Fri Energi - WTF?

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
anybodysmoker
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby anybodysmoker » 2008-09-17 17:33:05

unselmo jag är inte så insatt i termodynamiken så jag kan säga att den är felaktig. Jag kan däremot säga att i vacum och avskärmat med en Faraday bur (skydd mot elektromagnetiska fält) så finns det energi vid minus 273grader celsius trots att all materia vid absoluta fryspunkten inte ska avge någon värme.

Härifrån kommer namnet "Zero Point Energy", eftersom det finns energi vid absoluta nollpunkten. Dr. Hal Puthoff (som jobbat för USAs regering med t.ex. paranormala experiement som en sidnotering) har bekräftat att "Zero Point Energy" existerar.

För att göra något otroligt komplicerat inte så komplicerat: All materia är skapad ifrån energi. Denna energi existerar utanför vår värld, och har kallats utav gamala mystiker och vetenskapsmän fram till 1880-talet för "aether" eller på svenska eter. Efter Michelson-Morleys experiement på 1880-talet så avfärdades eter eftersom de fann att etern inte var fysisk.

Paradoxen är dock att etern existerar utanför vår värld, det är den som skapar allt vi ser. Energin bakom allt. Visst, tror man att partikeln är den minsta beståndsdelen så är det kanske svårt att förstå det, men det är "aether" som skapar partikeln. Detta är den nya vetenskapsmodellen (som löser standardmodellens paradoxer och avvikelser som den inte kan förklara).

Einstein sa själv (ett par år efter att han sagt att eter inte fanns) följande: "according to the general theory of relativity space without ether is unthinkable".

Så "perpetual motion" eller ihållande rörelse är fullt möjligt men om det gör termodynamikens första lag felaktig vet jag inte för jag kan inte den så bra som sagt...

Kolla på denna:

och det finns många mer!
Även detta dokument:

Jag har i en post ovan tipsat om 3 böcker som alla beskriver hur världen fungerar i den nya modellen, och de är ganska omskakande om man är för inne i "standardmodellen". Det är ett paradigmskifte som kommer vända upp och ner på hur vi ser på världen och vår existens.

- anybodysmoker

anybodysmoker
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby anybodysmoker » 2008-09-17 17:36:36

[quote]Krafterna som motarbetar sånhär teknik får krafterna som motarbetar cannabis att se ut som en piss i havet i jämförelse. Om denna tekniken kom ut och börjades användas så skulle maktbalansen i världen vändas upp och ner! Tänk allt du betalar för idag, hur stor del av det tror du kan ses som energi? Tänk att energi industrin skulle bli totalt onödig, och med den alla krig som utkämpas pga olja, så där rasar vapen industrin till stor de också.. Kan du tänka dig vad som skulle hända om världens två överlägset strörsta industrier totalt kolapasade? Då förstår du nog också hur ENORMA krafterna är som vill hålla det tillbaka.[/quote]

Bra jämnförelse. Vi frågar oss varför cannabis är olagligt när vi (i princip) alla inser hur ofarligt cannabis är jämnfört med alkohol. Och likadant är det med allting som den nya vetenskapsmodellen lägger fram på bordet. Det skulle skapa fred på jorden och när USA har ett militärt komplex som inte klarar sig utan krig, så kanske det är så att det finns någon som inte vill att vi ska ha det bättre...

Fast jag har all tro på att allting kommer bli bra, riktigt jävla bra. Så länge folk vågar stå upp och jag kommer inte ge mig :)

legalize weed! and legalize freedom!

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-17 18:10:45

Jag har också en känsla att allt kommer bli bra :P Systemet vi lever i nu är ändå hur man än vrider och vänder på det totalt ohållbart.. Det om något bryter ju lagarna.. För hur ska vi kunna växa i oändlighet på en planet som inte är oändligt stor med oändliga resurser?

Men det ekonomiska systemet har ju precis börjat knaka i fogarna så förändring är nog påväg, återstår bara att se om den blir till det bättre eller sämmre för mänskligheten och planeten...

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-17 19:51:36

Det är sånt här som ger mig bränsle att fortsätta MÅ BRA!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-17 20:55:30

Allvarligt anybodysmoker, tror du på fullaste allvar att turistattraktioner som the oregon house of mystery - som har funnits runt 80 år - inte skulle vara något annat än en optisk ilussion? Att dagens vetenskap inte kan förklara detta fenomen? Skulle du kunna förklara hur det inte är en illussion?

Du kanske borde kolla upp lite fakta, och inte bara läsa vad de paranormala troende har att säga.

Kan dock hålla med dig om en del annat du har tagit upp, och jag hoppas lika mycket på det du hoppas på.

Men stirra dig inte blind bara, även om det känns bra.

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-09-17 21:43:53

[b]Off T varning:[/b] Gah... Jag blir så trött på alla negativa inlägg, om ni inte vill snacka om det som tråd skaparen vill snacka om. Varför då svara i tråden?
Skapa en tråd om vad ni tror på och vad ni har för världssyn, så kan alla andra komma in och hacka ner på er.
Fast ni inte bemöter dom på ett otrevligt sätt, så blir ni otrevligt bemötta...
Hur tror ni det känns? visa lite medkänsla och kärlek för FAN.

Sen om ni väljer att tro på den vetenskapen historien har skapat. Eller om ni tror på vad framtiden möjligtvis har att erbjuda är väll helt och hållet upp till er.

Vidare, hur kan så väldigt stor del av världsbefolkningen ha upplevt mystiska oförklarliga saker?
Har dom alla en hjärnskada? eller är det kanske så att vi i framtiden kommer skratta åt alla våra teorier, som så enkelt förklaras i den tiden.

[b]Back on T:[/b] Om man sätter sig in lite mer i dom olika projekten, så får även en logisk och om jag får säga det själv, vettig kille som jag ;), en riktig tankeställare.
Sluta avfärda allt som inte följer vetenskapens alla regler och börja tänka själva. Det är vad kapitalismen och dagens samhälle inte vill att vi ska göra.

Och som nämnts tidigare i tråden, Vilka ska man lita på? De som suger ut alla pengar i din ficka, eller dom som vill lösa problemet?
Jag vet vad pengar gör med människor, för jag har själv varit under dess makt. Nu snackar jag psykiskt då, för fysiskt är jag ju fortfarande beroende av pengar. Då jag inte kan bruka mark och leva av det :P
Och jag tror man kan koppla ca 70% av alla lögner till ekonomi (nu gissar jag).
Om vi då bortser ifrån vita lögner (om man nu vill kalla dom vita) och dom som lider av mytomani

[b]unselmo[/b] om man utgår från att all vetenskap inte är fulländad så behöver man inte anse någon av dom rådande lagarna är felaktiga. Bara under utveckling. Fast den står still pga att man inte forskar så värst mycket kring grundlagarna kanske?
När vet man att man vet allt?
Förr i tiden var det sådana som du som brände levande kvinnor på bål.
Vill du vara den personen?

Fett bra sagt anybodysmoker, fast jag gillar inte att du drar in oregon grejen, det tar för mycket fokus från budskapet..

