Jag såg en stoner!

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-21 14:39:20

Jag antar att några polare blev sedda av en hel del folk när dom rökte i rökrummet på krogen. Inte diskret heller, dom hade en stor majspipa och en snusdosa med meck och ställde sig helt ogenerat i rökrummet bland allt folk och rökte.

Häromdagen mötte jag tre killar som både av utseende och uttal att döma inte var av svensk härkomst som rökte cigg, men när vi möttes och en bra bit efter sade min näsa att det defenitivt inte bara var tobak :P Antar att dom gjort sig ett par McGyvers men jag sken upp som en sol och log hela vägen hem!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-03-31 22:41:19

haha älskar verkligen den här tråden :D det värmer i själen att se så många givmilda stoners :D lite för "disconnected" just nu, om man säger så :) , för att orka dela med mig av en historia. tar det någon annan dag!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-04-01 1:29:49

[quote="Pitbull78"]Hehe :) Måste berätta om en händelse i somras som jag var med om.

Är ett rätt invandrartätt område här och jag var ute med hunden och hade ett ärende till en kompis som bor på förläggnngen.
Hade nyss tagit en redig en innan jag gick ut så man gick runt och myste och tittade på allt folk som var ute.

Möter en afrikan med rastaflätor och en sån där stor mössa
(minns inte vad de heter).. som går väldigt kaxigt emot mig med ett leende på läpparna.
-Hey You!,ropar han till mig och pekar på hunden,-tie her up and come, han var kanske lite rädd antar jag :)

Jag binder fast henne och går till han,och då säger han
-Man,i got this shit here but nothing to put it in,you got paper or bong? och han visar en bit på ca 15g.

Han måste ha sett på mig att jag var en frände,och jag svarade,-nope,but my friend has a nice bong,wanna follow me there?

Tror inte jag har sett nån smila upp sig som han gjorde och det visade sig vara en väldigt trevlig kille och att han hade sett mig på stan innan och dirket kännt på sig att jag var en stoner,hehe.

Synd att han har flyttat nu,hade många trevliga rökstunder med honom.[/quote]
Livserfarenhet alltså! Jag hoppas att något sådant händer mig också, oväntade och givande möten med människor är ju så jäkla bra.

1-April
Småodlare

Postby 1-April » 2009-04-01 2:35:34

Irie Ites!! Den här tråden får[b] 5 plus[/b] av mig

Jag hade också delat med mig av några historier om det inte hade varit så sent på natten (eller tidigt på morgonen) just nu.. :yawn: Så jag får ta och återkomma senare.

ivwe
Småodlare
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby ivwe » 2009-04-01 7:55:40

Tycker inte alls det är ovanligt att man känner doften av röka när man kommer upp på perrongen när man ska åka pendel..

Men... För att dela med mig av en historia, som inte alls skedd för så länge sen:

- Jag var på en afterworkfest på jobbet. Alla var lite glada ihågen och så. Gick upp på verandan och tänkte röka en cigg, mitt på östermalm.. Och jag hinner knappt öppna dörren innan jag känner doften av "det". Höll på ramla om kull när jag ser att ca 15 personer står i en ring och skickar runt en riktigt fet jäkel.......

Det är fler som håller på än vad man kan tro......

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-04-01 18:27:32

Jag skulle inhandla odlingsgrejer på en närliggande odlingsbutik. I ingången möter jag två rastafari-snubbar som precis köpt ett minidrivhus. Undrar vad de skulle odla...

Mvh/fdstoner :hippie:

PuffTheMagicDragon
FlowerPower
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby PuffTheMagicDragon » 2009-04-02 18:17:19

Jag tycker man ser eller känner lukten av braj nästan jämt (inte från mitt eget alltså, utan från andras)

*Var ute och joggade idag när jag kände lukten av det, men såg inte personen.

*Träffade två killar igår kväll när jag var på promenad. Hejade och sa att det luktade gott, och att man änna vir lite avundsjuk.

*Kände doften när jag gick genom en park förra helgen.

