Oooh the Brave new world

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
reaper
Lieman

Oooh the Brave new world

Postby reaper » 2010-05-29 10:39:56

Sådan här verksamhet sysslar våra politiker med. Om någon fortfarande lever i en illusion om att staten finns för folkets skull så kanske man ska tänka om. Har våra "folkvalda" mandat till att föra igenom sådana här ändringar? De punkter som är speciellt sjuka är :

- EU-medlemsskapet och Lissabonfördraget blir grundlagsskyddat, varför fick inte vi folkomrösta om Lissabonfördraget?

- Militär får sättas in mot befolkning, till rikets försvar :stfu:

- Offentlighetsprincipen upphävs, myndighetspapper blir sekretessbelagda :shock:

Och media tiger som muren, schlager och makeup-tips. Nu vet jag inte riktigt vad Fria Tider är för sorts tidning. Men jag ska ta och läsa igenom den där propositionen senare. Revolution nån?

Länk till proposition:

MrBurns
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby MrBurns » 2010-05-29 13:06:05

Jag blev uppmärksammad på detta alldeles nyligen. Jag har inte sett ett ord om Den föreslagna grundlagsändringen och det är inga små ändringar det verkar röra sig om. Jag laddade ned dokumentet från Riksdagens hemsida häromdagen. Ingen munter läsning. Den nya världsordningen som sagt.

Jag uppmanar alla att skriva debattartiklar, prata med anhöriga och ringa Era lokala riksdagsmän.
Kan vi inte komma överens om att alla som läser denna tråd och som inte gillar liggande proposition kontaktar 10 stycken riksdagsmän var per telefon och 20 per mail? Det är en mycket liten arbetsinsats som var och en mäktar med.

Svenska folket borde gå man ur huse med brandfacklor och högafflar. Men...det klart; med idol på tv och regnigt väder så är det ju enklast att inte bry sig om konspirationsteorier från foliehattar.. :?
[b]
Omröstningen skall ske 2'a juni Det brinner i knutarna. Måndag morgon så har alla frihetsvänner jobb att göra.[/b]

Tandborste
Småodlare
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Tandborste » 2010-05-29 14:46:38

det måste stoppas med allt vi har att ge dom jävlarna!.
När det går igenom behöver vi en Revolution. men då får dom skjuta oss 8O
skicka några mail och ringa är det minsta vi kan gör MrBurns.

Get up, stand up, stand up for your rights!

Elcapitano
Gräsfläckar på knäna

Postby Elcapitano » 2010-05-29 16:19:24

är det här på riktigt? har inte hört något alls om det.....

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-05-29 17:19:37

ja det är på riktigt, de ska rösta nu i början av juni om det.
Either you repeat the same conventional doctrines everybody is saying, or else you say something true, and it will sound like it's from Neptune.

weedloco
Garderobssnille

Postby weedloco » 2010-05-29 18:14:32

Hur fan hittar man sina lokala Riksdagsmän?
Cannabis is an essential nutrient!

Tandborste
Småodlare

Postby Tandborste » 2010-05-29 18:28:25

[quote="weedloco"]Hur fan hittar man sina lokala Riksdagsmän?[/quote]

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-05-29 20:42:58

[quote="Tandborste"][quote="weedloco"]Hur fan hittar man sina lokala Riksdagsmän?[/quote]

[/quote]

man borde lägga till "hur hittar man sina lojala Riksdagsmän" då blir listan kortare och nu ser jag ordet lojal i sammanhanget som ngn person som faktiskt talar för folkets bästa.
Either you repeat the same conventional doctrines everybody is saying, or else you say something true, and it will sound like it's from Neptune.

Tandborste
Småodlare

Postby Tandborste » 2010-05-29 21:13:24

det bästa vore att folket får tala för sig själv men det försvinner snart, kort och gott.

all hail the new world order. one leader one world :twisted:

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-05-29 23:46:28

Vogons - Perfekt beskrivning av svenska politiker.