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-17 21:55:26

[quote="bohr"]Allvarligt anybodysmoker, tror du på fullaste allvar att turistattraktioner som the oregon house of mystery - som har funnits runt 80 år - inte skulle vara något annat än en optisk ilussion? Att dagens vetenskap inte kan förklara detta fenomen? Skulle du kunna förklara hur det inte är en illussion?

Du kanske borde kolla upp lite fakta, och inte bara läsa vad de paranormala troende har att säga.

Kan dock hålla med dig om en del annat du har tagit upp, och jag hoppas lika mycket på det du hoppas på.

Men stirra dig inte blind bara, även om det känns bra.[/quote]

Det sista jag gör är att stirra mig blind ;)

Optisk illusion är en bra förklaring, men hur förklarar du att en sådan existerar ?

För att inte tala om graviationen som gör att du måste böja dig för att gå på ett visst ställe, och en kula som rullar upp istället för ner. Samt så börjar klockan gå efter på vissa ställen inom the Oregon Vortex.

Men mitt studerande började inte där utan med mystiken rörande The Bermuda Triangle. Men det kunde jag ju inte dra upp för då skulle skeptikerna säga "Åååh, det är bara myter bla bla bla". The Oregon Vortex exsiterar och har gett besökare dessa "paranormala" upplevelser som inte bara rör att din längd ändras.

Jag har i över 1år läst om kvantfysik och strängteorin och lärt mig förstå innebörden av det. 1år kan tyckas vara en kort tid, men då har jag spenderat nästan ALL fritid på det, och sedan Mars har jag jobbat 45% och ägnat resten åt att studera. Jag har lärt mig mer på denna tiden än under hela min tid i skolan! Sen kom jag in på det andliga och metafysiken och jag har även läst om hjärnan och hur den fungerar. För att inte tala om otaliga konspirationer (som jag aldrig pratat om i detta forum, pga den negativa klangen rörande konspirationer). Det finns så mycket information som bekräftat allting jag lärt mig, men det som har gjort starkast intryck är mina personliga empiriska upplevelser. Som t.ex. att jag har drömt om framtiden 2 gånger, varav den ena gången var exakt samma händelse, det var helt sjukt.

Det var som om mitt andliga jag visade mitt skeptiska och rationella vakna jag att "Titta här, verkligheten är visst annorlunda, och ditt tredje öga är en portal till alla tider i fram, nu och dåtid".. (Jag lärde mig om tredje ögat vid denna perioden).

Sen får jag veta någon vecka senare att min mamma har förr drömt om verkligheten, och det var exakt samma för henne också.

Vad jag vill säga är att jag har ifrågasatt allting väldigt mycket och det är inte så att jag bara hittar något och tror på det... T.ex. så när jag hade sett The Secret så tog dig mig otaliga timmar och studerande av vad alla sa rörande dokumentären.

Jag drog upp en tråd om the secret och prokunin attackerade mig rejält och jag tog åt mig allt han sa. Men tillslut så funkade the secret för mig i verkligheten och jag kan inte neka empiriska händelser. Men utan prokunin hade jag inte lärt mig allt det negativa och se saker ur hans ögon. Så tack prokunin för ditt ifrågasättande, synd att du inte kan se saker ur mina ögon dock...

Vad jag har kommit fram till i allt mitt sökande är att verkligheten går att förklara och den är inte alls så som man har lärt sig. Verkligheten är helt fantastisk och kommer bara bli bättre! Vi lever i en helt underbar tid och kommer få vara med om något helt fantastiskt! Men det är upp till var och en att vilja söka det, jag kan bara visa dörren som många har gjort för mig.

En sak som är viktig att nämna är att sanningen alltid finns inom en själv, och det är vad alla spirituella lärare alltid har sagt.

Så bohr, jag har kollat upp mycket fakta, och mitt sökande har lett mig till att bli oehört kär i livet och det gjorde så jag slutade röka cannabis som jag älskade att röka.

Enda anledningen att jag slutade var för att jag behöver inget lyckorus utifrån, jag har det inom mig! Jag älskar att vara den jag är och tycker det är synd att vi måste vara så fördömande mot varandra.

Och det som känns bra har jag ifrågasatt, men nu äntligen har jag funnit sanningen och fått svar på det mesta jag någonsin undrat över. Jag är obotligt lycklig men känner sorg över att andra inte är lika lyckliga, fast det är mer att jag känner deras sorg och inte min egna sorg.

Mycket kärlek! :D

- anybodysmoker
high on life and looovin' it!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-17 23:21:15

[quote="anybodysmoker"]

Optisk illusion är en bra förklaring, men hur förklarar du att en sådan existerar ?

[/quote]

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ames_rum

http://sv.wikipedia.org/wiki/Optisk_illusion

http://www.psychologie.tu-dresden.de/i1 ... _spot.html

http://www.sandlotscience.com/MysterySp ... pots_1.htm

Du har studerat kvantfysik och strängteorin i 1 helt år säger du, på vilken nivå då?
Låt mig gissa att du kikat på otaliga youtubeklipp/dokumentärer och läst populärvetenskaplig
litteratur. Folk har vigt sina liv åt dessa ämnen (på en aning högre nivå) utan att kunna förklara verkligheten.
Verkligheten är vad man gör den till, du har hittat din kärlek i new age-tänkandet,
och är lycklig så, det är bara att gratulera. Dock är jag rädd för att din lycka senare kommer att visa sig vara en chimär.
Last edited by reaper on 2008-09-17 23:33:35, edited 1 time in total.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-17 23:31:28

Du ställer inte en rak fråga, du lindar in den i ditt eget dömande av Anybody.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-17 23:35:10

[quote="BigBanana"]Du ställer inte en rak fråga, du lindar in den i ditt eget dömande av Anybody.[/quote]

Syftar du på mig? Vilken fråga i så fall var inte rakt ställd?

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-17 23:40:21

Skitsamma, förlåt att jag tog din tid.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-17 23:52:07

[quote="BigBanana"]Skitsamma, förlåt att jag tog din tid.[/quote]

Finns inget att förlåta. Tid finns det gott om.

Jag vill precis lika mycket som er att förändring ska ske. Dock så tror jag bara anyb. mår bra av lite scepticism, och det är väl det forum är till för, att diskutera.

Gillar anybodysmoker och hans ambitioner. Men när pinsamheter som diskuterat dras upp, måste det bemötas.

Pis!

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-18 6:29:18

Kvantfysik och strängteorin är väl relativt nya teorier som visst förkalrar i princip allt men ändå ingen riktigt förstår.. Jag har också läst om det en del men inte mer än att förstå vad det är och handlar om..

Men hur som hellst så är det ingen tvekan om att världen är mycket större än vi kan se, höra, känna, luckta och smaka.. Det våra sinnen uppfattar är bara små fragment av allt som finns, tänk alla frekvenser och våglängder våra sinnen inte kan uppfatta, som jag förstått det är det delvis detta som Kvantfysik försöker beskryiva..