*Har sedan efter nyår hittat tre fimpar på olika ställen som bara kan komma från en sak =

Det är många som håller på , och fler och fler vågar vara lite oförsiktiga. Det är förändring på gång! Skämtet på Svenska Dagbladet igår var ett tydligt exempel. Sådant skämtades inte om för bara ett par tre årsedan...

Har i princip inga kompisar som inte röker/har rökt, och det beror inte på att jag har det som kriterie när jag väljer kompisar. Det bara blir så. Tror faktiskt det beror på att väldigt många provar!

Vi får hoppas att det är en fortgående trend!

//PuffTMD

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-04-09 10:21:30

[quote="PuffTheMagicDragon"]Skämtet på Svenska Dagbladet igår var ett tydligt exempel. Sådant skämtades inte om för bara ett par tre årsedan...
[/quote]

Vad var det för ett skämt? Nyfiken!

Förra veckan när jag satt i bilen på en parkering och slängde ett öga åt vänster såg jag en jättegammal och skrumpen gubbe i en skruttig bil som satt och sög på en jäkel. Måste varit det alltså. Glad blev jag iallafall!
:D

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-04-10 0:44:50

[quote="Ford Prefect"]kamikazestoner[/quote]

:rofl:

Förlåt men jag kunde inte låta bli... så sjukt bra uttryck!

Mvh/fdstoner

PuffTheMagicDragon
FlowerPower

Postby PuffTheMagicDragon » 2009-04-10 7:55:22

[quote="MrBojangles"][quote="PuffTheMagicDragon"]Skämtet på Svenska Dagbladet igår var ett tydligt exempel. Sådant skämtades inte om för bara ett par tre årsedan...
[/quote]
Vad var det för ett skämt? Nyfiken!:D
[/quote]
https://www.swecan.org/modules.php?name ... ic&t=63283 En bit ner finns en skärmdump.

Det roligaste är nästan att det "citerat" Fredrik Reinfeldt, som säger att de avvaktar resultatet fråm Danmarks legalisering för att ev. börja sälja lagligt även här ... =

//PuffTMD

Hank_Moody
Ganjaman

Postby Hank_Moody » 2009-04-10 8:31:55

[quote="PuffTheMagicDragon"][quote="MrBojangles"][quote="PuffTheMagicDragon"]Skämtet på Svenska Dagbladet igår var ett tydligt exempel. Sådant skämtades inte om för bara ett par tre årsedan...
[/quote]
[/quote]
https://www.swecan.org/modules.php?name ... ic&t=63283 En bit ner finns en skärmdump.

Det roligaste är nästan att det "citerat" Fredrik Reinfeldt, som säger att de avvaktar resultatet fråm Danmarks legalisering för att ev. börja sälja lagligt även här ... =

//PuffTMD[/quote]Fast det där var inte på riktigt. Det var jag som var elak och skojade med er... :oops:
Jag trodde jag gjorde det tydligt genom att svara ironiskt på bobmeisters fråga, men jag kanske borde ha skrivit att det var jag som suttit och photoshoppat... :oops:

Jag såg i alla fall en stoner igår kväll när jag rastade hunden. Han stog och rullade under ett träd, såg kallt ut med tanke på regnet. Lukten kändes bekant när man gick förbi :)

PuffTheMagicDragon
FlowerPower

Postby PuffTheMagicDragon » 2009-04-10 11:25:01

[quote="Hank_Moody"][quote="PuffTheMagicDragon"][quote="MrBojangles"][quote="PuffTheMagicDragon"]Skämtet på Svenska Dagbladet igår var ett tydligt exempel. Sådant skämtades inte om för bara ett par tre årsedan...
[/quote]
[/quote]

//PuffTMD[/quote]Fast det där var inte på riktigt. Det var jag som var elak och skojade med er... :oops:
Jag trodde jag gjorde det tydligt genom att svara ironiskt på bobmeisters fråga, men jag kanske borde ha skrivit att det var jag som suttit och photoshoppat... :oops:

Jag såg i alla fall en stoner igår kväll när jag rastade hunden. Han stog och rullade under ett träd, såg kallt ut med tanke på regnet. Lukten kändes bekant när man gick förbi :)[/quote]

Fan va' jag känner mig dum :roll: Läste visserligen inte tråden så väl. Kollade mest på skärmdumparna... Men i alla fall. Vad var då det riktiga skämtet då? Det som jamaicanrastafari länkade till. Var det om Reinfeldt som funderade på att legalisera? Eller var det oxå ett skämt?

