Fri Energi - WTF?

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
anybodysmoker
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Fri Energi - WTF?

Postby anybodysmoker » 2008-09-15 21:46:16

Japp, det är sant, fri energi existerar och har gjort det sedan Nikola Teslas dagar.

Nu är frågan, varför i helvete måste jag betala för el ??? ;)

Klicka för ett dokument på 1775 sidor som beskriver fri energi och de olika fria energi källorna som existerar. Du kanske undrar vad fri energi är?

Det är när du genom lite energi kan starta något som blir självförsörjande och därmed inte längre behöver någon yttre energi. En video (utav många) är denna på 5minuter:

Om någon är grym på elektromagnetism och elektricitet så ta med denna information till Chalmers.. Det känns som om vi inte ska låta energibolagen roffa åt sig våra pengar (fast å andra sidan, vem ska de skicka räkningen till om vi alla har fri energi ;) ).

Internet är grymt, utan det hade vi inte vetat mycket för massmedia har svikit oss så jag funderar på om det inte är historiens största misslyckande.. Journalister som får lön för att rapportera om negativa saker.. När detta är helt otroligt! Det borde vara första sidan och alla extra pengar staten har borde gå till att få fram fri energi i stora mängder till oss alla!

jag börjar undra om inte de som pratar om konspirationer är de vettigaste, för förklara för mig annars varför vi inte har haft fri energi sedan Nikola Teslas dagar (början av 1900-talet). Han hade utvecklat fri energi ifrån vår atmosfär fast (aset) JP Morgan slutade finansiera honom..

är det inte sjukt att man måste bli finansierad för att klara sig? Och om det inte passar "deras" intressen så finansieras man inte..

Om jag hade blivit finansierad för 1år sedan så hade vi alla på detta forum varit påväg ifrån detta sketna jävla samhälle, så nu när jag äntligen fått banken att hjälpa mig starta mitt bolag så skulle de bara veta vad de gett sig in på muahahahahaa (fast det är en annan historia)

FRI ENERGI till folket! Och legalisera weeeed! NU!

peace ! (and love!)
- anybodysmoker :hippie:

Jultomten
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Jultomten » 2008-09-15 21:54:00

Jag skulle vilja se den här konspirationsteorin gå en runda mot mythbusters och klara sig helskinnad :D

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-09-15 21:59:14

Har själv kollat runt på nätet om detta, mycket intressant. Och eftersom jag inte har någon utbildning i ämnet, så blir allt ganska trovärdigt i mina ögon.

Hoppas någon lyckas föra fram en prototyp i ljuset. Som tar världen med storm, och tar bort all oro runt klimatet och bidrar till en ljusare framtid.

Lagens_brutna_arm
FlowerPower

Postby Lagens_brutna_arm » 2008-09-15 22:00:39

What???

Det enda som han gjorde på videon var att tända två lampor... Missade jag nåt eller fanns där ingen förklaring om var energin kom från... :oops:

Dra gärna en sammanfattning, orkar inte plöja igenom dokumentet... :P

Kanske den här tråden passar bättre under rubriken stenade konspirationsteorier... :wink:

damnLFO
Småodlare

Postby damnLFO » 2008-09-15 22:01:19

[quote="Jultomten"]Jag skulle vilja se den här konspirationsteorin gå en runda mot mythbusters och klara sig helskinnad :D[/quote]
redan gjort!! ;)
tror det var säsong två eller tre!!

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-09-15 22:01:49

[quote="Jultomten"]Jag skulle vilja se den här konspirationsteorin gå en runda mot mythbusters och klara sig helskinnad :D[/quote]

Dom är ju ganska oseriösa om jag får säga det själv, brukar bli lite förbenad när jag ser deras "experiment". Dom genomför inte alltid sina tester efter mytens lagar och grundtankar.

Men det kan vara lite underhållande ibland.

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-09-15 22:03:56

Jag såg avsnittet och dom hävdar att frienergi inte existerar. Fast iofs så hävdade forskare att jorden var platt.

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-15 22:07:16

[b][/b]

The Orion Project

Ett projekt att få ut fri energi.. Tydligen verkar det som om fri energi förtryckts av de som hotas av den, precis som med cannabis för alla oss som älskar det.. Eller elektriska bilar.. Ja, pengar gör mycket skada, pengar och girighet.. Men Internet revolutionerar världen så snart är allt bättre! :D

En annan bra informations sida: [b][/b]

Helt plötsligt, en dag, så kommer vi se en ny dag. En dag som ger oss en inblick i en helt underbar ny värld! Det kan ske imorgon, det kan ske 2009, eller 2010, eller 2012.. Kanske ännu senare? Men jag tror på att det sker snarare än förr. För vem vill leva med all skit vi lever med idag? Är det inte dags att leva i frid och frihet? :)

Jultomten
Ganjaman

Postby Jultomten » 2008-09-15 22:08:35

Jojo, men de prylar de testade var ju inte direkt de mest klyftiga grejerna. Jag tror helt klart att det finns mer att hämta ur elektromagnetismens klappsäck men något sådant som fri energi.. Nja.. Visst kan Tesla ha haft någon klyftig teori om det här med att plocka energi direkt ur vår atmosfär, men mig veterligt lyckades han aldrig och det berodde knappast på hans monetära resurser. Han hade kunnat skaffa andra sponsorer. Det tvivlar jag inte på, han verkade inte vara typen som bara gav upp på den största upptäkten någonsin. Men vad vet jag :) Ska man fixa fri energi så får man nog söka sig ut till mer fantastiska idéer som tex. en neutronmassereaktor eller något annat roligt (och praktiskt taget omöjligt).

