Fann burk med gräs i bokhyllan!

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Spinoza
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Fann burk med gräs i bokhyllan!

Postby Spinoza » 2010-04-08 16:36:33

För en tre veckor sedan rökte jag upp mitt sista gräs: Bubbelicious och Power Plant.

Och av ingen anledning som helst egentligen, fick jag för mig att köpa OCB papper på väg från jobbet. Varför då undrade jag. Bra att ha kanske! Mitt undermedvetna försökte göra mig uppmärksam på något verkar det. Alldeles nyss, 45 minuter sedan, fick jag en vag förnimmelse av att ha kanske någon gång ställt en burk med trim i bokhyllan. Så vag i själva verket att jag tvekade när jag stod framför böckerna.

Det stod en burk där bakom! Wow! Inte speciellt mycket, men jag kunde se genom glaset att det var det trim från buds. Det är så konstigt, jag minns svagt att jag samlat ihop det, och lagt det någonstans för torkning kanske, men mindes inte riktigt var det kunde vara och glömde bort det. Tills idag då alltså.

Knaster torrt .. blev pulver när jag tog i det. Luktar inte så mycket heller. Hopplöst att rulla, men har ingen lust att stå och skaka t-sprit och grovsalt i min ROOR idag så det blev en joint. Mild smak .. lite torr och inte speciellt rivigt. Långsam stigning. Nu är ögonen torra och röda och jag är lite mysigt gulligt hög. Varm och go.

Så här kommer ett tips ..: nästa gång du trimmar efter skörd så göm och glöm lite någonstans hemma. En present från dig själv till dig själv i framtiden. Man vill ge sig själv en kram. Och det är fint, finns det någon som är snällare än du mot dig? Nej, tänkte väl det.

Jag tror jag går och röker lite till 8)

Drullper
Ganjafanatic

Re: Fann burk med gräs i bokhyllan!

Postby Drullper » 2010-04-08 16:45:22

[quote="Spinoza"]Jag tror jag går och röker lite till 8)[/quote]

Sweet, good for you! Har också hittat något hemma någon gång och blivit sådär toknöjd. Men jag tycker gott att du kan göra rent roor bongen ändå. Själv ska jag röka slut på mitt sista imorgon i en god väns sällskap, sen blir det rengöring både av bong och kropp i väntan på bättre tider. :D

//D

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2010-04-08 16:57:05

Jag och tjejen hade rökt kladdigt acetonhasch som enda röka i flera månader. En fredakväll satt vi ute på hennes altan och passade en pipa av acetonhaschet mellan oss. Jag svor över hur det smakade tvål, då säger hon efter en lång paus, jag tror jag har lite grönt i frysen. Vi går in och kollar i frysen, mycket riktigt, en liten påse med några gram prima sativa. När vi rökte den så såg vi regnbågar, grymt potent trots att den var ett par år gammal, värsta trippen. Det var en sativa hon fått av mig för ett par år sedan när jag for för att jobba utomlands, hon hade rökt upp det mesta, men hon hade sparat lite tills när jag skulle komma hem. Jag älskar henne!

1-April
Småodlare

Postby 1-April » 2010-04-08 17:26:41

Underbara historier/anekdoter Spinoza och Doktor Knark! :D

Blir riktigt glad för Eran skull! :D

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2010-04-08 18:31:59

Underbar anekdot! :)
En liknande sak har hänt mig, känslan är så grym eller hur :D

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2010-04-08 18:49:44

[quote="anybodysmoker"]En liknande sak har hänt mig, känslan är så grym eller hur :D[/quote]

Ja, den känslan kan man bara uppnå när man har helt gett upp allt hopp och sen händer det något fantastiskt! Känslan är ett rus i sig! Som att hitta pizzapengar i kavajen när man är bakis, fast mycket starkare! :)

Avanol
Nyfrälst och hög

Postby Avanol » 2010-04-08 21:11:45

Jag smittades av din glädje och sitter nu själv med ett stort smajl efter att ha läst ditt inlägg :D
:lol:

wutangisforthechildren
P.I.M.P.

Postby wutangisforthechildren » 2010-04-08 21:20:04

Förstår att du blev glad men jag hade även blivit rejält orolig. Tänk om det ligger en massa gräs lite överallt i lägenheten som kan hittas av någon på oväntat besök? Någon med en fäbless för färgen blå och munkar.