Men det var väldigt roligt HankM!

//PuffTMD

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2009-04-10 16:47:15

Jag har sett en del stoners på senaste tiden faktiskt, de kommer väl ut med solen :)

Senast var i förrgår kväll, var ute med hunden och då stötte jag på en ung kille som diskret gick förbi med jointen gömd i handen och luktade gräs på 10 meters avstånd, slängde ett litet leende när han passerade men vet inte om han såg det...

Sen för några veckor sen såg jag och en vän en äldre herre hålla en otänd blunt i handen vid Slusen, man blev nästan lite sugen på att fråga om man fick smaka på den för den såg riiiiktigt smaskig ut!

Hank_Moody
Ganjaman

Postby Hank_Moody » 2009-04-10 19:56:35

[quote="PuffTheMagicDragon"]Fan va' jag känner mig dum :roll: Läste visserligen inte tråden så väl. Kollade mest på skärmdumparna... Men i alla fall. Vad var då det riktiga skämtet då? Det som jamaicanrastafari länkade till. Var det om Reinfeldt som funderade på att legalisera? Eller var det oxå ett skämt?

Men det var väldigt roligt HankM!

//PuffTMD[/quote]

Ingen fara, det var väl bra att jag lyckades lura någon :D
Jag vet inte vad det riktiga skämtet var, såg aldrig något. Artikeln som jamaicanrastafari pratade om i trådstarten var två år gammal. Nåja, nu slutar vi gå OT i den här tråden :)

RodTjur: Fler hundpromenerare som upptäcker likasinnade, trevligt. Jag hade också lust att stanna och snacka lite med den killen jag såg, men han såg inte ut att vara på samma våglängd som jag om du förstår. Dumt att gå på utseendet, men sådan "intuition" har "tyvärr" stämt tidigare i andra sammanhang så jag litar på den. :)

Hank_Moody
Ganjaman

Postby Hank_Moody » 2009-04-12 20:05:00

Långpromenad med vovven, i en stor park i staden jag bor ser jag tre sköna tjejer ca 20 år gamla sitta i en ring runt deras vattenpipa. Välbekant doft 8) Go girls, modigt måste jag säga! I direkt anknytning till en promenadväg och fullt synligt i 360° :D Synd att man är för feg för att säga något, men man måste ju tänka på sin egen säkerhet när man har en sån här hobby.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-04-13 21:35:07

Det är väl bara att åka pendeltåg... Jag gör det ganska ofta och tycker att det luktar bekant på var och varannan perrong, även mitt i rusningen. Kanske är det egentligen rätt smart, massor av folk, det kan vara vem som helst osv.

Försöker ge ett leende till såna jag uppenbart ser, egentligen borde man ha ett hemligt litet tecken som skulle visa att man t.ex. höll till här, typ dra sig i håret tre gånger eller något sånt som man skulle kunnat göra i alla fall :)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-04-13 22:17:56

[quote="DocMonagoo"]egentligen borde man ha ett hemligt litet tecken som skulle visa att man t.ex. höll till här, typ dra sig i håret tre gånger eller något sånt som man skulle kunnat göra i alla fall :)[/quote]

haha ja, det vore riktigt soft :D något som alla stoners kände till!

