Ett svenskt cannabisforum Forums Swecan Om Swecan Yttrandefrihet Reply To: Yttrandefrihet

  • hexlax

    Member
    2010-12-12 at 03:32

    richtmeister:

    Finns det överhuvudet taget Någonstans som du kan säga eller göra precis vad du vill?
    Vi har exempelvis yttrandefrihet i Sverige.
    Ja det stämmer Men det betyder fortfarande inte att du får lov att säga exakt vad du vill till vemsomhelst.
    Varför skulle det vara någon skillnad bara baserat på att du är ett anonymt “ansikte” på internet?
    Yttrandefrihet är i 90 fall av 100 alltid begränsat.I de resterande 10 fallen är det en gråzon.
    Allt du säger och gör kan ses som kränkande av någon mest hela tiden.

    Förövrigt så skulle jag säga att det är ett skitjobb att vara moderator.Det är allt annat än kul och,Reglerna för ett forum finns väl till stor del bara finns för att moderatorer ska veta och förstå på enklaste vis när någon behöver en tillsägning.
    Nåt att luta sig mot för att veta när någon har gått över den osynliga gränsen.

    Nej jag smörar inte för moderatorerna på swecan och inte heller för några andra moderatorer det är min erfarenhet som säger mig att det jobbet de gör ska ha cred för det ÄR inte kul alla gånger.

    utan att avslöja för mycket så var jag en gång moderator på en filmsida online och det slutade jag med efter ett tag för att det enda jag fick därifrån var skit från dom som blev bannade osv.

    Det är ett otacksamt jobb och vi ska fan bara vara glada att någon faktiskt Vill göra det för att få en dräglig tillvaro på sånna här forum.
    Jag skulle INTE tacka ja till erbjudandet om att vara moderator igen oavsett vilket forum.