Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Filma en odling?! Reply To: Filma en odling?!

  • drullper

    Member
    2011-10-18 at 16:32

    @kaptenLJ wrote:

    Hejsan!

    Mitt produktionsbolag håller på att genomföra en Cannabisdokumentär. Vi skulle behöva få tag på en odling som vi kan filma. Jag undrar i vilken del av forumet jag borde posta min förfrågan.

    Tack på förhand!

    Hej KaptenLJ,

    Jag tror dessvärre att du får ett ganska dåligt gensvar. De som odlar är oftast väldigt skygga av sig. Sen så lämnar du inte ut särskilt mycket information, varken om dokumentären eller vad det faktiskt är du söker.

    Vad är syftet med att filma odlingen?

    Spelar det någon roll om det är sista resterna av en utomhusodling, eller är det ett inomhus projekt ni vill visa?

    Är det kommersiellt storskaliga odlande ni är ute efter eller räcker det med att illustrera den lilla odlaren som producerar för husbehovet?

    Vad syftar dokumentären att dokumentera, moraliskt slapphet, dekadent drogkultur och ungdomens förfall eller en etablerad subkultur där utövarna är vanliga Svenssons med ordnade liv?

    Vill du få napp så tror jag du behöver räta ut en del frågetecken, det blir nog lättare att få någon att ställa upp då.

    MVH Drullis