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-15 22:12:17

[quote="Jultomten"]Jojo, men de prylar de testade var ju inte direkt de mest klyftiga grejerna. Jag tror helt klart att det finns mer att hämta ur elektromagnetismens klappsäck men något sådant som fri energi.. Nja.. Visst kan Tesla ha haft någon klyftig teori om det här med att plocka energi direkt ur vår atmosfär, men mig veterligt lyckades han aldrig och det berodde knappast på hans monetära resurser. Han hade kunnat skaffa andra sponsorer. Det tvivlar jag inte på, han verkade inte vara typen som bara gav upp på den största upptäkten någonsin. Men vad vet jag :) Ska man fixa fri energi så får man nog söka sig ut till mer fantastiska idéer som tex. en neutronmassereaktor eller något annat roligt (och praktiskt taget omöjligt).[/quote]

Såg du videon?
Det är ett exempel av många. Tänk dig den teknolgin i större skala till vaje hus? Inga el-ledningar, inga jobbiga elleverantörer och deras konstana samtal :)

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-09-15 22:12:51

[quote="Herr J"]Jag såg avsnittet och dom hävdar att frienergi inte existerar. Fast iofs så hävdade forskare att jorden var platt.[/quote]

Och motorn som dom byggde, var inte i närheten av originalet som dom skulle busta.
Om vi snackar om samma avsnitt.

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-09-15 22:23:53

Kan det ha varit dom testade ett bygge med gas i samma avsnitt

Jultomten
Ganjaman

Postby Jultomten » 2008-09-15 22:32:32

Har bara lite svårt att tro på konceptet. Varför finns det inga ritningar på dessa fantastiska generatorer att tillgå på internet, skulle INGEN av alla dessa godviljade uppfinnare ha delat med sig av sin upptäckt? Skulle människan verkligen vara så girig? Isåfall är vi inte hjälpta av fri energi.

Men som sagt, man ska aldrig säga aldrig.. När jag var 10 trodde jag nog inte att jag 10 år senare skulle jobba med plasma varje dag :/

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-15 23:04:41

Går du på vad som helst människa?!?
Här har en länk i din smak, förväntar mig fler trådar från dig i framtiden,
http://www.alaska.net/~clund/e_djublons ... ociety.htm

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-15 23:28:54

[quote="prokunin"]Går du på vad som helst människa?!?
http://www.alaska.net/~clund/e_djublons ... ociety.htm[/quote]

hehe, jag går inte på vad som helst prokunin, jag är bara inte dum döv och blind som många tyvärr är.

Klart det finns beskrivningar hur man gör, läs dokumentet jag länkar till t.ex. Eller ta direkt kontakt med uppfinnarna.

Prokunin, du borde istället fråga dig varför det inte finns fri energi, eller är du totalt förälskad i ett konsumerande samhälle där vi ska supa fredag och lördag när vi inte arbetar? Samt leva med pengar, din fråga är ganska kul. För om du visste att pengar skapas ifrån luft så måste jag fråga dig, går du på vad som helst? Du lever i en värld där vi har problem för att ignorans råder.

De personer som har lösningar ses som förvirrade för att de ifrågasätter den rådande paradigmen. Det är farligt att ifrågasätta status quo och tänka utanför lådan. Och det är just den ignoransen som gör att vi inte har fri energi.

I vilket fall som helst, min farsa är en fighter för våra rättigheter och otroligt vänster-hjärna kontrollerad så när han satt sig in i allt detta (han är elektriker, en grym sådan) så hoppas jag att han kan få fram detta i Sverige...

(en jag pratade med på Internet vars pappa hade tagit fram fri energi hade fått bevittna hur hans pappa blev mordhotad för det).. Så jag hoppas inte det händer min far.

Och en sak ska du veta prokunin, du framställer dig inte som speciellt intelligent som du ska få in mig på "flat earth" theory från "fri energi". För fri energi finns det bevis för som endast den dummen, döve och blinde kan undgå att se.

Intressant är det också när man vet hur gravtiation, magnetism, ljus, och så vidare alla är ifrån samma källa, dvs Energi. Eller den nya intågande modellen Aether Theory som löser alla paradoxer samt avvikelser som i modern mun kallas "pseudo vetenskap" som är en skam för varje människa som vill veta hur universum fungerar. Att som moderna vetenskapsmän gör, blunda för saker, är som att neka sitt beroende för något. Och om man ska diktera vad som är sant när man blundar för saker så är det inte speciellt intelligent. För det värsta är att folk som inte tror på saker som t.ex. Fri Energi alltid ska förlöjliga och håna..

Få som står på andra sidan, den sidan med få talare (men ofta stora hjärtan), hånar. Medan massan och mainstream folket alltid ska håna och förlöjliga... Det är vår gamla djuriska hjärna som spökar, vi är som en grupp apor som ska slå oss på bröstet och stöta ut den som inte är som oss...

Usch och tvi

Dags att inse att den dagen modellen som sammanbinder hela universum och löser alla paradoxer samt avvikelser och som grundar sig i intelligent energi (Aether Theory) så kommer "Fri Energi" vara en själklarhet.

“Hur kan något så okroppsligt som medvetande komma ur något så omedvetet som materia?”
- David Chalmers (Professor Filosofi Universitet i Arizona)

kolla även upp Peter Russell på YouTube, speciellt hans föreläsning om medvetandet: http://www.youtube.com/watch?v=M8AXmJdmzfM&feature=user

Som krossar hela mainstream modellen.. Men man förstår ju att de som ägnat hela sitt liv åt något som visar sig vara fel kommer kämpa in i det sista innan de ger upp det som de tror på.

Sen hade det varit kul om skeptiker som du prokunin kunde förklara detta: http://www.oregonvortex.com/ med din vetenskapsmodell?

Den modellen som sammanbinder allt och även förklarar Fri Energi, och alla kända avvikelser samt paradoxer kan förklara det.

