Tyck till om Kiruna tråden all kritik både +&- välkommet

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 13:41:48

Inte kan man hållas skyldig för att man varit naiv? Man behöver varken vara nerrökt eller dum i huvet för att vara blåögd (även om det underlättar ibland).

Alla har inte spenderat sitt liv bland skurkar och bedragare och många drar sig i det längsta för att misstänka sina medmänniskor/medstoners.

De som tycker att det var så himla uppenbart från början att Kiruna var en scammer och i egenskap av admins inte gjorde något för att stoppa honom är väl de enda som möjligen kan kallas medskyldiga.

Att skylla på dem Kiruna faktiskt utnyttjat för att vinna förtroende är så kontraproduktivt det bara kan bli.

Gör inte varandra till fiender!

BigBanana
Guleböj
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby BigBanana » 2008-08-24 13:46:41

[quote="Shesus"]Gör inte varandra till fiender![/quote]

Bless you!

Drullper
Ganjafanatic
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Drullper » 2008-08-24 13:58:33

[quote="Shesus"]De som tycker att det var så himla uppenbart från början att Kiruna var en scammer och i egenskap av admins inte gjorde något för att stoppa honom är väl de enda som möjligen kan kallas medskyldiga.[/quote]

Jag trodde Köp & Sälj stängdes ner. 8O .. att det sedan tar viss tid att göra något sådant eftersom det måste ske en viss form av diskussion innan är en annan femma... Även om vissa verkar tro det så finns det ingen envåldshärskare som tar sådana här beslut utan att rådfråga någon annan än sig själv. Den typen av diskussion tar oftast ett tag, att slänga ut Kiruna utan någon som helst förvarning kan också vara problematisk för dem som faktiskt är inblandad i affärer med vederbörande.. [b]damned if you do, damned if you don't[/b]... Tro inte att Kiruna inte satt myror i huvudet på folk under ganska lång tid. Vidare är det nog inte tanken att admins/mods ska hålla alla användare i handen genom alla beslut de tar, det är lite överdrivet. [b]Man kan inte skydda människor ifrån dem själva.[/b] Åtminstone inte såvida man inte är förmyndarstaten....

Hoppas bara folk i större utsträckning börjar tillämpa vad jag skulle kalla [b]"bondförnuft"[/b] och kickar igång sin egen [b]"överlevnadsinstinkt"[/b] ... båda begreppen verkar ha ersatts med [b]"dumsnål"[/b] och [b]"blåögd"[/b] hos tämligen av användarna på det här forumet...

Jag tror väldigt många kommer att oroa sig väldigt mycket, få svara på väldigt många onödiga frågor samt ångra sig väldigt mycket över det här... Nu får vi väll hoppas att folk gör det bästa av situvationen, har man gjort affärer med Kiruna så kan det vara läge att se över sin situvation och eventuellt städa bort eventuell framtida problematik.

[b]Själv vill jag tacka Jesus [/b]för hans fina berättelse om kameraköpet. Jag hoppas den räddade åtminstone någon från den ångesten som nog finns hos många idag.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 14:00:19

[img]http://imagecache2.allposters.com/images/pic/AGF/5262~Boy-Praying-Posters.jpg[/img]

"..."

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 14:08:20

är det samma konstnär som målar den lilla pojken som pissar på väggen

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 14:25:32

Drullper - Jag skrev de som hävdar att det "från början" var "uppenbart" att K. var en fuling kunde gjort något, särskilt de som sitter som admins. Varför skulle man skydda hans affärer om det nu var en "uppenbar scammer"?

När Jesus postade sin utmärkta historia hade jag redan förstått att det var ungefär så det låg till, men eftersom jag inte själv haft affärer med K. och inte sköter detta forum, blandade jag mig inte i.

När köp och sälj togs bort hade det hela pågått i månader. En åtgärd som för övrigt kan liknas vid att slänga ut barnet med badvattnet, men som jag ändå ser som bra för forumet. En del riktigt urartade barn vill man se utslängda med badvattnet.

Vill dessutom tillägga att jag inte på något sätt ser det som att admins ska skydda användare från att begå dumma saker.

Men att anklaga de som varken haft kunskap/förstånd nog eller makt att göra något samtidigt som man själv varit passiv med just den kunskap och makt som krävdes för att göra något, det är bara lågt. Ingen nämnd , ingen glömd.

