Någon som blivit vänner genom Swecan?

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
franke
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Någon som blivit vänner genom Swecan?

Postby franke » 2009-09-30 12:15:48

Satt och fladdra iväg i tankarna här om kvällen (haha).

Finns det några här som blivit vänner genom sin hobby och träffas privat?
Bygger och funderar och testar olika saker?
Själv saknar jag någon kompis som vill hjälpa mig och som är intresserad själv, finns vänner men inga som bryr sig om framställningen, bara av rökat.

Den här "hobbyn" är så otroligt rolig, tänker på det hela tiden, när jag kliver in i stora varuhuset och ska handla mat tittar jag mer på fläktar, rör osv mer än maten jag ska handla.

42nord
Småodlare

Postby 42nord » 2009-09-30 12:58:35

känner igen mig i det där. Alla tycker om slutprodukten, men ingen som vill engagera sig. hade en utomhus odling i sommar som jag försökte få med en polare på, men var grymt svårt att få någon respons. Det ända man höre var "fan när det (om) det är klart ska vi ha en riktigt fet hemma kväll".
Vi är ju många här på forumet som syllar med det här i vår ensamhet och av natuliga orsaker är man ju minst sagt nojig om att dela med sig av sin verkilga identitet.
Men som med alllt annrs så springer man säker på en sjön dude/dudet med en nice garobe som man kan dela sitt intresse med :D

Hoppas du hittar en vän som dela ditt intresse franke

/peace

monsterkiller
Gräsfläckar på knäna

Re: Någon som blivit vänner genom Swecan?

Postby monsterkiller » 2009-09-30 13:12:17

[quote="franke"]Satt och fladdra iväg i tankarna här om kvällen (haha).

Finns det några här som blivit vänner genom sin hobby och träffas privat?
Bygger och funderar och testar olika saker?
Själv saknar jag någon kompis som vill hjälpa mig och som är intresserad själv, finns vänner men inga som bryr sig om framställningen, bara av rökat.

[b]Den här "hobbyn" är så otroligt rolig, tänker på det hela tiden, när jag kliver in i stora varuhuset och ska handla mat tittar jag mer på fläktar, rör osv mer än maten jag ska handla[/b].[/quote]

haha, ja men det är ju bra. Sök prylar överallt så kanske det går att hitta till en betydligt billigare peng än vad alla growshops ska ha för likvärdiga saker :)
Känner igen mej i övrigt också, det skulle vara trevligt med någon som bor i närheten man kan umgås med, sitta och titta på blommor och prata med :)
Nä, nu vill jag ha ett hus, någon som har lust att skänka mej ett? :oops:

Zabavan
Småodlare

Postby Zabavan » 2009-09-30 13:20:11

Usch, jag känner igen mig i detta alltför väl.
Mina vänner tycker Inte det är något intressant med själva odlandet, allt de vill ha är slutprodukten.
Har lyckats få tag på två vänner som vill odla utomhus, men det är mycket tänka och lite göra. :(

Laban-Labolina
Garderobssnille

Postby Laban-Labolina » 2009-10-06 1:02:40

Ja flera och rästen angår ingan annan förutom mig och dom.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-10-25 23:03:14

odlandet är ju det roligaste att se resultat va som händer från dag till dag kan sitta å titta i timmar på dom vackra liven, peta lite här å där. att skörda är ju en speciel känsla det med, men hela prossesen är lika rolig från början till slut, man blir ju rätt stålt när man blir stenad på sitt eget weed å tänker fan jag som har gjort det mitt fucking egna weed.

Peace Boys and Girls
one love

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-10-29 15:50:15

jo de är lätt att man går på affärer där dom har bygg avdelningar och tittar på vad man skulle kunna behöva eller vad man skulle kunna använda :D
Själv är jag också en sånns som tänker på odlandet varje dag och tittar mycket på odlings filmer och läser mycket på forum för att få så mycket info som möjligt.

Men tyvär har man heller inga vänner som har samma intresse och sånna vänner är ju inte så lätt att hitta :?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-11-06 17:17:11

har hittat några vänner genom swecan, började väl med ett mess sen träffades man, chillade o så rullade vänskapen på :)

franke
Garderobssnille

Postby franke » 2009-11-06 20:08:18

[quote="moo1"]har hittat några vänner genom swecan, började väl med ett mess sen träffades man, chillade o så rullade vänskapen på :)[/quote]

Låter riktigt nice!
Har själv bara en "kontakt" genom swecan som hjälper mig med odlandet via pm så man inte sölar ner forumet med onödiga trådar, men kommer kännas lite tomt under skördefesten när man sitter här med en (!) kompis och egentligen har lite halvtråkigt.

