Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Munchies Cannabutter, vad tar bort bi-smaken av gräs? Reply To: Cannabutter, vad tar bort bi-smaken av gräs?

  • nohoe

    Member
    2011-07-07 at 08:30

    Jag kokte mitt spill,blad och klipp från ca 2 plantor som i sig var potenta. 2 liter vatten och sen i med 100 g smör c.a, lät det småkoka sjuda i 2 timmar sen filtrera och in i kylen över natten. Blev inte alls så äckligt så jag bakade en vanlig sockerkaka med lite oboypulver i. Åt en liten bit först och tyckte inte jag kände nåt så jag lät den stå i skafferiet ett par dagar. Senare åt jag en skapligt stor bit, kanske en kvarts sockerkaka och väntade mig inget alls faktiskt men efter en timme tyckte jag det började kännas “mysigt” och efter 2 timmar var det fortfarande på väg uppåt. Satt säkert i 3 timmar, väldigt skön känsla om man jämför med att röka. Kanske blad och sånt innehåller andra ämnen eftersom jag upplevde ruset som mer uppåt än av själva blommorna?
    Har en halva kvar av kakan, den åker nog ner i maggen vilken eftermiddag som helst!!

    PS: Smaken var helt ok, lite bismak av gräs men inte alls farligt, inga problem att skölja ner med oboy iallafall!DS