt se att det samhället som framställs för turister inte finns för den vanlige medborgaren. Allt kretsar kring Islam och hur det skall tillämpas. Jag har gjort en liknande resa och var i ett av de mer liberala islamistiska länderna. Trots det blev det en chock när jag såg ur det var bakom den fasad de byggt upp för turister.

De flesta ser en strand, ett hotell och en ruin som de tar sig till med en chartad turistbuss. Allt detta är en fasad som byggts upp för turisten så den skall ge bort sina pengar så snabbt som möjligt. Det riktiga samhället är väldigt skrämmande och som utlänning (otrogen) kan du få problem om du bryter mot någon sed som inte är känd. Alla länder med islam har en kamp mellan staten och islamisterna, på många platser finns det inte någon egentlig stat utan det är en form av inte-se-islam som härskar. Så länge de inte går för långt eller visar vem som egentligen bestämmer bryr sig staten inte och låter dem vara ifred. Detta är vanligt i mindre orter som ligger långt från de klassiska turiststäderna.

Folket är väldigt artiga trevliga, hjälpsamma och stör inte dig som turist utan anledning. Men akta dig för att tala om islam! Det tar inte många sekunder innan de är uppe i varv och blir riktigt hetsiga. Jag hade några jobbiga situationer, möjligen kom detta av att Israel körde en offensiv i gaza när jag var och luffade runt.

Många muslimer ni träffar på i Sverige vill inte ha ett skit att göra med det so finsn i deras hämländer, att ni har en kille i fotbollsklubben eller på jobbet som är som andra beror på att han är som andra. Inte på att Islam är i linje med västervärlden.

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-12-06 21:22:55

Either you repeat the same conventional doctrines everybody is saying, or else you say something true, and it will sound like it's from Neptune.

Return to “Coffeeshopen”