Tyck till om Kiruna tråden all kritik både +&- välkommet

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
MedicalUser
Gräsfläckar på knäna
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby MedicalUser » 2008-08-23 19:53:12

felicia eller jag menar ullabella... Är du fortfarande förbannad eller jag menar full?

Edit: friggs hann tydligen posta medan jag skrev, märkligt...
Last edited by MedicalUser on 2008-08-23 20:00:50, edited 1 time in total.
On the eight day he said...
Let there be weed... :hemp:

Shimasonti
Humorist
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Shimasonti » 2008-08-23 19:53:57

haha om han fortfarande är full så undrar jag vad han fått i sig :P

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2008-08-23 19:55:31

Var inte felicia en brud? Eller låter jag mig luras av namnet Felicia/ullabella?
"The reason that drugs kill people is that drugs is drug"
-Sofia Modigh [KD]

Who need drugs when there is weed?

friggs
Riskaka

Postby friggs » 2008-08-23 19:58:51

[quote="RodTjur"]Var inte felicia en brud? Eller låter jag mig luras av namnet Felicia/ullabella?[/quote]Du blir lurad av nicket.

Pegasus1
Nyfrälst och hög

Postby Pegasus1 » 2008-08-23 20:59:00

En lite fråga som jag undrar över nu är kan man hamna i skiten om man har handlat från nordicgrow på "vanligt" sätt via deras hemsida ?
nojjan börjar smyga över mig..

friggs gör rätt i att vara hård tycker i alla fall jag, säkerheten är viktigast för oss alla.. istället för att bråka så tycker jag att ALLA ska ta o lugna sig lite med på hopp mot våra "egna", kiruna är uppenbart inte en som är värd att skydda någonsin! han har redan svikit ett helt forum på väldigt kort tid, vad han än gör så kommer han alltid vara en dålig människa i mina ögon och jag hoppas att andra tycker det med.

det kommer inte göra sitvationen bättre genom att splittra oss och bli sura på fel folk.

friggs
Riskaka

Postby friggs » 2008-08-23 21:05:40

[quote="Pegasus1"]En lite fråga som jag undrar över nu är kan man hamna i skiten om man har handlat från nordicgrow på "vanligt" sätt via deras hemsida ?
nojjan börjar smyga över mig.. [/quote]Nordic har ju även "vanliga" cannabisfria kunder och dom kan jag inte komma på någon anledning att kolla upp?!?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 21:25:49

Herr j är på din sida
tro f_n att man grönar någon om man har besttällt grejer för flera tusen och får dom till et sjukt bra pris på kort tid.
så vad f_n är allas jävla problem beter er som snorungar :crap: [/b]

Pegasus1
Nyfrälst och hög

Postby Pegasus1 » 2008-08-23 21:26:15

det har du helt rätt i . tänkte att det är bättre att vara förberedd än att sitta med skägget i brevlådan om det skulle hända nått. var bara rädd att detta skulle spåra ur och drabba oss andra som tidigare har beställt från nordicgrow.

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-23 21:28:14

Tack!!!!

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2008-08-23 21:42:59

[quote="Maqn"][quote="Maqn"]Kan jag bli återbetalningsskyldig för prylarna jag tagit emot? Jag visste ju inget och pengarna jag sålde det för sponsrade min Portugalresa.

Ett stort förlåt till er som "lurades" av min gröning av honom. Känner mig dum. :oops:[/quote]

Samma fråga en gång till.[/quote]

Utan att ha slagit upp lagboken, och bara med en ungefärlig uppfattning om hur det hela har gått till. Som jag förstått det så har prylarna levererats direkt hem till köparna ifrån företagen där de beställts. Vid en första anblick och kontroll bör då ev en åklagare rimligtvis uppfatta att den slutliga köparen/målvakten (inte Kiruna) kunnat tänka göra sig skyldig till någon form av bedrägeri. Nog för att åklagaren lär fatta galoppen efter några fall, frågan är vad som händer på vägen. Jag personligen skulle nog inte känna mig allt för bekväm om jag handlat av Kiruna.... Jag skulle nog ha svårt att besinna mig, men sen kunde jag också "räkna ut med röven och en blå krita" att något inte stod rätt till... filantroper är inte så vanliga i de här sammanhangen.....

