Nu börjar åldringarna snacka, aliens finns nog trots allt.

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
anybodysmoker
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby anybodysmoker » 2008-08-11 23:34:33

Jag har ingen kommentar om den döda grävlingen, det är säkert fejk, eller inte, I don't care. Men UFOn är intressant.

135 förra året i Storbritannien och 97 var det 2006, och i år har det varit runt 150 redan (i Storbritannien)

. Intressant är det att han grundade och själv sett UFOs men när han slutade så ändrade de riktning och slöt sig mer...

Sen kan man vara hur skeptisk man vill.. :)
[b]Det räcker att 1 UFO observation är sann för att bekräfta utomjordiskt liv.[/b]

Intressant att ni drar upp "Montauk monstret" då det ligger en hemlig forskningsbas där som hanterar UFO-teknologi och ska ha en UFO stol att se in i framtiden (även dåtid). Finns en bok om detta som sägs vara fejk, men tydligen så har den bekräftats (av två tidigare anställda som endast offrar sina liv för den informationen det förmedlar, ej någon egen personlig vinning). Finns två böcker (eller tre?) till som dock ska vara förvrängda.

De som berättar om Montauk Project gör precis som Edgar Mitchell och avvslöjar sanningen, de har ingen personlig vinning. Och det gäller de flesta som påstår att UFO etc finns. Många vågar inte prata om det p.g.a. skeptikerna och deras makt i media. Man måste skaffa lite balls innan man vågar säga saker, och det märks att vårt informationssamhälle kommer revolutionera hur vi ser på saker! Men debunkers hittar alltid skit om dem som vill berätta sanningen och vänder på steken så skeptikerna vinner, och samhället lever vidare i sin status quo där vi mår dåligt och är slavar under föråldrar teknik och fossila bränslen.

För den som vill veta mer om Fri Energi som går att få ifrån UFO teknologi så är Dr. Steven Greers arbete intressant, och på piratebay finns . Finns även som DVD om man söker på The Disclosure Project.

Tänk på att lögner behöver försvaras medan sanningen inte behöver försvaras - däremot så är det lätt att förnedra den och skrämma bort folk ifrån sanningen. Grupp mobbning på hög nivå.. tsk tsk

peace!
- anybodysmoker
still high without inhaling! :hippie:

BigBanana
Guleböj
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby BigBanana » 2008-08-12 0:18:37

[quote="anybodysmoker"]still high without inhaling! :hippie:[/quote]

Im so glad to hear that sir! Im right there with you (almost)... ;)

Men vaffan, skitsamma om den här alienhärvan, låt oss förflytta fokus mot en annan av mina favorit-konspirations-teorier... Nämligen 2012.

Är det sant att en planet från någon annan stans kommer passera mellan oss och solen påverka oss en massa mes sin gravitation, samt få polerna att skifta magnetisk riktning?

Låter helt sjukt iallafall... Och om DET är sant kan vi väl ändå skita i utomjordingprylen ett tag iaf. Eller så bor det aliens på den där planeten som kommer flyga över till oss för att kolla läget eller nåt.

Typ 3600 år sedan dom lämnade den lilla kolonin på jorden, haha. Egentligen är det bara en skock utstötta, kanske är vi ättlingar från ett gäng brottslingar som blivit förvisade till jorden från den där planeten...

8O :lol:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-12 12:36:36

[quote="anybodysmoker"]
135 förra året i Storbritannien och 97 var det 2006, och i år har det varit runt 150 redan (i Storbritannien)[/quote]

UFO-rapporter är inte samma sak som aliens. Det kan vara allt möjligt som syns med ögat, radar eller är rena fantasier etc.

[quote]. Intressant är det att han grundade och själv sett UFOs men när han slutade så ändrade de riktning och slöt sig mer...[/quote]

Soultravel är en obskyr flumsite vars redaktör är ökänd för att fara med osanning och har en konflikt med UFO Sveriges nuvarande Clas Svahn, inte den bästa källan direkt.

[quote][b]Det räcker att 1 UFO observation är sann för att bekräfta utomjordiskt liv.[/b][/quote]

Och efter alla dessa år och tusental och åter tusentals observationer, bortföranden, implantat osv. så finns det precis lika mycket vetenskapligt godtagbara bevis för rosa elefanter som aliens, noll.

