i dubbelmoralens mecka. Bodström nekar urinprov

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Shimasonti
Humorist
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

i dubbelmoralens mecka. Bodström nekar urinprov

Postby Shimasonti » 2010-08-23 8:20:20

http://hd.se/inrikes/2010/08/23/bodstro ... -drogtest/

lite skrämmande när en politiker som säger sig vara för drogtest själv avböjer. döljer han något?

[quote]
Bodström avböjde drogtest

Ordföranden i justitieutskottet, Thomas Bodström (S), har sagt sig vara för frivilliga drogtester. Men han ville inte drogtestas själv när Sveriges Radio P 3 Nyheter frågade honom. "Jag känner inte för det nu", sade Bodström.

Stockholm. Thomas Bodström (S), ordförande i riksdagens justitieutskott, har sagt sig vara för frivilliga drogtester. Men han ville inte låta sig drogtestas när Sveriges Radio P 3 Nyheter frågade honom.

Bodström erbjöds att göra ett drogtest med hjälp av en sjuksköterska som P 3 Nyheter hade tagit med sig till intervjun.

Först gick Bodström med på att göra testet men ändrade sig när sköterskan förklarade hur det skulle gå till. Det handlade om ett urinprov och de substanser som skulle testas var amfetamin, hasch, opiater och bensodiazepiner.

[b]— Nej, jag struntar i det. Jag känner inte för det nu, jag känner att det blir för personligt och jag känner mig genomsvettig med skjorta och allting, förklarar Bodström för reportern och sjuksköterskan.[/b]

Justitieminister Beatrice Ask (M) lät sig däremot drogtestas av sjuksköterskan på en av Rosenbads toaletter.[/quote]

Ska vi oxå ta till sådana argument när babylon vill testa våra kroppsvätskor?
Från och med nu så ska jag alltid referera till herr Bodström nästa gång konstaplarna trackaserar mig!

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-08-23 8:27:25

Trademark
Nyfrälst och hög

Postby Trademark » 2010-08-23 11:57:04

Det ser ju faktiskt ut som om han blir lite nervös när hon räknar upp de ämnen hon ska testa honom för.. Kom han ihåg joppen från förra helgen kanske?
:twisted:

Nej men detta ser ju riktigt dåligt ut för Herr Bodström, men det blir väl knappast några följder av detta, möjligen en försvarande notis någonstans .
"Prohibition makes a crime out of things that are not crimes."

hemligarne
Småodlare

Postby hemligarne » 2010-08-23 16:42:12

lät som han inte ville det när han fick reda på att de testade allt o inte bara "droger" =P Piller knaprare :P

sweet
Nyfrälst och hög

Postby sweet » 2010-08-23 19:09:58

[quote="Shimasonti"]Ska vi oxå ta till sådana argument när babylon vill testa våra kroppsvätskor? Från och med nu så ska jag alltid referera till herr Bodström nästa gång konstaplarna trackaserar mig![/quote]Du behöver inte lämna urinprov om du inte vill däremot kan du tvingas lämna blodprov.
[quote="hemligarne"]lät som han inte ville det när han fick reda på att de testade allt o inte bara "droger" =P Piller knaprare :P[/quote]Ja piller verkar helt klart troligast om vi nu ska spekulera.

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-08-23 20:18:52

[quote="sweet"][quote="Shimasonti"]Ska vi oxå ta till sådana argument när babylon vill testa våra kroppsvätskor? Från och med nu så ska jag alltid referera till herr Bodström nästa gång konstaplarna trackaserar mig![/quote]Du behöver inte lämna urinprov om du inte vill däremot kan du tvingas lämna blodprov.
[quote="hemligarne"]lät som han inte ville det när han fick reda på att de testade allt o inte bara "droger" =P Piller knaprare :P[/quote]Ja piller verkar helt klart troligast om vi nu ska spekulera.[/quote]

Mig veterligen är blod oxå en kroppsvätska. och ja jag är väl medveten om lagstiftningen. Därav hela denna tråden.

popanonikok
Gräsfläckar på knäna

Postby popanonikok » 2010-08-24 15:26:43

[quote="hemligarne"]lät som han inte ville det när han fick reda på att de testade allt o inte bara "droger" =P Piller knaprare :P[/quote]
Tänkte samma sak! Känns troligast att det skulle vara så. Tror knappast att han sysslar med något olagligt. Kanske känns pinsamt eller nåt, att gå på någon receptbelagd smärtstillande.

Powerpuffgirl
Kifferin

Postby Powerpuffgirl » 2010-08-24 16:42:01

Men då borde han kunna säga det. Likaså om han har ätit vallmofranska till frukost i stället för att bli helnervös.
Det är vad jag skulle ha gjort i det läget.
Hier riecht es komisch, das ist weil - wir kiffen.

grodden
Gräsfläckar på knäna

Postby grodden » 2010-08-24 18:34:01

Han är ju med på det till hon säger den sista drogen, då ändrar han sig. Kan man bli mer skyldig? Han kanske har det på recept, men då borde han väl tänka på alla ungar som har det med.
"Jag vill inte lämna urinprov för min skjorta är svettig". Skall nog använda den ursäkten med om det skulle bli aktuellt.
Kommer det här bli nästa Göran Lindberg-skandal månne? Fd justitieminister som höjde straffen för knarkbrott samtidigt som han själv stod över all misstanke?

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-08-24 19:30:24

I ett vidare klipp på aftonhoran tror jag det var, där sa herr bodfjant att han trodde det rörde som om ett stick i armen, dvs blodprov. Vi kanske skulle gjort en namninsamling där vi kräver att bodström ska blodprovas? Det finns ju videobevis på att han var villig att testas via blod och inte urin för det var intrigritetskränkande.

Alethea
Garderobssnille

Postby Alethea » 2010-08-24 20:45:47

[quote="popanonikok"]Tror knappast att han sysslar med något olagligt. [/quote]Det tror jag.[quote]Likaså om han har ätit vallmofranska till frukost [/quote]Positiv på franska :lol:
Satans politiker = Dom är fan speciallister på att blarra väck frågor, och dumma journalister som låter det fortgå.Fan tryck upp han mot väggen och ta ett tvångsprov på fanstyget.Äckliga politiker :evil:

grodden
Gräsfläckar på knäna

Postby grodden » 2010-08-24 21:11:36

[quote="Shimasonti"] Det finns ju videobevis på att han var villig att testas via blod och inte urin för det var intrigritetskränkande.[/quote]

Herr Bodströms integritet är tydligen mer värd än min 16-åriga dotters. Fy fan!

(Jag brukar aldrig svära på forum annars men det här är bara för äckligt.)

franke
Garderobssnille

Postby franke » 2010-08-27 12:13:24

jag kan bara inte ta det här, jag blir så J***A förbannad!
Hur gör vi nu? inte bara vi som BRUKAR Cannabis, även de som inte BRUKAR Cannabis? Namninsammling så att samtliga politiskt "aktiva" (får lön) måste göra drogtest, eller iaf diskutera en legalisering?

Vesslan
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Postby Vesslan » 2010-08-27 12:19:19

Jag gillar Bodström, känner igen mig själv i vissa lägen. :lol:
Swecan: Ett forum som numera styrs av fascister och icke cannabis entusiaster.

Return to “Coffeeshopen”