Om nu NG folket varit inblandade lär de vara bland de dummaste människor jag hört talas om. Ska man som företagare leka kriminell borde man väll försöka tjäna lite riktiga pengar, köra ett momsbedrägeri till exempel. Har de dessutom någon självbevarelsedrift lär de försöka pinna det hela på Kiruna (som möjligtvis i detta fall skulle vara ännu dummare än NG folket, om det är möjligt)... Lyckas de förflytta problematiken till Kiruna och en hel del lär spilla över på köparna.

Är de inte inblandade så lär skiten landa i knät på Kiruna till slut ändå. Självklart är det risk att det rinner över till köparna oavsett...

Ang det som här kallas "tunga lirare" så har nog Samlowry ganska rätt, det hotas inte så mycket, det ges oftast en möjlighet till att lösa problemet på ett för de "tunga lirarna" tillfredsställande sätt, tas inte den så går man direkt över till problemlösningen. Huruvida några "tunga lirare" är aktuella i den här sörjan återstår nog att se.

BTW, hur många är fortfarande arga, upprörda och förbannade över att köp & sälj numera begränsats till fröhandel ?

Maroxx
Ganjaman

Postby Maroxx » 2008-08-23 21:46:25

Detta är sjukt 8O för ett tag sen var Kiruna älskad av många och syndes i stort sett överallt på forumet... och nu visar det sig att han är den största skurken i swecans historia(?)... och har dessutom skapat stor osämja på forumet.

Galet, jag hoppas snubben får vad han förtjänar och att alla klarar sig

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 21:49:08

För att få ner stämningen i denna lokal:
http://www.youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg

(sry, kunde inte låta bli..)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 21:49:12

Öppna köp och sälj riktigt
tilllåt allt utom det olagliga

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2008-08-23 22:04:47

jo herr j vi är nog en del på din sida ska du se :D

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-23 22:30:22

I love u guys.

ProZack
Garderobssnille

Postby ProZack » 2008-08-23 22:32:19

[quote="knasen1"]Herr j är på din sida
tro f_n att man grönar någon om man har besttällt grejer för flera tusen och får dom till et sjukt bra pris på kort tid.[/quote]

Tomten kommer som bekant endast på julafton. Ställer man sig inte frågan, varför? Varför skulle en människa ge bort saker för tusentals kronor till helt okända människor?
Med tanke på vilken sida som denne jultomte har huserat på så skulle iaf jag bli väldigt misstänksam och kanske vänta med "gröningen" innan man fick en väldigt bra ursäkt för varför julklappar delas ut på andra dagar än den 24:e december.

Torkat renkött någon? :lol:

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-23 22:39:26

Jag hade en teori om att det skulle ha varit en ponzi scam. Sen är jag som jag är och tror alltid det bästa om folk. Har gått bet många gånger.

Jag antar att man dömmer andra efter sig själv personligen skulle jag aldrig tänka mig att göra på detta sätt.

Däremot så skulle jag kunna tänka mig att skänka bort saker om jag hade obegränsat med pengar. Vist inte för 100 tusentals kronor. Men säkert för en 20-30 tusen för vad gör det om man råkar ha x antal milljoner på kontot.

Jag gjorde inte min läxa ang kiruna jag tror att jag var bland dom första att göra affärer med honom. Hade jag tex kollat upp fakta så hade jag insett att detta var båg. Men med fullt med planer i huvudet försvann all logik och sunt förnuft. Surt men det är bara att gilla läget.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 22:41:10

Tro fan att han grönar när han har pyntat för prylar som e värda bra mycket mer värda än han har betalt för
och bra leverans tid
hoppa på dom som grönar på frön i stället dom som får 10 st industri hampa frön för 300kr och grönar innan dom satt ner fröna i medium
om jag köper 15st lyx paket från usa
då kan jag säkert få ner priset till 5-6 tusen

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 22:43:22

Prozack Det är jävligt lätt att uttala sig med facit i hand

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 22:43:40

Nu har jag mest skummat igenom sidorna och läst lite, men jag tycker att det är rätt illa att mods som skall vara ett föredöme börjar slänga med personangrepp och annat trams. Vad hände med den softa stämningen och det trevliga lugna forumet?. Känns lite som att ordspråket "Mycket vill ha mer" passar in här..

