Vad rösta du senaste valet?

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Poll ended at 2009-09-22 3:39:25

Moderata
12
19%
Centerpartiet
2
3%
Folkpartiet
5
8%
Kristdemokraterna
0
No votes
Socialdemokraterna
5
8%
5
8%
6
10%
Sverigedemokraterna
6
10%
Annat
12
19%
Blankt
10
16%

Total votes: 63

reaper
Lieman

Vad rösta du senaste valet?

Postby reaper » 2008-09-22 3:39:25

Motivera gärna ditt svar.
Varför?
Vad skulle få dig att rösta på ett annat parti?

MVH / Knarkhund

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 3:53:32

Jag rösta blankt.
För att jag var för dåligt informerad.
Det var mitt fel och lovar att jag ska ta mig mera tid nästa val.

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-09-22 6:57:12

Du kanske skulle haft med alternativet :"Röstar inte".

Tumstock
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Tumstock » 2008-09-22 7:59:08

Jag röstade på alliansen :oops:

Aldrig mer.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 8:08:19

Röstar inte. Oansvarig\Likgiltig? Fuck that...

Jag är egentligen absolut inte tillräckligt insatt för att yttra mig, men på det stora hela så känns det som "same shit, different name".
När jag bodde i Sverige och om jag skulle få för mig att flytta tillbaka, så lever jag ett liv där jag inte påverkas nämnvärt beroende på hur vår regering ser ut.

Bor i dagens läge i barcelona, är dock fortfarande skriven i Svea Rike och röstberättigad.

// Politics are not for monkeys.

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2008-09-22 9:12:43

jag kommer i alla falll rösta på sossarna detta valet i alla fall, om de håller vad de lovar med att riva upp fra lagen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2863333.ab

Gin
Shôgun

Postby Gin » 2008-09-22 10:20:41

[quote="Nesta"]Du kanske skulle haft med alternativet :"Röstar inte".[/quote]

Second that.
Finns inget för mig att klicka i här. Lite underligt att detta valinte finns med, jag kan nästan slå vad att det skulle slå ut flertalet av partierna som alternativ.

Koi
Garderobssnille

Postby Koi » 2008-09-22 11:53:35

Alla partier tar emot att rösta på, men miljöpartiet står mig närmast ideologiskt.
[i]Once a man and twice a child,
and everything is just for a while.[/i]

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 11:56:06

[quote="Gin"][quote="Nesta"]Du kanske skulle haft med alternativet :"Röstar inte".[/quote]

Second that.
Finns inget för mig att klicka i här. Lite underligt att detta valinte finns med, jag kan nästan slå vad att det skulle slå ut flertalet av partierna som alternativ.[/quote]

Gin och Nesta, jag försöker nå ut till folk som [b]FÅR[/b] rösta.
Om ni inte röstar. Varför ska ni rösta här?
Tycker det är ignorant att inte rösta.. Man ska rösta Blankt om man tycker allt är skit..
Hur ska världen bli bättre om alla skiter i det?

MVH /Knarkhund

atos
Gräsfläckar på knäna

Postby atos » 2008-09-22 13:06:56

Piratpartiet må ha få röster. Men dom är iaf hederliga och kommer uträtta det dom strävar efter. Därför röstar jag svart/vitt.

Gin
Shôgun

Postby Gin » 2008-09-22 13:39:13

Knarkhunden, jag vet knappt var jag ska börja för att kommentera det där.
Jag FÅR rösta, men jag vill inte. Jag tycker det är du som är ignorant som inte ens uppmärksammar den del av befolkningen som inte vill rösta. Är det enligt dig inte ett acceptabelt beslut att röstvägra?

[quote]Om ni inte röstar. Varför ska ni rösta här?[/quote]
Så vi ska tystas och hålla oss utanför för att vi inte vill ge stöd till dagens politiker? Och att världen blir bättre för att vi om och om ger bort vårt inflytande till en elit tycker jag knappast.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 13:51:24

***deleted***
Last edited by reaper on 2008-09-22 14:40:30, edited 2 times in total.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 13:52:20

[quote="Gin"]Knarkhunden, jag vet knappt var jag ska börja för att kommentera det där.
Jag FÅR rösta, men jag vill inte. Jag tycker det är du som är ignorant som inte ens uppmärksammar den del av befolkningen som inte vill rösta. Är det enligt dig inte ett acceptabelt beslut att röstvägra?