[quote][/quote]

[quote]Intressant att ni drar upp "Montauk monstret" då det ligger en hemlig forskningsbas där som hanterar UFO-teknologi och ska ha en UFO stol att se in i framtiden (även dåtid). Finns en bok om detta som sägs vara fejk, men tydligen så har den bekräftats (av två tidigare anställda som endast offrar sina liv för den informationen det förmedlar, ej någon egen personlig vinning). Finns två böcker (eller tre?) till som dock ska vara förvrängda.[/quote]

Det finns också böcker som beskriver hur vår värld styrs av reptil-aliens i människoform som tas seriöst av oroväckande många. Det säger inte mycket, jag kräver bevis om jag skall tro på något sådant. Det är en sak om någon kommer och säger att den har ett äpple i sin ryggsäck och en annan om personen säger att den innehåller en alien. Äpplen kan vi bevisa att dom existerar och det är inte första gången någon bär en sådan i en ryggsäck. Att någon skulle bära omkring på en alien i sin ryggsäck är föga troligt och jag skulle kräva mer än bara deras ord innan jag tror på det. Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis och att "någon säger att dom sett" någonting kan på sin höjd innebära att något kan vara värt att undersöka men absolut inte bevis för någonting.

[quote]För den som vill veta mer om Fri Energi som går att få ifrån UFO teknologi så är Dr. Steven Greers arbete intressant, och på piratebay finns . Finns även som DVD om man söker på The Disclosure Project.[/quote]

Jag rekommenderar att folk även kollar upp personen. Kolla vad vetenskapsmän med bra meriter i områden han berör har att säga om saken. Finns det någon forskning bakom, är något av det publicerat i respekterade vetenskapliga journaler? Vad det finns för fysiska bevis. Kolla grundligt upp påståenden som görs istället för att bara ta dom på orden.

[quote]Tänk på att lögner behöver försvaras medan sanningen inte behöver försvaras - däremot så är det lätt att förnedra den och skrämma bort folk ifrån sanningen. Grupp mobbning på hög nivå.. tsk tsk[/quote]

Skapar man en tråd på ett diskussionsforum kan man vänta sig att inte bara få medhåll. Om jag mobbar/attackerar dig som person så har jag begått ett regelbrott och förtjänar med all rätt en varning, du är välkommen att rapportera mina inlägg.

[quote]peace!
- anybodysmoker
still high without inhaling! :hippie:[/quote]

*puffpuffpass*

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-13 8:07:58

Hmm, förlåt oss Festis, sannolikhetslärans fanbärare. Vill gärna tro att saker som aliens är begrepp vi inte ens kan ta in eller förstå ännu mindre beskriva.

Så att avfärda någonting sådant är i min bok att missa en väldans massa sköna tankegångar. Allt går inte att förklara och fantasi är oerhört mycket viktigare för vår fortlevnad än kritiker som "vet".

För det enda jag vet, är att ni INTE vet och att jag INTE vet.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-13 14:01:32

[quote="BigBanana"]Hmm, förlåt oss Festis, sannolikhetslärans fanbärare. Vill gärna tro att saker som aliens är begrepp vi inte ens kan ta in eller förstå ännu mindre beskriva.[/quote]

Du behöver inte ursäkta dig själv, allt vi gör är att föra en diskussion. Jag kan hålla med dig att vi inte har en aning om hur dessa eventuella ytterst intelligenta livsformer ter sig av den enkla anledningen att vi inte har träffat några eller hittat några fysiska bevis dom eventuellt skulle lämnat. på vår planet från icke liv. Och det kan ha gått till på ett liknande sett på andra planeter med dom rätta förutsättningarna. Sen ju längre vi går ju mer spekulativt blir det, inget att bilda en uppfattning på men kittlande för fantasin.