Med all respekt

Drullper
Ganjafanatic

Postby Drullper » 2008-08-23 22:48:12

[quote="knasen1"]Prozack Det är jävligt lätt att uttala sig med facit i hand[/quote]

https://www.swecan.org/modules.php?name ... ic&t=58695

Jag tror det populära uttrycket är "med röven och en blå krita"

ProZack
Garderobssnille

Postby ProZack » 2008-08-23 22:51:13

[quote="knasen1"]Prozack Det är jävligt lätt att uttala sig med facit i hand[/quote]

Absolut, men det är också därför det är så viktigt att ifrågasätta när man får erbjudanden här i livet som är lite för bra för att vara sanna.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 23:16:45

Fan vad man känner sig pantad :oops:
Nu i efter hand kan det låta rätt skumt att en diskbrocksdrabbad 19-åring, med några miljoner på kontot, vill sprida odlings glädje över Sverige.
Men jag är ändå, som tröst, glad att jag tydligen har så pass mycket hopp om mänskligheten att jag gick på det.
Jag har många vänner som lätt skulle kunna hjälpa en främling utan att tjäna på det.
Men när det kommer till pengar så lyckas det, som alltid, att om och om igen att driva folk till vad som helst (inkl mig som girigt tog emot kirunas prylar).. Men men.. Det hjälper inte mycket nu.
Fuck it, jag har inte gjort något olagligt. Jag tar Leif Silbersky (stava) om jag ska upp till kamp mot staten 8) .

Herr J
Ganjaman

Postby Herr J » 2008-08-23 23:19:07

Jag mitt nöt trodde att han gjort storkovan via sitt diskbråck och att han hade fått massor av pengar via försäkringar och liknande.

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-23 23:34:49

Tycker inte [color=green]Herr J[/color] m.fl ska klandras eller smutskastas för sin naivitet, då det är en fin egenskap. "Att inte tro illa om andra"

Inblandade har förhoppningsvis lärt sig alla fina läxor den här incidenten kunnat ge oss... Att få en pekpinne uppkörd i röven samt sin kredabilitet ifrågasatt menar jag hör till de saker den här världen klarar sig alldeles utmärkt utan.

Ni ska veta att Kiruna 'angrep' mig riktigt tidigt över PM, antar att han ville använda mitt 'goda rykte' som stöttepelare under sin ponzi, kände det på mig och vägde det mot riskerna att ta emot saker från honom. Så jag avstod vänligt men bestämt!

Men det är ju jag nu, idag. Hur jag hade agerat bara för ett år sedan kan jag inte svara på.

Jag vet att jag inte är människa nog att döma en annan människa som även den har huvudet på samma skaft - halsen.

Se dig själv i andra och agera utifrån de premisserna. För jag lovar, alla vi finns där någonstans inom Kiruna, på samma sätt som han finns inom oss...

Så bilar som åker 130 mil med 'folk' är i mina ögon ett enormt slöseri på (alla möjliga olika)resurser utan dess like. Ta bensinpengarna och skänk till välgörenhet istället, såna odrägliga metoder hör inte hemma någonstans.

Men för all del;

Åk dit och kidnappa honom, ta med honom på seanser, få honom att upptäcka världens vackerhet. Öppna hans sinnen för kärleken istället!

Att skyffla ÄNNU mer negativitet över vår värld tycker jag är DYNGA.

[b]- Dom som fått utrustning skulle ju kunna dela med sig av "nåt" till de som blev utan.[/b]

Sen kan man ju lämna kära lillparveln åt sitt egna öde och återgå till att projicera kärlek på sin omgivning, för som vi alla vet kommer allt åter igen. Varför ta saken i egna händer om nu "The Universe" ändå har nåt lurt på G för lillen i framtiden.

Jag har lärt mig nåt, Swecan har lärt sig nåt, alla som hänger på Swecan har (förhoppningsvis) lärt sig nåt. Det är nu vi ska se värdet i lärdomen och blicka framåt. Ta nästa steg på jorden lite starkare.

Snacka om att en massa oanständigt mycket negativ energi redan pumpats ut i atmosfären, - räcker det inte nu?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 23:40:33

Amen

det va bra sagt :D

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-23 23:53:36

Kanske borde vara lite försiktiga med att anklaga Nordic Grow innan man har mer på fötterna än vad som kommer från Kiruna.