men köpte en rolig liten pryl inför skördefesten (eller när man är några fler än 2 kanske):

vet dock inte hur mycket man ska fylla den osv.
anledninge till att jag köpte den va för att jag köpte färdiga strutar och såg denna, i grund och botten SUGER JAG PÅ ATT RULLA.

shubbe
Garderobssnille

Postby shubbe » 2009-11-07 13:40:28

Jag har mer hittat folk som jag har haft bra kontakt över PM med, ni vet vilka ni är. :hippie:

Synd bara att man inte har haft chansen att träffa någon, det hade varit kul. Sen är det ju också en chansning att möta upp någon man PMar med, det kan ju fortfarande vara vem som helst..

Till Franke, en kompis hade en sådan förut.. Vi fyllde bara upp den med mecket försiktigt så gick det gött att röka :wink:

franke
Garderobssnille

Postby franke » 2009-11-07 17:53:57

[quote="shubbe"]Jag har mer hittat folk som jag har haft bra kontakt över PM med, ni vet vilka ni är. :hippie:

Synd bara att man inte har haft chansen att träffa någon, det hade varit kul. Sen är det ju också en chansning att möta upp någon man PMar med, det kan ju fortfarande vara vem som helst..

Till Franke, en kompis hade en sådan förut.. Vi fyllde bara upp den med mecket försiktigt så gick det gött att röka :wink:[/quote]

Ska bli kul att testa, hoppas man kan få med lite folk på nått sätt! :D

Just nu klurar jag på att försöka svetsa till mig en egen lite bong också, såg att smoketower hade lösa koppar att sälja. Men vet inte vad jag ska använda som "stomme". Får se :P

dumelaka1337
Garderobssnille

Postby dumelaka1337 » 2009-11-08 18:14:24

Jag och herr J har haft jätte bra kontakt i över ett år både över PM men mest msn, han har funkat som mentor och har snackats en hel del att vi skulle ses. Dock så blev det som det blev :(

MISS HERR J !!!
MVH Dumelaka1337

Fr
Avstängd

Postby Fr » 2009-11-08 21:28:34

Det finns lokala forum på Swecan som fyller just denna funktion.

Mvh Frö, moderator i Stockholmsgruppen

Hank_Moody
Ganjaman

Postby Hank_Moody » 2009-11-08 21:40:50

[quote="Frö"]Det finns lokala forum på Swecan som fyller just denna funktion.

Mvh Frö, moderator i Stockholmsgruppen[/quote]
Synd bara att vissa av dessa är inaktiva. :(

OnT tycker jag att man blir kompis med var och varannan man snackar med här. Trevligt folk överlag, och ett par stycken har jag t.o.m. besökt. Mycket schyssta snubbar, och ett roligt tillskott i livet :)
Think! It is not yet illegal.

cainite
Småodlare

Postby cainite » 2009-11-15 6:31:09

som tidigare sagt i denna tråd. de är svårt att hitta polare med samma intresse för framställandet som en själv. själv har man en enorm bygglust i fingrarna men har varken tid, pengar, plats, verktyg etc etc skulle vara mkt trevligt å möta en likasinnad snubbe/kvinna :)

tyvärr är de ganska ensamt i min lght. men då finns ju alltid SWECAN :D
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol

outdoorfreak
Garderobssnille

Postby outdoorfreak » 2009-11-18 1:03:07

[quote="dumelaka1337"]Jag och herr J har haft jätte bra kontakt i över ett år både över PM men mest msn, han har funkat som mentor och har snackats en hel del att vi skulle ses. Dock så blev det som det blev :(

MISS HERR J !!![/quote]

Vad hände HerrJ om jag får fråga?

OnT: Har inte träffat nån via SC, men däremot blivit vän med personer som jag visste vilka deras användare här va.
Have a good time, all the time!

dumelaka1337
Garderobssnille

Postby dumelaka1337 » 2009-11-18 11:17:20

[quote="outdoorfreak"][quote="dumelaka1337"]Jag och herr J har haft jätte bra kontakt i över ett år både över PM men mest msn, han har funkat som mentor och har snackats en hel del att vi skulle ses. Dock så blev det som det blev :(

MISS HERR J !!![/quote]

Vad hände HerrJ om jag får fråga?

OnT: Har inte träffat nån via SC, men däremot blivit vän med personer som jag visste vilka deras användare här va.[/quote]

i think busted :(
MVH Dumelaka1337

Optimisten
Gräsfläckar på knäna

Postby Optimisten » 2009-11-20 6:19:21

Ingen som haft Towlie som avatar förtjänar bust. Hoppas du har fel!

Return to “Coffeeshopen”