Lullz

Stylizh
Nyfrälst och hög

Postby Stylizh » 2010-05-30 1:34:42

Om detta stämmer så försvann nyss den lilla respekten för staten som jag fortfarande hade kvar. Alla kommer bara låta detta ske, vissa kommer inte ens märka av skillnaden. Men någonstans långt inne i bakhuvudet tror jag folk förstår att det här är inte är vad de vill. Stadskupp någon?

sinsemillan
Ganjaman

Postby sinsemillan » 2010-05-30 9:17:58

Tycker inte ni skall bedöma detta förslag efter denna tidnings artikel, som efter lite koll innehåller rena lögner och kraftiga vinklingar och felaktiga slutsatser. Detta inte sagt att det finns flera saker att krititsera i förslaget. Men att dom använder ord som kulturberikare i andra artiklar får mig att tro att friatider är gjort av ett gäng omogna sensationslystna flashbackare.
"The illegality of cannabis is outrageous, an impediment to full utilization of a drug which helps produce the serenity and insight, sensitivity and fellowship so desperately needed in this increasingly mad and dangerous world." - Carl Sagan

Stylizh
Nyfrälst och hög

Postby Stylizh » 2010-05-30 9:36:41

Jag har läst delar av propositionen och har hittat stöd för flera saker som påståtts i artikeln. Jag är benägen att faktiskt tro på vad som står i artikeln efter det jag läst i propositionen. 1 januari träder ändringarna i kraft.

sinsemillan
Ganjaman

Postby sinsemillan » 2010-05-30 10:02:30

Har kontaktat redaktionerna för dom stora dagstidningarna och frågat varför dom inte bevakat detta mer ingående och bett om en en mer balanserad analys av följderna av förslaget, får se om det ger nått resultat.
"The illegality of cannabis is outrageous, an impediment to full utilization of a drug which helps produce the serenity and insight, sensitivity and fellowship so desperately needed in this increasingly mad and dangerous world." - Carl Sagan

Tandborste
Småodlare

Postby Tandborste » 2010-05-30 11:04:23

hoppas att det är tagen ur luften och detta inte träder ikraft.

Regeringens proposition
2009/10:80
En reformerad grundlag Prop.
2009/10:80
Regeringen överlämnar denna proposition till riksdagen.
Stockholm den 8 december 2009
Fredrik Reinfeldt
Beatrice Ask
(Justitiedepartementet)

men efter ipred och fralagen gick igenom blir jag inte förvånad att dom försöker ta ett större stryp grepp. Det är våra tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen som vill ändras. Att det inte någon debatt eller artiklar om det gör det mer skrämmande om det är sant. :fear:

Andreas
Gräsfläckar på knäna

Postby Andreas » 2010-05-30 18:02:35

Vet inte hur mycket andra tidningar har skrivit om det, men DN hade för några dagar sedan en helsida om det.
Och inte för att jag har någon vidare respekt för Reinfeldt eller Ask, samt av mycket som står om det här på internet att döma så verkade det rikitgt vidrigt.
Men när jag nyss gick och läste det som stod i DN så verkade inte allt, allt för dåligt.
Och det är ju inte heller så att de bara kan ändra en grundlag hur som helst, det måste ju åtminstånde vara två riksdagsbeslut om det, mellan två mandatperioder.

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-05-30 18:32:13

man ska till och med egentligen ha folkets medgivande. Grundlagar är skapade för att skydda oss från statens övergrepp, nu försöker de sig på att, likt i USA, skydda sig med hjälp av grundlagar från folket.

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-05-30 18:44:17

Länk till DN artikeln?

Andreas
Gräsfläckar på knäna

Postby Andreas » 2010-05-30 18:49:51

[quote="snoddas"]Länk till DN artikeln?[/quote]

Kan inte hitta den. Stod i alla fall i papperstidingen i torsdags.

Tandborste
Småodlare

Postby Tandborste » 2010-05-30 21:06:06

Här iaf en tråd på ett annat forum om just detta:

Ganjafarm
Garderobssnille

Postby Ganjafarm » 2010-05-31 10:07:21

Fyfan va vidriga dom är snart kommer det väll vara kameror i varenda hörn också :S

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2010-05-31 19:58:58

New world order konspiratorikerna har haft rätt. Och många har inte lyssnat, men nu ser man agerandet.

NWO är påväg ner dock :)

Den tiden som kommer blir mycket mycket bättre med mycket mycket bättre förutsättningar för oss alla! Tänk er mycket mer frihet att göra vad du vill, tänk er att vi alla verkligen kan göra vad vi vill med vårt liv! Tänk er att det är möjligt, för det blir det när New World Order (Eller den nya världsordningen) faller. Iaf den som planerar att förslava ännu mer.