Han har ju visat sig ha lite svårt med att vara ärlig. Är nog mest intresserad av att rädda sitt eget skinn i det här läget.

Har dock inte en aning om NG var inblandade eller ej. Men som alla andra borde dom väl ganska snabbt ha insett att det var ett kontokortsbedrägeri eller liknande.

Påpekade ganska tidigt att det mesta Kiruna skrev var motsägelsefullt och lögnaktigt. Ena sekunden hade han inte en krona - men han ville gärna göra affärer, byten mm...så länge han fick betala med prylar beställda på nätet. Aldrig skickade från honom själv utan direkt från företaget.

Betalar man hellre med beställda prylar för 10 000 kr på nätet istället för 100 kronor i ett kuvert så kan man nog vara rätt säker på att det inte är personen själv som står för notan.

Han var ju inte något geni heller. Tror nog dom flesta insåg att han inte hade ren kush i joppen. Luktade mer som herbal spice.

Så de personer som försvarade honom omedelbart i trådarna då man påpekade det tvivelaktiga i det hela var nog helt enkelt alias för honom själv, medkumpaner alt. personer som ville ha gratisprylar. Den sistnämnda kategorin kanske man kan ha överseende med.

Men det var ju helt klart dom som gjorde scammen möjlig.

Mr. Gems blev rätt tyst på forumet också. Han hade väl rätt mycket kontakt med Kiruna om jag förstod det hela rätt. Så han borde väl kunna hjälpa till att ställa allt till rätta.

Hoppas att ni som förlorat pengar får tillbaka dom på ett eller annat vis. Hoppas även att de skyldiga och inblandade i soppan får rejält med problem.

Ryggdunkar till Friggs och även Jesus som fick ta mycket skit.

Lev och må, gott folk!

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-23 23:53:40

Jag trodde han var rik som ett troll på "gamla" pengar. Ville placera lite grow-ops runt om i landet för att sedan få njuta lite frukt då och då genom livet... Det var min fantasi i alla fall... :)

Tycker köp & sälj borde öppnas upp - i framtiden, men då med andra förhållningsregler. Vem som helst ska helt enkelt inte kunna annonsera fritt där, det säger ju sig självt... Nåt år reggad och sjyssta inlägg.

Köp och sälj ska ju vara mellan betrodda forum-medlemmar som är i gamet för kärleken, inget annat. Försäljningar mellan folk som aldrig i livet skulle få för sig att göra nåt oetiskt mot den andre. Så är det ju när man gör affärer med en användare man känner igen från forumet, man skapar ju helt klart en sorts gemenskap användare emellan.

Med andra ord borde inte pengahungriga gamar med renkött i påsen kunna nästla sig in där, än mindre sköta en mindre ruljans under månaders tid.

Love you all, även dig Kiruna!

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-23 23:57:15

[quote="tummler"]Hoppas även att de skyldiga och inblandade i soppan får rejält med problem.[/quote]

Då vill jag att du med några enkla rader gör det begripligt för mig vad man på det sättet kan tänkas vinna.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 0:09:54

Karma. Vore ju trist om han, eller dom kom undan helt utan påföljder helt enkelt. Vad det innebär är inte jag mannen att avgöra. Lämnar jag till lagens långa arm alternativt gud.

Att åka hem till honom med basebollslagträ är absolut inte något jag förespråkar. Våld löser ingenting.

Kan ju hoppas att han eller dom gör bort sig offentligt eller något annat jobbigt.

Lev och må.

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-08-24 0:28:05

BigBanana: Jag tar åt mig utav det du säger om:"Att få en pekpinne uppkörd i röven samt sin kredabilitet ifrågasatt menar jag hör till de saker den här världen klarar sig alldeles utmärkt utan. "

Ja, jag reagerar, jag blir provocerad av att Herr J har den attityd han har trots att han är mer än väl inblandad i den här smeten. Behöver jag säga hur mycket den här siten/forumet betytt för mig eller hur mycket jag älskar och värnar den?
Du har helt rätt i att det behövs mer kärlek istället, och den vill jag vara med och sprida. Jag blir bara så förbannad.