Så vi ska tystas och hålla oss utanför för att vi inte vill ge stöd till dagens politiker? Och att världen blir bättre för att vi om och om ger bort vårt inflytande till en elit tycker jag knappast.[/quote]

NEJ!!
Det är inte acceptabelt att röstvägra!!
Det visar ingenting, bara att det finns lata människor som inte bryr sig om vårt land. Ni ska tystas och hållas utanför.

Man SKA rösta. Om nu fallet är det att du tycker allt är skit.. Visa det genom att ta dig tid och gå till röstlokalen för att lämna en blank valsedel. Då vet vi att du vill men tycker allt är skit.

Tänk på det nästa gång du ska rösta.
Bara ett tips.

MVH / Knarkhund
Last edited by reaper on 2008-09-22 14:01:22, edited 1 time in total.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 13:55:35

***deleted***
Last edited by reaper on 2008-09-22 14:40:08, edited 1 time in total.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 14:02:40

[quote="monkey"][quote]Det visar ingenting, bara att det finns laga människor som inte bryr sig om vårt land. Ni ska tystas och hållas utanför.[/quote]

Jag vet inte om jag tolkat fel, men det är ju tysta vi är och vi håller oss utanför?

// Monkey[/quote]

Om det funkar för er.. GOOD JOB!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 14:19:14

Det spelar ingen roll vad vi röstar på, vi bestämmer inget ändå =
Det är som CB frågan, den kommer ta många generationer innan den frågan blir aktuel.
Så låt babelon svinen spela sitt jävla spel så länge dom klarar!
För fortsätter det så här så kommer vårat lilla land sluta som forna sovjetunionen!

Lyssna på Govurnör Andys texter om detta babilon, för han vågar
säga vad han tycker och tänker =
Och varje text han skrivit är sann :)
För detta samhälle är verkligen på väg åt fel håll. :cry:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 14:20:50

***deleted***
Last edited by reaper on 2008-09-22 14:40:18, edited 1 time in total.

alfred5000
Gräsfläckar på knäna

Postby alfred5000 » 2008-09-22 14:26:51

...
Last edited by alfred5000 on 2009-01-26 22:34:35, edited 1 time in total.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 14:41:53

Sorry, borde inte gett mig in i diskussionen eller yttrat mig.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 14:57:20

[quote="Knarkhund"][quote="Gin"]Knarkhunden, jag vet knappt var jag ska börja för att kommentera det där.

Så vi ska tystas och hålla oss utanför för att vi inte vill ge stöd till dagens politiker? Och att världen blir bättre för att vi om och om ger bort vårt inflytande till en elit tycker jag knappast.[/quote]

NEJ!!
Det är inte acceptabelt att röstvägra!!
Det visar ingenting, bara att det finns lata människor som inte bryr sig om vårt land. Ni ska tystas och hållas utanför.

Man SKA rösta. Om nu fallet är det att du tycker allt är skit.. Visa det genom att ta dig tid och gå till röstlokalen för att lämna en blank valsedel. Då vet vi att du vill men tycker allt är skit.

Tänk på det nästa gång du ska rösta.
Bara ett tips.

MVH / Knarkhund[/quote]

Knarkhund så du menar att den blir mer blank om jag stoppar röstsedeln i en låda i en röstlokal än om man ger fan i att gå ditt?
Dom har ju koll på vart ALLA som har rätt att rösta ska rösta!
Så när alla har röstat som vill rösta, så ser dom EXAKT vilka som inte har röstat.
Så vad har det för betydelse????
Sedan har vi alla dom som faktiskt INTE hinner rösta pga många anledningar.