Glömde skriva innan att det redan finns saker man lätt kan bygga hemma för att minska sin bränsleförbrukning, googla runt på "hydroboster" och "joe cell" så finns mängder med info. I hydrobosterns fall byggder det på att man tillför knallgas (vätgas och syrgas) i förbränningen vilket gör de effektivare, medans i Joe cellens falt vet nog ingen riktigt vad det är den gör men det finns många som minskat sin bensinförbrukning med upp till 50%.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-18 9:07:32

Må vara att jag är ignorant. Jag sätter dock min tillit till riktiga forskare, hellre det än att leta udda teorier och taskiga youtubeklipp. Jag lever nog kvar i den riktiga världen ett tag till, men vi kanske ses på andra sidan verkligheten när mina demoner har hunnit ifatt mig, jag hoppas inte det dock.

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-18 10:20:04

[quote="bohr"][quote="BigBanana"]Skitsamma, förlåt att jag tog din tid.[/quote]

Finns inget att förlåta. Tid finns det gott om.

Jag vill precis lika mycket som er att förändring ska ske. Dock så tror jag bara anyb. mår bra av lite scepticism, och det är väl det forum är till för, att diskutera.

Gillar anybodysmoker och hans ambitioner. Men när pinsamheter som diskuterat dras upp, måste det bemötas.

Pis![/quote]

Vet inte om du läste min post, men gjorde jag inte klart att jag är skeptiskt? med öppet sinne?

Elegant Universe är en bra bok, dock har jag bara hittat den på engelska. Jill Boltes bok om hjärnan är också bra. Michu Kakus bok om Hyperspace är en jag vill läsa, men hans dokumentärer rörande tid är otroligt bra!

Finns så mycket information att hämta så det är löjligt, och youtube har jag bara börjat använda på senare tid då jag insett hur grymt vårt informationssamhälle har blivit.

Men den allra största uppenbarelsen var när jag såg sanningen inom mig, och det är något jag inte kan sätta i ord.

Men de böckerna jag tipsat om tidigare i tråden är överlägsna då de sammanbinder den senaste vetenskapen och all annan väsentlig vetenskap som förklarar universum.

En sak många har svårt att tro är att det går att veta hur universum fungerar, få känner t.ex. till Lucid Drömmar, och ut ur kroppen upplevelser, eller hur livet efter döden kan finnas. Det är så mycket relevant information som utelämnats i vårt samhälle och istället har vi lärt oss döma varandra, ha fördomar, lita på auktoriteter och inte ifrågasätta deras teorier. Vi ifrågasätter de som lärt sig något utan för lådan istället för att använda oss av vad de säger till att ifrågasätta de som dikterar vår vardag.

Det är verkligen inte meningen att vi ska leva utan fri energi, utan kärlek, och utan förståelse för hur universum fungerar när man för flera tusen år sedan kunde förstå det genom t.ex. Veda's skrifter. Det finns så mycket gammal information som t.ex. Döda sjö rullarna (Dead Sea Scrolls) som utelämnas i vår vardag. Vi lever med tankarna på framtida semestrar och lever utav händelser som hänt oss som varit roliga. Nuet och själva ögonblicket har vi svårt att leva i, för att det finns så mycket negativitet runtomkring oss.

Sen flyr vi in i TV-världen eller bort med en drog. Allt för att livet är så "dåligt". Men det är bara dåligt för att vi inte förstår det.

Allt vi (generellt) har lärt oss tro på är felaktigt. Vetenskap, religion och andlighet går hand i hand, och det är så naivt att dela upp allting i "fack". Istället för att se allt som en helhet ska man bryta ner det i delar och studera varje del för sig. Likadant med politiken, vi ska ha ett vänsterblock och ett högerblock, men egentligen är det samma skit. Allt vi behöver är uppåt eller neråt. Mot fred och frihet eller ner mot totalitarism.

Folk måste börja använda sina högra hjärna mer, och se helheten i saker. Inte den vänstra hjärnan som tänker metodiskt och ska dela upp allting. Jag förstår den skeptisism som existerar, då jag har varit där själv.

[quote]Dock är jag rädd för att din lycka senare kommer att visa sig vara en chimär.[/quote]

Det enda som var en chimär var tron på att världen inte går att lösa, eller att universum inte går att förklara. Jag har ifrågasatt saker så mycket och har varit den mest skeptiska person emot mig själv att det jag lärt mig är något jag inte kan avlära mig. Jag vet vad jag vet men kan aldrig tvinga någon annan att tro det.

Jag är evigt lycklig, och jag är en observere av världen som hoppas folk kommer söka efter sanningen då den finns! Det finns inget att vara rädd för när man förstår hur allting fungerar!

peace!
- anybodysmoker

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-18 13:46:05

[quote="musse"]Jag sätter dock min tillit till riktiga forskare[/quote]

Ja för visst är det enklast så ;)

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-18 14:27:16

det finns ju många "riktiga" forskare som säger att cannabis är en dödsdrog också.. iaf dom som antidrog sidan lyfter fram ;)

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-18 14:27:43

[quote="Teslakid"]det finns ju många "riktiga" forskare som säger att cannabis är en dödsdrog också.. iaf dom som antidrog sidan lyfter fram ;)[/quote]

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-18 15:48:37

Yo alla! Det här var en livlig diskussion. :)

Jag tänkte inte ge mig in på allvar, men till dem som betvivlar att fri energi existerar, och hänvisar till termodynamikens lagar:
Ni har helt rätt, ifall man betänker ett slutet system. Men ett helt slutet system är en omöjlighet! Till och med i totalt vakuum, eller vid den absoluta nollpunkten, finns det mätbar energi kvar, som ju måste komma från någonstans.

Planck skrev ju en formel för strålande energi (från till exempel en atom), [img]http://upload.wikimedia.org/math/b/f/f/bff251ca28473c86f14fb0c8a408e319.png[/img], som sedan Albert Einstein och Otto Stern baserade sin tes om kvarvarande energi i oscillerande system vid absoluta nollpunkten på: [img]http://upload.wikimedia.org/math/6/0/c/60c1657491f55deb75bd2c5f0bb13c51.png[/img]. (Detta kallade de "Nullpunktsenergie". En del kanske känner igen det bättre under namnet Zero Point Energy.)

Så att det finns energi runt omkring oss, står utom allt tvivel, och har varit bevisat i nästan hundra år nu. Dessvärre är det ju svårt att tappa av den här energin, då den är lika stor i alla punkter. Vi kan liksom inte skapa ett flöde, då det inte finns någon potential-skillnad. Och det är ju själva flödet som kan utföra arbete (som elektricitet (elektroner i rörelse) i en ledning, eller strömmande vatten under ett kvarnhjul).

Däremot så tror jag faktiskt att det är möjligt att göra det. Man får skapa en obalans, så att man får en potential-skillnad i bakgrundsenergin, och sedan får man använda det flödet för att förstärka potential-skillnaden.
Men HUR man gör det, har jag ingen aning om. :)

Ta dock allt jag skrivit med en nypa salt! Jag kan lätt ha missuppfattat något, och precis som en del andra, så känner jag ett instinktivt motstånd mot sånt som verkar vara Perpetuum Mobile..

