Beslut om avlyssning (FRA) genomförs från 1 januari 09

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Beslut om avlyssning (FRA) genomförs från 1 januari 09

Inlägg av reaper » 2008-06-03 19:37:18

http://www.metro.se/se/article/tt/2008/ ... /index.xml

Vad är nästa steg, oblikatoriskt med mikrofoner i allas hem?
Fängelse för alla som inte tycker som regeringen?

Regeringen = Terrorister.
MrBurns
Garderobssnille

Inlägg av MrBurns » 2008-06-03 19:56:29

----
Senast redigerad av 1 MrBurns, redigerad totalt 2008 gånger.
Gin
Shôgun

Inlägg av Gin » 2008-06-03 21:37:59

Logiskt steg. Det kommer bara bli värre.
Mikrofoner i våra hus behövs nog inte då de har instrument som kan avlyssna varenda mörk liten jävla grotta på jorden. Om 10 år har de väl en station där de kan välja namn ur en lista som visar på var denne just nu är. De behöver knappast bugga telefoner och epost, då de kan rikta satelliter mot din mun.

[quote="metro"]Ett antal regler införs för att skydda den enskildes integritet. Bland annat ska den myndighet som kontrollerar verksamheten få besluta att spaningen ska upphöra och materialet förstöras. Vid FRA inrättas också ett integritetsskyddsråd.[/quote]
:rofl:
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-06-03 23:58:26

Finns inget att oroa sig över, alla falska ledare faller. Alla upplysta tar över, och vi får fred. Men visst, helt sjukt med avlyssning, men vem säger att du inte redan är det?

Jag skiter i vilket, staten har inget att komma med, dem är luft för mig. Det är helt sjukt att dem ens får agera som dem gör, det är ju bedräligt emot människorna, dem tar inget ansvar. Ryggradslösa fega ormar är vad dem är.

säger anybodysmoker denna ljuvliga natt!
Användarvisningsbild
smeagol
Garderobssnille

Inlägg av smeagol » 2008-06-04 0:12:12

Vänta bara tills den dagen då dom samkör samtliga datasystem mot varandra ....och det är nog bara en tidsfråga!

Och den dagen är vi alla oskadliggjorda maskar...
Me my precious and i...and my sweeeet buds!
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-06-04 7:39:11

Ganska skönt att man är förberedd på allt detta :roll: ännu en gång frodas konspirationsteorierna och paranoian blommar ut till fullo,det är gott att leva och förstå.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-06-04 9:59:15

[quote="anybodysmoker"]Finns inget att oroa sig över, alla falska ledare faller. Alla upplysta tar över, och vi får fred. Men visst, helt sjukt med avlyssning, men vem säger att du inte redan är det?[/quote]

Avlyssning pågår redan nu. misstänker jag starkt. Men vad får dig att tro att alla falska ledare faller? Jag tycker det är lite naivt. Och även om en falsk ledare faller, kommer en ny snabbt nog och snappar upp hans plats.
Vad säger att det finns en inbyggd rättvisa i vår värld? Människan har frihet att göra vad som helst. Detta är hur människan är konstruerad. Därför kommer det alltid finnas de onda människorna, detta är inget som kommer försvinna.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-06-04 13:06:34

[quote]STÄNG FÖNSTRET
Fråga

Är det rätt att FRA får rätt att avlyssna?

resultat:

Ja
19%

Nej
81%[/quote]

Och jag som trodde att vi levde i en demokrati där det var folket som bestämde. :x

Snart så är de filmkameror, och mikrofoner överallt och amerikanerna kollar på "Sweden: The ultimate reality show"

Bättre att flytta till lillebror Danmark, än att ha storebrorsan över axlen hela tiden!
Användarvisningsbild
Jultomten
Ganjaman

Inlägg av Jultomten » 2008-06-04 14:57:39

Hej avslyssning > Hejdå privatliv > Hej kryptering > Hejdå oro

Allvarligt talat, de får ju gärna avlyssna bäst fan de vill, men glöm inte att det krävs en person för att avlyssna en person. FRA har inte miljoner anställda och komemr således även fortsättningsvis inrikta sig på riktad avlyssning. Det tar nog braaaaa många år och MYCKET kraftigare datorer innan ALL trafik kan avlyssnas, personligen hoppas jag att jag är död och bränd på bål dagen det systemet införs.

Nu är det ju också så att det finns många sätt att skydda sig, personligen skulle jag tippa på att det inom en väldigt snar framtid kommer att bli enkelt och tillgängligt med krypteringsmjukvara för mobiltelefoner. Det är redan idag fullt möjligt att scrambla sina samtal då mobiltelefonerna har prestandan och nätet klarar detta, jag tror att den delen av markanden växer då den här lagen införs.
Gin
Shôgun

Inlägg av Gin » 2008-06-04 15:30:32

[quote="squall"]
Och jag som trodde att vi levde i en demokrati där det var folket som bestämde. :x [/quote]

Representativ demokrati. Vi ger dem makten, sen gör de vad de vill med den. :evil:

[quote="Jultomten"]
Allvarligt talat, de får ju gärna avlyssna bäst fan de vill[/quote]
Tycker du verkligen så?