JimRob
Garderobssnille

Postby JimRob » 2009-04-15 17:02:52

Mycket långsökt:

Såg just tv-reklamen från Radiotjänst där en kör sjunger för folk som betalat sin tv-licens. "Tack [Namn]... för att du har beta-lat... din tv-avgiiift osv." :lol:

Den senaste versionen av reklamen är ett hopklipp av ett gäng olika människor som kören sjunger för. En av dessa människor är en lönnfet kille med skägg och mustasch som sitter i tv-soffan. Hans ögon är smala springor, blicken är stenat dimmig och han har ett dumt flin klistrat tvärs över ansiktet. Killen måste alltså varit tjockt bäng när detta hände. Iskallt att släppa in en hel kör i lägenheten i så fall 8)

PuffTheMagicDragon
FlowerPower

Postby PuffTheMagicDragon » 2009-04-17 16:49:36

[quote="JimRob"]Mycket långsökt:

Såg just tv-reklamen från Radiotjänst där en kör sjunger för folk som betalat sin tv-licens. "Tack [Namn]... för att du har beta-lat... din tv-avgiiift osv." :lol:

Den senaste versionen av reklamen är ett hopklipp av ett gäng olika människor som kören sjunger för. En av dessa människor är en lönnfet kille med skägg och mustasch som sitter i tv-soffan. Hans ögon är smala springor, blicken är stenat dimmig och han har ett dumt flin klistrat tvärs över ansiktet. Killen måste alltså varit tjockt bäng när detta hände. Iskallt att släppa in en hel kör i lägenheten i så fall 8)[/quote]

http://www.youtube.com/watch?v=6T8csqe2 ... L&index=36

Killen är med efter c:a 30sek in i klippet. Pausa, och kolla hans högerhand :D Kan det varkligen vara så? Eller är det bara nageln som glänser?

Rolig iaktagelse, JimRob!

//PuffTMD

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-04-18 10:07:22

Det händer lite då och då faktiskt. Ligger en högstadieskola en bit från min skola och där vet jag några som brukar sitta på ett ställe och puffa. Självklart låtsas jag om som ingenting. " :roll: " Tänker inte beblanda mig med ett gäng 14 åringar som inte vet bättre än att sätta sig på offentliga platser mitt på ljusa dagen för att sedan sätta sig på skolbänken igen och halvsova. Betydligt trevligare är det då lyssna på det som min kille berättade för mig häromdagen, att vara ute och jogga runt vattnet runt 10 på kvällen stöta på en man i 30 - 40 års åldern vara ute och gå med sin hund för att sedan stinka cannabis flera hundra meter efter sig... :lol:

Dr_Insanar
Nyfrälst och hög

Postby Dr_Insanar » 2009-04-19 15:33:39

skön tråd, men samtidigt känns det lite sorgligt att den över huvud taget ska behöva existera. Här i Danmark stöter man på folk som röker "fed" nästan dagligen. När det är fint väder ser man ofta folk rulla upp och röka öppet och en tur till skateparken sker nog aldrig utan att man bevittnar en och annan trumpet. Är det fest passas det alltid runt jointar förr eller senare (iaf alla fester jag går på.. = Kan inte direkt säga att man längtar hem.

Amram
Garderobssnille

Postby Amram » 2009-04-20 16:27:11

[quote="Dr_Insanar"]skön tråd, men samtidigt känns det lite sorgligt att den över huvud taget ska behöva existera. Här i Danmark stöter man på folk som röker "fed" nästan dagligen. När det är fint väder ser man ofta folk rulla upp och röka öppet och en tur till skateparken sker nog aldrig utan att man bevittnar en och annan trumpet. Är det fest passas det alltid runt jointar förr eller senare (iaf alla fester jag går på.. = Kan inte direkt säga att man längtar hem.[/quote]

Kan förstå vad du menar. Men nu blåser nya vindar i Sverige och jag hoppas vi vågar bli mer synliga. Tills dess, fortsätt berätta i tråden när du sett någon rulla upp, känt den bekanta doften eller alla andra tecken på att cannabis används på ett trevligt och positivt sätt!

Den här tråden har fått mycket mer uppmärksamhet än vad jag vågade hoppas på - tack alla!!

///Amram.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-06-05 1:17:14

Räknas nog inte som riktiga stoners, men jag såg ett gäng ligister utanför mataffären, varav en hade en jacka med fanleaf-mönster.

Först blir man ju glad över att se lite cannabiskultur, men så blir man riktig arg över att folk ska förknippa cannabis med sådana skitungar. De lokala väktarna borde skickat ungarna hem och i säng, men de var väl ute för att nösta upp GHB-härvan för lokaltidningen...