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2010-04-08 21:23:14

[quote="wutangisforthechildren"] Tänk om det ligger en massa gräs lite överallt i lägenheten som kan hittas av någon på oväntat besök? [/quote]

Har man odlat hemma så kanske man kan röka damsugarpåsen... :)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-04-09 22:23:44

[quote] En present från dig själv till dig själv i framtiden. Man vill ge sig själv en kram. Och det är fint, finns det någon som är snällare än du mot dig? Nej, tänkte väl det.[/quote]Fan de e kärlek rakt igenom.

[quote] Tänk om det ligger en massa gräs lite överallt i lägenheten som kan hittas av någon på oväntat besök? Någon med en fäbless för färgen blå och munkar.[/quote]Sant så sant.Kom på att det kanske kan bli lite som myntfenomenet, det ligger en hel del mynt hemma hos oss dödliga hörde jag när den gamla 50-öringen försvann.
Kanske ligger det mer röka hemma än vad man tror.

Jultomten
Ganjaman

Postby Jultomten » 2010-04-11 15:53:20

Jag är lite utav en expert när det gäller att lägga saker på ställen där jag glömmer bort dem. Hittade en gång en halv plastkasse med blad och trim, den måste ha legat i typ ett halvår i förrådet och jag har inte tänkt på vad den innehåller.. Blev väl omkring 5 gubbar dugligt acetonryk. :)

Bäst var nog när jag rökt upp allt gräs jag hade, sen gick jag förbi vardagsrumsbordet och skymtade en hel bud under den lägre skivan, var väl kring 3-4g Bubblegum, den måste ha legat där ett par veckor och på något mystiskt sätt undgått dammsugaren.. :D

Haha, höll på att glömma att de få gånger som jag har micromat hemma, typ pizza eller piroger, så lyckas jag under kvällar när jag röker alltid lägga in en pizza i micron, starta den och glömma den där. När jag senare blir hungrig och går ut i köket så är maten redan klar :) Lika förvånande varje gång.

xgrower
Gräsfläckar på knäna

Postby xgrower » 2010-04-11 17:57:25

[quote="Doktor_Knark"]Jag och tjejen hade rökt kladdigt acetonhasch som enda röka i flera månader. En fredakväll satt vi ute på hennes altan och passade en pipa av acetonhaschet mellan oss. Jag svor över hur det smakade tvål, då säger hon efter en lång paus, jag tror jag har lite grönt i frysen. Vi går in och kollar i frysen, mycket riktigt, en liten påse med några gram prima sativa. När vi rökte den så såg vi regnbågar, grymt potent trots att den var ett par år gammal, värsta trippen. Det var en sativa hon fått av mig för ett par år sedan när jag for för att jobba utomlands, hon hade rökt upp det mesta, men hon hade sparat lite tills när jag skulle komma hem. Jag älskar henne![/quote]

Damn, denna historia fick mig att dra på smilmusklerna riktigt ordentligt, fan va gött!!! sann kärlek är kärlek med gräs inblandat ;)

ok, så nu är det bara upp till mig att hitta en vettig brud som också gillar gräs :<...fett jobbigt då majoriteten av dem man stöter på antingen röker ytterst sällan och mer än så tycker dem är junkiesunkigt...dem som röker ofta verkar vara värsta "coked-up-outlaw-gangbang-whores". Vart fan hittar man nån som är lagom, varken överpryd eller den som kan använda fittan som trädgårdsjul ? ^^

xgrower
Gräsfläckar på knäna

Postby xgrower » 2010-04-11 18:04:18

jag har också en fett mycket mindre rolig historia kom jag på.....

Glöm aldrig bort bort en proppfull ICA kasse med blad, bud trim och minimala buds som bara veckor efter hade blivit typ 500g cannabutter i frysen, ha en förälder som hjälper till att storstäda lägenheten, frostar av frysen utan att fråga...slänger hela skiten åt helvete utan att säga något, inklusive 3 haze x skunk, 3 californian orange, 3 ppp (fem), 3 NYC Diesel (fem), 7 unknown gratis frön som legat väl gömda...