- anybodysmoker

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-01 8:29:04

[quote="anybodysmoker"]New world order konspiratorikerna har haft rätt. Och många har inte lyssnat, men nu ser man agerandet.

NWO är påväg ner dock :)

Den tiden som kommer blir mycket mycket bättre med mycket mycket bättre förutsättningar för oss alla! Tänk er mycket mer frihet att göra vad du vill, tänk er att vi alla verkligen kan göra vad vi vill med vårt liv! Tänk er att det är möjligt, för det blir det när New World Order (Eller den nya världsordningen) faller. Iaf den som planerar att förslava ännu mer.

- anybodysmoker[/quote]

Problemet som jag ser med många NWO konspiratoriker idag är inte att de överdriver NWO hysterin MEN att de stigmatiserar de ledande individerna på planeten (inom det monetära systemet givetvis, det är inte ledande om man ser till livet), dessa framställs nästan som några demoner som en inte kan rå på med illuminati sekter och det är reptilians som styr oss och ja hela baletten, då känns det plötsligt som att de själva motarbetar mkt av det dom strävar efter (vilket jag utgår ifrån är en bättre värld för ALLA)
För om ngn som levt hela sitt liv i tron om att allt är frid o fröjd, det kanske varit lite stökigt och mkt krig på TV men "de dära politikerna har nog koll" så lär man knappast inte börja ta till sig "oj nämen, är det en sekt som heter Illuminati som styr, jaha.. that makes total sense.. NOT)
Vilket jag tror leder till att massvis med människor som säkerligen skulle vilja intressera sig för hela NWO grejjen helt enkelt ignorerar det i tron om att konspiratorikerna är ett gäng rejäla dårar.

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-01 13:43:33

[img]http://i636.photobucket.com/albums/uu82/WerdnaSnobbig/gorn.jpg[/img]

Vad vill då detta ordenssällskap, whiterasta? Vad jag vet har individens läge bara förbättrats de senaste 200 åren. Visst dom har säkert hustlat sig till pengar som alla andra, men förutom det vill dom kanske bara väl 8O

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-06-01 15:10:46

[quote="snoddas"]

Vad vill då detta ordenssällskap, whiterasta? Vad jag vet har individens läge bara förbättrats de senaste 200 åren. Visst dom har säkert hustlat sig till pengar som alla andra, men förutom det vill dom kanske bara väl 8O[/quote]

Läs runt på www.vaken.se i en kvart så har du snart svaret på din fråga ;)

Sen är det relativt vad man anser som att vi fått det bättre, vi har ju avlopp, el, bilar, möjlighet att resa osv osv osv.. Men det alla gnäller om är att några få familjer äger i princip alla banker och större företag och att banker hela tiden skapar pengar ur luften genom att ge lån.

Om du inte orkar läsa på vaken.se så kan man kort säga att dom vill förslava och övervaka hela jordens befolkning med chipp och döda 70-80% av alla av nån konstig anledning som jag aldrig fattat.

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-01 17:16:45

lol mikrochips, sa du? Skulle kunna tänka mig ett mikrochips som ger hjärnan internetuppkoppling. Visst virus, ja- får ha som regel att aldrig porrsurfa i hjärnan.

Nåväl.
Att ett fåtal företagsledare och finansmän sitter på all deg är väl inget nytt? Kan det möjligtvis vara så att dessa människor i grund och botten, under von anka pengarna, är som alla andra? Visst, vi ska alltid hålla ögonen öppna efter nya hitlers och frihetsbegränsare, men att få paranoia över småpotatis och påstå att det är tecken på att ödlor sakta spelar ut sin onda agenda över planeten, låter jävligt osunt i mina öron och inte minst stjäl det er dyrbara tid. Likt religiösa söker ni efter vem som har kontroll. Det är en illusion, i verkligheten finns det ingen som håller i spakarna, alla är lika jävla förvirrade som ni.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-06-01 17:43:38

Svarade bara på din fråga, har inte sagt nått vilket jag tror på eller är arg på.

Men tanken med chipsen är att dom alltid ska kunna veta var folk är och kunna kontrollera dom, tex skicka en liten ström puls från chipet om man gör nått man inte får osv.. Om jag tror på det? Nej, tror det är lättare att styra folk som inte vet dom är styrda så då vore det bara onödigt jobb.

Systemet i sig är ruttet och just nu döende, som jag ser det, och inte byggt för att funka i längden. Men dom som sitter i toppen och vinner mest på det skyddar det självklart så mycket dom kan.

