Drömmen, Månaden... Vad Göra?...

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
tokuno
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Drömmen, Månaden... Vad Göra?...

Postby tokuno » 2009-02-08 21:16:17

Hej!

Rökte just upp den sista gåsen och känner för o fantisera och eventuellt planera...

Hur ska man göra om man har 6000 kr och vill försvinna i 1-2 veckor och bara ha de skönt i sin ensamhet?...

Tänk er, ingen vet vart du är eller vart du har tagit vägen. Du bara försvinner, åker tills dina 6000 är slut! Offrar bara de bästa till dig själv.

Tips, vägledning sökes. Vill höra vad NI hade gjort om ni bara skulle försvinna ett tag.

Tokuno

RootsOfChristian
Garderobssnille

Postby RootsOfChristian » 2009-02-08 21:55:55

Beror ju helt på vad du är ute efter, är det äventyr eller avkoppling.
Avkoppling skulle väl kunna ske någon vecka lite var som helst.. kanske holland, bara glida runt och göra vad du känner för.

Om det är äventyr så kan du ju ge dig iväg och se vart du hamnar, förslagsvis sticka till barselona, där finns svenskar och arbets möjligheter.. börjar man där, kanske hittar ett jobb så man kan vara borta längre eller har turen att hitta några nice folk som man kan hänga runt med och resa vidare.. ta det lugnt bara annars finns risken att vakna upp på en solig sandstrand i karribien med en frågande min undrandes hur f*n du hamnade där..?

mvh roots
[b]Yes, I have tried marijuana.. I just never exhaled![/b]

Check it out:
http://justaplant.com/

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-02-08 22:06:21

[quote] ta det lugnt bara annars finns risken att vakna upp på en solig sandstrand i karribien med en frågande min undrandes hur f*n du hamnade där..?[/quote]

Lät ju inte som något att oroa sig för? Fixar han det på två veckor och 6000 så borde han ju bara vara nöjd.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-02-08 22:25:38

jag hade lätt dragit till nya zeeland! underbar natur + att de e lagligt att röka.. att vandra runt där hade vart som o gå runt hög i en dröm antar jag..

annars som nån annan sa holland hade ju inte vart fel (:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-02-08 23:15:02

[quote]jag hade lätt dragit till nya zeeland! underbar natur + att de e lagligt att röka.. att vandra runt där hade vart som o gå runt hög i en dröm antar jag.. [/quote]

Är det lagligt att puffa på Nya Zealand? Att odla? Eller är dom bara liberala till hajkande turister?.

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2009-02-08 23:25:58

Den här tiden på året är det väl utomlands som gäller, och då kommer du inte långt på sex tusen spänn. Väntar du till sommaren kan du vandra i fjällen. Gå ett par kilometer från vandringsleden så behöver du inte se en kotte på flera veckor.

Verkar lite drastiskt att bara vilja sticka utan att tala om för någon vart du tar vägen. What up?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-02-08 23:52:53

en kompis skulle dit nu o han sa att de va lagligt, så ja litar på han iaf :) men ja e inte säker på de. men överlag så e dom nog liberalt inställda till cb.. iaf av de jag har hört :) vad jag vet så växer de vilt där ? haha har inte nån fakta på nåt vad ja har sagt bara hört massa.

ja betalar hellre mer o drar nu än att vänta till sommaren. de e ju nu man vill ifrån allt..

(om inlägget blev lite snurrigt beror de på att ja känner mig snurrig)

JOF
Skäggsmugglare

Postby JOF » 2009-02-09 0:52:43

Har inte läst något om att det skulle vara lagligt på nya Zeeland, dock ska dom i %andel ha den mest rökande befolkningen i världen om jag inte är helt ute och cyklar nu.

Det går nog hyffsat smärtfritt och leta fram riktig info med goggle eller andra cannabis forum om man vill vara säker.

Tumstock
Garderobssnille

Postby Tumstock » 2009-02-09 1:14:47

Jag skulle ha dragit till en lumparpolare i norrland och bara rökt och levt(precis som han alltid gör)sedan skulle jag ha åkt hem igen.

Jag har inte så höga krav längre om jag umgås med mäniskor som jag älskar, förlåt om jag låter lite tråkig.

Mvh Tums5tock

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-02-09 2:52:13

lät inte tråkigt. lät som en skön och sund inställning. men äventyr har ju också sin plats.

får kolla upp nya zealand bättre. men det låter ju som en skön ö.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-02-09 5:47:19

Jag har varit i Nya Zeeland (uppkallad efter nederlänska provinsen Zeeland, inte danska ön som på engelska kallas Zealand).

