det monetära systemet är inget illuminti bullshit!
och jag håller inte ens med om att addendum ljuger skiten ur sig, för den tar upp saker som är väldigt aktuella och tyvärr är väldigt sanna idagens samhäle, men det är vi själva som tillåter det att ske, vi tillåter våra "ägare" att ta ifrån oss mer och mer frihet och tillåta dem skapa nya spelregler som gör vi får mindre och mindre insyn vad som sker bakom stängda dörrar. Vi har haft det här systemet många ggr förr och ändå tillåter vi oss bli kontrollerade av människor som tror sig kunna få bukt med problemen, när de inte har lyckats en enda gång tidigare.
Det är dax att ta tillbaka våra liv från de som anser sig äga oss en gång för alla och skapa en värld och samhälle som bygger på kärlek, omtanke och se oss som en del av planeten igen och inte kliva längre och längre bort från den.
Sedan kan man se på andra idiotier, varför den som knappt har några pengar knappt får ngn ränta, medans alla apor som har allt får mkt mer ränta, totalt snedvridet tycker jag själv.
Man får betala skuld om en råkar hamna på minus, ja det är jäkligt logiskt tänkande, man har minus och då tar de ut ännu en avgift, hur betalar man den med pengar man inte har? och ja man ska vara sparsam of course, men vart är logiken i att behandla människor på sådant vis om man nu e så mån om att skryta "att demokrati värnar om alla"
Nej jag hoppas det här systemet brakar ihop snart istället för senare annars kommer vi snart inte ha ngn planet kvar o leva på.
men jag jag ska inte sitta här och försöka övertyga ngn som tycker det är ett bra system och sanningen är att den som tror sig vara fri är den som är mest förslavad.
pengar gynnar då rakt inget positivt så som det ekonomiska systemet idag ser ut, vi har ett penga system som trycker på att bete sig illa för då blir man häftigare o tuffare för man äger mer kosing.
Miljö, djur samt oss stackars människor i det stora hela gynnas knappast inte av det här systemet i det långa loppet. Visst sjukvård, infrastruktur är bra grejjer, men det är inget vi har o tacka för dagens totalt sönderskjutna ekonomi, idag så faller de dock sakta men säkert sönder för det är viktigare att roffa åt sig än att underhålla.
Allt som händer i världen idag som många konspirations dokumentärer börja babbla om för flera år sen händer idag så och det har än en gång INGET med Illuminati eller ngt annat o göra. Det är bara ren o skär sanning att det monetära systemet håller på att kollapsa ännu en gång pga människans totala ignornas och respekt för att man itne kan ta mer energi än man ger tillbaka, man kan inte hålla på att pressa folk till allt striktare och striktare liv. Jag valde inte att födas som människa, men ändå bestraffas jag genom hela livet. man får inte göra det, och inte så.. slavar du itne för oss så är du dålig, kom igen nu.. hjälp till och spä ut mer skit på planeten och vara med o tillverka mer dynga vi inte behöver..
Vill man inte ta del av det så är man dålig, dum och "haschtomte", "hippie svin" eller ngt annat elakt för att man föredrar lugnet och njutningen av livet framför hetsen och bilköer. och missförstå mig rätt, jag är absolut inte emot att arbeta som det kanske låter här, men det ska arbetas för ALLAS bästa och det inkl. alla er här, samt alla världens djur och våran miljö samt planeten.
det jag arbetar med vill jag inte ska påverka ngt negativt och kan dom lära sig tillverka ex. en spelkonsoll som är 100% miljövänlig och jätebra bygd, eller tv, eller mobil.. bara så att dessa produkter håller länge så en inte behöver tillverka 4 triljoner st o skeppa ut o slösa på resurser så fine, jag hjälper gärna till och tillverkar en sådan produkt.
Men för att världen ska få sådana produkter överlag, så det inet bara blir en liten nischad marknad så MÅSTE dagens system göras om, det går inte att uppmuntra till sådana produkter när du hela tiden tjänar mer på att göra sämre och mindre miljövänliga produkter och hur ska man nånsin få de globala företagen som faktiskt är de värsta miljöbovarna i den här moderna världen att börja tillverka saker som håller länge och e gjorda med sunt förnuft så länge dessa tjänar miljarder på att hellre ta en o annan böteslapp för miljöbrott.
En av mina favorit sannings förespråkare är stefan som har FreedomRadio och det här klippet förkalrar världen idag väldigt bra tycker jag och som man kan se här så är det inget nytt, det har bara tweakats om ngt men det är samma ruttna gamla grunder som återkommer hela tiden.
http://www.youtube.com/user/stefbot#p/u/10/NMIYZLtTYPs
Either you repeat the same conventional doctrines everybody is saying, or else you say something true, and it will sound like it's from Neptune.