Hoppas att jag blir förlåten.

Mvh// Nesta

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-24 0:40:40

[quote="BB"]Att få en pekpinne uppkörd i röven samt sin kredabilitet ifrågasatt menar jag hör till de saker den här världen klarar sig alldeles utmärkt utan[/quote]

Nesta. Den meningen skrev jag när jag ännu inte tagit mig en stunds ro.

Jag får lov att ursäkta mitt språk den här gången, det var ganska provocerat skrivet av mig...

Känslorna svallar kring frågan, den är ju fortfarande het.

Jag var ju bara några knapptryck ifrån att också smetas in i "bajskorven", och jag tror det gör mig lite extra upprörd i den här tråden, vi är alla nog lite väl upprörda egentligen.

Jag behöver väl inte förkunna hur mycket jag älskar Swecan? De timmar jag lagt här skulle kunna omvandlas till en timmerkåk på landet, en helrenovering av en -64 impala, skulle kunnat skaffa familj osv osv... MEN! Gemenskapen här måste bättras på! Alldeles för många som har alldeles för nära till infekterade tankar om andra på forumet, jag är lika mycket i det som andra, och vill att det ska försvinna...

Det var ju inte så när jag först joinade här, mao, kan vi hitta tillbaks dit med lite jävlar anamma och att alla involverade lägger manken till när det kommer till att skapa ett fint och sprudlande forum för folk som älskar sina blommor, det är inte riktigt vad jag kan säga om forumet idag.

Cannabis är ju 'ffs' materialiserad kärlek! Iallafall i min bok... :)

Nesta
Ganjaman

Postby Nesta » 2008-08-24 0:47:38

[quote="BigBanana"]
MEN! Gemenskapen här måste bättras på! Alldeles för många som har alldeles för nära till infekterade tankar om andra på forumet, jag är lika mycket i det som andra, och vill att det ska försvinna...

Det var ju inte så när jag först joinade här, mao, kan vi hitta tillbaks dit med lite jävlar anamma och att alla involverade lägger manken till när det kommer till att skapa ett fint och sprudlande forum för folk som älskar sina blommor, det är inte riktigt vad jag kan säga om forumet idag.

Cannabis är ju 'ffs' materialiserad kärlek! Iallafall i min bok... :)[/quote]

Jag är på!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 0:57:13

[quote="Nesta"] Behöver jag säga hur mycket den här siten/forumet betytt för mig eller hur mycket jag älskar och värnar den?

Mvh// Nesta[/quote]

Det säger sig själv !

Tycker även att det var bra att du och resten av mods. att börja med damage-control av att stänga köp och sälj.

Swecan har ju inte handlat om att vara en site för köpa och sälja.

Just my 2 cents..

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 2:04:26

Läste igenom tråden igen . Fan va synd att de vart så här , vart misstänksam mot kiruna dikekt när jag läste att han skulle ge bort ett lyx paket , bara så här ? till nästan vemsomhelst :? , enligt mig för o försöka vinna förtroende av folk , bli grönad och lyckades få Herr J s förtroende och bli grönad av några andra . Jävligt synd för er som casha men inte fick grejerna . Tur att han inte skyldig mig cash jag skulle fan fucka ur helt :crazy: Sen att smuts kasta forumet så här ? :? Inte Kul .
Men men hoppas de löser sig på nåt sätt fortfarande ! och hoppas alla lärt sig en läxa nu!

MVh Nasty

Big-box
Gräsfläckar på knäna

Postby Big-box » 2008-08-24 11:09:22

Man ska ju inte förespråka våld men hade nå lurat mig med den summan av pengar. Då hade jag kunna lägga ut en massa mer pengar bara för att min knytnäve ska få dejta hans ansikte. :twisted:
"I Do Because I Can, I Can Because I Want To, I Want To Because You Said I Couldn't"

Holken
Garderobssnille

Postby Holken » 2008-08-24 11:19:13

[quote="Shimasonti"]jo herr j vi är nog en del på din sida ska du se :D[/quote]

Absolut!

Och Drullper, jag tycker fortfarnade det är synd att K & S ligger nere, men visst har lungnet lagt sig över några näbbgäddor ;)

Hehehe felicia, oj förlåt Ullabella på fyllan, arg och upprörd. Visst men betee dig.