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2008-08-24 14:44:48

[quote="Shesus"]Drullper - Jag skrev de som hävdar att det "från början" var "uppenbart" att K. var en fuling kunde gjort något, särskilt de som sitter som admins. Varför skulle man skydda hans affärer om det nu var en uppenbar scammer?[/quote]

För att citera Skills som påpekar följande redan på första sidan i den elva sidor långa tråden om Kirunas tält... dvs mitten av juni när försäljningen visar sig mer omfattande en ett enstaka tält som Kiruna först pratat om att han inte kunnat utnyttja.... Som jag förstått det hade den då inte tagit de våldsamma proportioner som senare skedde...

[quote="skills"]Och vem/vilka har "grönat" de som "grönat" [b]Kiruna[/b] =
"Hydror" förekommer frekvent så vem vet kanske är det nått fuffens i görningen i Kiruna :? =

Om nått är för bra för att vara sant är det oftast det... kan vara bra att komma ihåg det är inte första eller sista gången vi har bedragare på forumet tyvärr :evil:[/quote]

Men det är väll nu någon kommer in och säger att det är lätt att vara efterklok och att filantroper i den svenska cannabisbranchen inte är något att förvånas över... någon kan ju sitta på pengar som de vill finansiera andra människors odlingsutrustning för..

Jag tycker Skills var ute med en varning i vad jag skulle kalla början ...

Själv kan jag inte säga att jag var särskilt uppmärksam då jag faktiskt inte läser Köp & Sälj forumet.... varken då eller nu ...

//MVH Drullis....

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 14:48:56

Jag tror det är uppenbart att jag inte syftar på varken dig, Drullper, eller på Skills.

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-24 14:53:28

[quote="prokunin"][quote="Herr J"][quote="Nesta"]Ett gott råd herr J, lägg ner...

Texxer: Lätt att slå sig för bröstet? Tror du på allvar att vi admins och mods inte haft någon koll alls?

För min del är det egalt hur många som blivit blåsta, det är upp till säljare och köpare, den diskussionen är egentligen ointressant. Det som stör är att alla inblandade använt SweCan som plattform för kriminell verksamhet, det är så jävla egoistiskt som det kan bli.
Kom inte efteråt och påstå att ni handlat i god tro, när något verkar för bra för att vara sant är det oftast det.
Använd hjärnan nästa gång.[/quote]
[b]Nej jag lägger inte ner alls. Jag anser inte att jag har gjort något fel[/b].[/quote]

Du kan väl för i helvete ha vett att skämmas och be om ursäkt människa?!?[/quote]

Jag har bett om ursäkt vem stoppade ett mynt i dig.

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2008-08-24 15:02:52

[quote="Shesus"]Jag tror det är uppenbart att jag inte syftar på varken dig, Drullper, eller på Skills.[/quote]

Vi är båda moderatorer... och därför "medskyldiga" enligt ditt tidigare inlägg (se nedan)... En skuldbörda jag inte anser att admins/moderatorer kan belastas med.

[quote="Shesus"]De som tycker att det var så himla uppenbart från början att Kiruna var en scammer och i egenskap av admins inte gjorde något för att stoppa honom är väl de enda som möjligen kan kallas medskyldiga.[/quote]

//MVH Drullis

Selk
Gräsfläckar på knäna

Postby Selk » 2008-08-24 15:06:04

[quote="Jesus"][quote="Selk"]Men jag vill gärna se swecan som en "samlingsplats för cannabisentusiaster" där mer än bara odling ryms. Om cannabis ska bli accepterat i samhället behöver vi etablera en kultur kring vårt bruk och visa att alla typer av människor kan bruka cannabis. Här tycker jag att swecan har en viktig roll att spela men då är det upp till oss medlemmar att visa att det inte bara är "flumpuckon" som röker.[/quote]

Swecan kommer inte att kunna spela någon större roll som reklampelare för legaliseringen av cannabis eftersom merparten av de som använder forumet redan är frälsta. Däremot kan swecan spela roll för att samordna en rörelse, men det görs inte lättare av allt OT, tjafs och flum som det blivit så mycket av på senare tid.[/quote]
Det var inte reklampelare för legalisering jag avsåg utan snarare en groplats för en framtida cannabiskultur i sverige. Vi kanske hamnar lite ot nu och glider in på diskussionen om utveckling av swecan igen...

Se det så här: Vi i sverige har ett destruktivt förhållande till alkohol vilket leder till en massa problem, lidande och kostnader. Synen på de som använder andra droger är att dessa är viljelösa offer som lever totalt utslagna och utanför samhället. Vad vi behöver göra är att visa att det går att använda cannabis på ett ansvarsfullt sätt och leva ett helt normalt liv. Det skulle vara till hjälp både för "flumpuckon" och legaliseringsrörelsen.