Detta hände min f.d väldigt puckade growpartner, var ekonomiskt inblandad och ägde hälften av allt :(

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2010-04-27 14:00:52

Jag är så jävla inrökt på Kalichakra att jag inte rökt på ett tag för det var bara slöseri. Städade dock lite i köket idag, tänkte jag skulle göra något av den stora hinken full med torra blad och trim. Så jag började rota efter mina extraktionsgrejer, vad hittar jag om inte om en burk med lite White Widow, snustorrt och dåligt förvarat. Men det tog skruv! Känner mig som en färsking igen.

Skall se till att gömma det sista på varje strain så att man till slut alltid har massa olika sorter hemma. Så överlägset att variera!

Xgrower: Ja, skulle inte ens kunna tänka mig att vara med en tjej som man inte kan dela en spliff med nu. Har man väl upplevt det tillsammans med någon man verkligen älskar...

Humlan
Garderobssnille

Postby Humlan » 2010-04-27 15:58:11

Haha fan va nice mannen, Om en annan kunde hitta allt man tappat och lagt på något superställe när man vart stenad och sedan glömt var, Haha..

Men fint, hur smakar Bubblelicious eller hur det stavas?

Ha det fint!

Frid

Jultomten
Ganjaman

Postby Jultomten » 2010-05-03 20:50:19

Hittade just en påse med lite pollem eller ishasch i inne i en av fickorna i plånboken. Ser rubrikerna framför mig: Sökte kvitto - blev narkotikapåverkad

WhiteRasta
Garderobssnille

Postby WhiteRasta » 2010-05-04 17:43:08

[quote="Doktor_Knark"][quote="wutangisforthechildren"] Tänk om det ligger en massa gräs lite överallt i lägenheten som kan hittas av någon på oväntat besök? [/quote]

Har man odlat hemma så kanske man kan röka damsugarpåsen... :)[/quote]

haha ja jävlar vad jag garvade när jag läste ditt inlägg! alltså fick synen framför mig.. shit! klockrent
:lol:

Mrblejser
Småodlare

Postby Mrblejser » 2010-05-06 23:43:31

Detta har faktiskt hänt mig med!

Hade haft torka i ungefär två månader då jag fick för mig att rensa min garderob på gamla tråkiga kläder, och vips, där ploppade det upp en liten påse! Inte något bra, men bara händelsen gör en riktigt glad!

Punkindrublic
Nyfrälst och hög

Postby Punkindrublic » 2010-05-17 20:00:43

[quote="Jultomten"]Hittade just en påse med lite pollem eller ishasch i inne i en av fickorna i plånboken. Ser rubrikerna framför mig: Sökte kvitto - blev narkotikapåverkad[/quote]

Haha! Alltid kul me tidningsrubriker. Jag har en som jag råkade ut för en gång: Skulle damma av hyllan, blev stenad på fyllan :D

surferdude
Småodlare

Postby surferdude » 2010-05-18 15:58:37

haha, Jag hittade en 5a i min lägenhet av en ren slump som jag hade gömt undan från mitt hekto som jag hade köpt 3 månader innan och glömt av, man var pank och det fanns ändå bara skit att köpa så vipps satt man där med en femma riktigt dunderröka från chris... det är sånt som får en att bli religös :wink:

xgrower
Gräsfläckar på knäna

Postby xgrower » 2010-05-18 18:27:28

[quote="surferdude"]haha, Jag hittade en 5a i min lägenhet av en ren slump som jag hade gömt undan från mitt hekto som jag hade köpt 3 månader innan och glömt av, man var pank och det fanns ändå bara skit att köpa så vipps satt man där med en femma riktigt dunderröka från chris... det är sånt som får en att bli religös :wink:[/quote]

:munchies: :hemp: :kimblah: :love: !

Jultomten
Ganjaman

Postby Jultomten » 2010-07-25 0:37:31

Rökte en gång under förra veckan, innan dess ingenting på två veckor, innan dess en vecka.. Så ja, mitt sug har varit förhållandevis stort på sistonde, döm nu av min förvåning när jag tar på mig kavajen och känner något i innerfickan. Visar sig vara en spliff med 50% jack herrer i. Efter en dag av utmattning och roliga händelser så känns det inte dumt att suga i sig bortglömt gräs :D

Return to “Coffeeshopen”