Världsfreds aktivism.

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
anybodysmoker
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Världsfreds aktivism.

Postby anybodysmoker » 2010-04-22 21:49:19

Någon som är intresserad, skicka mig ett PM eller svara här.

För er som vill ha något konkret. Har du tänkt på att över 90% av vårt lands penningmängd är skapade av styrelser i privatägda företag (i.e. banks)?

De (bankerna), har mer makt 9 gånger om mot vad vi - alla medborgare - har...

What the fuck? Eller hur?

Peace!
- anybodysmoker, just another banker :twisted: ... :hippie:

Sol
Nyfiken Grön

Postby Sol » 2010-04-23 6:42:09

"Världsfreds aktivism" skojar du eller? Låter som att Obama hittat hit "World peace activism! Change we can believe in!" hör du inte hur dumt det låter?

För vi vet båda att du vare sig kan, vill, eller kommer göra något för "världsfreden". Vi vet båda att sånt snack endast är ren verklighetsflykt, för att slippa ta itu med problemen närmast runtomkring dig.

Om du faktiskt vill göra något för "freden" som skulle kunna ha i alla fall någon beydelse så börja i ditt närområde! Finns det ens fred (eller frid) i den stad/by/ghetto/whatever du bor i? Eller i närmaste stad? Om inte, så gör något för att förbättra situationen där istället. Gör något för personer som Inger, 78, som blev misshandlad till döds endast för att hon försökte stoppa ett bråk. Vem vet, hon kanske inte gjorde mer än att bara säga "sluta bråka" men bara det är fan så mycket mer värt än vilket jävla snack som helst om "världsfred".

Är det fred du vill ha? Börja då med att hälsa på din granne som du inte ens känner. Fråga hur han mår, eller hur han ser på samhället han lever i. Känner han sig trygg? Trivs han i sin omgivning? Om inte, varför inte? Sedan kan du gå ut och försöka påverka det istället. Men sitt för helvete inte och prata om "världsfred" som någon annan globalistförespråkare. För det vi båda att det inte kommer påverka ett skit.

Om det sedan skulle visa sig att du är för feg för att kunna göra något av det jag skrev (som faktiskt skulle kunna påverka) så kanske du ska börja med att skaffa lite bildning, exempelvis i svenska. Det ser inte så bra ut när du särskriver redan i rubriken.

Med vänlig hälsning
Sol
Den Obesegrade Solen

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2010-04-23 18:58:35

[quote]För vi vet båda att du vare sig kan, vill, eller kommer göra något för "världsfreden". Vi vet båda att sånt snack endast är ren verklighetsflykt, för att slippa ta itu med problemen närmast runtomkring dig. [/quote]

Självarkt. Det närmaste problemet bär du med dig varje dag på något sätt, vilket är pengar. Har du tagit itu med ditt beroende till det? Jag är fortfarande fast men jag arbetar för världsfred genom förståelsen för pengar och hur man löser de problem som pengar skapar.

[quote] du faktiskt vill göra något för "freden" som skulle kunna ha i alla fall någon beydelse så börja i ditt närområde! Finns det ens fred (eller frid) i den stad/by/ghetto/whatever du bor i? Eller i närmaste stad? Om inte, så gör något för att förbättra situationen där istället. Gör något för personer som Inger, 78, som blev misshandlad till döds endast för att hon försökte stoppa ett bråk. Vem vet, hon kanske inte gjorde mer än att bara säga "sluta bråka" men bara det är fan så mycket mer värt än vilket jävla snack som helst om "världsfred". [/quote]

Jag tror jag kan göra mer för alla med det jag gör för tillfället än att hjälpa någon som jag inte ens vet existerar om jag inte springer runt i mitt "hood" hela tiden för att se vad alla gör. Hur fan (ursäkta språket) ska jag kunna veta när brottslingar (som ofta vill ha pengar) slår till??? :)

Du förstår att om du ska anklaga mig och klanka ner på vad jag pratat om med substans så behöver du själv substans bakom det du säger. D.v.s. det behöver vara genomtänkt.

