avtändningar

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
reaper
Lieman

avtändningar

Postby reaper » 2009-03-12 6:02:01

när jag åkte på torsk för ett par årsen och fick lämna urinprov och gå på möten lärde jag mig att det börjar med kallsvettnignar sen att det blir ökad dröm aktivitet men sen kommer jag inte ihåg mera bara något om att man sover hur mycket som hellst eller att man inte kan sova alls men kommer inte ihåg ordningen osv. 8)

nu är jag inne på min fjärde vecka som rökfri och STOLT! desstuom underbart glad över att kallsvettnignarna upphört, och att jag slutat vakna i panik av någon keff dröm.. men däremot vaknar jag mitt i nätterna och kan inte somna om?! har kollat som en galning men verkar inte vara någon som vet ... är det fel på mig av andra själ, eller är det bara avtändningarna som spökar? [color=darkblue][/color] =

Yogi
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Yogi » 2009-03-12 9:04:38

Det kan ta lååång tid innan sömnen börjar fungera som vanligt igen. När jag slutade mitt dagliga rökande, efter att ha rökt i runda slängar 15-20 g hemodlad highgrade/veckan i åratal tog det nästan 3 månader innan jag kunde sova som folk igen. Så ge inte upp, det kommer ordna sig.

Maroxx
Ganjaman

Postby Maroxx » 2009-03-12 13:10:27

Annars kan det vara andra saker som spelar in, jag har haft problem att somna på siståne, kan bero på min totalt uppfuckade dygnsrytm på senare tid möjligen :P men oro och annat kan väl påverka även fast man själv inte är medveten om det

Yogi
Ganjaman

Postby Yogi » 2009-03-12 13:36:42

Ja, det är ju klart. Att skaffa en regelbunden dygnsrytm är grunden och ofta första steget till att slippa sömnproblem. Utan det så blir det om inte omöjligt så iaf mycket svårt.

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2009-03-12 14:31:38

Kallsvetten sitter jag och dras med just nu, efter en veckas uppehåll.
Sömnen är med lite jobbig, men börjar få in mina timmar per natt nu.

Att man får starkare drömmar märker inte jag av, bara att jag minns mina drömmar när jag vaknar, vilket jag inte gör när jag röker dagligen.

Blandar ner tobak i mina joints, så vet inte vilka symtom man kan relatera till det. Då jag inte röker rena cigg.
Men att man får dålig sömn är ju inte det minsta konstigt, man får ju överskotts energi när man slutar, bästa medicinen mot detta är regelbunden träning enligt mig.

Någon annan som märkt av viktminskning? kan inte äta lika bra utan gräset under dom första veckorna, så det är ju inte konstigt. Men samtidigt har man ju sett när andra slutar med tobaksrökning, och går upp i vikt.

Tumstock
Garderobssnille

Postby Tumstock » 2009-03-12 16:29:15

Det verkar vara så individuellt med hur man mår när man tar ett uppehåll.
Jag är inne på min andra vita vecka nu och jag har inte haft några problem alls, har iofs inte haft det förut heller när jag pausat i rökat.

Jag är bara glad över att jag inte får det så jävla drygt som många av er får det 8O

Det som kan vara jobbigt är bara alla sexdrömmar som är det mest genomgående i min kropps reningsprocess, inte alltid oangenämt men kan väldigt ofta bli otroligt skruvade på ett sätt som får mig att ifrågasätta min egen mentala hälsa när jag vaknar :lol:

Kämpa på

Mvh Tumstock

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-12 21:26:37

Tumstock: Undrar lite över dina rökvanor då eftersom du inte har några problem. Röker du dagligen då? Brunt/grönt/både och? Bara kvällar eller hela dagarna? Hur mkt per dag ungefär? :) Vore intressant att veta vad du som inte får några besvär när du slutar har för rökvanor helt enkelt, kanske är något med hur du brukar som avgör.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-12 22:53:03

klart att du inte märker av någon ökad dröm aktivitet om du är inne på första veckan, vänta 2 veckor till du! 8)

[quote="Puffpuff"]Kallsvetten sitter jag och dras med just nu, efter en veckas uppehåll.
Sömnen är med lite jobbig, men börjar få in mina timmar per natt nu.

Att man får starkare drömmar märker inte jag av, bara att jag minns mina drömmar när jag vaknar, vilket jag inte gör när jag röker dagligen.

Blandar ner tobak i mina joints, så vet inte vilka symtom man kan relatera till det. Då jag inte röker rena cigg.
Men att man får dålig sömn är ju inte det minsta konstigt, man får ju överskotts energi när man slutar, bästa medicinen mot detta är regelbunden träning enligt mig.

Någon annan som märkt av viktminskning? kan inte äta lika bra utan gräset under dom första veckorna, så det är ju inte konstigt. Men samtidigt har man ju sett när andra slutar med tobaksrökning, och går upp i vikt.[/quote]

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-12 22:56:57

skulle vara intressant att veta dina rökvanor om du inte får några problem ? 8O.