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-01 18:34:52

[quote="snoddas"][img]http://i636.photobucket.com/albums/uu82/WerdnaSnobbig/gorn.jpg[/img]

Vad vill då detta ordenssällskap, whiterasta? Vad jag vet har individens läge bara förbättrats de senaste 200 åren. Visst dom har säkert hustlat sig till pengar som alla andra, men förutom det vill dom kanske bara väl 8O[/quote]

haha startrek! Jävlar den där fighten är inte o leka med hörru :P

utan o behöva förtydliga så mkt mer än det som redan skrivits så tja, dessa Illuminti eller reptilians vill tydligen kontrollera oss på ett sätt jag inte heller förstår mig på - det är synd att det har blivit så stort också för det finns mkt matnyttit att hämta i sanningsrörelsen också, jag håller med dom om att bankfolket idag har på tok för mkt makt och att några få faktiskt skor sig på alla andra, ett system jag tycker är förlegat och inte länre aktuellt. MEN det är vi som skapat det, vi människor, enom diverse olika händelser genom historien så har vi ändå kommit dit vi är idag och vi har fått med oss samma ruttna missar i systemet som tidigare civilisationer. Egypterna hade det, romarna hade det.
Inom det monetära systemet tycks det finnas en liten röd tråd att den stat som börjar minst i ett ekonomiskt system, som förespråkar mest ekonomiska friheter slutar alltid på toppen; korrupt och slutligen faller den pga sina egna åtstramningar.

Sedan gillar jag inte att dagens ekonomi läge sätter pengarna i första rummet och miljö/hälsa/djur i 2a rummet.. ngt jag inte får ihop riktigt, eller jag får ihop det men det är störande att det inte görs ngt åt det för det är inget jag vill vara delaktig i.

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2010-06-01 19:29:58

Jag går på fakta.

Fakta är att bankirer i vår historia varit stora aktörer vid stora politiska beslut. Dessa bankirer är personer som äger ett företag som skapar pengar.

Dessa personer tillhör ofta hemliga sällskap och har hemliga träffar. Men något händer, media har börjat uppmärksamma det och mer och mer av banksystemets bluff har blivit exponerat! :)

Tror ni på demokrati? Varför har isåfall banker så stort inflytande?

Ang. det hemliga mötet med bankcheferna i Stockholm:
Last edited by anybodysmoker on 2010-06-01 19:37:27, edited 1 time in total.

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-01 19:30:14

Nej mitt gormande var inte riktat till dig, Tesla.

Men nu är vi tillbaks i verkligheten igen.
Alltså girighet ,ohållbar produktion och konsumtion, det är ett problem, ingen komplott. Individens kunskap, friheter, jämlikhet och bekvämligheter är kanon i västvärlden. Det finns inget spöke som är ute efter oss.
Den värsta mindcontrol vi egentligen har som fortfarande fungerar på oss är reklam och skönhetsideal. visst politiker sjabblar till det ibland och ljuger för o rädda sig själv, stora företag och banker förstör och beter sig illa, men komplotten existerar inte, det handlar om individer, nationer och företag som vill roffa åt sig. Fan vi behöver inte illuminati-spöket för att se igenom det.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-06-01 19:35:54

[quote="snoddas"]Nej mitt gormande var inte riktat till dig, Tesla.

Men nu är vi tillbaks i verkligheten igen.
Alltså girighet ,ohållbar produktion och konsumtion, det är ett problem, ingen komplott. Individens kunskap, friheter, jämlikhet och bekvämligheter är kanon i västvärlden. Det finns inget spöke som är ute efter oss.
Den värsta mindcontrol vi egentligen har som fortfarande fungerar på oss är reklam och skönhetsideal. visst politiker sjabblar till det ibland och ljuger för o rädda sig själv, stora företag och banker förstör och beter sig illa, men komplotten existerar inte, det handlar om individer, nationer och företag som vill roffa åt sig. Fan vi behöver inte illuminati-spöket för att se igenom det.[/quote]

No harm done :)

Men håller med i det andra. Men självklart finns det också en del hemlighetsmakeri bakom dörrarna, men egentligen inget konstigt med om man bara tänker på resultatet..

möjligen OT, men hitta denna precis, en ny verition av Zeithgeist filmen, i början efter ca 5min pratar dom om pengar:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 695921912#