En fråga: Vet du hur pengar skapas?

[quote]Är det fred du vill ha? Börja då med att hälsa på din granne som du inte ens känner. Fråga hur han mår, eller hur han ser på samhället han lever i. Känner han sig trygg? Trivs han i sin omgivning? Om inte, varför inte? Sedan kan du gå ut och försöka påverka det istället. Men sitt för helvete inte och prata om "världsfred" som någon annan globalistförespråkare. För det vi båda att det inte kommer påverka ett skit.[/quote]

Klart att man borde umgås mer med alla människor. Håller med. Men det kan man göra samtidigt som man arbetar med att skapa världsfred.

Vi båda? Jag vet att världsfred är fullt möjligt. Sen att bara prata om det, självklart, då händer ju ingenting.. Nyckeln är att agera, vilket jag gör och vilket denna tråden handlar om.

OBS, om du tror jag är elak, nerväderande, tyken eller något annat negativt så misstolkar du mig. Jag är oehört tacksam för ditt inlägg och förstår dig samt håller med dig till stor del. Jag tog även till mig av det dussa som jag håller med om men inte tänkt på. Som jag sa innan om pengar, känner du till hur de skapas? Visste du att privata företag skapar över 90% av alla pengar som finns genom utlåning? Det betyder att över 90% av alla pengar är skuldbelagda till fördel för privata intressen. Många förespråkar att vi istället skapar mer pengar gemensamt till allas fördel. Eller hur?

- anybodysmoker

Sol
Nyfiken Grön

Postby Sol » 2010-05-02 15:35:02

Du missar min poäng. Problemet är att du över huvud taget använder ett ord som "världsfred". Börja i Sverige åtminstone? Eller Europa? Tror du att du kan påverka "världen" när du inte ens kan påverka landet du bor i, eller staden, eller ens det egna närområdet? Sluta prata om världsfred om du inte vill att vi ska bli en del av globaliseringen, aktivera dig politiskt och verka för att Sverige går ut ur FN, EU och liknande överstatliga myndigheter. Verka för decentralisering av samhället, som att ge kommuner mer makt till självbestämmande. För när du pratar om att "rädda världen" gör du motsatsen, inse att du då verkar FÖR globalisering i form av global fred. Det är också en form av globalisering, vad har du för rätt att inverka på om låt säga indianstammar i amazonas djungler krigar mot varandra, som de gjort sedan tidernas begynnelse? De kanske inte ens vill ha världsfred, varför ska du påtvinga dem det?

Du har inte rätt att tala för hela världen. Ingen har rätt till det.
Den Obesegrade Solen

outdoorfreak
Garderobssnille

Postby outdoorfreak » 2010-05-02 20:24:38

....I'm Starting With The Man In The Mirror. I'm Asking Him To Change His Ways. And No Message Could Have Been Any Clearer. If You Wanna Make The World A Better Place Take A Look At Yourself, And Then Make A Change....
Sjöng vår käre (världs)artist som numer är död... :rofl:
Last edited by outdoorfreak on 2010-05-03 10:50:30, edited 1 time in total.
Have a good time, all the time!

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2010-05-03 10:40:09

sol och outdoorfreak det är precis det jag gör. Jag har gått ifrån lokalt och utåt och arbetar så också. Självklart får indianstammar kriga, självklart får maffiosos döda varandra. Men de får inte ta livet eller påverka de som inte vill bli påverkade precis som ni säger.

Men ja, jag jobbar lokalt vilket påverkar det globala. Kolla bara hur västvärlden formats ifrån USA som inte ens ligger i Europa ändå är vi otroligt amerikansierade genom diverse internationella konglomerat.

Am I wrong?

- anybodysmoker

Return to “Coffeeshopen”