Det är bara en tidsfråga innan den är känd, och jag har lyckats lära mig det innan de flesta andra, och det säger jag inte för att skryta. Vad ska jag säga annars? Jag kan ju inte neka att jag lärt mig förstå den och nu läser böcker för att kunna förklara det med att beskriva experiement osv?

Bara för att jag lär mig något på grunden att vara kritisk och öppensinnat skeptiskt betyder det inte att jag ska vara tyst om det.

Ett av mina favorituttryck är "Skrattar bäst som skrattar sist."

Jag sätter min själ på att jag skrattar bäst, för jag skrattar sist, och jag förlöjligar, hatar och hånar aldrig. ALDRIG!

Jag har bara kärlek, och förståelse, så jag förstår skeptiker som måste försvara sig. Jag behöver inte försvara mig, alla får tro vad de vill, det är bara tråkigt när folk måste komma med negativa kommentarer utan att inse hur annorlunda en värld av fred och frihet är ifrån dagens förslavade krigiska och konusmerande värld är där Företags konglomerat styr och ställer. Detta gör de i girighetens namn, och inte i kärlekens namn, och de flesta "svenssons" försvarar girigheten framför kärleken trots att de vill väl...

Viva la KÄRLEK och FRI ENERGI!

peace!
- en jävligt trött men hög på livet anybodysmoker

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-15 23:50:58

Mythbusters testade ju olika lösningar dom KÖPT på internet från skojare... För att inte tala om vilka skojare dom två männen har förvandlats till efter all exposering samt alla pengar som runnit till dem =

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-09-16 0:03:36

[quote="BigBanana"]Mythbusters testade ju olika lösningar dom KÖPT på internet från skojare.[/quote]

Jag tycker dom där myt snubbarna är skojare.

[quote="Anybodysmoker"]Wall of text[/quote]
Fan va bra sagt. Hoppas mer på dina teorier är sanna, än att leva i detta skitsamhälle vi har nu.

Men jag förstår alla som är nöjda med livet dom lever nu, ni ler säkert när det är dags att deklarera,
låna pengar från banken eller när ni tankar i soppa för 14kr litern.

Man måste ju se livet från den ljusa sidan. Men jag tycker ljuset försvinner längre bort varje dag.
Fast jag är lycklig iaf, jag tror det kommer att lösa sig. Men ni förstår kanske vad jag menar?

Peace

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-16 0:11:52

[quote="Puffpuff"]Jag tycker dom där myt snubbarna är skojare.
[/quote]

Ja, jo. Till en början var dom genuina. På den tiden det faktiskt fanns roliga myter att busta...

Nu är dom, och produktionsbolaget, och televisionskanalen och merchandisersarna helt överkåta på att producera mer och mer, för att förhinda att pengaflödet till dem minskar.

Dom borde helt enkelt lagt ner för länge sedan och fortsatt med det dom egentligen jobbar med. Återinta sina hjärtan och själar och bistå filmindustrin med sina know hows.

Sorry för OT Anybody. Much Love!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 9:29:21

till er som tycker att det är orimligt att en sån här upptäckt kan tystas ner på grund av att någon absolut inte vill mista sin möjlighet att tjäna storkovan, frågar jag : varför använde man bly i bensin, varför använder vi bensin över huvudtaget, varför är cannabis olagligt osv.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 10:12:17

Klipp er och skaffa ett jobb.

Lagens_brutna_arm
FlowerPower

Postby Lagens_brutna_arm » 2008-09-16 10:20:42

[quote="reaper_"]till er som tycker att det är orimligt att en sån här upptäckt kan tystas ner på grund av att någon absolut inte vill mista sin möjlighet att tjäna storkovan, frågar jag : varför använde man bly i bensin, varför använder vi bensin över huvudtaget, varför är cannabis olagligt osv.[/quote]

1. För att höja oktantalet (så att bränslet klarar högre tryck och temperatur och inte antänds innan det ska)

2. För att kunna driva våra förbränningsmotorer... Enkel energi att utnyttja, förhållandevis enkel att framställa, hög energitäthet osv osv..

3.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-16 11:03:19

[quote="musse"]Klipp er och skaffa ett jobb.[/quote]

:crap:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 12:26:19

Det var ingen skräppost, det var en uppmaning. Skräptråd kanske, men ingen skräppost.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 13:04:04

Men det är väl vindkraft som är framtiden? Tänk att byta ut gamla TV-antennerna mot dessa små vindsnurror och snuva elbolagen på cash.
Läste någonstans att de nu bara kan ge el till ett halvt hushåll och kostar runt 50.000:-. Men tidsnog...

http://www.branschnyheter.se/article23838.php

Vet dock inte alls vad tråden igentligen handlar om...

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 14:08:55

[quote="Lagens_brutna_arm"][quote="reaper_"]till er som tycker att det är orimligt att en sån här upptäckt kan tystas ner på grund av att någon absolut inte vill mista sin möjlighet att tjäna storkovan, frågar jag : varför använde man bly i bensin, varför använder vi bensin över huvudtaget, varför är cannabis olagligt osv.[/quote]

1. För att höja oktantalet (så att bränslet klarar högre tryck och temperatur och inte antänds innan det ska)

2. För att kunna driva våra förbränningsmotorer... Enkel energi att utnyttja, förhållandevis enkel att framställa, hög energitäthet osv osv..