Thc-Junkie
Ganjafanatic

Postby Thc-Junkie » 2009-06-05 3:01:36

Kan berätta om två unga stoners som förgyllde min dag,

Åkte pendeltåg sent en kväll som det ofta blir och satte mig snett bakom två unga killar i hiphop kläder. Dom snackade engelska hela tiden dom första 5min så jag sänkte volymen på ipoden för att lyssna in lite, gillar engelska och är rätt självbegåvad med det språket så .. sen var jag ju flummig också :wink:
Det såg inte speciellt konstig ut då en var mörkhyad och ja, vissa afrikanska länder är ju rätt skillade i engelska språket.

Hur som helst, efter en liten stund började dom droppa olika quotes. Kände inte igen dom första men sen slog det mig. Dom drar ju ordgranna quotes ur filmen How High! Och jag som har sett den filmen om och om igen otaliga gånger när jag var yngre. Alla ord nailade dom perfekt så det blev som en komisk trip down memory lane.
Höll på att vika mig av skratt när dom drog vissa av scenerna. Men nog allra mest den här:

http://www.youtube.com/watch?v=NiSjj3oE4Kk :mrgreen: !!

För er som inte sett filmen How High, GÖR det, lika mandatory som typ Half Baked om man e stoner :wink:

Kolla in musikvideon dom gjorde till låten med samma namn, man kan ju inte annat än älska refrängen!
http://www.youtube.com/watch?v=QrGJ8M_ca5w
Åhh vilka minnen 8)

Avanol
Nyfrälst och hög

Postby Avanol » 2009-06-06 0:42:16

Nästan varje dag om man går genom centrum så ser man 3 negrer som är runt 60år. Dem går där o lunkar, super sprängda o nöjda.

Gör en alltid så glad, och de känns så coolt att ingen ser hur bänga dem är.
Varje gång ja själv gått förbi dem stenad så brukar dem skratta för sig själva o knycka me huvudet mot en, till polaren.

Känns som de bara är dem i hela staden som ser hur underbart man mår^^

Snoris
Ganjaman

Postby Snoris » 2009-06-09 22:09:49

Var och jobbade när jag såg 5 - 6 ungdomar som gled in och satte sig i ett "lekparks tåg" efter ett tag så började dom röka där inne. Antagligen så gick dom väl in där och meckade rökte. Det var iaf minst en av dom som hade "rasta färger" på kläderna. :roll:

Dirren
Småodlare

Postby Dirren » 2009-06-17 21:47:23

Jag och tjejen var nyss ute med hunden då vi hörde trummor och gitarr spela ifrån en gräsplätt lite längre bort. Vi skyndade oss att titta efter, till våran stora glädje syntes kraftiga "pip-moln". De såg ut att ha rätt mysigt där i gräset :) Vi passerade nog dem 3-4 ggr utan att våga gå fram :oops: .

Peace.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-06-17 22:19:51

Saw a guy outside my apartment a few hours ago, smoking a spliff. I sat i my window, smoking my Digger :) I'm sure he saw me, but he didn't respond when I waved my arm. Probably because of the way I look.

MrBurns
Garderobssnille

Postby MrBurns » 2009-06-17 22:36:34

[quote="LizardKing"]..but he didn't respond when I waved my arm. Probably because of the way I look...[/quote]
Hur ser Du ut? Muskulösa mördarmaskins navy-seal-sniper-looken som skrämmer iväg folk? ;)

reaper
Lieman

........

Postby reaper » 2009-06-17 22:49:47

häromdagen när jag skulle åka och köpa snus på kvällen så satt 2 av mina grannar från huset brevid och rökte en joint på sin trappuppgång..... När de såg mig gömde de undan jointen litet, och såg lite nojjiga ut.

Jag stannade till lite precis efter att jag passerat dem då jag kände hasch lukten, men vände mig inte om.