Och mest arg är jag över att Kiruna har get SC jävligt mycket neg energi, fan det var ett par år sedan jag reggade mig första gången och då var det glatt och trevligt, idag känns det som profiterna tar över and money talk´s. :x

[quote="Herr J"]Jag mitt nöt trodde att han gjort storkovan via sitt diskbråck och att han hade fått massor av pengar via försäkringar och liknande.[/quote] *Det sade han till mig med...
Fr.ed

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-08-24 11:54:08

[quote="BigBanana"]Tycker inte [color=green]Herr J[/color] m.fl ska klandras eller smutskastas för sin naivitet, då det är en fin egenskap...[/quote]

Naivitet är den egenskap som gjorde Kirunas scammande möjligt från första början. Jag vill också tro det bästa om människor, men det finns en gräns för vad som är rimligt att tro på. Det Kiruna påstod/gjorde var inte rimligt, och det borde alla vuxna människor förstått.

Det här forumet har attraherat på tok för många högljuda flumpuckon de senaste åren. Att dessa människor inte ens i efterhand, när det verkligen visats vad Kiruna höll på med, förstår och tar ansvar för sin egen delaktighet i spektaklet, är ett problem.

Jag anser att detta skall vara ett forum främst för cannabisodlare, inte för flummare som tror att de räddar världen genom att röka ner sig till apstadiet och slänga ur sig floskler om att vara positiv. De medlemmar som genom sin naivitet hjälpt till att kompromissa andra medlemmars säkerhet bör stängas av från forumet.

Lägg ner Coffeshopen så att forumet blir mindre attraktivt för puckon.

Selk
Gräsfläckar på knäna

Postby Selk » 2008-08-24 12:19:07

Jesus, jag håller med om mycket i det du skriver men många har nu börjat inse att dom varit naiva och antar en lugnare och trevligare ton. Om någon uppriktigt ber om ursäkt så ska det naturligtvis accepteras. Håller med om att det är skrämmande är att det verkar finnas några få som fortfarande inte kan/vill förstå och lära av sina misstag men det är inte mycket att göra åt.

Misstag gör vi alla, jag blev blåst på minst lika stora summor i min ungdom. Så länge man lär av misstagen behöver det inte vara helt negativt även om det svider lite i början. Tyvärr har inte mänskligheten den egenskapen att vi lär av andras misstag, vi måste gå på smällar själva innan vi inser att de som är kritiska inte bara är det för att vara glädjedödare. Det svåra är att gå vidare utan att tappa all tro på mänskligheten och sina medmänniskor, det går att vara positiv och kritisk samtidigt men det krävs en del träning.

Jag tror inte på förbud generellt och att stänga coffeeshopen skulle, som med så många andra förbud, bara flytta problemen någon annanstans. Det går inte heller att förbjuda någon att vara pucko, hur mycket man än skulle vilja ibland. :) Istället får vi alla hjälpas åt att bidra till en god stämning genom att föregå med gott exempel. På samma sätt tycker jag att vi äldre medlemmar bör bidra mer även i odlingsforumen så att inte nybörjare bara får svar från andra nybörjare.
[i]-Now what kind of a Masked Man are you anyway?[/i]

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-08-24 12:32:41

[quote="Selk"]Jag tror inte på förbud generellt och att stänga coffeeshopen skulle, som med så många andra förbud, bara flytta problemen någon annanstans...[/quote]

Ja, tillbaks till flashback där de hör hemma. Det här behöver inte vara ett forum för alla.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 12:39:34

[quote="Selk"]

Jag tror inte på förbud generellt och att stänga coffeeshopen skulle, som med så många andra förbud, bara flytta problemen någon annanstans.[/quote]

Flytta problemen lät väl ganska bra för swecan?! Var väl lite det som skulle vara tanken med att lägga ned köp/sälj samt coffeeshopen.

Som det varit här senaste tiden så börjar man ju fundera på att söka sig någon annanstans. Tyvärr då det i grunden är ett väldigt bra och trevligt forum med mycket kunskap.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 12:46:44

Hur fan kan en person som kiruna paja stämningen så här sjukt mycket
stäng tråden glöm det som har hänt gå och klappa på era plantor och ta en feeeeeeet joint så syns vi med ett glatt leende i mön

ps men om nån hitter han så vill jag ha hans pekfinger :lol:

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 12:48:31

[quote="Herr J"][quote="Nesta"]Ett gott råd herr J, lägg ner...