3. [/quote]

du är tydligen inte så insatt i frågorna men t.ex så viste man att bly var en stor hälsofara redan då man började använda det, man hade tillochmed ett annat alternativ som inte skulle innebära någon försämring av motorn eller något annat, men på grund av profitgalna jättar valde man bly .
den första bilen gick inte på bensin, om jag mins rätt så gick den på metanol från hampa
den första dieselmotorn var tänkt att gå på vegetabilisk olja men oljeindustrin ersatte den vegetabiliska oljan med diesel
cannabis är olagligt för att en legalisering ut av det skulle för många innebära mindre cash ,hampa tallas det tyst om av samma anledning

vi lever i en värld där man lever för att leva på tid man betalar för, tid som bara kan köpas med pengar tjänade på tid
klart som f-n folk blir galna i/på/av pengar

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 14:46:02

[quote="anybodysmoker"][quote="prokunin"]Går du på vad som helst människa?!?
http://www.alaska.net/~clund/e_djublons ... ociety.htm[/quote]

hehe, jag går inte på vad som helst prokunin, jag är bara inte dum döv och blind som många tyvärr är.

[b]Prokunin, du borde istället fråga dig varför det inte finns fri energi[/b], eller är du totalt förälskad i ett konsumerande samhälle där vi ska supa fredag och lördag när vi inte arbetar? Samt leva med pengar, din fråga är ganska kul. För om du visste att pengar skapas ifrån luft så måste jag fråga dig, går du på vad som helst? Du lever i en värld där vi har problem för att ignorans råder.
[/quote]

Basic jävla fysik.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-16 15:27:53

Prokunin väx upp för fan.

Och sluta skräpa ner trådar.

Blomsterkungen
Gräsfläckar på knäna

Postby Blomsterkungen » 2008-09-16 15:46:56

Kul att det börjar hända saker(lån) Anybody Smoker, ser med stor tillförsikt framemot att dina idéer förverkligas. Låt dig inte nedslås av belackare ;-)

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-09-16 16:31:06

[quote="BigBanana"]Prokunin väx upp för fan.

Och sluta skräpa ner trådar.[/quote]

Med tanke på hur mycket du själv skräppostar tycker jag att du inte skall gnälla på andra.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 16:31:39

[quote="BigBanana"]Prokunin väx upp för fan.

Och sluta skräpa ner trådar.[/quote]

Folk som sitter och på allvar diskuterar evighets-maskiner bör inte säga åt folk att växa upp.

Edit; Från ett annat forum fyllt med hatiska människor

"Ja, jag är också en sådan där förtryckt uppfinnare...
Förbannade naturlagar som hindrar min magnetresonanskondensator att snurra i vacuuminducerade magnetfältsbefriade extrapolationsmiljöer.

Och jävla Newton, Einstein och de andra som envisas med att påstå att energi inte kan skapas ur tomma intet, när det helt klart finns mängder med energi i de där runda små hålen i väggen."

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 17:13:28

att diskutera evighetsmaskiner käns ju som helt från vettet men bara för att någonting är självklart idag behöver samma sak inte vara självklar imorgon

jag vill också tipsa om den här filmen

och som alltid så ifrågasätter jag informationen manen spottar ut i filmen , jag hoppas ni som ser den också gör det

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-16 19:43:16

Fattar inte ett skit av vad det är du försöker säga Prokunin annat än att du belägger oss med attributet "hatisk" när det i själva verket är......tvärtom?

Alla människor kan ha fel, är inte Newton och Einstein människor? Eller är dom sagofigurer ur fablernas värld som har rätt bara för att det är så skrivet?

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-16 19:48:27

[quote="Jesus"]Med tanke på hur mycket du själv skräppostar tycker jag att du inte skall gnälla på andra.[/quote]

Förlåt Jesus. Förlåt.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 20:17:09

[quote="BigBanana"]Fattar inte ett skit av vad det är du försöker säga Prokunin annat än att du belägger oss med attributet "hatisk" när det i själva verket är......tvärtom?

Alla människor kan ha fel, är inte Newton och Einstein människor? Eller är dom sagofigurer ur fablernas värld som har rätt bara för att det är så skrivet?[/quote]

Jag har inte kallat någon här hatisk. För att "fri energi" ska bli verklighet måste naturlagarna sättas ur spel.
Det är vettigare att syssla med alkemi :?

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-16 20:37:57

[quote="musse"]Det var ingen skräppost, det var en uppmaning. Skräptråd kanske, men ingen skräppost.[/quote]

Musse, du är bara ignorant om du bygger din åsikt utan att gräva i faktan jag presenterar.

[quote="prokunin"]Basic jävla fysik.[/quote]

Ett stort problem, dagens fysik som vi generellt lär oss, kan inte förklara diverse avvikelser och paradoxer.

Lösningen är den som löser alla avvikelser och paradoxer. Du kan läsa , och , samt .

Väljer du att inte läsa dem och se hur de elegant löser alla paradoxer och avvikelser dagens populära vetenskap inte kan förklara, så är du bara ignorant och bygger dina åsikter på förlegad vetenskap som inom ett par år kommer vara helt upp-och-ner vänd.

Varför?

Anledningen är att större delen av vetenskapen är felaktig, annars hade det inte funnits paradoxer och avvikelser som inte går att förklara.

Ett stort problem för dagens allmäna vetenskap är att förklara de avvikelser som existerar i , som ligger vid en så kallad "Oregon Vortex". Där finns det flera avvikelser som enligt vår allmäna vetenskapsmodell inte kan förklara. Och det är för att den är felaktig, även om 99% av oss Svenskar tror på den så gör det inte att den är korrekt!

På hemsidan kan man läsa om vetenskapen bakom vad en "Vortex" är, som är en virvelvind av kraft, eller energi. (eng. force).

De böckerna jag tipsade om är framtidens böcker rörande hela universums uppbyggnad och de är HELT gratis. Varav nästa år kommer det en film, Convergence, som ska börja visa mänskligheten hur denna nya vetenskapsmodell fungerar.