Jag andades in djupt.. (så att man kunde höra det) sen sa jag typ ahhh... sen gick jag bort till bilen åkte och köpte snus.
När jag sedan kom tillbaka efter ca 10 min satt de fortfarande kvar, jag log lite mot dem och de förstod förmodligen att det här var en doft jag kände till, man kan väl säja som så att de såg inte speciellt nojjiga ut längre utan hade ett stort leende på läpparna när de tittade mot mig :)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-06-18 14:44:37

[quote="MrBurns"][quote="LizardKing"]..but he didn't respond when I waved my arm. Probably because of the way I look...[/quote]
Hur ser Du ut? Muskulösa mördarmaskins navy-seal-sniper-looken som skrämmer iväg folk? ;)[/quote]

Something like that, my friend, something like that ;)
I think I have a tendency to look a bit "policing", if You know what I mean. I actually think it's a combination of how I look and possibly how I act. I've noticed that a lot of people are uncomfortable when they're around people with a high SA (situation awareness).

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2009-06-18 15:06:56

När jag va inne i ett shoping center här så kom en tant/tjej i 40år åldern värkligen "stank" hash :lol:

tängte inte på de förän hon hadde passerat mig men hon så ut lite som en lodis :P

helstenad
Nyfrälst och hög

Postby helstenad » 2009-06-18 15:37:23

[quote="Teslakid"]När jag va inne i ett shoping center här så kom en tant/tjej i 40år åldern värkligen "stank" hash :lol:

tängte inte på de förän hon hadde passerat mig men hon så ut lite som en lodis :P[/quote]
du ser e inte bara östermalms brats som puffar hehehehehe :clap:
mvh helstenad.

BuddyGreen
Småodlare

Postby BuddyGreen » 2009-06-20 21:00:52

På midsommarfesten så gick vi ut till bilen och satte oss, för att några stycken mecka oss en fet. Inser att pappret är slut, och vi beklagar oss halvt ljudligt. Vi hade rutorna öppna litegrann för att vädra, och tydligen hördes det ut vad vi pratade om, för det kom en snubbe och knackade på, var allmänt trevlig och lämnade ett paket rizzla :lol:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-08-17 17:39:10

Såg två st för några dagar sedan, tror jag vet vilka det var.
Konstigt att man inte kan få va ifred :wink:

Powntatis
Nyfrälst och hög

stoners

Postby Powntatis » 2009-08-19 8:34:25

Jag var med om en hel gjuten sak häromdan..

det börjar med att vi ser 2st jämgammla på bussen och jag och en polare kan inte låta bli att höra när dom små pratar om sist den ena rökte.. men vi glömde dom och det blev kväll/natt. Jag och några polare som brukar umgås och röka med, hade varigt nere vid en sjö och rökat lite. det är alltid lika mysigt, på hem vägen så bestämmer vi oss för att ta den långa vägen hem.. Efter ett tag så orkar jag inte vänta på dom som går så jag börjar dumma mig med cykeln och kör sik sack ner för en backe.. jag är rätt så ofokuserad och kollar ner i marken samtidigt som jag glider ner.. och när backen är slut så tittar jag upp.. det första jag ser då är dessa ynglingar och en av dom hostar rök och gömmer nått snabbt.. och när jag far förbi så känner man tydligt doften..(detta gick på 2sek och det såg så fruktansvärt roligt ut) så jag var ju bara tvungen att stanna och prata med dom, efter jag presenterat mig så kunde jag inte låta bli att skratta lite till och sa att det var lungt.. då slappna dom av lite och det visade sig att dom var 2 hela balla prickar! Som desutom precis hade flyttat dit !

Så kan det gå :D

Fightkuk
Småodlare

Postby Fightkuk » 2009-08-19 11:48:07

min granne!

Var ute med hunden på skogspromenad varpå jag kände en välbekant doft..
Tittade upp mot grannens bakgård och där satt han på verandan
och läste tidningen med nåt i mungipan ;)

"Hallå grannen!" ropade jag varpå han hejjade och kom o pratade.
Han hade fimpat vid det här laget och vi bubblade lite om vädret.
"Kände en fin doft här nyss" sa jag med glimten i ögat.
Han började prata om sin rabatt med massa olika blommor varpå
jag sa rakt ut "odlar du cannabis?".