Och kan tänka mig vad du tycker om det!
(Att det inte är axeptabelt att inte ta sig tid)

Men jooooo vissa hinner inte.
Är dom oxå lika oansvarliga och ointreserade?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 16:34:14

[quote="Rigono"]

Knarkhund så du menar att den blir mer blank om jag stoppar röstsedeln i en låda i en röstlokal än om man ger fan i att gå ditt?
Så när alla har röstat som vill rösta, så ser dom EXAKT vilka som inte har röstat.

Är dom oxå lika oansvarliga och ointreserade?[/quote]

Den visar bara att du bryr dig. Du gör din plikt som svensk medborgare.
Men blankröst och röstvägra har samma effekt bara att dom som lämnar blank röst bryr sig. Min åsikt.

Låter som det är mer än vanlig att rökare skiter i att gå och rösta.. Inte konstigt att vi har ryktet vi har. Slöa! Skäms!

Visst finns det folk som inte hinner och glömmer. I dom [b]flesta[/b] fallen JA ni är helt ointresserade och oansvariga..

För det första är det söndag. Säker någon du känner ska åka o rösta.
Går även att förtids rösta med posten. Bud rösta om du är sjuk osv.
Alla kan frågan är bara om man vill ta sig tid.

MVH /Knarkhund

Gin
Shôgun

Postby Gin » 2008-09-22 17:01:11

Suck alltså :hmpf:

Knarkhund, jag tycker du ska ta och bredda ditt politiska medvetande en aning så kanske du upptäcker det enorma utomparlamentariska arbetet som finns på vår jord vilket innefattar miljoner av människor och filosofier.

Rösta blankt är det sämsta man kan göra. De är av sin natur ogiltiga samt höjer valdeltagandet och hjälper endast systemet. Sedan har jag inget intresse av att visa (totalt likgiltigt) missnöje inför den politiska makten med en bortkastad röst som endast berättigar deras existens då jag i realiteten önskar dess fullständiga och permanenta kollaps!

Bara det här, [i]"din plikt som svensk medborgare"[/i] visar hur vi aldrig kan komma överens i den här frågan. :wink:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 17:18:16

[quote="Gin"]Suck alltså :hmpf:

Knarkhund, jag tycker du ska ta och bredda ditt politiska medvetande en aning så kanske du upptäcker det enorma utomparlamentariska arbetet som finns på vår jord vilket innefattar miljoner av människor och filosofier.

Rösta blankt är det sämsta man kan göra. De är av sin natur ogiltiga samt höjer valdeltagandet och hjälper endast systemet. Sedan har jag inget intresse av att visa (totalt likgiltigt) missnöje inför den politiska makten med en bortkastad röst som endast berättigar deras existens då jag i realiteten önskar dess fullständiga och permanenta kollaps!

Bara det här, [i]"din plikt som svensk medborgare"[/i] visar hur vi aldrig kan komma överens i den här frågan. :wink:[/quote]

Det har du helt rätt i.
Systemet funkar inte alls, total kaos. Men enda sättet att göra något åt situationen är att rösta blankt. Du kan vägra att rösta absolut. Ger samma effekt dock.

Om du vill förändra systemet så tycker jag du ska göra det. Vad är ditt förslag? Hur ska vårat land styras? Vet att det är många som väntar på en ny lösning men ingen har den. Eller?

Vi kan bli överränns. :wink:

Nicko799
Gräsfläckar på knäna

Postby Nicko799 » 2008-09-22 17:43:39

Bra initiativ "Knarkhund"! Nu kan vi se hur Sveriges potheads och cannabis fans röstade :)

För att slippa dryga diskussioner så säger jag inte vilka jag röstade på. Men det är inte lätt när det finns enstaka principer i varje parti som är attraktiva. Personlig frihet är i alla fall grunden i mina politiska tankar.
First they ignore you,
then they laugh at you,
then they fight you,
then you win.
- Gandhi

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-09-22 19:39:35

Knarkhund, nog måste väl du inse skillnaden att lämna en blank röst eller att välja att inte delta alls...
Och kom inte dragandes med en massa nonsens om medborgerliga plikter, och att vi som väljer att inte delta i spektaklet skulle vara lata mm.