[quote]Så att avfärda någonting sådant är i min bok att missa en väldans massa sköna tankegångar. Allt går inte att förklara och fantasi är oerhört mycket viktigare för vår fortlevnad än kritiker som "vet".[/quote]

Jag ser det som ytterst osannolikt att vi har besök av högintelligenta aliens av flera anledningar. Det hindrar mig dock inte att ha intressanta och givande spekulationer om det. Även om jag tycker det vi redan vet om universum och den forskning som bedrivs vid gränserna av vårt förstående av världen omkring oss är otroligt mycket intressantare än lösa spekulationer. Det finns och har aldrig funnits en människa som med ren fantasi skulle kunna komma upp något mer fantastiskt än det vetenskapen får fram om vårt universum.

Fantasi är viktigt håller jag med om, som Einstein sa: "The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge.".

[b]Men[/b].. Einstein byggde inte inte sina teorier på ren fantasi utan på observationer, tidigare forskningsresultat och inte minst kritiskt tänkande vilket är grunden till vår vetenskap som i sin tur är orsaken till varför vi lever så mycket längre, har en bra sjukvård, vet så mycket om universum, har gått på månen, kan sitta på swecan och diskutera och så mycket mer.

[quote]För det enda jag vet, är att ni INTE vet och att jag INTE vet.[/quote]

Håller med dig, vi vet inte. Vad vi däremot kan göra är att se hur sannolikt något är. Jag nöjer mig med att jag inte vet och behöver inte vända mig till en massa suspekta källor eller religion för att få enkla svar på mina frågor och funderingar.

----

Ang. 2012 så rekommenderar jag dig att göra lite eftersökningar själv. Hitta mer än en källa och se om svaren stämmer överens och gör lite sökningar baserat på svaren för att konfirmera. Här är lite förslag på länkar:

[url=http://www.astronomiguiden.com/fhome.asp[/url]Astronomiguiden[/url]

Ställ seriösa koncisa frågor som inte involverar så många ämnen så är det större chans att du får svar.

Ha det bäst!

anybodysmoker
Ganjaman

Postby anybodysmoker » 2008-08-13 18:12:47

Du har bra påståenden festis, och jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver.. Tyvärr så kan jag inte svara på dina påståenden då det kommer sluta med en argumentation och det slutar med att en förlorar och en vinner - inget jag vill vara med om även om jag inte vinner.

Ang. hur livet fungerar osv så har jag undersökt detta själv empiriskt och de slutsatser jag har kan jag bara säga är sanna ifrån min synvinkel. Jag håller hårt på den FRIA VILJAN och det är att man får tro vad man vill.

Logiskt tänkande är bra, men när man inte vågar gå utanför ramen och inse att livet är större än vad man tror så är man för alltid fast innanfär den ramen. Jag säger inte att du har rätt eller fel festis, jag säger bara att jag vet vad som händer om jag fortsätter disktuera. Jag har sagt mitt, och det får man tolka som man vill, jag kan inte tvinga någon om sanningen.

Det jag däremot vet är att världen fungerar inte så som jag var helt säker på att den gjorde, och det har jag genom logik kommit fram till och genom att själv efterforska. Jag behöver inte droger längre för jag har märkt att livet i sig är en drog - därför är jag konstant hög.

Jag har slutat bry mig om tid och använder den för att vara på en viss plats en viss tid, för annars hade jag aldrig kunnat träffa folk planerat. Vilket påminner mig om Långben när han struntade i tiden i en serie, det slutade inte så bra för honom. Så tid är bra att förlita sig på, men om jag ska förtydliga lite så är mina dagar väääldigt långa. Om jag gör mer än 1 sak per dag så kan det vara hur länge som helst, jag njuter av allt, hela tiden, utan att vara hög. :)

T.om. att städa min lägenhet för första gången nykter förra veckan var roligt, eller så var det denna veckan, vem vet? Jag kan ju sätta mig ner och back-tracka mina dagar och ta fram vilka dagar jag gjorde vad. Men det är nuet man ska leva i :)

Självklart kan UFOn vara andra saker än just utomjordingar. Men som sagt, jag disktuterar inte det vidare, det är upp till var och en att bestämma sig.

Däremot, om du frågar efter min personliga åsikt så finns det absolut utomjordingar, och flera dimensioner samt parallella verkligheter. Livet är en otroligt grym lekplats och det finns plats för allt, universum är enormt och enligt min syn på livet så finns det mycket spännande saker att ta reda på för den som vågar vilja lära sig det som inte lärs ut i massmedia eller mainstream institut. För inte tror du väl festis att våra politiker som inte gjort ett skit för oss skulle berätta sanningen?