Sovarn
Småodlare

Postby Sovarn » 2008-09-18 16:28:57

Jag hänvisar till min signatur när det kommer till vilken intellektuell auktoritet vi bör följa.
[size=9][i][b]The open society is one in which men have learned to be to some extent critical of taboos, and to base decisions on the authority of their own intelligence.[/b][/i] - Karl Popper[/size:4

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-19 14:20:32

http://video.google.com/videoplay?docid ... 7314&hl=en

Här visar dom lite alternativ teknik, har inte hunnit kolla hela filmen änu men tror den skulle handla om GEET teknik, dvs man sparar bränsle och renar avgaserna.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-19 20:52:24

[quote="anybodysmoker"]
Sen flyr vi in i TV-världen eller bort med en drog. Allt för att livet är så "dåligt". Men det är bara dåligt för att vi inte förstår det.

- anybodysmoker
[/quote]

Jo, eller så hittar vi undanflykter i new age-trams. Hur ska man kunna ta dig på allvar?

Du påstår dig presentera fakta, faktum är att du ju inte har kommit med ett enda faktum.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-19 21:09:42

[i]Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskap är begränsad till allt vi vet och kan förstå, medan fantasi omger hela världen, och allt som någonsin kommer att vetas eller förstås.[/i]

Alla har vi våra egna båtar att ro, och oavsett hur din näste tar sig fram på livets hav så måste du acceptera dennes sätt och inte försöka sänka denne genom att fylle dennes båt med vatten.

Hur skall du orka ro din egen båt om du agiterat försöker ösa vatten i den andres?

Att berätta om sin egen syn och sin egen tro för att göra gott, det är en sak. Men att försöka övertyga massan om att ens egen sanning är den "sannaste", det är en helt annan sak.

*Hi everybody, I'm high everybody*

// EL MONO

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-19 21:20:45

som jag ser det så har AnyB gett perspektiv snarare än fakta , när jag läser hans inlägg får dem mig att se världen från en annan vinkel , detta gör mig visare och kan dra mina egna slutsatser om vad jag ska tro på

jag delar inte alla AnyBs (om jag får kalla dig det) åsikter och tankebanor men jag tror inte att dagens officiella sanning, dagens huvudfåras uppfattning om verkligheten kommer att vara densamma om hundra år , precis som den inte var densamma för hundra år sedan så varför skulle den vara sann idag

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-19 21:21:24

[quote="bohr"][quote="anybodysmoker"]

- anybodysmoker
[/quote]

Jo, eller så hittar vi undanflykter i new age-trams. Hur ska man kunna ta dig på allvar?

Du påstår dig presentera fakta, faktum är att du ju inte har kommit med ett enda faktum.[/quote]

Mycket i vår värld ser olika ut beroende på vad vi lärt oss och vilket utgångsläge vi har. Jag har presenterat en hel del länkar osv och den som vill söka vidare kan göra det.

Jag kan inte tvinga dig att tro på 'Fri Energi'. Men i min värld så finns det fri energi och fri energi kommer rädda oss ifrån fossila bränslen.

Monkey, du skriver en väldigt tänkvärd post! (Med ett underbart citat ifrån Einstein).

Om jag ska tro på någons sanning så är det Einstein som sa att världen är gudomlig och att den går att förklara, det gäller bara att söka svaret. Einstein är nog en stor anledning till att jag lärt mig förstå livet på det sättet jag har gjort. Han visade mig en del dörrar på min väg mot sanningen med livet.

hälsningar
anybodysmoker

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-19 21:58:54

Om vi nu ändå är inne på citat från gammla genier så har ja ett från Nikola Tesla:
”All that was great in the past was ridiculed, condemned, combated, suppressed – only to emerge all the more powerfully, all the more triumphantly from the struggel. Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs, the future, for which I really worked, is mine.”

Men alla borde kolla upp lite om GEET tekniken, dels i min länk ovan eller så finns det mängder med info om man googla lite snabbt.. Ritningar finns gratis att ladda hem också om någon skulle få för sig att bygga en.

Men vad gör det om något är new age? Det finns en poäng i princip allt, bara för att något har hamnat undet namnet new age betyder det inte att det är skit.. Men med det menar jag så klart inte att allt inom new age är vettigt, precis som med allt annat finns det mycket skit där också..
Men jag kan hålla med om att det blir drygt när någon beskriver sinna filosofier som om dom vore fakta och det ända rätta så han/hon därigenom säger att alla som inte tycker så har fel.

Kan klämma in ett av minna favvo citat här, men vet inte vem som sagt det först..: "Ju mer man vet, ju mer vet man att man inte vet, men den som tror han/hon vet allt, vet egentligen igenting"

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-09-19 22:08:12

Såg filmen "Energy from the vacuum", det är en film om Bendinis motor.
Och kan verkligen inte avfärda att detta kan funka. Vill nästan testa att bygga en själv.
Synd att man inte har pengarna att bygga en fet prototyp.

[quote="monkey"][i]Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskap är begränsad till allt vi vet och kan förstå, medan fantasi omger hela världen, och allt som någonsin kommer att vetas eller förstås.[/i]

Alla har vi våra egna båtar att ro, och oavsett hur din näste tar sig fram på livets hav så måste du acceptera dennes sätt och inte försöka sänka denne genom att fylle dennes båt med vatten.

Hur skall du orka ro din egen båt om du agiterat försöker ösa vatten i den andres?

Att berätta om sin egen syn och sin egen tro för att göra gott, det är en sak. Men att försöka övertyga massan om att ens egen sanning är den "sannaste", det är en helt annan sak.

*Hi everybody, I'm high everybody*

// EL MONO[/quote]

Vackert apansson :) Som anybodysmoker säger, väldigt tänkvärt.
Tänk om alla kunde acceptera, respektera och älska varandra. Vad världen skulle må bra då.

Fri energi åt folket!!!! peace.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-19 23:33:28

[quote="anybodysmoker"][quote="bohr"][quote="anybodysmoker"]

- anybodysmoker
[/quote]

Du påstår dig presentera fakta, faktum är att du ju inte har kommit med ett enda faktum.[/quote]

Mycket i vår värld ser olika ut beroende på vad vi lärt oss och vilket utgångsläge vi har. Jag har presenterat en hel del länkar osv och den som vill söka vidare kan göra det.

Jag kan inte tvinga dig att tro på 'Fri Energi'. Men i min värld så finns det fri energi och fri energi kommer rädda oss ifrån fossila bränslen.

Monkey, du skriver en väldigt tänkvärd post! (Med ett underbart citat ifrån Einstein).

Om jag ska tro på någons sanning så är det Einstein som sa att världen är gudomlig och att den går att förklara, det gäller bara att söka svaret. Einstein är nog en stor anledning till att jag lärt mig förstå livet på det sättet jag har gjort. Han visade mig en del dörrar på min väg mot sanningen med livet.

hälsningar
anybodysmoker[/quote]

Att du har hittat din sanning genom pseudovetenskap, new age, spiritualism, optisk illussion, etc.
samt förkastar den vekliga vetenskapen och fysiken har du klargjort med dina x antal kvasiargument.

