Hampaolja botar cancer! *Dokumentär*

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
reaper
Lieman

Hampaolja botar cancer! *Dokumentär*

Postby reaper » 2008-09-26 4:25:01

Vet inte om detta har diskuterats förut men jag chansar och skriver här (då de flesta verkar skriva i denna del av forumet så kanske det når ut till fler?).

En dokumentär om Hampaolja (heter det så?) som tydligen skall bota många cancer "sorter".

Människorna tar en liten klick olja, så pass mycket att det skall hjälpa, antingen på själva "problem området" eller så sväljer dom det, men tillräckligt lite för att bli höga, och det har tydligen hjälp, tja alla som prövat det.

Men det kommer så klart förbli olagligt, även om det hjälper mot cancern :(.

Jag vet inte hur mycket sanning det är i detta, men jag tycker ändå att det borde forskas mer om det, för om det är "the cure" för cancer så borde man ju legalisera oljan åtminstonde, men det bidrar ju till att vissa företag inte kan tjäna pengar, och det vore ju fel? :roll:

Här är länken till filmen, kan laddas ner men även ses direkt på hemsidan.

http://www.phoenixtearsmovie.com/

Doktor_Knark
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Doktor_Knark » 2008-09-26 8:42:07

En sharlatan och bondfångare, skicka inga pengar!

Har själv jobbat med cancerforskning och sånt där gör mig riktigt förbannad. Desperata människor är de mest tacksamma offer en bedragare kan få. Fy fan för att slå pengar på en döendes/svårt sjuks sista hopp.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-26 9:55:36

Tvivlar på att bara en liten kur skulle kunna bota canser.. Men det finns en hel del serijös forskning om efekterna av en bra syra/bas ballans i kroppen.

Detta betyder att många sjukdommar, däribland canser, börjar pga att kroppen är försurad, samma sak som när sjöar dör när dom blir för sura..

Det handlar bara om att man bör äta en mer basisk kost (ph över 7) så minskar risken markant och kroppen ska funka bättre i största allmänhet.

I snitt äter man idag en kost bestående av 80% syrahaltig mat, när man igentligen borde äta en kost på ca 70% basisk mat.

Läste nånstans att man kunde bota canser genom att bara äta mer basiskt och avgifta kroppen, men det skullle inte göra något om man fortfarande tog sinna mediciner..

Sitter på jobbet nu men postar lite länkar ikväll när jag är hemma..

JOF
Skäggsmugglare

Postby JOF » 2008-09-26 11:29:56

Seriöst ger er, Rick Simpson GAV bort sin olja. Det finns inga ekomoniska intressen från hans sida.

Cannabis dödar ju MRSA bakterier varför skulle det inte kunna hämma cancer också.

Detta är inget bondfångeri.

Redan på 70-talet fanns forskning som påvisade Cannabis effekter på Cancer.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-26 11:43:15

Det kan säkert vara så att cb hjälper mot canser, det jag va tveksamm till va bara att man skulle bli frisk efter en "dos".

JOF
Skäggsmugglare

Postby JOF » 2008-09-26 11:53:51

Vem säger att man blir "frisk" av EN DOS, inte Läkaren Rick Simpson. Har ni inte sett klart dokumentären så gör det.

Denna länken går till den Medicinska delen av ICmag, om någon är intresserad av artiklar och forskning runt inte bara cancer utan så mycket mer.

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=95659

Sluta tro och ta reda på fakta.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-26 12:18:10

Fick intrycket att de skulle räcka med en dos när jag lästa första inlägget bara..

Men jag har länge vart skeptisk mot "vanlig" medicin, dvs sånt som säljs med vinstinresse av megaföretag..

Ska läsa igenom länken när jag kommer hem :)

OT: nån som vet vilket PH värde cb rök och olja har?

JOF
Skäggsmugglare

Postby JOF » 2008-09-26 15:01:44

Sen var det inte Hampaolja i den meningen att den var fri från THC som Rick jobbade med utan White widow.

smedlund
Nyfrälst och hög

Postby smedlund » 2008-09-27 13:02:01

[quote="Doktor_Knark"]En sharlatan och bondfångare, skicka inga pengar!
[/quote]

Skicka inga pengar säger du? Det går ju inte ens att skicka pengar, det enda han skriver under "donations" är att han vill att filmen ska spridas så mycket som möjligt, gratis. Du borde läsa först nästa gång :)

Att Mary Jane botar och stillar nästan varenda sjuktdom som finns har vi ju visserligen redan vetat om i tusentals år. Känns lurigt att man kan bota cancer bara genom att lägga olja som en salva dock, men, de kanske funkar då, mot hud-cancer iaf. Känns ju inte som att dom har något att vinna på att ljuga :P
Turn on, Tune in, Drop out.

