Lämplig ålder för cannabisdebut??

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
jamaicanrastafari
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby jamaicanrastafari » 2009-03-08 1:04:34

18 år. Annars kan det bli kul att röka om man är mindre :D
Personer under 18 är inte så mogna personer. 18 är inte det heller men de är vuxna!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-08 3:05:01

Ringa 14 bast va man när man började, gillade det skarpt direkt och tog inte mer än 2 3 månader innan man rökte dagligen.
Sen 4 år senare så fick jag lov att ta ett uppehåll jag inte direkt ville men gjorde pga att det va typ ett måste.
Efter det så slutade jag röka dagligen och nu 5 år senare röker jag bara ibland kanske 2 ggr/månaden tycker det är soft. Orkar inte med att röka dagligen blir alldeles för seg och får inget uträttat (Men det är ju personligt många som får massor uträttat under CB rus) jag är dock inte en av dom haha :D

Jag tycker inte folk under 18 ska röka tror det bromsar upp hela utveklingen på en som person känns som om det gjorde det för mig iaf! :)

Fridens

wutangisforthechildren
P.I.M.P.

Postby wutangisforthechildren » 2009-03-09 0:46:28

[quote="Toothpick"]Ringa 14 bast va man när man började, gillade det skarpt direkt och tog inte mer än 2 3 månader innan man rökte dagligen.
Sen 4 år senare så fick jag lov att ta ett uppehåll jag inte direkt ville men gjorde pga att det va typ ett måste.
Efter det så slutade jag röka dagligen och nu 5 år senare röker jag bara ibland kanske 2 ggr/månaden tycker det är soft. Orkar inte med att röka dagligen blir alldeles för seg och får inget uträttat (Men det är ju personligt många som får massor uträttat under CB rus) jag är dock inte en av dom haha :D

Jag tycker inte folk under 18 ska röka tror det bromsar upp hela utveklingen på en som person känns som om det gjorde det för mig iaf! :)

Fridens[/quote]

Skulle vara intressant om du ville dela med dig på vilket sätt det känns som att det bromsade upp din utveckling.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-09 10:28:52

Jah du detta kan bli svårt haha.
Känns som om det har tagit ett jävla tag för mig och växa upp och mogna till, börja ta ansvar och sluta fucka upp.
Kan ju apsolut inte säga att det är pga cb men jag tror att det har spelat en roll, därför jag skrev att det kännts som det, jag kan ju inte veta.
Kanske är jag bara en person som det skulle ta lång tid för och bli vuxen.
Detta förklara kanske inte ett dugg haha

Fridens

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-09 13:25:39

Har ni sett BBC dokumentären "Cannabis: the evil weed?", det är inte bara negativt men efter att de unga råttorna jämförbart med människor under 15 år fick THC regelbundet, motsvarande ett antal jointar per dag i några veckor, och efter de upphört med THC, så ser man tydliga negativa effekter på förmågan att orientera sig och minnas. Chokerande faktiskt. Men de som fick THC efter motsvarande 15 års mänsklig ålder, hade inga som helst negativa effekter. Effekterna var permanenta dessutom, those mice are fucked up for life ;P

bakabrunkaka
Småodlare

Postby bakabrunkaka » 2009-03-09 20:48:33

Min far var narkoman när jag var liten, så såg ganska ofta Kokain och andra tyngre droger på bordet i vardagsrummet. Jag var 10år då jag läste om cannabis första gången, och intresset fastnade direkt, och jag visste att farsan rökte något grönt då och då. Jag letade reda på hans röka och snodde pipan. Satte mej i skogen och tog en holk. Sen dess har jag varit en "daily-stoner", sen jag var ca 11år. Ser inga fel med det :D Har dock bara druckit alkohol 1 gång, aldrig mer. Är 19år.

Maroxx
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Maroxx » 2009-03-10 1:44:43

[quote="bakabrunkaka"]Min far var narkoman när jag var liten, så såg ganska ofta Kokain och andra tyngre droger på bordet i vardagsrummet. Jag var 10år då jag läste om cannabis första gången, och intresset fastnade direkt, och jag visste att farsan rökte något grönt då och då. Jag letade reda på hans röka och snodde pipan. Satte mej i skogen och tog en holk. Sen dess har jag varit en "daily-stoner", sen jag var ca 11år. Ser inga fel med det :D Har dock bara druckit alkohol 1 gång, aldrig mer. Är 19år.[/quote]

Satan 8O har du lyckats hålla det hemligt för andra?

Yogi
Ganjaman

Postby Yogi » 2009-03-11 12:57:18

[quote="Toothpick"]Ringa 14 bast va man när man började, gillade det skarpt direkt och tog inte mer än 2 3 månader innan man rökte dagligen.

Fridens[/quote]Hur fan har man råd att röka dagligen om man är 14 bast? Antar att du inte delade till de andra kidsen i 7:an?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-11 13:08:08

Jag tycker inte man ska röka någonting eller dricka under 18, bjuder inte någon yngre än det heller.
Testa första gången när jag var 20. Känns som en bra ålder, hade nog vare sig gjort till eller från att skita i det helt eller vänta några år.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-11 16:37:57

[quote="Yogi"][quote="Toothpick"]Ringa 14 bast va man när man började, gillade det skarpt direkt och tog inte mer än 2 3 månader innan man rökte dagligen.

Fridens[/quote]Hur fan har man råd att röka dagligen om man är 14 bast? Antar att du inte delade till de andra kidsen i 7:an?[/quote]

Vi va ett gäng som började ungefär samtidigt hade inte jag ena dagen så hade nån asnnan, sen bröt vi ju en hel del då. började sälja efter kanske ett halv år år efter man började röka dagligen skulle jag tippa på är så långt tillbaka så minns inte riktigt. Hur som hälst va det inge problem och fixa 300 pix om dagen till den dagliga 5an när man är 3 till 5 st som ska ha.

Btw går man väl i 8an när man är 14?

Fridens

Yogi
Ganjaman

Postby Yogi » 2009-03-12 8:53:41

Ahh, ok. Låter som du var ute på rätt hal is redan tidigt. :( Och förlåt en gamling men "bröt" betyder det göra inbrott?

shubbe
Garderobssnille

Postby shubbe » 2009-03-12 9:33:02

Jag var runt 18 år när jag rökte cb för första gången..
Funkar finfint än idag, och jag är ingen som röker dagligen.. Bara vid mer "Festliga" tillfällen..

Fred.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-12 11:10:43

[quote="Yogi"]Ahh, ok. Låter som du var ute på rätt hal is redan tidigt. :( Och förlåt en gamling men "bröt" betyder det göra inbrott?[/quote]

Ahh det kan man ju säga va nog inte den bästa tiden i livet hehe.
Ahh det betyder inbrott så nu är du lite visare :)

Fridens liljor

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-15 16:34:35

Jag önskar att jag hade börjat senare och under andra förhållanden. Men jag tycker man ska ha fyllt 20 innan man börjar lattja med cannabis.

Mvh/fdstoner

vanmakt
Småodlare

Postby vanmakt » 2009-03-16 15:32:18

Egentligen finns det bara en lämplig lägsta ålder; när man har vuxit färdigt. Är inte hjärnbarken färdigvuxen finns såklart mycket större risker för skador än om du är färdigutvecklad. Så eg borde en lämplig ålder vara runt 22-23. Jag kom inte i kontakt med cannabis förrns runt den tiden och det känns trots allt ganska bra.

Return to “Coffeeshopen”