Det är lite som en konstig och inte helt lyckad kopia av England. Men öarna har mycket annat att bjuda på med tanke på natur, historia och kultur. Men kom ihåg att resa när det är varmt. Cannabis är inte lagligt.

Men en sak man skulle kunna göra var att ta med bilen på färjan till Kiel och köra omkring och se på de norra provinserna i Nederländerna, Fryslân, Groningen, Drenthe, etc. Då får man ju både coffeeshops och en annorlunda bild utav Nederländerna utanför Amsterdam. T. ex. i Fryslân pratar de frysk i tillägg till nederländska.

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2009-02-09 7:38:11

[quote="Jesus"]Den här tiden på året är det väl utomlands som gäller, och då kommer du inte långt på sex tusen spänn. Väntar du till sommaren kan du vandra i fjällen. Gå ett par kilometer från vandringsleden så behöver du inte se en kotte på flera veckor. [/quote]
+1

Fjällvandring är sjukt underskattat. Billigt, enkelt, men helt underbart. Får jag rekommendera en gås uppe vid Gåsen.
Vy från Gåsen riktning mot delar av Sylarna:
[img]http://img89.imageshack.us/img89/9965/gasen1tj5.jpg[/img]

Men för 6k, så blir det nog billigt eller lånat tält att bo i. =

//MVH Drullis

tokuno
Garderobssnille

Postby tokuno » 2009-02-09 9:54:22

Hej!

Fjällbilden där va inte helt fel alls. Camping med 2 av mina livspartners på berg o småsten vore inte alls helt dumt. Sugen blev man, synd bara att man har vintern nu. Sätter in på planering här till sommaren dock!

Självklart har man funderat på utomlands resor på dessa pengar men 6 k kommer jag inte långt på om jag verkligen ska njuta. Hade de vart 12 så skulle de ju vart helt perfekt!

Låg och funderade en stund innan jag somnade igår och kom på att de jag verkligen känner för är nog att hyra en båt, åka till en Ö med överlevnads grejer, ett halv hegge och massa munchies.

Alla tankar som jag har kring de här säger att de måste vara sommar. Känns knas då de är nu jag vill försvinna... :?

Dream on Tokuno, this shit aint gonna be fo real!

Kram

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2009-02-09 11:02:24

[quote="tokuno"]Alla tankar som jag har kring de här säger att de måste vara sommar. Känns knas då de är nu jag vill försvinna... :? [/quote]

Om du är snabbt ute nu så har väldigt många skidanläggningar lågsäsong just nu. Dvs det går att få tag på billiga stugor till sistaminutenpris under en vecka. Lagar du din egen mat i stugan går det säkert att lösa uppgiften för 6k, det blir på håret men det borde gå.

Snoris
Ganjaman

Postby Snoris » 2009-02-09 17:28:00

[quote="Jesus"]Verkar lite drastiskt att bara vilja sticka utan att tala om för någon vart du tar vägen. What up?[/quote]
Har haft samma tanke. Fast lite längre. Skulle vara skönt som fan. Försvinna ett litet tag. :) Med lite cb och ett fiskespö skulle det nog vara nice!

Hade det vart sommar hade du ju kunnat dra upp till norrland. Hyr en stuga 1 - 2 veckor. Lite trist i Sverige den här års tiden. lifta dig ner i europa. :D

Maroxx
Ganjaman

Postby Maroxx » 2009-02-12 0:20:34

Jag vill också dra iväg, skulle nog inte försvinna spårlöst dock :P däremot säga att man drar utomlands och stänger av mobilen... bara vara för sig själv en enda gång utan farmilj och släktingar som ringer stup i ett.

Att sticka utan att meddela de man känner låter lite väl radikalt... hänt nåt särskilt eller?(nyfiken i en strut)

tokuno
Garderobssnille

Postby tokuno » 2009-02-12 20:14:14

[quote="Maroxx"]Att sticka utan att meddela de man känner låter lite väl radikalt... hänt nåt särskilt eller?(nyfiken i en strut)[/quote]

Tju!

Näråh, de va drömmen. Inte mer än så.

Tåls o till läggas att drömmen gick i stupet och pengarna har lagts på annat stuff.

Ska satsa på o låna en släktings stuga o va där 2 veckor i sommar med ett hegge, dyr öl och en massa mat! Kanske även tar med mig några goda vänner.

Inspiration från Tumstock.

Varför försvinna när man har fått knas, bättre o ta itu med de på ett bra sätt! Förr eller senare så ska man ändå komma tillbaka.

Tokuno

Return to “Coffeeshopen”