Resten är historia. Vi är de enda två på denna sida av skogen ihop
med ett till hus där en indisk restaurangkedje-chef bor, aldrig hemma typ.
Så vi ses minst en gång varannan dag nu och röker ihop.
Fantastiskt.

Amram
Garderobssnille

Postby Amram » 2009-08-19 12:12:49

[quote="Fightkuk"]min granne!

Var ute med hunden på skogspromenad varpå jag kände en välbekant doft..
Tittade upp mot grannens bakgård och där satt han på verandan
och läste tidningen med nåt i mungipan ;)

"Hallå grannen!" ropade jag varpå han hejjade och kom o pratade.
Han hade fimpat vid det här laget och vi bubblade lite om vädret.
"Kände en fin doft här nyss" sa jag med glimten i ögat.
Han började prata om sin rabatt med massa olika blommor varpå
jag sa rakt ut "odlar du cannabis?".

Resten är historia. Vi är de enda två på denna sida av skogen ihop
med ett till hus där en indisk restaurangkedje-chef bor, aldrig hemma typ.
Så vi ses minst en gång varannan dag nu och röker ihop.
Fantastiskt.[/quote]

Stoners förenen eder! Blir alldeles glas i hjärtat av att läsa i min gamla tråd. Förra veckan höll jag på att köra på ett par killar som gick ut lite slarvigt i cykelbanan vid Rålambshovsparken i Stockholm. Det blev ingen krock, de sa nåt i stil med "sorry mate" (aussies!) och jag log och körde förbi. Den söta karaktäristiska doften av hasch låg som ett moln runt dem. De skulle säkert ha en skön dag i parken, eller vad tror ni?

///Amram.

Fightkuk
Småodlare

Postby Fightkuk » 2009-08-19 12:15:04

eller så var dom på väg o köpa glass o kakor :wink:

Maroxx
Ganjaman

Postby Maroxx » 2009-08-22 3:36:57

Var på en årlig marknad för några helger sen och går med polarn och brorsan, jag ser en snubbe med suspekta och väldigt rave-färgranna byxor och en lika färgrann keps med ett stort löv på(inget ovanligt på marknader som denna egentligen)

När vi går förbi känner jag dendär doften och får ett leende på läpparna ^^

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-08-26 17:02:41

Här på området jag bor är det inte alltför ovanligt att man ser en grupp människor sitta på bänkar med lite munchies och röka :) senaste gången jag såg en stoner var väl för ett par dagar sen då en snubbe kom ut från lokala köpcentrumet och tände en spliff, gav han en stort leende och inget mer med det :D

sen är jag nästan 100% säker på att jag kände haschlukt komma från en polis som jag gick förbi en gång :lol:

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2009-08-26 20:13:19

[quote="DocMonagoo"]
Försöker ge ett leende till såna jag uppenbart ser, egentligen borde man ha ett hemligt litet tecken som skulle visa att man t.ex. höll till här, typ dra sig i håret tre gånger eller något sånt som man skulle kunnat göra i alla fall :)[/quote]

haha, ja funderade på precis detta när ja satt å rökte en liten på en bänk efter krogen... kom på att man kan visa 4st fingrar och sen vika in två till ett v-tecken och sen knyta hela handen (hålla tummen mot hanflatan hela tiden) så det blir som 4 och 2 och 0 = 420 8)

Vid midsommar iår satt jag och en kompis i min bil utanför en fest och höl på att mecka en hemgjord bong, när en kille knackar på rutan och tittar in, vi blir lite nojjiga men släpper in honom och strax efter röker vi tillsammans :) Senare på kvällen börjar vi prata lite om röka med en tjej kompisen känner lite och strax efter sitter vi i bilen igen 8) han viste inte hon rökte och de visade sig de va ett år sen sist för henne.. :P

fick också veta för några veckor sedan att en kompis ja lekte mycket med när ja va yngre röker lite ibland :)

Och som om det inte vore nog börja träffa jag en tjej för bara nån vecka sedan som gillar å röka lite :lol:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2009-08-26 20:50:46

[quote="Teslakid"]...fick också veta för några veckor sedan att en kompis ja lekte mycket med när ja va yngre röker lite ibland :)...[/quote]
Grattis, det är banne mig inte alltid.
Jag träffade faktiskt två riktigt goda gamla vänner nyligen, var och en vid sitt separata tillfälle, en av dem hade jag inte träffat på nio år och visst rökte de båda två! Gissa om jag blev glad :D

Teslakid
Ganjaman

Postby Teslakid » 2009-08-26 22:12:02

tackar och grattis till dig också :D

Mystiska_Mackan
Nyfrälst och hög

Postby Mystiska_Mackan » 2009-10-10 0:15:56

Såg nyss vad ja tror va en stoner iaf.