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-02 7:50:26

Addendum filmen är den bästa av de två, tyckte första filmen var alldeles för lösryckt och kunde inte riktigt komma till ngt avslut, addendum tar iaf upp och beskriver till fullo om problemet vi har med det monetära systemet och hur pengar skapas ur tomma luften och hur vi alla står i skuld till bankerna idag.. vilket inte är så svårt o räkna ut då pengarna som tillverkas är färre än den mängd världen är skyldig bankerna, då räntan är pengar som skapas på summan man lånat och man därmed alltid måste betala tillbaka mer än vad som finns.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 395716487# här är den med svensk text för den som helst vill ha det.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-06-02 9:42:19

Äckligt irriterande artikel! Blir fullständigt tokig över att vi inte får folk rösta om såna här saker som är hur stora som helst!!! VILL SLÅ AV NÄSBENET PÅ NÅN JÄVLA ............ fitta v ad irriterade!

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-02 20:03:36

Ekonomi är knepigt och mycket fuffens försigår, whiterasta. Men en sak är säker, ingen bank trycker pengar ur tomma luften, om någon gjorde det i den utsträckning som påstås hade dom inte varit värda ett pissöre.

Snubben i zeitgeist ljuger tänderna av sig. Obligationer är statens sätt att ta "inhemska lån" De släpper ut dessa i nöd av extra deg sedan köps de av företag och medborgare som efter en period sedan tjänar ränta på det. Staten lånar alltså inte av sin egna centralbank, den lånar av sina medborgare eller av andra länder. De tar dessutom inte ut vinster, de förvaltar däremot reserver och sätter dom i omlopp.

Fan strunta i sånt här illuminati bullshit, världen har riktiga problem.

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2010-06-02 23:06:08

snoddas, banker skapas visst pengar. De trycker dem inte, utan skapar nya krediter som fungerar och är som pengar. De trycker alltså ur tomma intet nya pengar kan man säga lite slarvigt.

källa: riksbanken.

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-03 0:34:14

Jupp det har du rätt i. Men det är inget som centralbanker sysslar med.
Du vet när bankerna gör det rätt blir det faktiskt riktiga pengar av krediterna och hela samhället gynnas.
Last edited by snoddas on 2010-06-03 10:50:11, edited 1 time in total.

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-03 10:26:51

det monetära systemet är inget illuminti bullshit!
och jag håller inte ens med om att addendum ljuger skiten ur sig, för den tar upp saker som är väldigt aktuella och tyvärr är väldigt sanna idagens samhäle, men det är vi själva som tillåter det att ske, vi tillåter våra "ägare" att ta ifrån oss mer och mer frihet och tillåta dem skapa nya spelregler som gör vi får mindre och mindre insyn vad som sker bakom stängda dörrar. Vi har haft det här systemet många ggr förr och ändå tillåter vi oss bli kontrollerade av människor som tror sig kunna få bukt med problemen, när de inte har lyckats en enda gång tidigare.
Det är dax att ta tillbaka våra liv från de som anser sig äga oss en gång för alla och skapa en värld och samhälle som bygger på kärlek, omtanke och se oss som en del av planeten igen och inte kliva längre och längre bort från den.

Sedan kan man se på andra idiotier, varför den som knappt har några pengar knappt får ngn ränta, medans alla apor som har allt får mkt mer ränta, totalt snedvridet tycker jag själv.
Man får betala skuld om en råkar hamna på minus, ja det är jäkligt logiskt tänkande, man har minus och då tar de ut ännu en avgift, hur betalar man den med pengar man inte har? och ja man ska vara sparsam of course, men vart är logiken i att behandla människor på sådant vis om man nu e så mån om att skryta "att demokrati värnar om alla"
Nej jag hoppas det här systemet brakar ihop snart istället för senare annars kommer vi snart inte ha ngn planet kvar o leva på.

men jag jag ska inte sitta här och försöka övertyga ngn som tycker det är ett bra system och sanningen är att den som tror sig vara fri är den som är mest förslavad.
pengar gynnar då rakt inget positivt så som det ekonomiska systemet idag ser ut, vi har ett penga system som trycker på att bete sig illa för då blir man häftigare o tuffare för man äger mer kosing.