Men att slänga sig med vetenskapliga termer som du verkar inte riktigt förstå innebörden utav, och säga
att du lägger fram fakta får dig bara att framstå som en kvacksalvare. Hur kan du kalla dig skeptiker?
Du verkar ju tro blint på något bara för att det låter så bra.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-20 15:24:54

Lägg ner va. Så jävla pinsamt negativa vissa är.

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-20 17:58:10

bohr

Jag får nästan hålla med BigBanana. Du är ganska negativt orienterad men framförallt så är du en 'påhoppare'. Du sorter och placerar mig i fack baserat på din tolkning av vad jag skriver, vilket är lite komiskt.

Vad är det du försvarar egentligen? Din rätt att klanka ner på andra för at du inte kan ta till dig något som du inte tror kan existera?

Jag förkastar inte vetenskapen, jag vet bara att den minsta beståndsdelen är inte en partikel, utan energi. Sen att den moderna vetenskapen inte kan förklara paranormala fenomen eller likanande utan bara blundar för det gör att jag undrar vem det är som är kvacksalvare.

Det finns en tråd på detta forum om övernaturliga händelser, skulle alla de personerna vara lögnare? Det kan vara så, men samtidigt så finns det otroligt många övernaturliga händelser och alla som pratar om det gör det inte för att briljera, eftersom de vet att de med högsta sannolikhet blir utskrattade.

Det är personer som dig bohr som leder vår värld, som vägrar se oss som lika värda, och älska andra som sig själv. Se inte mig som din fiende, se mig som dig själv. Jag ser dig som mig själv. Men jag kan ju inte blunda för allt jag lärt mig, och framförallt inte för den vetenskap som faktiskt förklarar hur allting den moderna vetenskapen inte kan förklara fungerar, som t.ex. Fri Energi och paranormala upplevelser.

Så som BigBanana säger, var inte så negativt, rök en fet och öppna ditt sinne och se kärleken istället!

peace out!
- anybodysmoker
(som tycker det är pinsamt att många människor ska döma andra och sortera andra i fack)

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-09-20 18:35:22

[quote="anybodysmoker"]Du är ganska negativt orienterad men framförallt så är du en 'påhoppare'. Du sorter och placerar mig i fack baserat på din tolkning av vad jag skriver, vilket är lite komiskt.[/quote]
[quote="anybodysmoker"]Det är personer som dig bohr som leder vår värld, som vägrar se oss som lika värda, och älska andra som sig själv.[/quote]
Läs dessa citat och fundera över om du är ett dugg bättre, anybody...

[quote="anybodysmoker"]Vad är det du försvarar egentligen? Din rätt att klanka ner på andra för att du inte kan ta till dig något som du inte tror kan existera?[/quote]
Jag skulle säga att han försvarar vetenskapliga metoder och skepticism. Varför tro på något som inte kan bevisas?

[quote="anybodysmoker"]Jag förkastar inte vetenskapen, jag vet bara att den minsta beståndsdelen är inte en partikel, utan energi.[/quote]

Om det är allt du vet om fysik, varför drar du då betydligt mer långtgående slutsatser än de vetenskapsmän som studerat fysik större delen av sina liv?

[quote="anybodysmoker"]Sen att den moderna vetenskapen inte kan förklara paranormala fenomen eller likanande utan bara blundar för det gör att jag undrar vem det är som är kvacksalvare.[/quote]
Vetenskapen blundar inte för paranormala fenomen, de har studerat paranormala fenomen och avfärdat dem, eftersom de är bullshit. Folk upplever massor med konstigt skit hela tiden och det faktum att du upplevt någonting som du uppfattar som paranormala fenomen betyder inte att de faktiskt existerar. Kolla upp Susan Blackmores historia. Efter en personlig "paranormal" upplevelse bestämde hon sig för att hitta förklaringen. Hon forskade i tio år och kom fram till att den paranormala upplevelsen var inbillad.

[quote="anybodysmoker"]Det finns en tråd på detta forum om övernaturliga händelser, skulle alla de personerna vara lögnare? Det kan vara så, men samtidigt så finns det otroligt många övernaturliga händelser och alla som pratar om det gör det inte för att briljera, eftersom de vet att de med högsta sannolikhet blir utskrattade.[/quote]
Det finns otroligt många övernaturliga händelser för att det finns otroligt många människor, drygt sex miljarder. De som imponeras av sina "övernaturliga" upplevelser brukar vilja berätta för hela världen (som du), och inte hålla tyst om det.

[quote="anybodysmoker"](som tycker det är pinsamt att många människor ska döma andra och sortera andra i fack)[/quote]
Jag tycker det är pinsamt med vuxna människor som inte inser vilka hycklare de är.

Sovarn
Småodlare

Postby Sovarn » 2008-09-20 19:41:40

Ifrågasätt inte Jesu ord, för då kommer spanska inkvisitionen och dömer er för kätteri och torterar er till döds så som den skäggige skaparen har bestämt.

:rofl:
8O
:uh:
:x

NOBODY expects the Spanish Inquisition!
[size=9][i][b]The open society is one in which men have learned to be to some extent critical of taboos, and to base decisions on the authority of their own intelligence.[/b][/i] - Karl Popper[/size:4

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-20 20:13:01

[quote="anybodysmoker"]bohr

Jag får nästan hålla med BigBanana. Du är ganska negativt orienterad men framförallt så är du en 'påhoppare'. Du sorter och placerar mig i fack baserat på din tolkning av vad jag skriver, vilket är lite komiskt.

Vad är det du försvarar egentligen? Din rätt att klanka ner på andra för at du inte kan ta till dig något som du inte tror kan existera?

Jag förkastar inte vetenskapen, jag vet bara att den minsta beståndsdelen är inte en partikel, utan energi. Sen att den moderna vetenskapen inte kan förklara paranormala fenomen eller likanande utan bara blundar för det gör att jag undrar vem det är som är kvacksalvare.

Det finns en tråd på detta forum om övernaturliga händelser, skulle alla de personerna vara lögnare? Det kan vara så, men samtidigt så finns det otroligt många övernaturliga händelser och alla som pratar om det gör det inte för att briljera, eftersom de vet att de med högsta sannolikhet blir utskrattade.

Det är personer som dig bohr som leder vår värld, som vägrar se oss som lika värda, och älska andra som sig själv. Se inte mig som din fiende, se mig som dig själv. Jag ser dig som mig själv. Men jag kan ju inte blunda för allt jag lärt mig, och framförallt inte för den vetenskap som faktiskt förklarar hur allting den moderna vetenskapen inte kan förklara fungerar, som t.ex. Fri Energi och paranormala upplevelser.

Så som BigBanana säger, var inte så negativt, rök en fet och öppna ditt sinne och se kärleken istället!

peace out!
- anybodysmoker
(som tycker det är pinsamt att många människor ska döma andra och sortera andra i fack)[/quote]

Finns inte så mycket mer att tillägga, då jesus sade det mesta, bra sagt.

