Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Gödsel vs kemisk näring? (Hjälp!) Reply To: Gödsel vs kemisk näring? (Hjälp!)

  • microgrower

    Member
    2010-08-13 at 20:47

    @Kidsmoke wrote:

    @microgrower wrote:

    Som extra näring behöver man endast två näringar med olika n-p-k värden, 9-3-6 tills de sista två veckorna innan skörd och 1-3-2 nästan hela blomstadiet(som det står om du kollar min sig).

    Jag blir lite konfunderad kring det här uttalandet. Måste fråga. Om man ska använda 9-3-6 fram till två veckor innan skörd och 1-3-2 under hela blom så måste ju dessa överlappa varandra. Ska man då dubbeldosera under en viss period eller ska man anpassa dosen till att man kör två gödningsmedel samtidigt?

    Och en bonusfråga. Hur förkortar man avståndet mellan noderna på plantorna?
    Jag har lite av det problemet. Men det kan ha o göra med att jag odlar sativa. Hawaiian snow och Arjan Haze. Eller?

    jag anpassar doserna enligt vad mina blommors önskemål, under blom kör jag 1-3-2 nästan hel dos med lite 9-3-6, men minskar 1-3-2 dosen och lägger till 9-3-6 vid behov (lite gula blad).

    stora avstånd mellan noder beror ofta på att det är inte nog med blått ljus, det går få riktigt kompakta plantor (i förhållande till vad som är normalt för strainen) genom att köra hela vägen med MH, det blir mindre skörd, men det blir riktigt fina buds dock ganska små. Bäst att blanda hps och mh i blom. kort sagt: hps=skörd, mh=kompakta plantor. Dual spectrum hps bulbar kan vara en bra kompromis, typ sunmaster.