(Vi lever i spännande tider kära swecan bröder och systrar ;) )

Så prokunin, du har precis fått presenterat för dig det som kommer inom 10år vara allmän fakta, och om du tar och sätter dig in i den så kommer du vara, som jag, före din tid. Om du väljer att fortsätta vara ignorant och hånfull, ja, vad kan jag göra än att följa ordspråket: "Skrattar bäst som skrattar sist".

För övrigt så förklarar den nya vetenskapsmodellen ALLT. Vilket den nuvarande vetenskapsmodellen verkligen inte gör, för enligt nuvarande vetenskapsmodell så fungerar inte det som heter "fri energi", eller parallella verkligheter, eller "Law of Attraction" (som jag prövat praktiskt och den fungerar, 1år har jag testat det sedan du, prokunin, sa att det inte funkade).

Så, prata inte med mig om fysik prokunin. Livet är större än vad du någonsin kan tänka dig om du fortsätter att vara ignorant.

Nu ska jag visa två bilder ifrån "The Oregon Vortex". Bild 1 visar två personer som står med en planka emellan sig. De är lika långa, men något skumt händer när de byter plats. Den ena är mycket längre och den andra kortare (bild 2).

Bild 1
[img]http://www.oregonvortex.com/photographs/backyard1.jpg[/img]

Bild 2
[img]http://www.oregonvortex.com/photographs/backyard2.jpg[/img]

Sen om någon skeptiker säger att "det är fejk" eller något annat negativt så ta gärna kontakt med dem. Eller så kan du skicka ett PM till mig så jag kan ta med dig dit när jag ska resa dit nästa år. För det är en plats jag bara måste uppleva! Dessutom är det ett känt ställe även om massmedia inte sprider det här i vårt avlånga land. Och om det hade varit fejk hade det varit avslöjat för längesedan, så var inte ignorant.

Anledningen till att de får olika längder är för att fysikens lagar (som vi är vana vid) inte fungerar som de ska, eftersom det är så mycket energi som strömmar in till jorden på denna plats. Bermuda Triangel är en annan liknande plats, även Djävulens Hav (eng. Devils Sea) utanför Japan. Som Japans regering har förbjudit all flyg- och båttrafik i. Detta hände efter att regeringen skickade ut ett skepp med forskare för att undersöka de skumma sakerna som hände där (som i Bermuda så försvann skepp) och skeppet med forskarna som skulle kolla vad som hände försvann givetvis... Efter det har Japanska regeringen utfärdat förbud mot att färdas inom Devils Sea. Som är en annan "Vortex" av energi precis som Oregon Vortex och Bermuda Triangeln.

Det finns flera sådana här platser men jag har bara lärt mig om dessa tre och Oregon Vortex är det som verkligen bevisar att populära vetenskapen har missat något. Då försvunna flygplan och båtar kan vara svårt att tro på och enkelt för skeptiker (som är ignoranta) att bortförklara.

Och nu när jag tänker efter, så kan detta förklaras med, för att citera prokunin: "Basic jävla fysik.", fast inte med den modellen vi alla fått lära oss, utan med den modellen som kanske 95% av vetenskapsmännen blundar för ;).

Men såhär är det alltid inför paradigmskiften, det tar ett litet tag innan de som tror de har koll på läget kan svälja sin stolthet och godta att de haft fel.. Sen går det ganska snabbt och snart har vi alla fri energi då den nya vetenskapsmodellen enkelt bevisar hur det är möjligt.

Kom inte med några dumma ignoranta kommentarer nu, för då har du som gör det inte läst vad jag skrivit eller undersökt det. Skicka ett mail till de bakom "House of Mystery".. Eller läs böckerna jag tipsade om, men om du är en ignorant skeptiker så får du vara det, men försök inte säga till oss andra vad som är rätt eller fel när du medvetet väljer att blunda för fakta.

PEACE!
- anybodysmoker, som skeptiskt och kritiskt (fast med öppet sinne) har undersökt detta (nya vetenskapsmodellen) i lite mer än 1år (dag och natt istället för att supa skallen av mig som medelsvensson gör har jag läst böcker och lärt mig en jävla massa kunskap, har även dragit ner på andra nöjen och det har det varit värt..).

Sovarn
Småodlare

Postby Sovarn » 2008-09-16 21:00:55

Personligen ser jag ingen mening i att munhuggas i diskussioner angående ej etablerade vetenskaper. Vetenskapsmän har som skyldighet att presentera resultat, hypoteser
och nya teorier neutralt och fria från influenser av ekonomiska intressen. Och så länge man inte kan vara säker på att de kriterierna uppfylls så kan man inte heller vara säker på om resultaten motsvarar verkligheten.
Sen så finns en hel del kritik att ge till redan etablerade hypoteser. För en teori utifrån induktion kan aldrig vara helt sann eftersom ett ändligt antal observationer kan inte ge en allmän lag.
Sen utifrån deduktion så kan man bara hävda att en teori är tillämpningsbar ända fram tills den motbevisas, för det räcker med en enda avvikande observation för att man ska kunna kassera en sen innan allmänt vedertagen modell.
Ta till exempel sättet som Einsteins allmänna relativitetsteori bekräftades, då den kunde förklara Merkurius elliptiskt fluktuerande bana. Om man sedan dess skulle ha observerat en avvikelse, även så
liten så att banan oförklarligt skulle förskjutas eller bete sig på ett sätt som inte förutsagts så skulle då denna teori förklaras ogiltig.

Med det i åtanke kan vi se på standardmodellen, big bang och mörk materia/energi.
De brister på några enkla logiska ifrågasättande.

[b]Standardmodellen[/b]: Kanske är den första att triumfera eller falla i.o.m färdigställandet av LCH, vad än resultat av den kommer visa så kommer den vara avgörande för standardmodellens framtid. Vad som talar mot den är att det inte går att förklara gravitationen på ett tillfredsställande sätt samt att skalan på vilken vi behöver kunna gå ner till för att observera alla beståndsdelar är idag inte möjlig att uppnå. Och i det finns det som talar för, att vi idag inte har medlen, men att vi en dag kommer ha det.