Vidga dina vyer :wink:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 20:53:19

[quote="Nesta"]Knarkhund, nog måste väl du inse skillnaden att lämna en blank röst eller att välja att inte delta alls...
Och kom inte dragandes med en massa nonsens om medborgerliga plikter, och att vi som väljer att inte delta i spektaklet skulle vara lata mm.

Vidga dina vyer :wink:[/quote]

Vad är skillnaden mellan blankt och röstvägra?
Varför väljer ni att inte delta?
Vill höra va du tycker..

Jag håller med Gin att systemet är helt fuckt up! Men varför gör ingen någonting åt det? Sitter o gnäller i data stolen för att få sin röst hörd.

Låter som ni sitter med någon information som ingen annan gör. Ut med den.. Hur ska vi styra vårt land?

vidga mina vyer.. Gör jag så fort någon kommer med något konkret.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 21:14:28

[quote="Knarkhund"][quote="Nesta"]Knarkhund, nog måste väl du inse skillnaden att lämna en blank röst eller att välja att inte delta alls...

Vidga dina vyer :wink:[/quote]

Vad är skillnaden mellan blankt och röstvägra?
Varför väljer ni att inte delta?
Vill höra va du tycker..

Jag håller med Gin att systemet är helt fuckt up! Men varför gör ingen någonting åt det? Sitter o gnäller i data stolen för att få sin röst hörd.

Låter som ni sitter med någon information som ingen annan gör. Ut med den.. Hur ska vi styra vårt land?

vidga mina vyer.. Gör jag så fort någon kommer med något konkret.[/quote]

-rösta blankt ~= jag tycker systemet är bra men jag vet inte vad jag ska rösta på
-vägra att rösta ~= jag tycker systemet är kasst och jag vill absolut inte stödja det, häller inte beblanda mig i det

-om man väljer att inte delta beror det kanske på det som står åvan

det finns de som försöker göra något åt detta uppfukade system men olyckligtvis är det fler som inte gör det

konkreta förslag finns det, det är bara du som avgör om du ska ta till dig dem, det är bara du som avgör om de är konkreta nog

:hippie:

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-09-22 21:23:01

Vad är det anser du, är det som gör slentrianröstaren som val efter val lägger sin papperslapp i valurnan, mer ansvarsfull än den som väljer att inte delta?

Röstar du blankt visar du ditt missnöje i att det inte finns något juste alternativ att välja på.

Väljer du att inte rösta visar du ditt missnöje med det parlamentariske systemet.

Jag anser det kapitalistiska försöket som misslyckat och välkomnar en ny världsordning med mer frihet för individen men med ett större socialt ansvar.

Jag har arbetat större delen av mitt liv i utomparlamentariska grupper av alla de slag, med vitt skilda frågor. Så jag undanber mig tasksparkar som

[quote]Men varför gör ingen någonting åt det? Sitter o gnäller i data stolen för att få sin röst hörd. [/quote]

:?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 21:28:50

[quote="reaper_"]

-rösta blankt ~= jag tycker systemet är bra men jag vet inte vad jag ska rösta på
-vägra att rösta ~= jag tycker systemet är kasst och jag vill absolut inte stödja det, häller inte beblanda mig i det

-om man väljer att inte delta beror det kanske på det som står åvan

det finns de som försöker göra något åt detta uppfukade system men olyckligtvis är det fler som inte gör det

konkreta förslag finns det, det är bara du som avgör om du ska ta till dig dem, det är bara du som avgör om de är konkreta nog

:hippie:[/quote]

Blankt: Jag tycker inte systemet är bra. Men jag röstar blankt för att visa att jag är redo att delta när det blivit bra. Eller något parti som kommer med en ny lösning. Så tänker jag.

Vägra rösta: Kan tolkas på många sätt. Men tror inte politiker tänker som er. Dom räknar eran röst som en blank röst. Så sa dom på valmydigheten.

Har du någon url till en sida som dom tar upp konkreta förslag på?

MVH /Knarkhund

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 23:57:44

Jag röstade blankt.

Motivation:tycker själv att jag är dåligt insatt i politik och vad de olika partierna står för.

Förr brukade jag rösta på Sossarna för att de just var ett "arbetarparti"men så hände ngt på vägen som fick mig att lacka ur och då bestämde jag mig för att rösta blankt fortsättningsvis.