Har man den ambitionen så måste alla få vara med i gemenskapen. Istället för att köras iväg och störa någon annanstans måste vi ägna tid åt "flumpuckona" och leda in dom på rätt bana, i enlighet med den kultur vi vill ha kring cannabisanvändningen. Jag är medveten om att det är en hög ambition och att det inte går att lyckas med alla men vi bör i alla fall försöka. I annat fall kommer användningen av cannabis i framtiden inte att fungera bättre än användningen av alkohol gör idag.
[i]-Now what kind of a Masked Man are you anyway?[/i]

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 15:11:41

Drullper-

Men läs vad jag skriver och inget annat. [quote]De som tycker att det var så himla uppenbart från början att Kiruna var en scammer och i egenskap av admins inte gjorde något för att stoppa honom är väl de enda som möjligen kan kallas medskyldiga.[/quote]

Varken du eller Skills stämmer in på ovanstående om man läser hela meningen. Ni har vad jag sett inte heller anklagat användare för att vara medskyldiga till scammen. All heder till er två!

Lägg också märke till ordet "möjligen" i citatet ovan, som inte hamnade där det står av en slump.
Last edited by reaper on 2008-08-24 15:17:32, edited 1 time in total.

Holken
Garderobssnille

Postby Holken » 2008-08-24 15:17:18

[quote="Selk"][quote="Jesus"][quote="Selk"]Men jag vill gärna se swecan som en "samlingsplats för cannabisentusiaster" där mer än bara odling ryms. Om cannabis ska bli accepterat i samhället behöver vi etablera en kultur kring vårt bruk och visa att alla typer av människor kan bruka cannabis. Här tycker jag att swecan har en viktig roll att spela men då är det upp till oss medlemmar att visa att det inte bara är "flumpuckon" som röker.[/quote]

Swecan kommer inte att kunna spela någon större roll som reklampelare för legaliseringen av cannabis eftersom merparten av de som använder forumet redan är frälsta. Däremot kan swecan spela roll för att samordna en rörelse, men det görs inte lättare av allt OT, tjafs och flum som det blivit så mycket av på senare tid.[/quote]
Det var inte reklampelare för legalisering jag avsåg utan snarare en groplats för en framtida cannabiskultur i sverige. Vi kanske hamnar lite ot nu och glider in på diskussionen om utveckling av swecan igen...

Se det så här: Vi i sverige har ett destruktivt förhållande till alkohol vilket leder till en massa problem, lidande och kostnader. Synen på de som använder andra droger är att dessa är viljelösa offer som lever totalt utslagna och utanför samhället. Vad vi behöver göra är att visa att det går att använda cannabis på ett ansvarsfullt sätt och leva ett helt normalt liv. Det skulle vara till hjälp både för "flumpuckon" och legaliseringsrörelsen.

Har man den ambitionen så måste alla få vara med i gemenskapen. Istället för att köras iväg och störa någon annanstans måste vi ägna tid åt "flumpuckona" och leda in dom på rätt bana, i enlighet med den kultur vi vill ha kring cannabisanvändningen. Jag är medveten om att det är en hög ambition och att det inte går att lyckas med alla men vi bör i alla fall försöka. I annat fall kommer användningen av cannabis i framtiden inte att fungera bättre än användningen av alkohol gör idag.[/quote]

Selk: I mång o mycket håller jag med dig, gillar din framåt anda, positiv! Go for it!

Jesus: Rak och ärlig, det är det man vill ha, tänker utanför boxen, rationell!

Vart vill ja komma med denna OT´n då?
Jo det verkar som vi är splittrade! Enas vi så kolla vilken arme vi kan få ihop till en seriös legaliserings kampanj. Kolla tråden där vi avslöjar våra yrken(Det är bara en bråkdel som har skrivit sitt yrke...), vilka hjärnor vi är, jag tror vissa underskattar sig själva.

Dumma j***a flummpucko tänker ni flesta.. Men så länge det inte är orealistiskt kan det väll knappast kallas dumt?

fr.ed

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-24 15:22:14

[quote="Selk"]men vi bör i alla fall försöka[/quote]

Word!