[b]Big Bang[/b]: Denna gör en logisk kullerbytta. Att utifrån [u]ingenting[/u] skapas [u]allting[/u]. Utifrån det är det rätt så svårt att försvara big bang-teorins "absoluthet".

Ovanstående har gällt hittills för att de inte har kunnat avfärdats än.

Men [b]Mörk materia/energi[/b] är något som har efterkonstruerats för att fylla hålen som kom från förutsägelser kring gravitation och universums expansion. Lika väl som det kan vara en rimlig förutsägelse fram-finulad av några av planetens skarpaste hjärnor så är det i en annan aspekt ingenting annat än ett simpelt felslut skapat för att tillsvidare slippa back tracking och börja om på ny kula.

Främst när det kommer till vetenskap i teorin så finns alltid sannorlikheten att det i ett framtida retrospekt visar sig vara en Ad Hoc-teorem.

På ett mer personligt plan anser jag att vetenskap är av föga relevans utan endast kuriosa för att tillfredsställa människans nyfikna och utforskande natur. Frukten av det och vägen till det är särskilda men sökandet efter det ena behöver inte utesluta det andra.
Givetvis finns fall där forskning och forskare styrs av finansiella intressen, men i den bästa av världar så håller vetenskapsmän vid sina ideal, men eftersom det fortfarande finns sanning och skönhet i världen så finns då även oberoende forskare.

Men summan av kardemumman av ovanstående är att man inte ska vara kritisk till "pseudovetenskap" för att den inte följer strömmen utan hylla de som ägnar sig åt den för att de är pionjärer och vågar närma sig nya outforskade stigar. För det finns redan en majoritet som följer huvudlederna och hur ska man kunna förstå sig på helheten om ingen tog sig tid att utforska avkrokarna.

Hoppas att jag inte tråkade ut er och att jag väckte en lust hos er att bidra eller fälla in kritik i diskussionen.
"Fred ut"
Sovarn
:hippie:
[size=9][i][b]The open society is one in which men have learned to be to some extent critical of taboos, and to base decisions on the authority of their own intelligence.[/b][/i] - Karl Popper[/size:4

Sovarn
Småodlare

Postby Sovarn » 2008-09-16 21:04:32

Kudos till dig anybodysmoker. Keep on going and don't stop. Det är najs med någon som vågar peta i myrstacken som är det vetenskapliga etablissemanget här på forumet. :clap:
[size=9][i][b]The open society is one in which men have learned to be to some extent critical of taboos, and to base decisions on the authority of their own intelligence.[/b][/i] - Karl Popper[/size:4

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-16 21:04:49

Snacka om psykadeliskt ställe... Damn. 8O

Ja eller hur, snacka om att folk kan vara nöjda med världen som vi har den nu liksom... Med allt elände, hat och svält. Hur kan di vara nöjda?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-16 21:41:29

[quote="BigBanana"] [b]Snacka om psykadeliskt ställe... Damn[/b]. 8O

Ja eller hur, snacka om att folk kan vara nöjda med världen som vi har den nu liksom... Med allt elände, hat och svält. Hur kan di vara nöjda?[/quote]

Det är ju fejk . Det är ju förfan en ding-ding värld artikel...

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-16 21:56:16

[quote="prokunin"][quote="BigBanana"] [b]Snacka om psykadeliskt ställe... Damn[/b]. 8O

Ja eller hur, snacka om att folk kan vara nöjda med världen som vi har den nu liksom... Med allt elände, hat och svält. Hur kan di vara nöjda?[/quote]

Det är ju fejk . Det är ju förfan en ding-ding värld artikel...[/quote]

läste du detta ??:

[quote]Sen om någon skeptiker säger att "det är fejk" eller något annat negativt så ta gärna kontakt med dem. Eller så kan du skicka ett PM till mig så jag kan ta med dig dit när jag ska resa dit nästa år. För det är en plats jag bara måste uppleva! Dessutom är det ett känt ställe även om massmedia inte sprider det här i vårt avlånga land. [b]Och om det hade varit fejk hade det varit avslöjat för längesedan, [u]så var inte ignorant.[/u] [/b][/quote]

Prokunin, bidra inte med kommenterar om du inte är öppensinnad, för du kan lika lite som vi andra som inte varit där veta om det är fejk eller inte... och min lillebror hade sett detta på TV, där de visade hur en kula rullade uppåt istället för neråt och det tyckte han var otroligt. Då visste han inte om att det var "Oregon Vortex", men när jag visade honom sidan så sa han att "det har jag sett förr!!"

Dessutom så står det på deras hemsida att skeptiker får gärna komma och kolla, och hittills har ingen nekat det som händer på denna plats.

Finns även ett ställe där du inte kan stå rakt för du ramlar du, du måste böja dig för att gå framåt. I ett rum kan du ställa en kvast och den ramlar inte. Finns säkert mer avvikelser där inne i "House of Mystery".

Så svara inte med mer skräpposter nu prokunin för vi alla vet hur skeptiskt du är, och du kan (som sagt) lika lite som oss andra bevisa att det skulle vara fejk eller äkta. Men om man är intelligent och ser sannolikheten mellan den information som löser standardmodellens paradoxer och hur den nya modellen kan förklara det som händer i "House of Mystery" medan den gamla inte kan det. Ska man då förkasta den?

