Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Bildbanken Fritz's hydrokulturella SOG Vol.2! 1,4m2 1200w 20/6 Reply To: Fritz's hydrokulturella SOG Vol.2! 1,4m2 1200w 20/6

#578907

cthullu
Member

Fast nu är jag mer inne på att koppla in ett regnsystem som jag har liggande.
Förstår inte varför jag inte tänkt på det innan, detta regn system sprider en jämn fin dimma som skulle passa perfekt som för areo!

Ja, det vore verkligen intressant och kul att följa. Högtryckspump och ordentliga munstycken som genererar dimma -> äkta aerosol och inte fjuttpump med dyser som bara sprayar flytande vätska som DPS och alla andra liknande system :P

Tycker du borde sätta upp ett litet experimenttält för en sådan odling vid sidan av (utan hydrodel) skulle nog bli första bildtråden på swecan med en sådan setup!

Iaf jag skulle följa en sådan tråd slaviskt hehe.

Från mina ganska kortlivade experiment med odling i dimma/aerosol var väl de tre viktigaste lärdomarna 1) Använd helt vattenlöslig näring – löser din munstycke oro, samt inga problem för näringen att följa med i aerosolen, samt 2) Kör genom med H2O2 i mixen på regelbunden basis annars kommer läskigheter som ett brev på posten förr eller senare. 3) Använd behållare med lock som sluter helt tätt, är annars en bitch att försöka täta hermetiskt tillslutet så att aerosolen inte pyser ut för mycket överallt. (jag övergick till runtowaste)

Även din hemmabyggda luftfuktare skulle fungera som motor i ett sådant system (då är det där med 100% vattenlöslig näring ännu viktigare, ett måste t.om. om systemet är ett renodlat aero då dropparna som skall bära näringen hamnar ända nere storleksordning 30 micrometer)