:hemp:

Gin
Shôgun

Postby Gin » 2008-08-24 15:30:06

Ang. omformningen av Köp & Sälj, så länge jag varit Moderator är det vad jag kan minnas det absolut snabbaste beslut vi enats om någonsin då väl tiden var inne för det. Det tar oftast tid att ta beslut, alla kan inte hinna se och läsa allt just då saker händer. Alla har olika scheman.
Men snabbare kunde det definitivt ha gått, det var nog just därför beslutet var enhälligt och genomfört nästan omgående.
Ingen går utan lite shame och besvikelse efter det här. :(

Jag vill också tacka Jesus.= Jag skrev tidigare att han fick ta sin del för att han stod upp. Och riktigt bra dessutom. Friggs också, som alltid drar i tyglarna då någonting måste göras. Alltid! Jag var seg att förstå hur det låg till då jag inte uppmärksammat Kiruna tidigt då jag inte koncentrerat mig alls i Köp & Sälj.

Trots mycket neg finns det så många medlemmar här att tacka, både här och nu och över annat. Skiten uppmärksammas alltid mycket, men det finns så många som tillför så mycket bra. Det positiva i överlag dränker 'skandalmomenten'. Det enda som tvingat mig bort ifrån Swecan är internetproblem.

Vi kan skrika på varandra och leka post-Katrina blamegame ("They're gonna save those people right?"). Jag hoppas bara innerligt att inte någon här förutom då Kiruna kommer att behöva drabbas ytterligare utöver alla redan nu bortkastade pengar.

Jag får hoppas det här gör oss starkare framöver. Det finns ju massa ordspråk och sånt där.
Last edited by Gin on 2008-08-25 17:15:48, edited 1 time in total.

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-08-24 15:32:54

[quote="Selk"]...Istället för att köras iväg och störa någon annanstans måste vi ägna tid åt "flumpuckona" och leda in dom på rätt bana, i enlighet med den kultur vi vill ha kring cannabisanvändningen...[/quote]

Jag är med på vad du menar, frågan är hur pass bra det har fungerat att leva upp till den ambitionen de senaste åren. Kommer det att fungera som det ser ut i dagsläget? Eller behövs det mer konkreta åtgärder?

Jämför med sveriges narkotikapolitik som rullat på i samma hjulspår i mer än 30 år. Om ambitionerna är för höga blir det pannkaka av alltihop.

Vill man styra ett skepp måste man anpassa sig till vädret. Att bara fortsätta på utstakad kurs när det stormar är dömt att misslyckas.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-24 15:35:27

[quote="Gin"]Jag får hoppas det hör gör oss starkare framöver[/quote]

Haha, ja. Nästa scammer får det ganska mycket svårare att lura den nätburna cannabiskulturen, kan man hoppas iallafall...

Holken
Garderobssnille

Postby Holken » 2008-08-24 15:37:58

[quote="Gin"]
Jag får hoppas det hör gör oss starkare framöver. Det finns ju massa ordspråk och sånt där.[/quote]

Finns inte mycket mer o säga, vad kan mäta sig med dom orden = =

Låt dom eka mellan väggarna!

Länge sedan ja läste ett sånt bra inlägg som ditt!

fr.ed

Gin
Shôgun

Postby Gin » 2008-08-24 15:53:14

Och bamsekram till informationsklubben med stora lagkunskaper. Bara den knytpunkten vi har, Drullper & Co. Är det något Swecan kan är det reda ut saker.

shivas
regal

Postby shivas » 2008-08-24 15:59:53

Som Bush sa . Så nu drar vi lärdom av det här och lyder . :wink:
"Ice ice baby"

Selk
Gräsfläckar på knäna

Postby Selk » 2008-08-24 16:47:19

[quote="Jesus"][quote="Selk"]...Istället för att köras iväg och störa någon annanstans måste vi ägna tid åt "flumpuckona" och leda in dom på rätt bana, i enlighet med den kultur vi vill ha kring cannabisanvändningen...[/quote]

Jag är med på vad du menar, frågan är hur pass bra det har fungerat att leva upp till den ambitionen de senaste åren. Kommer det att fungera som det ser ut i dagsläget? Eller behövs det mer konkreta åtgärder?

Jämför med sveriges narkotikapolitik som rullat på i samma hjulspår i mer än 30 år. Om ambitionerna är för höga blir det pannkaka av alltihop.

Vill man styra ett skepp måste man anpassa sig till vädret. Att bara fortsätta på utstakad kurs när det stormar är dömt att misslyckas.[/quote]

Visst är det en hög ambition, kanske väl hög... men om man ser till hur nivån sjunkit på swecan så tror jag att vi "gamlingar" får ta på oss en stor del av skulden. Om inte vi orkar svara på nybörjarnas ivriga frågor så kommer dom att besvaras av någon annan lika ivrig nybörjare. Då blir det att "en blind leder en blind" som någon sa. Att vi sedan hoppar in 10 inlägg senare och kritiserar gör ju inte att stämningen blir bättre.