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2008-09-27 23:46:11

Jösses, det formligen exploderade av foliehattar.

Jävla otur att Bob Marley inte rökte Marijuana, tänk va många mer plattor man hade haft med honom idag. VARFÖR, varför botade du inte din cancer med marijuana Bob?! :roll:

JOF
Skäggsmugglare

Postby JOF » 2008-09-28 2:14:23

En fråga bara, har du sett filmen Doktor_Knark eller läst något om Cannabis inverkan på cancer överhuvudtaget eller gillar du bara och försöka förlöjliga folk?

För att det ska vara ett effektivt hjälpmedel ska kuren ätas då dom flesta CB2 receptorer är i kroppen och inte i hjärnan som det är med CB1.
Kroppen producerar till och med CB2 receptorer runt cancer celler.

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-09-28 7:18:51

Jag vet inte vad man skall säga om just den här filmen, men cannabis är faktiskt effektiv medicin mot iaf vissa typer av cancertumörer. Cannabinoider har i kombination med andra mediciner använts för att behandla exempelvis hjärntumörer och livmodercancer.

Cancerforskningen kanske borde studera cannabis lite närmre?

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2008-09-28 11:06:42

[quote="JOF"]En fråga bara, har du sett filmen Doktor_Knark eller läst något om Cannabis inverkan på cancer överhuvudtaget eller gillar du bara och försöka förlöjliga folk?[/quote]

Du har rätt, det var helt överflödigt.

[quote]För att det ska vara ett effektivt hjälpmedel ska kuren ätas då dom flesta CB2 receptorer är i kroppen och inte i hjärnan som det är med CB1. [/quote]
Sa någon Ad Hoc teori? Det är ju ett av de största problemet med att diskutera med folk som köper allt som är "alternativt", de producerar Ad Hoc teorier på löpande band.

Du får utveckla skillnaden mellan rökt cannabis och per oralt administrerad cannabis.

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-09-28 11:29:51

Och du Doktor_Knark får gärna utveckla varför JOF:s inlägg är [i]ad hoc[/i].

Just nu har jag faktiskt inte tid att sätta mig och googla efter skillnader mellan oralt och inhalerat intag av cannabis, men jag vet att skillnader finns, och du vet nog själv hur man använder google.

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2008-09-28 13:02:34

[quote]Och du Doktor_Knark får gärna utveckla varför JOF:s inlägg är ad hoc. [/quote]
När exempel på när det inte funkar dyker upp så kommer det en tilläggsteori som bortförklarar fallet.

Som jag tolkade JOF så verkar det som om han påstår att om man röker cannabis så hamnar det i huvudet, medan om man äter det så hamnar det i kroppen.

Jag kan komma med fler teorier:

Det är skit i den kemiskt rena bensinen som står för deras resultat.

När man stormkokar cannabisolja i kemiskt ren bensin så bildas nån konstig kemikalie.

De ljuger.

De fick sina diagnoser hos en kiropraktor eller blev feldiagnostiserade i största allmänhet.

De behandlingar de fick innan cannabisoljan fungerade och naturliga immunförsvaret städade upp det sista.

Så länge vi inte vet vilken av dessa teorier det är så är alla falska och man har ingen grund att uppmana folk att avstå från kemoterapi.

Folk kanske tycker jag är dryg och elak. Men att stödja personer som helt ogrundat uppmanar folk att avstå från kemoterapi är vidrigt. I det perspektivet är taskiga kommentarer en petitess.

JOF
Skäggsmugglare

Postby JOF » 2008-09-28 13:03:40

Hittade en artikel som är läsvärd.

Tyvärr finns artikeln inte kvar på CCRMG's sida och denna grupp verkar vara upplöst då inget nytt postats sedan 2006, dock är läsningen om oralt intagen Cannabis är lika relevant för det.

Det har med vad din lever gör med Delta 9 THC, nämligen förvandlar det till Delta 11 THC.

Advantanges of Orally Ingested Cannabis

By Mollie Fry, M.D.