Att jag sorterar in dig i facket kvacksalvare är väl inte så konstigt, än mindre komiskt? Sen kallar du mig för påhoppare och att det är sådana som jag, som styr världen, att jag vägrar se oss alla som lika värda, du antar att jag ser dig som en fiende.
Nu är du väl inte allvarlig?

Det är väl snarare du som är negativ här. Sätter dig på höga hästar och tror att du ska rädda världen efter att ha fått lite insikt om hur saker och ting fungerar, och inte alls fungerar.

BigBanana, ta en titt till så ser du vem som är pinsam och negativ.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-20 20:35:13

tillbaka till ämnet : här är en man som jag ioförsig inte vet om han har lyckats bygga en evighetsmaskin än men han är i alla fall väldigt nära
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 0C6458C09A

titta på typ 3:an http://www.youtube.com/watch?v=DAWbyeZF ... A&index=10

och kanske 10:an http://www.youtube.com/watch?v=uJKTFZqu ... 9A&index=2

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-20 20:58:41

Oj.. Vilken flummig tråd detta har blivigt.

[b]Anybodysmoker [/b] skall först o främst ha cred för att ha tagit sig tid o ork att bedriva sin teori i motvind här på swecan.

Själv är jag ganska lat att debattera saker här men jag läser nästan dagligen vad som skrivs. Jag har sett många nötter komma o gå. (må de bästa bestå..)
Anybodysmoker brukar skriva tankvärda trådar, men i denna har han spårat ur ganska rejält, så här måste jag reagera.

En som alltid skriver riktigt bra är [b]jesus [/b]
Så i denna tråd ( o många andra) så har [b]jesus [/b] mitt fulla förtroende att föra min talan medan jag lugnt o fint slappnar av i soffan fullt upptagen med att göra vad jag gör bäst.. Inget!!

Over and out, motherfuckers.. :lol:

Cerpa
Gräsfläckar på knäna

Postby Cerpa » 2008-09-21 14:35:36

Är det bara jag som hejar på Prokunin och den riktiga skepticismen?

Eller kan det vara så att weed får en att börja tro på konspirations teorier och dumheter? för jag har rökt ganska mycket på sistone och jag har själv börjat falla i anybodysmokers spår, det skrämmer mig att jag tror att världen kanske går under 2012.
- Thats ah! thats ah!...ah!

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-21 17:57:46

riktig skepticism måste ju ifråga sätta det ettablerade vetandet lika mycket som allt annat.. Jag har aldrig rökt på, änu, men tror ändå på att fri energi finns och har funnits i ca 100år nu samt en del andra konspirationer.. Men att världen går under 2012 tror ja inte, snarare nån form av förändring där man i efterhand kommer se att vändpungten råkade hamna på den 21 december 2012 eller när dom nu säger att det ska va. För ingen kan väl missat att det händer mycket i världen nu? Vädret ändras lite, ekonomin är i kris, nya övervaknings lagar poppar upp utan anledning (FRA) osv..

Men den som lever får se..

Det jobbiga med sånthär och folk som precis upptäckt det, och andra också ibland, är att dom beter sig som om dom har gjort en enorm upptäckt av en högre sanning och pratar som att det dom säger är rätt och allt annat fel. Vem som hellst får tro och tycka vad som hellst, men man ska aldrig försöka övertyga någon eller säga rat ut att något är fel (ja gör också det felet ibland) så tycker folk bara att man är en översittare..

Men när det gäller fri energi är det bara att liknande det med cannabis och varför det inte är lagligt, tänk på dom ENORMA summor pengar som är inblandade, forskare måste också ha en lön liksom alla andra..

Men jag tror inte att fri energi skulle vara bara en bra sak, iaf inte kortsikigt. Tänk dig hur konsumtionen skulle bli om alla i hela världen hadde oändligt med energi! Alla 6 miljarder i världen skulle kunna ha en bil osv eftersom produtions kostnaderna skulle bli nästan noll!
Sammtidigt skulle dom störta industrier vi har dö inom väldigt kort tid vilket skulle resultera i att mängder av jobb försvann tills man hittat nya och alla dom triljarder som dagligen spenderas och är bundna till energi skulle bli överflödiga vilket i sin tur leder till en enorm inflation.. Lägg till alla skatte pengar som försvinner osv.. Detta är så ENORMT att det är svårt att greppa. [/list]

Bluntman
Zappaist

Postby Bluntman » 2008-09-21 18:36:23

Kolla in ett youtube klipp: en kvinna får paranormala upplevelser genom en sprinkler som i solsken bildar en regnbåge, citat: det hände för tjugo år sen också :rofl: (naturligtvis USA)(kan tyärr inte länka)

ABS: ska man tro på alla paranormala händelser som raporteras?
vilka ska man sortera bort?
man får tro vad fan man vill, men procka inte på andra en massa skit!

din predikan känns som ett frireligöst försök att tänka som dig! (den ända sanningen)

Bluntman
have i ever lie to you,have i ever seen you before.

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-09-21 19:21:38

[quote="Bluntman"]kan tyärr inte länka[/quote]

=

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-21 19:27:10

[quote="Jesus"][quote="Bluntman"]kan tyärr inte länka[/quote]

=[/quote]

HAHA :clap: Americaner slutar nog aldrig förvåna mig med hur dumm man kan bli :lol:

Bluntman
Zappaist

Postby Bluntman » 2008-09-21 19:31:46

[quote="Teslakid"][quote="Jesus"][quote="Bluntman"]kan tyärr inte länka[/quote]

=[/quote]

HAHA :clap: Americaner slutar nog aldrig förvåna mig med hur dumm man kan bli :lol:[/quote]

Tyvärr inte bara amerikaner :roll:

Bluntman
have i ever lie to you,have i ever seen you before.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-21 19:39:11

[quote="Jesus"][quote="Bluntman"]kan tyärr inte länka[/quote]

=[/quote]

Näää men inte kan det vara möjligt? Kan det? Oohh, the humanity! Hahahahaha!

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-21 20:00:10

[quote="Bluntman"][quote="Teslakid"][quote="Jesus"][quote="Bluntman"]kan tyärr inte länka[/quote]

=[/quote]

HAHA :clap: Americaner slutar nog aldrig förvåna mig med hur dumm man kan bli :lol:[/quote]

Tyvärr inte bara amerikaner :roll:

Bluntman[/quote]

Det har du rätt i... men dom lyckas ändå va obeskrivlit dumma trots att USA anses tillhöra den "utbildade" delen av världen, men visst har man mött även svenskar som ligger runt den nivån :lol:

JimRob
Garderobssnille

Postby JimRob » 2008-09-21 20:17:52

Trots att mina kunskaperi fysik är krafitgt begränsade så minns jag ändå fäljande från gymnasiet/högskolan:

Elementärpartiklar och energi är två olika sätt att uttrycka samma sak. Begreppet partikel är en förenkling som gör det lättare att beskriva hur vågformer/svängningar/energi fungerar. Allting är energi och inget utom energi existerar. (eller?)