Jag vet att vissa företag erbjuder "moderated forums" där man garanterar att en specialist ger ett svar om ingen annan användare lämnar något vettigt svar. Det kanske vore något för swecan, att utse ett antal erfarna och duktiga odlare till "gurus". Det skulle ge dessa en högre trovärdighet än övriga medlemmar. Värt att fundera vidare på, men jag skapar en ny tråd i Om swecan istället för att fortsätta utanför ämnet här. :)
[i]-Now what kind of a Masked Man are you anyway?[/i]

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 22:22:26

Jag kan inte annat än :clap: Jag har flera gånger sagt att jag tycker det är skönt att Mod/Admin håller ordning och reda.Att det går så här långt tycker jag egentligen bara är bra, inget negativt utan positivt.

jag har själv varit ganska så säker på min sak från första början och det är just med den tråkiga "vad vad det jag sade"känslan som jag konstaterar att misstankarna slog in.
Naiv eller inte, har ju ingen betydelse i det långa loppet, en del lär sig, en del behöver bränna sig fler gånger.Skönt om det kunde ske ngn annan stans :wink:

Att köp o sälj fortfarande står till förfogande visserligen omorganiserad men för det ändamålet att kunna sprida Frö tror jag är bra.
Big up =

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 22:22:35

[quote="Shesus"]Drullper-

Men läs vad jag skriver och inget annat. [quote]De som tycker att det var så himla uppenbart från början att Kiruna var en scammer och i egenskap av admins inte gjorde något för att stoppa honom är väl de enda som möjligen kan kallas medskyldiga.[/quote]

Varken du eller Skills stämmer in på ovanstående om man läser hela meningen. Ni har vad jag sett inte heller anklagat användare för att vara medskyldiga till scammen. All heder till er två!

Lägg också märke till ordet "möjligen" i citatet ovan, som inte hamnade där det står av en slump.[/quote]

Men skärp dig, ska adminsen skydda alla idioter mot allt? Tror få som "handlade" av kiruna inte förstog att skumrask var på gång, att de riskerar sig själva är väl en sak, men att det de inte fattade eller inte brydde sig om är att de använda swecan för att göra dessa skumraskaffärer är illa.

Hur menar du förresten att adminsen skulle reagerart? Skulle de kickat ut kiruna tidigt? Vad tror du då hade hänt? När folk knappts ens nu fattar att han skammade dem rejält hade det ju tagit eld och lågor på de alla som älskade honom.

En punkt som inte utretts är ju kirunas påståenden om att NG skulle vara inblandade. Anklagensen är ju tämligen grov och den kommer från en mun som det vällt ur lögner från. Men den totala tystnaden på denna punkten gör mig lite orolig ändå, någon som mailat dom och frågat om kortbedrägerierna? Någon som vet något om polisanmälan/anmälningarna ang bedrägerierna?

En sak som också slått mig är att en sådan här sak borde skapat nyheter, om det är bedrägerier för flera 100k vilket det ges sken av här så borde det väll finnas tidningnyheter att länka till?

Hade funderingar på att beställa lite saker från NG men det får bli från något annat ställe.... Har NG kommenterart detta alls?

Kan ju påpeka att jag inte läser detta forum dagligen, utan bara då och då men har gjort så under flera år så kan ha missat någon info om detta.

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-08-24 23:07:30

[quote="Shesus"]Drullper-

Lägg också märke till ordet "möjligen" i citatet ovan, som inte hamnade där det står av en slump.[/quote]

Det är uppenbart att du syftar på mig och kanske någon annan, och jag känner/anser mig knappast medskyldig.
Vad tycker du att jag/vi borde gjort? För mig personligen kan jag lugnt säga att jag fattade misstankar om att allt inte stod rätt till när "kiruna" efter att ha sålt sitt första "lyxtält" helt plötsligt verkade ha obegränsat med fler tält och prylar att sälja. Men några [b]bevis[/b] för att något kriminellt var i görningen hade varken jag eller någon annan.
Diskussionen om det hela bland oss som administrerar och modererar SweCan tog fart efter hand, spekulationerna kring vad som var på gång var många, bland annat det som nu uppdagats. Men, fortfarande, spekulationer.
Jag tror inte ett dyft på att de som handlat av "kiruna" gjort det i god tro.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-24 23:19:46

[quote="Nesta"]Jag tror inte ett dyft på att de som handlat av "kiruna" gjort det i god tro.[/quote]

Nä, det är ju stört omöjligt i en sån situation.

edit: Att ni moderatorer engagerat er så sjukt mycket i den här frågan tycker jag visar hur mycket ni faktiskt bryr er om forumet, dom som ger kritik har bara inte riktigt perspektiv på saker och ting, iallafall när det kommer till ideella forum. Att göra nåt så drastiskt som att ta bort en hel avdelning, trots kommande glåpord plus risken att förlora medlemmar, tycker jag visar att ni ska vara stolta över ert agerande och stolta som fan över Swecan. I mean it!