Jag menar, kolla på samhället hur det ser ut, det är antingen ignorans eller intelligens som skapat vad vi ser. Och då tänker jag på hur vi lever med pengar, insitut, skolor osv. Frågan är, vem skapar pengar? Vem styr samhällena? Vem är det som sporrar till krig? Vem är det som vill att folket ska vara rädda? Varför säger vissa att livet efter döden existerar och andra inte? Varför alla dessa delningar? Och varför är alltid bägge sidor säkra på att de har rätt?

T.ex. så när jag läser om de som är emot medium så är det oftast negativt orienterade emot det, medan de som är för är positivt orienterade. Och enligt kvantfysik så skapar vi våra verkligheter beroende på vad vi fokuserar på. Så det betyder att det man ser är subjektivt och kan uppfattas olika beroende på vilken syn man har på det, och hur öppensinnad man är.

Som en nära vän berättade när hennes mamma och en vän till henne kollade upp deras tidigare liv, det gjorde så hennes mammas vän blev helt förstörd p.g.a. det han såg. En skeptiker kan helt bortförklara det med diverse fantasier osv, medan en som inte är skeptiker kan förstå det. Det jag vill säga är att den som blev förstörd var skeptiker och nu tror på det, samtidigt som han tog illa vid sig av det. Det gäller att veta vad man vill/ger sig in på och ha ett starkt psyke.

Det jag har varit med om i mitt liv är inget jag vill andra ska vara med om, men det har för evigt öppnat mina ögon, och jag har enorm förståelse för ditt synsätt festis, som sagt, jag känner igen mig i dig.

Peace!
- anybodysmoker
*tar och passar vidare, smeellls goooooood*

Mayor-Quimby
Gräsfläckar på knäna

Postby Mayor-Quimby » 2008-08-18 19:25:19

[quote]vet så mycket om universum[/quote]

Fattar mej rätt kort. Vi tror nog massa strunt. Om 1000 år kommer dom tycka att vi är osmarta, att vi trodde si och så om saker och ting. Liksom vad vi tycker om våra förfäder att jorden var platt och uppbyggd på pelare , eller var de jättar?
Åkte man över kanten så fick man simma där under eller va fan de var.
Människa föröker finna svar på allt, kanske inte går ibland och där efter kommer teorier. Hej då!!
----------------------------------------Vote Quimby

anfa
Nyfrälst och hög

Postby anfa » 2008-08-20 4:54:52

Jag orkar inte läsa hela tråden utan vill bara fylla in med en enkel liten synpunkt. Alla ni som referar till er logik när ni hävdar att intelligent liv inte skulle existera någonstans utanför vår sfär... Jag menar c'mon, jag andvänder min logik och hävdar att det är stört ut omöjligt att det inte skulle existera s.k. alliens... Jag menar universum är en komplex och oändlig ''skapelse''... Skulle vi jordbor vara dem ända som som går att referera som intelligent liv i denna oändliga värld av möjligheter, tänkt om ffs... Det är lite som att hävda att hela universum är till för oss, för mig låter det bara skrattretande :lol: Seriously, get some understanding!
We' re still in f*cking kindergarden folks 8O
The more humanity strays from it origins the more we deny our bond with nature, the furter from perfection we become!

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-08-20 5:50:21

[quote="anfa"]Jag orkar inte läsa hela tråden...[/quote]

Om du hade orkat läsa tråden hade du upptäckt att ingen som skrivit i den påstått att det inte kan finnas intelligent liv utanför vår planet. Det är skillnad på "liv där ute" och "liv som kommer hit och hälsar på".

anfa
Nyfrälst och hög

Postby anfa » 2008-08-20 13:44:21

Mina ödmjukaste ursäkter, inte meningen att skräpa ner tråden, ville bara fälla min synpunkt... Sjävklart är det en distinkt skillnad mellan liv därute och liv som kommit till vår planet..
The more humanity strays from it origins the more we deny our bond with nature, the furter from perfection we become!

Return to “Coffeeshopen”