[quote="Tumstock"]Det verkar vara så individuellt med hur man mår när man tar ett uppehåll.
Jag är inne på min andra vita vecka nu och jag har inte haft några problem alls, har iofs inte haft det förut heller när jag pausat i rökat.

Jag är bara glad över att jag inte får det så jävla drygt som många av er får det 8O

Det som kan vara jobbigt är bara alla sexdrömmar som är det mest genomgående i min kropps reningsprocess, inte alltid oangenämt men kan väldigt ofta bli otroligt skruvade på ett sätt som får mig att ifrågasätta min egen mentala hälsa när jag vaknar :lol:

Kämpa på

Mvh Tumstock[/quote]

z0rdim
Ganjaman

Postby z0rdim » 2009-03-12 23:46:09

Upplever liknande som tumstock.

Röker ca 1g per dag och kvällstid efter att arbete och ev sysslor blivit gjorda.

Har jag uppehåll mot min vilja, dvs stashen tagit slut och jag inte fått nått nytt så kan det vara lite mentalt jobbigt ibland, med svettningar och humörsvängningar.

Men när jag väljer att ha uppehåll så uteblir detta

Men vad som är lika för båda är att redan efter en natt så börjar drömmarna komma tillbaka. Desto längre tid jag rökt i streck desto starkare och intensivare upplever jag drömmarna. Upplever de nästan alltid som väldigt verkliga, även om jag på nått vänster även i drömmarna vet att jag drömmer. Kanske för att de är så skeva att de helt enkelt inte kan vara verkliga =) Det bästa är att jag vid sådana tillfällen oftast har valt att ta uppehållet, så kan röka efter 4-5 dagar för att få sova ut ordentligt.
[i]Its all in the eye of the beholder.[/i]

Tumstock
Garderobssnille

Postby Tumstock » 2009-03-13 1:02:26

Jag röker nästan uteslutande grönt, men ibland kan det vara trevligt att ha lite standardbrunt så att man kan puffa på dagen och ändå få något gjort :)

Mitt iveckorna brukar jag om jag har saker att uträtta inte röka mer än 1 kanske 2 jointar dag, blir oftast någon timme innan jag lägger mig i sängen.
När helgen kommer så brukar jag såvida jag inte ska iväg någonstans bara röka och kolla på film osv, kommer ofta över polare och deltar i aktiviteten.

Somsagt, jag är bara jävligt glad att jag slipper problemen som så många har, surt att bli dålig när man håller upp från rökat.

JimRob
Garderobssnille

Postby JimRob » 2009-03-13 10:44:15

Hur stora besvär jag får vid uppehåll beror för mig främst på min levnadssituation.

Under en period när jag hade problem med kärleken, ekonomin och livsglädjen i stort, så hade jag stora besvär vid uppehåll. Framför allt oro, nedstämdhet, irritabilitet och andra psykiska problem var starka när jag tog uppehåll (under denna period), men även sömnlöshet och dålig aptit.

Nu när jag är mer nöjd med livet, så har jag väldigt små besvär vid uppehåll. Just nu har jag uppehåll sedan några dagar, och förutom lite svettningar och en halv dags ängslighet/irritabilitet så upplever jag inga som helst problem.

Så klart har detta också mycket att göra med hur mycket man röker, och hur länge man har rökt utan uppehåll. Efter att tidigare ha rökt flera år i sträck utan riktiga uppehåll, så har jag de senaste åren haft som princip att ta ett 2 månader långt uppehåll varje år. Dessutom så varken kan jag, eller har lust att, röka lika mycket nu för tiden. Det blir dessutom ett antal kortare uppehåll varje år. Allt detta spelar förstås in. Jag upplever att intensiteten i mitt "beroendet" har mattats av, och kanske bidrar även det faktum att man blivit "van" vid uppehåll och lättare kan bortse från symptomen.

Så funkar det för mig i alla fall...

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2009-03-13 20:51:45

Tråkigt att höra att en del av er upplever så jobbiga utsättningssymtom, själv har jag nu inte rökt på en vecka efter en daglig konsumtion av ca 1-2g grönt under de senaste sex åren.

Jag hade lite svårt att somna de två första kvällarna, annars inga som helst besvär, det märkliga är att jag inte ens upplever något som helst sug efter cb, tänker inte ens på röka.

Gratulerar mig själv för detta :D

Ha det bäst//Nesta

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2009-03-14 17:21:11

[quote="Jk"]klart att du inte märker av någon ökad dröm aktivitet om du är inne på första veckan, vänta 2 veckor till du! 8)[/quote]

Det är inte mitt första uppehåll. Så det kommer nog inte bli några vilda drömmar.

Jimrob: Samma för mig, har man problem så funkar ju CB väldigt bra att medicinera med, men mår man bra är det inga problem. Då behöver man inte gräset, och känner inte alls samma behov.
Svårt att sluta när man inte är motiverad, så den biten är ju viktig.

Return to “Coffeeshopen”