Var inte ignorant, och visa att du är intelligent genom att inte skräpposta mer.

tack sovarn för en bra post!! :)

- anybodysmoker

JimRob
Garderobssnille

Postby JimRob » 2008-09-16 22:40:03

Jag tycker också att det är kul att [b]Anybody[/b] pallar att snöa in på dessa teorier i tid och otid. När jag läser hans inlägg så brukar jag få smak av samma positiva "all-we-need-is-love"-känsla som jag upplevt själv när jag känt mig extra "upplyst" i min ungdom. Bilderna som han tog upp i sitt exempel var as-sköna... jag garvade järnet.

Men trots detta så är det (filosofiskt sett) fullt möjligt att det inte är fejk, så jag är inte beredd att kasta den första stenen. Jag tror även att historien visar att för typ varje tiotusental av skojjare så finns det ett missförstått geni.

Dock så är jag ganska övertygad om att ifall någon verkligen har nått ett vetenskapligt "genombrott" så skulle dom inte nöja sig med att leva som rättshaverister och nät-aktivister utan i stället se till att tjäna en dollar och en cent på sin uppfinning. När makteliten tystar ner hotande upptäkter så tror jag desvärre att dom tystar ner forskarna i fråga. De som tillåts fortsätta att sprida sitt budskap betraktas nog som harmlösa.

Men, never the less, kämpa på [b]Anybody[/b]. Vem vet, en vacker dag kanske du får rätt. Det vore rätt fett i så fall!!

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-09-17 9:34:19

Jag tror att sannolikheten är STOR att anybody har 100%rätt. Självklart kan saker börja att existera ur tomma intet under rätt förhållanden.

Kolla bara teorin om BigBang

Saken är den att nu verkar det totalt idiotiskt. MEN saker går framåt.

Vem hade kunnat tro för 200 år sedan att en bil kan köra 402 meter på ca 4 sekunder. Det var ju totalt omöjligt.

Jag säger inte att det är så men det KAN vara som Anybody säger.

Kepp it rolling Anybodysmoker!!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-17 10:16:45

http://en.wikipedia.org/wiki/Oregon_vortex
"The Oregon Vortex is a roadside attraction located in Gold Hill, Oregon, in the United States. [b]It consists of a number of optical illusions [/b]which the attraction's proprietors claim are the result of paranormal properties of the area (see gravity hill)."

Jag tycker det låter som en rimligare förklaring än att naturlagarna fungerar annorlunda i detta område och att det sitter ihop med bermuda-triangeln genom ett maskhål eller vad det nu var.

"In the last decade of the nineteenth century, the Grey Eagle Mining Company built a gold assay office just up the hill from where the placer mine tailings were slowly shoving Sardine Creek westward. Gold Hill, Oregon, was aptly named. Within twenty years the building stood abandoned. Intense rain triggered a mud slide that carried the building down the hill and left it lying twisted and tilted up against a large maple tree. Visiting it today, you might notice what remarkable shape it's in, despite a hundred years of insults and countless visitors. There's a reason for that.

[b]Early this century the commercial potential of a twisted and tilted fun-house was recognized by forward thinking entrepreneurs[/b]. All it took was some judicious preparation, possibly the embellishment of oft-told Indian legends, and dropping a mysterious circular sphere of inexplicable influence dead center on the "Fabulous Oregon Vortex," which included the newly-minted "House of Mystery" (1). This roadside tourist attraction opened for business around 1930, and has been raking them in ever since.

http://www.o4sr.org/investigations/oregon_vortex.html

Så nu orkar jag inte mer...

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-17 10:37:38

Haha, snubben tar inte anybodys ord som sanna, däremot litar han 100% på wikipedia. [b]Sanslöst[/b].

Lyssnar mycket hellre på [b]Anybody[/b] än den där killen iallafall...

"Most recently, President George W. Bush appointed him as a Member of Labor Secretary's Committee of the President's Council on the 21st Century Work Force."

Något säger mig att han inte är i välviljans tjänst.

:roll:
Last edited by BigBanana on 2008-09-17 11:04:00, edited 1 time in total.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-17 10:53:12

[quote="BigBanana"]Haha, snubben tar inte anybodys ord som sanna, däremot litar han 100% på wikipedia. [b]Sanslöst[/b].[/quote]

Wikipedia må ha sina brister, men ja jag litar mer på dom än anybodysmoker. Jag har inte presenterat källan som 100% tillförlitlig utan skrev helt enkelt att deras förklaring var bra mycket rimligare.
Postade en annan länk också , allt på internet utom wikipedia är ju sant så kolla gärna den.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-09-17 11:04:48

[quote="prokunin"]bla bla bla[/quote]

Snälla sluta fladdra omkring. Du ser bara löjlig ut i mina ögon.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-17 11:42:43

[quote="BigBanana"]Haha, snubben tar inte anybodys ord som sanna, däremot litar han 100% på wikipedia. [b]Sanslöst[/b].

Lyssnar mycket hellre på [b]Anybody[/b] än den där killen iallafall...

"Most recently, President George W. Bush appointed him as a Member of Labor Secretary's Committee of the President's Council on the 21st Century Work Force."

[b]Något säger mig att han inte är i välviljans tjänst.[/b]

:roll:[/quote]

Något säger mig att du dels är paranoid dels väldigt dålig på att göra enkel research på nätet.

Mark D. Cowan som har jobbat för den amerikanska regeringen och därmed säkerligen är inblandad i diverse mörkläggningar angående paranormala fenomen ser ut såhär;
http://www.pattonboggs.com/mcowan/

Mark Cowan, skeptikern som har författat artikeln jag länkade till ser du längst till höger på denna bild;
http://www.o4sr.org/investigations/vort ... 2small.jpg

Den här var rätt intressant;
http://www.johnstownbreeze.com/modules. ... e&sid=1675

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-09-17 14:58:12

prokunin, vi har två olika synsätt på saker och ting, och vi båda är skeptiker. Bara att du är den skeptikern jag var förr, jag litade endast till "auktoriteter", sen insåg jag att jag är min egna auktoritet, ingen kan bestämma över mig förutom jag.