As I have monitored my patients’ cannabis use over the last seven years, it has become apparent that there are two fundamentally different groups. The first group is in the minority, representing approximately 15%. Patients in this group require immediate and short-term relief from the drug. They are medicating to treat primarily psychiatric issues: depression, panic, anxiety, and anger.

The second, much larger group of patients, are primarily interested in longterm relief of serious physiological problems. These patients suffer from conditions such as chronic pain, glaucoma, and diabetes, as well as autoimmune disorders — lupus, rheumatoid arthritis, multiple sclerosis, and chronic fatigue syndrome.

For these patients, the oral route of administration —in which cannabis passes through the digestive tract and is broken down by the liver— is of great benefit.
One of THC’s metabolites (compounds to which it is transformed in the liver), 11-hydroxy, is now known to be four times more potent than THC itself, and has an effective half-life of approximately eight hours. The longer duration of effect makes oral cannabis preferable for those who are using it to treat sleep disorders.

Just as patients using smoked cannabis learn to inhale as needed to achieve and maintain their desired effect, patients who use oral cannabis can employ an analogous titration process.

I advise figuring out what amount of a given edible preparation — say, an olive-oil extract— will bring on the desired effect without over-sedation. This is termed the “loading dose.” By determining how long it takes for the effect to come on and begin to wear off, patients can schedule a subsquent “maintenance dose” to keep on an even keel.

The sedation that may be perceived as a negative side effect during waking hours is precisely the effect that chronic pain patients and others require for a good night’s sleep.

Given the appropriate strain and dosage, cannabanoids can exert their effects for close to eight hours —adequate sleep for most patients— eliminating the need for a maintenance dose in the middle of the night.
In summary: both higher levels of cannabinoids in the blood and longer-lasting, more effective doses may be achieved by using oral marijuana in chronically ill patients.

Prohibitionist policies have limited research by preventing growers from developing strains in which cannabinoids other than THC predominate. CBD (cannabidiol) is said to have more sedative properties.

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-09-28 13:35:31

[quote]När exempel på när det inte funkar dyker upp så kommer det en tilläggsteori som bortförklarar fallet.[/quote]

Tack, jag vet vad [i]ad hoc[/i] betyder...

[quote]Som jag tolkade JOF så verkar det som om han påstår att om man röker cannabis så hamnar det i huvudet, medan om man äter det så hamnar det i kroppen. [/quote]

Då övertolkade du nog litegrann. Att metoden kan fungera medelst en specifik typ av distribution, och inte medelst en annan, innebär inte att en förklaring som påvisar detta är [i]ad hoc[/i].

Det var just detta med omvandlingen i levern som jag syftade på när jag skrev "jag vet att skillnader finns". Det finns hur mycket som helst att läsa om denna omvandling på nätet, och även om mycket är inriktat på varför man blir så förbannat stekt när man tar cannabis oralt, så finns det säkert en hel del som gäller cancer också. Som sagt, det är bara att "googla".

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2008-09-28 13:53:43

[quote]Det var just detta med omvandlingen i levern som jag syftade på när jag skrev "jag vet att skillnader finns". Det finns hur mycket som helst att läsa om denna omvandling på nätet, och även om mycket är inriktat på varför man blir så förbannat stekt när man tar cannabis oralt, så finns det säkert en hel del som gäller cancer också. Som sagt, det är bara att "googla".[/quote]
Synd att den inte håller. Även om du röker cannabis så kommer THC att passera igenom levern och aktiveras på samma sätt. Jmfr exempelvis steroider som kräver leveraktivering som säljs både som injektionslösning och tabletter.

Det skulle alltså vara en magsäcks/tarm-aktivering som står för effekten.

Vem av dessa har mest att förlora på att ett "läkemedelsprojekt" misslyckas?

En riskkapitalist sponsrar ett gäng cancerforskare med 100 miljoner för att dra igång ett litet forskningsbolag som skall ta fram ett cancerläkemedel. Riskkapitalisten har minst 10 andra projekt utöver detta och skulle det inte funka så skulle han ha slängt 100 miljoner minus inventarier, patent och annat som går att sälja. Mer än så har han inte förlorat.

En snubbe har en idé om hur han skall kunna bota cancer, det är en longshot och det finns inte en chans att få det finansierat och legitimt med de ganska lösa teorier han har. Men han tror verkligen på det och tänker köra själv. Han riskerar fängelse, att förlora allt han äger, sitt rykte och sin eventuella karriär. Men han tänker att det är lugnt, min idé kommer funka och om den funkar så är allt förlåtet.