Miljö, djur samt oss stackars människor i det stora hela gynnas knappast inte av det här systemet i det långa loppet. Visst sjukvård, infrastruktur är bra grejjer, men det är inget vi har o tacka för dagens totalt sönderskjutna ekonomi, idag så faller de dock sakta men säkert sönder för det är viktigare att roffa åt sig än att underhålla.

Allt som händer i världen idag som många konspirations dokumentärer börja babbla om för flera år sen händer idag så och det har än en gång INGET med Illuminati eller ngt annat o göra. Det är bara ren o skär sanning att det monetära systemet håller på att kollapsa ännu en gång pga människans totala ignornas och respekt för att man itne kan ta mer energi än man ger tillbaka, man kan inte hålla på att pressa folk till allt striktare och striktare liv. Jag valde inte att födas som människa, men ändå bestraffas jag genom hela livet. man får inte göra det, och inte så.. slavar du itne för oss så är du dålig, kom igen nu.. hjälp till och spä ut mer skit på planeten och vara med o tillverka mer dynga vi inte behöver..
Vill man inte ta del av det så är man dålig, dum och "haschtomte", "hippie svin" eller ngt annat elakt för att man föredrar lugnet och njutningen av livet framför hetsen och bilköer. och missförstå mig rätt, jag är absolut inte emot att arbeta som det kanske låter här, men det ska arbetas för ALLAS bästa och det inkl. alla er här, samt alla världens djur och våran miljö samt planeten.
det jag arbetar med vill jag inte ska påverka ngt negativt och kan dom lära sig tillverka ex. en spelkonsoll som är 100% miljövänlig och jätebra bygd, eller tv, eller mobil.. bara så att dessa produkter håller länge så en inte behöver tillverka 4 triljoner st o skeppa ut o slösa på resurser så fine, jag hjälper gärna till och tillverkar en sådan produkt.
Men för att världen ska få sådana produkter överlag, så det inet bara blir en liten nischad marknad så MÅSTE dagens system göras om, det går inte att uppmuntra till sådana produkter när du hela tiden tjänar mer på att göra sämre och mindre miljövänliga produkter och hur ska man nånsin få de globala företagen som faktiskt är de värsta miljöbovarna i den här moderna världen att börja tillverka saker som håller länge och e gjorda med sunt förnuft så länge dessa tjänar miljarder på att hellre ta en o annan böteslapp för miljöbrott.

En av mina favorit sannings förespråkare är stefan som har FreedomRadio och det här klippet förkalrar världen idag väldigt bra tycker jag och som man kan se här så är det inget nytt, det har bara tweakats om ngt men det är samma ruttna gamla grunder som återkommer hela tiden.

http://www.youtube.com/user/stefbot#p/u/10/NMIYZLtTYPs

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-03 12:01:30

[quote="snoddas"]Alltså girighet ,ohållbar produktion och konsumtion, det är ett problem, ingen komplott.[/quote]

Om jag förstår inlägget rätt, håller jag delvis med dig.

Ja i ett dåligt reglerat kapitalismsystem försiggår mycket dumheter,
men biten om att företagledare och finansmäns högsta mål är att fullständigt kontrollera jordens medborgare är löjligt långsökt. Det handlar bara om måldrivna, i vissa fall giriga, destruktiva jävlar som tävlar mot varandra i jordens största kukmätartävling. De flesta av dom har slitit som djur för att komma dit dom är idag. Var dom också kontrollerade innan dom lyckades eller. När menar du att dom kontrollerar oss är egentligen? När du betalar av lån på en schysst villa som du kan leva ifred i, kanske?

Som jag nämnt förut, det pågår viss kontroll i form av ett brett spektrum reklam. Sedan kontrollerar vi oss själva som kultur i form av ideal och sociala konventioner etc.
Stater däremot sysslar med övervakning och annat kontrolltjafs för att kunna motarbeta hot mot rådande ideologi, brott eller angrepp från andra håll.

Vi förklarade i arbetslöshet-tråden att 9 till 5 jobben är ett val. Fan starta ett kollektiv på nån bondgård om du inte vill spela med.

