Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Reuters: Sativex i Sverige 2011 Reply To: Reuters: Sativex i Sverige 2011

#572355

wayne
Member

Kul att han heter Potts…

Fun fact:

Det är förövrigt Sam the Skunkman som bistått GW med cannabisgenerna. Hans företag (som han har tillsammans med Robert Clark) Hortapharm samarbetar med GW.
Jobbigt läge för alla dispensärer (och kanske alla som säljer vissa frön) ifall de (Sam eller GW) får patent på vissa cannabissorter som t.ex. Skunk #1, då kan de (dispensärerna) inte odla och sälja hybrider som innehåller t.ex. Skunk #1 hur de vill.
Kan väl dock förhoppningsvis bli svårt att bevisa vem som “skapat” (genom selektion och avel) vad eftersom det var olagliga affärer till att börja med. (Så länge man inte har lika mycket pengar som läkemedelsbolagen såklart.)

(Säger man dispensärer om “medical marijuana dispensaries” på svenska?)

Det är skitbra att Sativex kommer till Sverige “på riktigt” nu snart. Men jag är glad att jag aldrig köpte de där aktierna i GW som jag tänkte för en massa år sedan. Vill inte stödja det bolaget på något sätt.

Astra Zenica (mfl) skulle ju aldrig få för sig att sälja cannabis i sin naturliga form, det är ju en för stor risk.

Sativexpatentet:
http://www.patentstorm.us/patents/7344736/fulltext.html