Jag gillar som sagt Anybodys positiva energi och vilja att ifrågasätta och lära sig, men jag hoppas att han och andra tar intryck av den kunskap (skepticism) som andra begåvade användare (Jesus, bohr teslakid m fl sorry att jag inte nämner flera) delat med sig av. Bortsett från logiken och faktan i hans inlägg så delar han generöst med sig av en underbar, positiv och vänlig attityd. Cred till dig Anybody.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-21 21:10:59

Väl talat JimRob.

Jag vill inflika att jag tycker det är jättefint med människor som sprider positiv energi kring sig oavsett hur deras världsbild ser ut.

Tex. Tomas Di Leva är en stor förebild för mig, han är enligt mig en stor människa. Visst är han lite galen och jag vet inte vad jag tycker om kosmos och rymdblommor.
MEN, han kör SITT race, han bryr sig inte ett skit om vad andra tycker och tänker om honom och han sprider endast positiv energi.

Och inte heller har jag sett honom predika om att hans väg är den enda rätta och jag har verkligen aldrig hört\läst något utav honom där jag fått känslan utav att han är i ett ganska agiterat\frustrerat tillstånd och försöker övertyga andra som kanske avfärdar hans sanning.

Kärlek,

Monkey

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-21 22:16:43

[quote="Jesus"][quote="anybodysmoker"]Du är ganska negativt orienterad men framförallt så är du en 'påhoppare'. Du sorter och placerar mig i fack baserat på din tolkning av vad jag skriver, vilket är lite komiskt.[/quote]
[quote="anybodysmoker"]Det är personer som dig bohr som leder vår värld, som vägrar se oss som lika värda, och älska andra som sig själv.[/quote]
Läs dessa citat och fundera över om du är ett dugg bättre, anybody...[/quote]

Jag är ledsen bohr.
Det jag tycker är synd är att du sätter stämplar på mig.. Jag kan inte tvinga dig att tro som mig, eller hålla med mig. Men du vet väldigt lite om mig och jag har spenderat i princip dag och natt de senaste 1,5åren med att studera allting mellan himmel och jord. Jag har levt ett liv med att ifrågasätta allt och det jag funnit i mitt sökande är något som enligt många inte är "realistisikt". Mina föräldrar (varav en har varit riksdagasman och inne i systemet) har varit mina ankare till "verkligheten". Men vad är verkligt egentligen?

Jag är otroligt lycklig, och jag älskar alla! Det enda jag vill är att ALLA människor ska vara lyckliga och älska varenda dag och varenda minut. Men som ett citat säger så finns det inget recept på hur man lyckas, däremot hur man misslyckas: och det är att vara alla tillags.

Allt jag säger är baserat i mycket studerande som sagt och jag har varit skeptiskt själv och har varit med om helt otroliga paranormala upplevelser som bevisat för mig att livet är större än vad jag kunde tro. Självklart har jag ifrågasatt det också, men tillslut så inser man att "Shit, världen är gudomlig."

Jag tänker inte dra upp några exempel, för mitt mål är inte att tvinga någon att tro mig, och har någon bestämt sig för att jag är "kvacksalvare" eller "spritt språngande galen" så spelar det ändå ingen roll vad jag säger.

Om jag gör någon ledsen över de skrivna ordet så ber jag tusen gånger om ursäkt, och även jag gör misstag, jag är inte mer än människa som alla ni andra. Jag lever efter två enkla principer, att alla är lika värda och att alla har rätt till fri vilja. Så jag tänker aldrig tvinga någon att tro mig, alla ha rätt att tro precis vad de vill. Det som är tråkigt är dock att man klankar ner på vad jag tror, dock är det ju i enlighet med den fria viljan, men ändå tråkigt.

[quote="Jesus"]
[quote="anybodysmoker"]Vad är det du försvarar egentligen? Din rätt att klanka ner på andra för att du inte kan ta till dig något som du inte tror kan existera?[/quote]
Jag skulle säga att han försvarar vetenskapliga metoder och skepticism. Varför tro på något som inte kan bevisas?[/quote]

Vad kan bevisas? Videon jag visade är ett bevis på fri energi om man kan tro att han inte fuskar. Eugene Mallove (som dog 2004) kämpade till sista andetaget för att få fram "fri energi" ifrån "Cold Fusion" och "Zero Point Energy". Någon dag efter sin död skulle han och Richard Hoaglund (www.enterprisemission.com) presenterat vad Eugene hade rörande "Fri Energi" för kongressen i USA. Detta blev dock inte av p.g.a. hans tragiska död.

[quote="Jesus"]
[quote="anybodysmoker"]Jag förkastar inte vetenskapen, jag vet bara att den minsta beståndsdelen är inte en partikel, utan energi.[/quote]

Om det är allt du vet om fysik, varför drar du då betydligt mer långtgående slutsatser än de vetenskapsmän som studerat fysik större delen av sina liv?[/quote]

Ett väldigt stort problem är att de som spenderat i princip hela sitt liv på att se livet ur perspektivet att materia är den minsta beståndsdelen vill väldigt gärna inte veta att de kastat bort hela sitt liv på en fundamental felaktighet. Vi lever i ett paradigmskifte av samma stora vikt som när folk insåg att jorden var rund, inte platt. Tänk att på den tiden så hängde man folk som sa det jag säger ;).

Forskare såsom Peter Russell är värda att kolla upp då han berättar väldigt bra hur vi är påväg att gå in i denna nya paradigm.

[quote="Jesus"]
[quote="anybodysmoker"]Sen att den moderna vetenskapen inte kan förklara paranormala fenomen eller likanande utan bara blundar för det gör att jag undrar vem det är som är kvacksalvare.[/quote]
Vetenskapen blundar inte för paranormala fenomen, de har studerat paranormala fenomen och avfärdat dem, eftersom de är bullshit. Folk upplever massor med konstigt skit hela tiden och det faktum att du upplevt någonting som du uppfattar som paranormala fenomen betyder inte att de faktiskt existerar. Kolla upp Susan Blackmores historia. Efter en personlig "paranormal" upplevelse bestämde hon sig för att hitta förklaringen. Hon forskade i tio år och kom fram till att den paranormala upplevelsen var inbillad.[/quote]

Det är bara ett exempel, men som sagt den fria viljan. Vi är alla berättigade att tro på vad vi vill och jag som skeptiker (som är öppensinnad) kan inte blunda för de saker jag varit med om. Även om jag tänkt att det bara kan vara inbillning så har jag insett att med tanke på allt jag lärt mig och sambanden mellan allt gör så det inte är inbillning. Hade jag däremot inte sett sambanden mellan kvantfysik, zero-point-energy, eter, paranormala upplevelser, hur hjärnan fungerar, law of attraction, medium, livet efter döden, drömmar, treje ögat och hur det fungerar, droger och dess effekt på tredje ögat, och så vidare, och istället bara studerat varje område som en egen del så hade jag lätt kunnat avfärda saker som "bullshit". Men man kan inte dela upp verkligheten, allt är en röra händelser och man måste se allting som en helhet.

Det är ett stort misstag att börja sortera och se livet som delar. T.ex. så sägs det att en fjärils vingrörelser kan skapa en orkan på andra sidan jorden. Det är för att allt hänger ihop. Det är en bra beskrivning på hur vi måste se saker. Vi kan inte se det som separade, när allt hänger ihop.