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-08-24 23:30:27

Tack

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2008-08-24 23:34:08

får ta och hålla med bananen. synd på köp och sälj men vid närmare eftertanke så förstår man ju varför...

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-25 15:36:11

[quote="Nesta"]Tack[/quote]

Hårda ord från bägge kanske.
Men jag vill tacka dig friggs,trestor för denna fina sida oavsett våra meningskilj aktigheter.

Mvh

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-25 16:02:32

Om ni som klagar över att modsen inte skyddat er från att bli lurade hade betalat för erat användande av detta forum, då hade funnits en poäng. Även om ni gör det får ni nog skylla er själva, men då hade ni kunnat kräva mer av moderatorerna. Jag tror iofs att dom gör det gratis på sin fritid, och då kan det nog kännas lite dumt att bli utpekad som medskyldig till dessa bedrägerier.

reaper
Lieman

Finns det ingen annanstans att diskutera swecan i allmänhet

Postby reaper » 2008-08-25 17:58:05

Har ett tält från kiruna.
Någon som har tips hur man ska hantera den här situationen?

reaper
Lieman

Re: Finns det ingen annanstans att diskutera swecan i allmän

Postby reaper » 2008-08-25 20:15:36

[quote="cheese"]Har ett tält från kiruna.
Någon som har tips hur man ska hantera den här situationen?[/quote]

Jag hade sett till att inte ha ngt som helst hemma ett tag framöver, hur långt är då ett tag?svårt att säga men 4-6 månader.
Jag hade iof tyckt att situationen skulle vara ohållbar ganska så lång tid,skulle hålla stenkoll på vad som händer runt om kring.

Så det är upp till var och en hur man bevakar sina intressen :roll:
Lycka till =

yah00
Småodlare

Postby yah00 » 2008-08-25 20:31:19

Finns det någon risk med att handla av nordic grow nu? Om man besöker dem irl?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-25 21:01:00

borde det knappast vara. Betala kontant så kan det ju inte vara något problem.

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-25 21:04:37

[quote="yah00"]Finns det någon risk med att handla av nordic grow nu? Om man besöker dem irl?[/quote]
Av rena princip skäl hade jag vägrat att handla av dom köp dina saker från hydrogarden i stället trevlig kille den där Fredrik

friggs
Riskaka

Postby friggs » 2008-08-25 21:08:16

[quote="yah00"]Finns det någon risk med att handla av nordic grow nu? Om man besöker dem irl?[/quote]Kan inte se varför det skulle var någon risk.

Puffpuff
pass...

Postby Puffpuff » 2008-08-25 21:31:11

Denna sida ägs av personer, och det är ju ägaren som bestämmer, inte användarna (tack gode gud).
Förstår inte hur man kan sticka upp mot friggs eller andra moderatorer som uppenbarligen bara gör sitt jobb, på ett väldigt bra sätt.
Bara för att friggs är rak i sina poster och inte använder massa smilies eller "TIHI" "hehe" "tjohopp" så kanske han inte medvetet försöker vara otrevlig.
Försök reflektera över det som sägs innan ni vill kölhala kapten.
Vem kan styra båten så som våra kära admins kan?
Tror inte någon annan på detta forum skulle orka med all skit som dom får ta hela tiden utan att lämna över posten.

Jag förstår dig Herr J att du grönade osv, men att hoppa på admin som du gör är inte okej.
Bra att du bad om ursäkt, men jag vill se att du ber friggs om ursäkt med efter det du sagt, eller så kanske du gjorde de? :P
Så mycket text i tråden så har svårt att minnas allt jag läst i skrivande stund (undrar varför :P).

Låt oss glömma Kirunas destruktiva inflytande för en stund och snacka lite odling/cannabis istället, mycket trevligare eller hur?

Ang Felica... LOL vilken fyllehund :P Jag skrattade åt "Ullabellas" inlägg, patetiskt.

Well inte mycket om Kiruna, men det känns som det spårade ur och blev kaos i denna tråd iallafall.

Peace and Löv till er alla. (utom Kiruna och Felica då)

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-25 21:47:12

Har stor respekt för admins på denna sida. Tyckte ändån att det var att ta i. Tänker lyda friggs råd gå vidare lär dig något...