Jag är skeptiskt med öppet sinne, och du anar inte vad jag gått igenom för att komma in på det jag lärt mig. Jag har ifrågasatt det på obeskrivliga sätt (har faktiskt funderat på att skriva en bok om allt jag varit med om, får se hur det blir med det). Men i hela mitt liv har jag ifrågasatt verkligheten och framförallt samhället. Först var det samhället sen blev det verkligheten.

Jag har haft turen att växa upp helt neutralt utan påverkan ifrån religion eller liknande. Jag har vuxit upp med medelklassmänniskor och ser mig själv vara en före-detta perfekt modell för hur en svensson ska vara. En som arbetar hårt, en som tar ansvar, en som bryr sig om andra, det enda jag inte var bra på var väl att inte ifrågasätta allt. För tack vare min ifrågasättning av allt har jag lärt mig otroligt mycket.

Med risk att du inte orkar läsa vad jag skriver prokunin så kan vi säga att den fundamentala syn du har på verkligheten skiljer sig ifrån min fundamentala syn. Men jag förstår din, då jag kommer därifrån, men den kunde inte förklara allt för mig, som t.ex. paranormala saker och t.ex. telepati (som jag varit med om, vilket är empiriskt för min del).

Jag har mycket empiriska bevis för saker som inte går att förklara med den standardiserade vetenskapliga modellen, däremot så går de att förklara med den nya vetenskapliga modellen som har som utgångsläge att allt är energi, och att vi omges av denna energi konstant. Denna energi kan kallas "Mörk-Materia" eller aether (sv. eter) (som är tabu inom modern vetenskap). Einsten dömde ut aether vid 1912, men vid 1920 och senare sa han att aether behövdes för att förklara relativitets-teorin.

Ska jag blanda inte gamla texter såsom Veda texterna och gamla läror ifrån mystiker så har alla dessa pratat om eter. I orienten är det t.ex. känt som "Chi". Så om nu denna nya vetenskapsmodell kan förklara allt medan den gamla blundar för sådant såsom "Chi" och paranormala saker, vem har du rätt?

Logiskt slutledning ger poäng för den nya vetenskapsmodellen. Annars måste det vara en konspiration för alla som upplevt telepati, paranormala händelser, sett "spöken", pratat med döda, drömt om framtiden osv..

Min farmor och mormor har upplevt saker som man i allmän mun skulle säga är myter och fantasier. Men de har inget att vinna på att ljuga om saker de sett. Samtidigt var farmors farmor synsk och på den tiden var det oehört tabu med allting som inte var "normalt".

Denna tabu lever kvar än idag, och om jag ska vara ärlig så försvarar du en tabu prokunin. Med all rätt givetvis, men kom ihåg, så länge du inte på allvar undersöker [b]allting[/b] så kommer du fastna i en försvars position där du kallar mig för opassande namn och dömer ut mina empiriska upplevelser.

Det är vad Jesus hade kallat en ond handling, att döma andra människor.

Sokrates hade också kallat det en ond handling, han sa att ignorans är det enda onda. Medan kunskap är det enda goda.

Jag förstår dig prokunin, men jag dömer dig inte, så döm inte mig.

mvh
anybodysmoker
som tackar er andra för stödet! :)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-17 16:32:35

Första gången jag tittar in i Coffeeshoppen...och ser detta...

Är det någon som anser att Thermodyamikens första lag är felaktig?
Om inte så kan man konstatera att Perpetuum mobile blir omöjlig,

Om man anser att lagen är felaktig, vv motivera (med någon form av vetenskaplig grund).
Nej, inte länka till annans humbug, vänligen förklara istället för att drömma.

Den vetenskapliga metoden är till för att säkerställa att saker existerar och fungerar.
Om man vill hävda på annat sätt att något är som man tycker så är det religion eller annat humbug.

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2008-09-17 17:23:26

finns nog ingen som säger att termodynamikens lagar inte stämmer.. men under vissa omständigheter som i macro världen gör dom inte det.

Fri energi tekniken bygger inte alltid på att utvinna energi ur ingenting, snarare bygger den på att utnyttja energi som redan finns överallt.

Jorden bombarderas konstant av partiklar och strålning som går att utvinna energi från, detta gjorde Tesla. Samt att naturen ALLTID försöker skapa en balans så har man en potens skillnad går det att utvinna enorma mängder energi från detta, det är den teorin Joe-cellen bygger på..

Ett lätt expriment man kan göra är att ta en plåt, isolera den genom att plasta in den eller lacka den och placera den så högt som möjligt, sedan fäster man en ledande tråd i den och kopplar mot en kondensator där man sen kopplar andra sidan av kondensatorn mot något jordat. Det ska sedan gå att mäta en spänning (volt) över kondensatorn... Detta är en sak som Tesla kompå, det bygger på att det naturligt finns en potens skillnad mellan jorden och atmosfären, ju högre man kommer desto större blir den (som mest runt 400 000 volt längst upp).

Krafterna som motarbetar sånhär teknik får krafterna som motarbetar cannabis att se ut som en piss i havet i jämförelse. Om denna tekniken kom ut och börjades användas så skulle maktbalansen i världen vändas upp och ner! Tänk allt du betalar för idag, hur stor del av det tror du kan ses som energi? Tänk att energi industrin skulle bli totalt onödig, och med den alla krig som utkämpas pga olja, så där rasar vapen industrin till stor de också.. Kan du tänka dig vad som skulle hända om världens två överlägset strörsta industrier totalt kolapasade? Då förstår du nog också hur ENORMA krafterna är som vill hålla det tillbaka.

Return to “Coffeeshopen”