Han kom cyklandes på gatan utan lyse på hojen o blev stoppad av två sivilare i en bil, dom snacka med han ang. lamporna på cykel o vart han skulle.

Han verka inte alkoholpåverkad med klar skrämd av poliserna, dom släppte han efter ett tag o han cykla vidare, men ja såg att han kom tillbaka ganska snart.

Hoppas han inte nojja sönder av detta.

In med mer historier nu.

//Mackan
[quote="statictattoo"] cccccccccccccccc [/quote]
[quote="statictattoo"] hahahahahAhah the above post was done in my sleep!!!!!!!
I rolled over onto the keyboard Muahahaha [/quote]

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2009-10-16 4:50:17

Jag såg inte en stooner, men i början av veckan hittade jag ett halvt omslag till OCBs långa tunna rullpapper på golvet i mitt trapphus. Det är inte så särskilt många hushåll i trappuppgången (under 15 st) så nu gäller det bara och luska ut vem som tappat det. :wink:

reaper2
Nyfrälst och hög

Postby reaper2 » 2009-10-16 13:28:35

[quote="Drullper"]Jag såg inte en stooner, men i början av veckan hittade jag ett halvt omslag till OCBs långa tunna rullpapper på golvet i mitt trapphus. Det är inte så särskilt många hushåll i trappuppgången (under 15 st) så nu gäller det bara och luska ut vem som tappat det. :wink:[/quote]
sätt upp en lapp på anslagstavlan som verkar finnas i varenda trappuppgång där du skriver något i stil med: du som tappat ett paket OCB papper kan vänligen hämta det i lägenhet 4

edit: eller det va bara lite av förpackningen, då blir det kanske svårare, vem vill ha tillbaka det :?

sticklingen
Ganjaman

Postby sticklingen » 2009-10-16 13:38:33

Jag såg en öppen bagagelucka på en bil full med canna näringsflaskor med 2 tillhörande stoners i veckan. I (trodde de) skydd av mörkret bar de in sina prylar.

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2009-10-17 7:45:55

[quote="reaper2"]edit: eller det va bara lite av förpackningen, då blir det kanske svårare, vem vill ha tillbaka det :?[/quote]

Det var "locket", dvs skräp. :lol: Sen vill jag nog inte outa mig i trapphuset, dont tell, dont smell, dont sell.... Har nog med problem med det där i mitten (röker inomhus, dock bara rent, aldrig tobak).... :oops:

Ceterum censeo Coffeeshopen esse delendam - Cato

cainite
Småodlare

Postby cainite » 2009-11-15 5:11:46

kände att jag måste återuppliva denna mysiga tråd :)

för ett par år sedan var jag på ett snabbt & gott (gatukök för de ovetande)
nånstans här i landet å behövde gå på toa, frågade om dasset å stalkade iväg lite segt. de var upptaget, svär lite smått och hör en välbekant norsk stämma från dasset. tänkte inte mer på de för de kan ju omöjligt...

dörrn öppnades å de bara for ut som en kompakt klump stanken av meck och mitt i allt kommer min gode klasskamrat ut. log lite smått och han frågade om jag ville hänga med på en "smud" promenad, sagt och gjort vid en kanal satte vi oss ner och delade agenten han meckat på dass för att upptäcka polisstationen på andra sidan kanalen 8O

de var lite kul å springa på en klasskamrat på random som dessutom visade sig vara stoner :D

//cheers johanow
Machines have less problems.
i'd like to be a machine,
wouldn't you?

-Andy Warhol

Return to “Coffeeshopen”