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-03 13:08:50

ävn om man tartar tt kollktv kommr man nt från dt faktum att dag md rådand vätrländka dlogr å hållr v på at förgör dn nda plant v har och därmd pajar v ockå för alla dm om NT kan ätta g upp mot vårat btnd . alla andra artr.
å tt kollktv på n bondgård lör problmt för MG mn nt för världn och å läng profthungr tår för lv och kärlk å är dt orgt. bara på djurndutrn hur jävla fuckd up dn är pga xakt amma ht om v r nom alla andra ndutrr, mn dt blr mkt mr märkbart där när v talar om andra kännand och tänkand varlr.

nåja, v kan nog dbatra dt här tll aburdum. jag r världn på dt vt jag r mn jag r ockå möjlghtr nu jag nt åg förr när akr o tng faktkt börjar havrra. dt vor dock undrbart om dt kund komma fram ngt rktgt bra ur dt här n.. om faktkt alla kan ta dl av.
dt är nt omöjlgt och kapa tt amhäll om är kologkt tänkand, fyllt av kärlk och där olka klar av männkor nt xtrar.. för dt fnn ngn anldnng att ngn ka mr än ngn annan oavtt vad man gör.
om du jälv krv, man väljr mkt jälv hur man vll lva.. å vll man vara poltkr kan man ata på dt. mn jag tyckr nt man ka tå övr alla andra amhällytmt för dt . mr kong o andra kukmätar prylar.

jag hoppa af på n värld nom n nar framtd om lyft ut övr dt här trta och läggr grundn för ngt nytt..
där hungr och fattgdom är ngt om förknppat md gamla tdn dlog och nt längr är aktullt.

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-03 14:29:30

Fina ord.
Människan som art har bara varit "civiliserad" en bråkdel av en sekund om man jämför med hela vårt ursprung. Helvete det var 50 år sedan vi kom överens om mänskliga rättigheter genom FN.

Vi är bara barn. Vi är föräldralösa dagisbarn som leker i en stor sandlåda med hinkar o spadar som inte räcker till alla, och vi måste själva klura ut vad moral är helt på egen hand. Det tar sin tid att växa upp...

OT: Beatrice Ask är en jävla bitterfitta! :blrrt: :blrrt:

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-06 13:33:12

ja för den västerländska världen ja, men aboriginerna har levt i ca 40 000 år utan att ha inverkat ett endaste dugg negativt på den här planeten under alla dessa år, så de behöver tydligen ingen FN skrapa för att förstå detta :D

jag känner igen Beatrice Ask men kan inte relatera namnet till ett ansikte, help pls! :)

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-06-06 16:12:45

[quote="WhiteRasta"]

jag känner igen Beatrice Ask men kan inte relatera namnet till ett ansikte, help pls! :)[/quote]

De är våran "kära" justitieminister.

En kort analys av henne (alá knappnytt):
http://www.youtube.com/watch?v=6MllTOqkNUg
:roll:

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-06 16:21:45

haha ja hon! hehe.. ja usch ja, nu trilla poletten ner! måste säga filmen där har en väldigt fin bild av människan och var juh riktigt human med tanke på hur inte human hon själv är.. :D

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-06 22:49:18

@Rasta

Ask och Reinfeldt signerade grundlagsändringsförslaget.

ed: hehe det där knappnytt är förvånande intellektuellt och insiktsfullt.

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-07 7:19:53

@ snoddas: ja usch ja, den som är färdigklubbad och ändrad nu som jag förstått det också. Det är lite äckligt här i det här landet för staten är inte så mån om att upplysa befolkningen om sina ändringar men har läst på flertal ställen det är klart och godkänt att ändra i grundlagarna nu.
Hej o hå!

haha, det e bra det där knappnytt!

snoddas
Avstängd

Postby snoddas » 2010-06-07 15:41:04

Nej förslaget är inte genomklubbat ännu. Någon som vet hur första röstningen 2a juni gick?

brumbrum
Småodlare

Postby brumbrum » 2010-06-07 18:38:35

gick igenom om jag inte missminner mej...
When i get shot with an AK-47, she becomes a White Widow

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-06-07 18:46:40

jo, jag läste allt att det gick igenom.. att de fått godkänt o göra ändringarna...

eller har jag bara drömt det ? hmmmmm

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2010-06-07 18:57:58

Men krävs väl att det röstas igenom under två mandatperioder för att gälla?
Om ja inte minns fel så krävs det två omröstningar under två mandatperioder för att ändra en grundlag.

Isf är det inte kört änu :)

Stylizh
Nyfrälst och hög

Postby Stylizh » 2010-06-07 19:15:42

Det stämmer bra teslakid, men förtroendet för regeringen lär sjunka om det detta förstoras upp.

Return to “Coffeeshopen”