Men även jag kommer att ge fan i det i framtiden jag skiter fullständigt i att lägga min tid på dessa förbannade politiker som bara roffar åt sig medan de som byggde det här landet ligger i sina sängar med liggsår, brutna ryggar och ledvärk i förbannelse, de som inte kan köpa sig en veckotidning för att pensionen inte räcker till.

Visst visst jag förstår att vi har det "bra"här i sverige och att det finns länder som inte har rösträtt och att det är bla bla bla.

Fy fan för politiker som står och smilar när de köper Toblerone på våran bekostnad, FY FAN för äckelgubbar som går på porrklubb på våran bekostnad, FY SATAN för alkiskärringar som den där äckliga Gudrun schyman hoppas hon tar ett återfall så det smäller i hennes huvud.

FY Skäms på dig Gudrun :evil: Och kom inte dragandes med ngt snack om att hon också är mänsklig för det är hon fan i mig inte.

svinet
Gräsfläckar på knäna

Postby svinet » 2008-09-23 1:37:03

egentligen borde jag röstat med en kula, christer petterson vart är du när vi behöver dig?

men jag röstade på vänsterpartiet för dom va minst dåliga men det är ju inte precis nån merit

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-23 18:42:33

[quote="Knarkhund"][quote="Rigono"]

Är dom oxå lika oansvarliga och ointreserade?[/quote]

Den visar bara att du bryr dig. Du gör din plikt som svensk medborgare.
Men blankröst och röstvägra har samma effekt bara att dom som lämnar blank röst bryr sig. Min åsikt.

Låter som det är mer än vanlig att rökare skiter i att gå och rösta.. Inte konstigt att vi har ryktet vi har. Slöa! Skäms!

Visst finns det folk som inte hinner och glömmer. I dom [b]flesta[/b] fallen JA ni är helt ointresserade och oansvariga..

För det första är det söndag. Säker någon du känner ska åka o rösta.
Går även att förtids rösta med posten. Bud rösta om du är sjuk osv.
Alla kan frågan är bara om man vill ta sig tid.

MVH /Knarkhund[/quote]

Röstar personligen men ABSOLUT inte BLÅTT =
Mer säger jag inte :D
Men just att vi som röker ska rösta det tycker jag med.
Men tycker absolut inte att man ska kasta skit på dom som inte röstar =
Vilket du gör!!!!!!

Tycker att alla har rätt att göra som dom vill och det ska man inte få skit för!
För alla har sina orsaker att inte rösta, om det så är att dom inte vet/Hinner/Vågar/Får och då menar jag att dom är rösträtigade men inte får för Man/fru/mamma/Pappa/religion vad som hellst!!!

Så tänk en gång till innan du kastar så mycket skit på dom som inte röstar!
Finns Miljoner anledningar.

Till er som inte röstar!
Valet är ert och ta ingen skit för det :D

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-23 20:26:08

Jag röstade INTE! Anledningen är samma som flera redan tagit upp, att jag inte vill stödja det parlamentariska systemet/låtsasdemokratin.

[quote="Knarkhund"]
Men tror inte politiker tänker som er. Dom räknar eran röst som en blank röst. Så sa dom på valmydigheten.
[/quote]
Jo det är jag säker på att de gör. de vill ha ett högt valdeltagande som rättfärdigar systemet. Valmyndigheten är en del av det systemet.
Om vi kan lyckas få röstdeltagandet till under 50% har vi på sätt och vis vunnit.

alfred5000
Gräsfläckar på knäna

Postby alfred5000 » 2008-09-24 0:35:26

...
Last edited by alfred5000 on 2009-01-26 22:34:21, edited 1 time in total.

Bluntman
Zappaist

Postby Bluntman » 2008-09-24 1:31:44

[quote="alfred5000"]Att påstå att allt är samma skit är fel. Röstar man på ett blått parti röstar man för att ge skattepengar till de som redan har tillräckligt och röstar man rött röstar man för att skattepengarna ska gå till de som behöver dem.