Det som folk säger till mig på ett forum, alla ni som pratar emot mig, tar jag till mig och applicerar i min vardag. Ni har hjälpt mig att se livet ur ert perspektiv och för någon månad sedan hamnade allt på plats för mig, och nu vet jag precis vad jag pratar om. Men det är bara min sanning som sagt, och jag kan inte tvinga dig att tro på den.

Jag har varit inne på alla möjliga områden och alla möjliga djupa kaninhål och utan verklighetsförankring genom skeptiker och framförallt mina föräldrar (och även mig själv) så hade jag lätt kunnat hamna på ett psyksjuhus ;). Men det som inte dödar en gör en starkare, right?

Idag är jag otroligt lycklig och älskar hela världen! Jag vill som sagt inget annat än att alla ska vara lyckliga!

En vän sa för ett år sedan att man måste ha dåliga dagar för att uppskatta de bra dagarna. Likaså sa min mamma, att man inte bara kan ha bra dagar. Jag lovade att motbevisa min mamma och hade över 1år med bara bra dagar, inte en enda dag av hopplöshet och det står sig än! Jag är evigt lycklig. Även om jag blir sjuk är jag lycklig.

Min polare sa att om jag fortsätter vara lycklig är jag antingen ignorant eller manisk... Varför kan man inte bara vara lycklig undrar jag? Varför är det så fel??

[quote="Jesus"]
[quote="anybodysmoker"]Det finns en tråd på detta forum om övernaturliga händelser, skulle alla de personerna vara lögnare? Det kan vara så, men samtidigt så finns det otroligt många övernaturliga händelser och alla som pratar om det gör det inte för att briljera, eftersom de vet att de med högsta sannolikhet blir utskrattade.[/quote]
Det finns otroligt många övernaturliga händelser för att det finns otroligt många människor, drygt sex miljarder. De som imponeras av sina "övernaturliga" upplevelser brukar vilja berätta för hela världen (som du), och inte hålla tyst om det.[/quote]

Som sagt, allt jag lärt mig har gjort så jag är lycklig och jag vill bara att andra ska vara lyckliga. Trots att jag blir mött som galen eller liknande så tänker jag inte sluta säga vad jag tror och inte tror. Jag dömer ingen (iaf försöker att inte göra det) och jag älskar alla!

Men jag vill inte argumentera, alla har rätt att tro vad de vill. Och om vi ska in i kvantfysikens filosofiska värld att vi skapar vår egna verklighet så vem är jag att ändra din verklighet om jag håller hårt på den fria viljan? Bara du kan göra det och bara du kan bestämma din sanning.

[quote="Jesus"]
[quote="anybodysmoker"](som tycker det är pinsamt att många människor ska döma andra och sortera andra i fack)[/quote]
Jag tycker det är pinsamt med vuxna människor som inte inser vilka hycklare de är.[/quote]

Jag säger som Timbuktu: Om du hade känt mig hade du inte dömt mig.

Men jag älskar dig ändå Jesus! :)

[quote="bohr"]Att jag sorterar in dig i facket kvacksalvare är väl inte så konstigt, än mindre komiskt? Sen kallar du mig för påhoppare och att det är sådana som jag, som styr världen, att jag vägrar se oss alla som lika värda, du antar att jag ser dig som en fiende.
Nu är du väl inte allvarlig?

Det är väl snarare du som är negativ här. Sätter dig på höga hästar och tror att du ska rädda världen efter att ha fått lite insikt om hur saker och ting fungerar, och inte alls fungerar. [/quote]

Döm inte mig som någon arrogant person, jag ser oss alla som lika värda. Jag är varken mer eller mindre värd än någon annan, vi är alla lika värda.

Jag älskar världen, men om den inte kan tro på det jag säger så varför ska jag tvinga den att ändra sig. Det är fritt val att välja vad man tror. Dock så har jag kommit ifrån en bakgrund som är helt tvärtemot det jag tror och lever efter idag. Jag känner igen mig i allting som ni alla skriver och har stor respekt för er alla.

Jag är inte ensam om det jag tror på och det är som jag sa ett paradigmskifte på gång. Precis som när vi gick ifrån att jorden var platt till att den blev rund.

Peace out! och mycket kärlek :hippie:

- anybodysmoker
som tycker det är synd att det är såå svårt att komma överens, men what to do. I still love ya!

Spinoza
Garderobssnille

Re: Fri Energi - WTF?

Postby Spinoza » 2008-09-22 20:49:33

[quote="anybodysmoker"]Japp, det är sant, fri energi existerar och har gjort det sedan Nikola Teslas dagar.

Nu är frågan, varför i helvete måste jag betala för el ??? ;)

Klicka för ett dokument på 1775 sidor som beskriver fri energi och de olika fria energi källorna som existerar. Du kanske undrar vad fri energi är?

Det är när du genom lite energi kan starta något som blir självförsörjande och därmed inte längre behöver någon yttre energi. En video (utav många) är denna på 5minuter: [/quote]

Ta du och bygg en sån apparat och koppla in din HPS i den. Om den fungerar så kan du ju tom starta en tråd med bygghjälp åt andra entusiaster. Alla vinner :D

Ärlig talat, energi kan inte förstöras, bara omvandlas, och det finns inget sätta att göra det utan att den totala mängden entropi ökar. Termodynamikens andra huvudsats.

Sir Arthur Eddington uttryckte det såhär för snart 100 år sedan:

[quote]The law that entropy always increases, holds, I think, the supreme position among the laws of Nature. If someone points out to you that your pet theory of the universe is in disagreement with Maxwell's equations — then so much the worse for Maxwell's equations. If it is found to be contradicted by observation — well, these experimentalists do bungle things sometimes. But if your theory is found to be against the second law of thermodynamics I can give you no hope; there is nothing for it but to collapse in deepest humiliation.[/quote]

Ingen har någonsin lyckats bygga en maskin som ger gratis energi från intet av den enkla anledningen att universum inte är konstruerat på det sättet. Det finns dock sätt att få "gratis" energi genom att stjäla den. Till exempel finns det personer (även i Sverige) som kopplat in sig på elnätet utan lov, eller lagt ut långa spolar av ledning på marken under högspänningsledningar för att tappa ledningarna (magnetfältet kring ledningarna) på energi. Eller de som stjäl bensin för den delen.

Men att få energi från intet låter sig, tyvärr måste jag säga, inte göras.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-22 21:03:15

Ingen har någonsin lyckats segla åt ett håll och sen komma tillbaka till samma ställe från andra hållet av den enkla anledningen att universum inte är konstruerat på det sättet. jorden är platt, att jorden skulle vara rund strider mot alla hittills realistiska teorier.

Rakbas
Gräsfläckar på knäna

Postby Rakbas » 2008-09-22 21:05:22

...
Last edited by Rakbas on 2008-09-24 12:27:48, edited 2 times in total.

Doktor_Knark
Ganjaman

Postby Doktor_Knark » 2008-09-22 22:18:42

En översiktsartikel om evighetsmaskiner och annat.

Return to “Coffeeshopen”