Den ena är en ond jävel som riskerar på sin höjd några procent av vad han äger och visst skulle han kunna göra rätt mycket för att undvika detta, men han har ganska mycket annat att pyssla med.

Den andra är en god kille som riskerar allt. Skulle det inte funka så skulle han inte bara förlora allt, han skulle bli skrattad åt och hånad. Skulle han kunna erkänna ett misslyckande ens för sig själv?

JOF
Skäggsmugglare

Postby JOF » 2008-09-28 17:33:30

Detta blir det sista jag lägger till i denna tråd. Jag säger inte att folk inte ska ta emot cellgift och dylikt utan bara att det i framtiden kommer finnas bättre alternativ.
Information är oändlig om man tar sig tid och söker.

Here is the list of identified cancers that respond to canabinoids.
This list is from the federal government agency that has charge of scheduling of drugs. They could make this medicine available to US citizens within days.

According to the National Institute of Health published in 2006:

glioma (C6,U87, U373, and H4),
oligodendroglioma (Gos3),
glioblas-toma multiforme,
astrocytoma (U373-MG, U87MG, and human grade IV astrocytoma),
neuroblastoma (N18 TG2 and CHP100),
pheochromocytoma (PC12),
breast cancer (MCF-7, EFM-19, T47D, TSA-E1, and MDA-MB-231),
prostate cancer (LNCaP, DU145, and PC3),
colon carcinoma (SW 480),
uterine cervix carcinoma (CxCa),
thyroid cancer (KiMol),
leukemia (CEM, HEL-92, HL60, and Jurkat cell lines),
and lymphoid tumors (EL-4 and P815)

This is only what has been discovered so far.
This was published by the NIH in 2006.
Here is the NIH report http://pharmrev.aspetjournals.org/c...nt/58/3/389.pdf

The NIH after publishing this report still claims that marijuana has no medical value.

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2008-09-28 20:13:04

[quote="JOF"]Here is the NIH report http://pharmrev.aspetjournals.org/c...nt/58/3/389.pdf

The NIH after publishing this report still claims that marijuana has no medical value.[/quote]
Det är alltså Pharmacological Review volume 58, issue 3, page 389 och frammåt, länken ofunkade för mig.

Intressant läsning, har bara läst canceravsnittet eftersom det är cancer vi snackar mest här och det är en 74 sidor lång review. Jag delar deras uppfattning att man inte kan säga att cannabis är medicinskt värdefullt i fallet cancer. Det krävs ju att det är bättre än redan existerande alternativ och riktigt där är vi inte i dag.

Det var åtskilliga studier som visade att cannabinoider har positiva effekter på cancer, allt från hämmande av tillväxt till celldöd, men det finns ett stort men och jag citerar:

"The key role of the immune system in controlling the development of cancers is supported by findings that immunosuppressed individuals are at increased risk for developing cancer. For example, there is increased incidence of non-Hodgkin's lymphoma, Burkitt's lymphoma, Kaposi's sarcoma, and cervical cancer in AIDS patients and increased susceptibility to various lymphomas and solid tumors after organ transplantation (Bhatia et al., 2001Go; Scadden, 2003Go; Abu-Elmagd et al., 2004Go; Oruc et al., 2004Go). This concept is particularly important, because cannabinoids have well-known immunosuppressant effects (reviewed in Klein, 2005Go), which may compromise antitumor immune responses. Indeed, THC enhances breast and lung cancer growth and metastasis by suppressing CB2 receptor-mediated antitumor immune responses (Zhu et al., 2000Go; McKallip et al., 2005Go) and can also lead to increased susceptibility to infections with various pathogens such as herpes simplex virus, Legionella pneumophila, and Fried leukemia virus (Morahan et al., 1979Go; Cabral et al., 1986Go; Specter et al., 1991Go; Klein et al., 2000bGo)."

Det kan alltså vara ett nollsummespel att trycka i sig cannabis mot cancer. De immunförsvarshämmande egenskaperna hos cannabis gör lätt att man upplever sig som friskare än man egentligen är om man tar cannabis mot nån sjukdom. De bästa egenskaperna celldöd osv inträdde vid höga doser som för en rekreationsbrukare förmodligen är rena mastodontdoserna.