Enligt mig finns det bara tre partier man kan rösta på med gott samvete. Miljöpartiet, Socialdemokraterna och Vänsterpartiet. Det enda positiva med borgarnas politik är att de vill göra det bättre för företagen och skapa fler arbeten, nackdelen är att det är på bekostnad av arbetarna, vilket inte är acceptabelt.

Att rösta blankt gör bara att partier som till exempel sverigedemokraterna får en större andel av rösterna, vilket jag antar att inte många vill.[/quote]

Skitsnack!

småföretagarna får nog allas parti
fler arbeten = bra eller?

fler arbeten, nackdel till arbetarna = = = (jag behöver en förklaring) vet inte om jag skratta eller gråta

entrepenörer behövs det mer av, här och utanför våran bubbla

varför inte en PERFEKT diktatur?
alla är sams, inga krig, alla mår bra inkl. diktatorn! (om han/hon är smart/dum nog?

hit me!

Bluntman
have i ever lie to you,have i ever seen you before.

alfred5000
Gräsfläckar på knäna

Postby alfred5000 » 2008-09-25 17:39:52

...
Last edited by alfred5000 on 2009-01-26 22:33:20, edited 1 time in total.

Bluntman
Zappaist

Postby Bluntman » 2008-09-25 20:19:11

Jag är för en perfekt diktatur!

Bluntman
have i ever lie to you,have i ever seen you before.

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-09-25 20:28:26

Jag anser nog att man skall rösta. Fine vill man inte rösta gör inte det.

Men kom då inte och klaga sen när Babylon kör över dig.

Iofs så gör dom det hur man än vrider och vänder..

Vote Qiumby :D

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-09-25 20:37:28

[quote="Herr J"]Men kom då inte och klaga sen när Babylon kör över dig.[/quote]

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-09-25 20:46:27

Intresant vinkel.

Men skulle alla resonera som honom skulle allt vara kört.

Då skulle övervaknings tomtarna gadda ihop sig och styra precis som dom vill.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-25 20:48:29

Herr J, är det inte det de gör nu?
Med mandat.

Gin
Shôgun

Postby Gin » 2008-09-25 20:49:36

Herr J, makthavarna finns därför att VI tillåter det. De behöver oss, vi behöver inte dem.

I love George Carlin. So very much!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-26 8:06:26

[quote="alfred5000"][quote="damj"]Jag röstade INTE! Anledningen är samma som flera redan tagit upp, att jag inte vill stödja det parlamentariska systemet/låtsasdemokratin. [/quote]

Har du lust att förklara vad en riktig demokrati är?[/quote]

En "riktig demokrati"?? Det måste väl vara folkstyre... ett system där folket styr.
I vår demokrati får folket (som dessutom inte är alla i landet) rösta en gång var fjärde år, vad vi har att välja på är "representativ demokrati" eller "representativ demokrati".

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-26 10:00:41

Intresant vinkel.

Men skulle alla resonera som dig Herr J skulle allt vara kört.

Då skulle övervaknings tomtarna gadda ihop sig och styra precis som dom vill.

egentligen så är ju demokrati precis vad vi har här i Sverige, sen om demokrati = frihet det är ju en annan femma

en del tycker att demokrati betyder frihet , det är samma personer som försöker tracka på andra länder denna "demokrati", vist vist , häldre demokrati än diktatur men man kan ju fan inte påstå att demokrati är det ultimata / det som alla borde ha. de som tror att demokrati är det ultimata brukar också tro att de enda alternativen är demokrati och diktatur (en väldigt svart/vit syn)

sen finns det de som tycker att demokrati är det ultimata men innebörden av en demokrati [u]är[/u] frihet sammtidigt som dessa [u]ej[/u] anser att vi lever i en demokrati nu

sen finns det de som inte tycker att demokrati är det ultimata / frihet / det ända rätta . jag tror ingen skulle säga att diktatur är bättre än demokrati så ingen av dessa personer tycker alltså att det är diktatur som gäller när de säger : down with democracy . dessa personer förespråkar alltså ett system eller ett icke system som varken heter demokrati eller diktatur

PS: George Carlin var jävligt skön

Return to “Coffeeshopen”