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-26 5:32:04

[quote]Har stor respekt för admins på denna sida. Tyckte ändån att det var att ta i. Tänker lyda friggs råd gå vidare lär dig något...[/quote]

Efter att ha läst vad du skrivit till friggs i denna tråd är det ett jävla under att du är kvar här. Respekt är väl det sista du visat.

Annars, är det bara jag som tycker det känns jävligt olustigt att kanske finnas i Nordic Grows kundregister överhuvudtaget? Det här kan väl gå rent åt helvete om polisen börjar snoka.

Optimisten
Gräsfläckar på knäna

Postby Optimisten » 2008-08-26 7:27:50

Vi andra finns inte i NG's kundregister så vi oroar oss inte Musse... :idea:

Allvarligt.. Ska vi inte ta o lägga ner denna tråden nu, anklagelserna fram och tillbaks börjar bli alltmer ointressanta att läsa (läs: slutade vara intressanta för ett tag sen) och [i]Kiruna kommer inte tillbaks.[/i]

DAGS ATT FÖRBEREDA OSS INFÖR NÄSTA GIGANTISKA FUCKUP.

Jag ger det 72 timmar.

ps. försten med att peka finger och komma med lösa anklagelser får ett giftigt odlingstält av mig.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-26 8:00:48

[quote="Optimisten"]
Allvarligt.. Ska vi inte ta o lägga ner denna tråden nu, anklagelserna fram och tillbaks börjar bli alltmer ointressanta att läsa (läs: slutade vara intressanta för ett tag sen) och [i]Kiruna kommer inte tillbaks.[/i]
[/quote]

Håller med = Ta lärdom och gå vidare, skit i Kiruna och hans anhängare deras tid kommer.
Det skapar bara negativ energi numera och att suga ut ngt mer positivt ur detta börjar bli svårt.Summan av kardemumman :wink:

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-26 11:16:20

[quote="musse"][quote]Har stor respekt för admins på denna sida. Tyckte ändån att det var att ta i. Tänker lyda friggs råd gå vidare lär dig något...[/quote]

Efter att ha läst vad du skrivit till friggs i denna tråd är det ett jävla under att du är kvar här. Respekt är väl det sista du visat.

Annars, är det bara jag som tycker det känns jävligt olustigt att kanske finnas i Nordic Grows kundregister överhuvudtaget? Det här kan väl gå rent åt helvete om polisen börjar snoka.[/quote]

Jo men alla kan väl övereagera och bli förbannade. Jag är ganska så säker på att du gjort det någon gång under din levnadstid och har du inte det kommer du nog att göra det.

108
Ganjaman

Postby 108 » 2008-08-26 11:52:09

[quote="Herr J"]Jo men alla kan väl övereagera och bli förbannade.[/quote]
Visst, men det är ju bra om man kan inse sina misstag också.
Jag hatar inte dig [b]Herr J[/b], vet knappt vem du är här ens, har inte läst dina poster så mycket förut..
Men inse nu att det är dags för dig att göra en så kallad [i]pudel[/i], dvs villkorslös kapitulation!

http://www.aftonbladet.se/debatt/debatt ... e282790.ab

Peace! 8)

108
OM Shanti, Shanti, Shanti...

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2008-08-26 13:01:49

Jag upplever att Herr J har gjort en pudel, han har bett om ursäkt för de hårda orden, det fd ganska rabiata försvarandet av Kiruna. Han har erkänt att han är mänsklig. Jag tror det framgår om man läser de inlägg som Herr J har gjort sedan det inträffade, att även Friggs är nöjd med denna avbön och att dessa personer slutit någon form av stilleståndsavtal framgår nog också i en av trådarna som förpassats till soptunnan.

Nu andas vi alla djupt (utom Kiruna som gärna får hyperventilera tills han stupar), de som gjort affärer med vederbörande har fått en heads up om att saker och ting håller på att rämna, getts en möjlighet att städa och knyta ihop lösa trådar. Något mer går faktiskt inte att göra i dagsläget.

//MVH Drullis

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-08-26 17:09:12

Jo, jag andas lugnt nu, och pulsen är nere på nära 50 så nu tar vi nya tag.

:hippie:

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-27 5:44:36

Thanks Nesta.

Bluntman
Zappaist

Postby Bluntman » 2008-08-28 13:48:43

Oj!
jag är alldeles chockad av vad denna kiruna har skapat, totalkaos i forumet.
har inte fattat vad som hänt eftersom jag inte har varit så aktiv i forumet(bara kollat e-post) på ett tag.
köp och sälj har ändrats! (förståndigt) något mer?

tycker att adm. har skött sig väldigt proffsigt i den här affären!

jesus som har fått mycket skit för han/hon har varit vaken! cred till dig!