Nu är cannabis en växt och man vet de immunförsvarshämmande egenskaperna är hos vissa komponenter i cannabis, hur det ser ut med alla andra saker man får i sig via cannabisbruk är oklart och lär dröja länge innan man får reda på. Reviewen är baseras på flera hundra (orka inte räkna och de numrerade inte) vetenskapliga publikationer om cannabis egenskaper som läkemedel, så "big pharma" verkar vara jävligt dåliga på att lägga locket på som är så populärt att hävda att de gör.

Det finns ingen anledning att hålla trådens video för sann. Så ta cancermedicinen din läkare ordinerat för guds skull, men en spliff vid sidan av gör knappast nån skada.

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-09-28 21:13:36

[quote="Doktor_Knark"]Det var åtskilliga studier som visade att cannabinoider har positiva effekter på cancer, allt från hämmande av tillväxt till celldöd, men...[/quote]

Man kanske skulle kunna säga att cannabis inte är en mirakelmedicin, men använt på rätt sätt kan det vara (eftersom vi pratar om cancer) det som i slutändan räddar en patients liv. Att det skulle finnas bättre redan existerande bättre alternativ när det gäller alla former av cancerbehandling stämmer inte. För vissa kan cannabinoider vara rent av livsavgörande.

Och ändå har cannabis inget "medicinskt värde" (enligt våra makthavare). :roll:

(Men jag håller med dig om att denna video med största sannolikhet är bullshit)

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2008-09-28 21:40:52

[quote]Att det skulle finnas bättre redan existerande bättre alternativ när det gäller alla former av cancerbehandling stämmer inte. För vissa kan cannabinoider vara rent av livsavgörande. [/quote]
För att det skall betraktas som av medicinsk värde så måste det i reproducerbara studier visa sig vara bättre(för något värde på bättre) än existerande läkemedel, detta har inte påvisats. Vill du hävda motsatsen så kan du ju upplysa NIH om de studier du känner till. Varför inte upplysa oss till att börja med?

Makthavarna undanhåller massa läkemedel för oss, detta för att det uppfinns en otrolig mängd skit hela dagarna! Nej, regeln om att nya läkemedel måste på något sätt vara bättre än redan existerande behandlingar är en bra regel, där för att skydda dig. Hur skulle det se ut annars?

Ja, jag vet att det introduceras mängder med läkemedel som man knappast kan kalla bättre än existerande läkemedel. Alla "me too" droger är exempel på detta. Men att man släpper igenom läkemedel som gränslar in är inte ett bevis på korruption av värsta sort. Snarare att det alltid finns en gråzon och att det myglas lite överallt här i världen.

Varför pusha så hårt för en läkemedelklassning? Det räcker väl med att det blir lagligt eller klassat som naturläkemedel.

PapaiNoel
Tomtenisse

Postby PapaiNoel » 2008-09-30 20:29:03

[quote]Synd att den inte håller. Även om du röker cannabis så kommer THC att passera igenom levern och aktiveras på samma sätt. Jmfr exempelvis steroider som kräver leveraktivering som säljs både som injektionslösning och tabletter. [/quote]

Jag anser att du har fel. För det första injicerar du inte steroider i lungorna. För det andra tror jag att cannabinoler som inhaleras går direkt till hjärnan, utan att passera levern. Det tar längre tid för ett ämne som injiceras t.ex. i armvecket att nå hjärnan , än vad det tar om samma ämne inhaleras. Detta kanske beror på att det far direkt från lungorna upp i skallen, utan att "passera gå".

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-09-30 22:03:25

[quote="Doktor_Knark"]För att det skall betraktas som av medicinsk värde så måste det i reproducerbara studier visa sig vara bättre(för något värde på bättre) än existerande läkemedel, detta har inte påvisats. Vill du hävda motsatsen så kan du ju upplysa NIH om de studier du känner till. Varför inte upplysa oss till att börja med?[/quote]

"För att det skall betraktas"? Ge dig. Existerande läkemedel är inte tillfredsställande i i princip någon cancerbehandling. Att påstå att cannabinoider inte har visats effektiva vid vissa typer av behandling är nonsens. Det finns multum med studier som visar att cannabinoider kan hjälpa vid olika typer av cancerbehandling. Jag påstår inte att cannabis är en mirakelmedicin, men för vissa kan det vara livsavgörande.

Testa Google:

Return to “Coffeeshopen”