Texxer: Lätt att slå sig för bröstet? Tror du på allvar att vi admins och mods inte haft någon koll alls?

För min del är det egalt hur många som blivit blåsta, det är upp till säljare och köpare, den diskussionen är egentligen ointressant. Det som stör är att alla inblandade använt SweCan som plattform för kriminell verksamhet, det är så jävla egoistiskt som det kan bli.
Kom inte efteråt och påstå att ni handlat i god tro, när något verkar för bra för att vara sant är det oftast det.
Använd hjärnan nästa gång.[/quote]
[b]Nej jag lägger inte ner alls. Jag anser inte att jag har gjort något fel[/b].[/quote]

Du kan väl för i helvete ha vett att skämmas och be om ursäkt människa?!?

Selk
Gräsfläckar på knäna

Postby Selk » 2008-08-24 12:56:51

[quote="Jesus"]Ja, tillbaks till flashback där de hör hemma. Det här behöver inte vara ett forum för alla.[/quote]

Ja, det är ju frestande. Men jag vill gärna se swecan som en "samlingsplats för cannabisentusiaster" där mer än bara odling ryms. Om cannabis ska bli accepterat i samhället behöver vi etablera en kultur kring vårt bruk och visa att alla typer av människor kan bruka cannabis. Här tycker jag att swecan har en viktig roll att spela men då är det upp till oss medlemmar att visa att det inte bara är "flumpuckon" som röker.
[i]-Now what kind of a Masked Man are you anyway?[/i]

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 13:07:38

[quote="Jesus"][quote="BigBanana"]Tycker inte [color=green]Herr J[/color] m.fl ska klandras eller smutskastas för sin naivitet, då det är en fin egenskap...[/quote]

[b]Det här forumet har attraherat på tok för många högljuda flumpuckon de senaste åren[/b].

Jag anser att detta skall vara ett forum främst för cannabisodlare, [b]inte för flummare som tror att de räddar världen genom att röka ner sig till apstadiet och slänga ur sig floskler om att vara positiv. [/b]De medlemmar som genom sin naivitet hjälpt till att kompromissa andra medlemmars säkerhet bör stängas av från forumet.

Lägg ner Coffeshopen så att forumet blir mindre attraktivt för puckon.[/quote]

Amen!!!
Vilken jävla hippie man måste vara för att inte ville bryta benen av kiruna.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 13:07:53

man kan ju ha en presentation om sig innan man blir medlem på swecan så man blir godkänd eller nåt liknande

RodTjur
Garderobssnille

Postby RodTjur » 2008-08-24 13:16:35

[quote="knasen1"]man kan ju ha en presentation om sig innan man blir medlem på swecan så man blir godkänd eller nåt liknande[/quote]

Hur lätt är det inte att fejka en presentation man skriver på internet :roll:
"The reason that drugs kill people is that drugs is drug"

-Sofia Modigh [KD]

Who need drugs when there is weed?

Jesus
Garderobssnille

Postby Jesus » 2008-08-24 13:18:08

[quote="Selk"]Men jag vill gärna se swecan som en "samlingsplats för cannabisentusiaster" där mer än bara odling ryms. Om cannabis ska bli accepterat i samhället behöver vi etablera en kultur kring vårt bruk och visa att alla typer av människor kan bruka cannabis. Här tycker jag att swecan har en viktig roll att spela men då är det upp till oss medlemmar att visa att det inte bara är "flumpuckon" som röker.[/quote]

Swecan kommer inte att kunna spela någon större roll som reklampelare för legaliseringen av cannabis eftersom merparten av de som använder forumet redan är frälsta. Däremot kan swecan spela roll för att samordna en rörelse, men det görs inte lättare av allt OT, tjafs och flum som det blivit så mycket av på senare tid.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2008-08-24 13:19:08

Några kanske man lyckas få bort

BigBanana
Guleböj

Postby BigBanana » 2008-08-24 13:31:08

Tycker den här tråden förmedlar vad det blåser för vindar på swecan dessa dagar...

Return to “Coffeeshopen”