är det nu jag ska skriva, vad va det jag sa :oops:

Bluntman
have i ever lie to you,have i ever seen you before.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-09-03 23:24:40

Jag tillhör den skara som blivit lurad och visst så här i efterhand ser det hur uppenbart ut som hellst att det var något skumt med Kiruna och jag skäms nått helt otroligt att jag kunde gå på det. Men jag hade pratat med en kompis samma dag och han sa att jag MÅSTE skaffa en vaporizer för den är "så jävla bra", råkade slötitta i köp och sälj samma dag och såg att kiruna sålde en billigt. Läser inte så ofta på forumet och hade inte sett nått inlägg med kiruna innan men jag sökte lite och hittade massa gröningar och vips så hade jag satt in pengar på hans konto. Allt gick väldigt fort men sån är jag, handlar på impulser och tänker i efterhand. Dagen efter när jag "tänkt" lite mer på det började jag se alla varningssignaler och tänkte då "vafan har jag gjort" men då var det redan för sent.

Aja bara att bita i det sura äpplet. De förlorade pengarna kan jag ta men jag är naturligtvis lite orolig för om det kan bli nått efterspel. Jag har inget illegalt hemma för tillfället men hur länge tror ni man behöver hålla "rent" i lägenheten för att vara på den säkra sidan?

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2008-09-03 23:42:47

har det hänt någon beställare något än? nån som hört från ordningsmakten?

Cheba
Garderobssnille

Postby Cheba » 2008-09-03 23:47:47

[quote="shivas"]Som Bush sa . Så nu drar vi lärdom av det här och lyder . :wink:[/quote]

HAAHAHAHAHAHAH!!! Jag dör!!! Åh vilka underbara klipp. HAHA :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

JimRob
Garderobssnille

Postby JimRob » 2008-09-04 8:01:18

Har aldrig haft någonting med Kiruna att göra och jag har endast en vag uppfattning om hans verksamhet. Dock har jag en kommentar angående begreppet "grön".

Sverige är ett land där servicekänsla för det mesta lyser med sin frånvaro (i alla fall i Skåne). När man väl får ett trevligt bemötande, hjälpsamhet och hållna löften så är det en oerhörd kick... i alla fall för mig. Jag anser att man har rätt att kräva ovanstående när man betalar för någonting.

Om man delar ut saker gratis och förmedlar annat utan vinstpåslag så är det givetvis beundransvärt på ett plan. (På ett annat plan så förstör man marknaden för seriösa återförsäljare som behöver en viss marginal för att försörja sig.) Men även om man bedriver sina affärer av altruistiska motiv så är det fel att ge människor vissa förväntningar, och sedan inte leva upp till detta. Om "Kiruna" konstant lovar saker som han inte håller (leveransdatum etc.) så är han såklart inte "grön". Att inte svara på e-mails och PM är också ruttet ur service-synpunkt. Personligen betalar jag mycket hellre ett "seriöst" pris för en vara eller tjänst och kräver sedan anständig service. "Kiruna" har säkert många bra sidor men utifrån vad folk skriver så verkar han alltför nedrökt för att driva seriös affärsverksamhet.

Bara min åsikt. Lycka till allihopa!!

[b]Edit: Nu har jag läst hela tråden. Av någon anledning missade jag att det var fem till sidor med inlägg efter den första. Shiiiit vilken soppa!! Men när jag läser inlägg från vissa (Selk, Jesus, Bluntman och några till) så inser jag varför jag gillar Swecan så mycket. Guldklimpar i en bajskorv.

Ang. den tidigare OT-debatten om forumets utformning så ser jag personligen ingen anledning att ha ett Köp&Sälj-avdelning här men dock uppskattar jag Coffeshopen. Det känns som en öppen kanal med mycket bred spännvidd, och det tror jag behövs. Själv har jag lyckats posta (enligt mig själv) riktigt insiktsfulla inlägg såväl som några totala hjärnsläpp och svammel när jag holkat för hårt. Med ett "avloppsdike" som Coffeshopen så är det kanske lättare att hålla resten av forumet "rent"... Till min stora glädje så verkar ägarna/modsen vara inne på samma spår. Tack till er för att Swecan finns!! Snälla, fortsätt att kämpa på för att vi andra ska få njuta av gamla goda Swecan.[/b]

Return to “Coffeeshopen”