[quote="Jultomten"]
, men glöm inte att det krävs en person för att avlyssna en person. FRA har inte miljoner anställda och komemr således även fortsättningsvis inrikta sig på riktad avlyssning. Det tar nog braaaaa många år och MYCKET kraftigare datorer innan ALL trafik kan avlyssnas, personligen hoppas jag att jag är död och bränd på bål dagen det systemet införs. [/quote]

Falskt, tyvärr. Se Echelon. Det finns redan system som lyssnar efter nyckelord, och ju mer sofistikerade system överheten får tillgång till ju mer effektiva kommer de bli. De behöver inte en person som sitter och lyssnar då de kan banda alltihop, samt har maskiner som kan slå av och på avlyssningar beroende på vad som sägs i samtalet. Det är mycket oroande. Om de vill kan de ju ta alla namn från någon uppropslista för legalisering och köra in några siffror i sitt maskineri, sen har de koll på dessa människor.

[quote="Jultomten"]
Nu är det ju också så att det finns många sätt att skydda sig, personligen skulle jag tippa på att det inom en väldigt snar framtid kommer att bli enkelt och tillgängligt med krypteringsmjukvara för mobiltelefoner. Det är redan idag fullt möjligt att scrambla sina samtal då mobiltelefonerna har prestandan och nätet klarar detta, jag tror att den delen av markanden växer då den här lagen införs.[/quote]

Människor med teknikvett kan nog lära sig knep för att göra sig anonym. Majoriteten är nog inte, och kommer nog inte bli medvetna om att sådant är möjligt, samtidigt som företagen med lagen bakom sig gör allt för att stoppa sådana fasoner.
Användarvisningsbild
Jultomten
Ganjaman

Inlägg av Jultomten » 2008-06-04 17:20:25

Som sagt, jag tror att marknaden för kryptering kommer att växa ordentligt efter att den här lagen införs, vad gäller mobiltelefoner så skulle jag tro att det inte dröjer länge innan man kan SMS:a iväg en beställning på ett krypteringsprogram för röstsamtal eller skicka efter en liten box att sätta i telefonjacket innan luren. Majoriteten av folket vill ju trots allt inte att avlyssning ska skötas på det här sättet.
Vad gäller Echelon så skulle jag för det första tro att systemet aldrig använts i praktiken för att avlyssna medelsvenssons samtal. Att det sedan existerar och kanske faktiskt fungerar är ju en annan femma, men det är fortfarande inte kraftfullt nog att hålla koll på all världens befolkning och såvida vi inte blandar in alla världens superdatorer kommer ett sådant system att kunna dekryptera kommande krypterade anslutningar. Säg som exempel att om 10 år (nu tar jag det här HELT ur luften men om man ser det som en potentiell lösning på den här förbannade övervakningskåtheten som råder så blri det intressant) så kanske 20-30% av befolkningen i sverige använder krypterade telefonsamtal. Säg att alla krypterar dessa samtal med, ptja, 16 bitar eller så? Hur mycket processorkraft skulle det då ta innan en dags telefonsamtal ens är dekrypterat? Dagar? Månader eller år? Visserligen kan de fortfarande banda alla samtal och vid specifikt intresse dekryptera samtal från en intressant person, men detta skiljer sig inte resursmässigt från telefonavlyssningen vi har idag! Det är där vi har poängen, allt går att lösa med lite vilja, och de som då inte bryr sig om avlyssning behöver givetvis inte kryptera sina samtal.

Sen finns det ju en intressant anekdot om det här med företag med lagen bakom sig: när hela pirathärvan med illegal och piratkopierad programvara började komma upp till ytan för några år sedan så stack ett då förhållandevis litet företag ut ur mängden och gick halvt om halvt ut med att "vi skiter i vad våra kunder pysslar med, vi säljer bara anslutningen", det här företaget var BBB. Telia, ComHem, Tele2 mfl operatörer tappade kunder och BBB vann dem i samma takt. Nu har alla andra operatörer slutat med häxjakten den också. Jag tror att vi kommer att få se en liknande reaktion här, rätt som det är dyker en operatör upp som skiter blankt i om folk krypterar sina anslutningar.

Jag är givetvis ingen spågumma, jag kan inte säga hur framtiden kommer att se ut utöver att det går utför i en rasande fart. :cry:

EDIT: och när jag säger att 20-30% kommer att använda krypterade samtal så menar jag givetvis en andrahandskryptering då all mobiltelefoni i dagsläget är hårt krypterad redan. Skillnaden blir bara att FRA inte kan kräva nycklarna av operatörerna.
Herr J
Ganjaman

Inlägg av Herr J » 2008-06-04 20:50:12

Mao bygg lite krypteringsutrustning och bli rik som ett troll.
Användarvisningsbild
Person_C
Nyfrälst och hög

Inlägg av Person_C » 2008-06-04 23:57:04

Jultomten: Förvisso kan man kryptera och således gå runt problemet, men gemene man kommer inte att göra det.
Ett stort problem med detta lagförslag (o andra liknande) är att de i slutändan leder till självcensur och därmed minskat åsiktsutbyte. Ett liknande problem är att källor inom olika myndigheter kan dra sig för att rapportera felaktigheter till media eftersom deras samtal/mail kan snappas upp (och ev. dekrypteras om det är så) vilket underminerar meddelarskydded. Detta leder så klart till minskad insyn i vad olika myndigheter håller på med och vad de mörkar, vilket inte är bra.

Sedan har vi det faktum att FRA bryter mot europakonventionen och därmed mot grundlagen. Se bl.a. http://rickfalkvinge.se/2008/05/31/ande ... -berattar/ .
Vidare har Mats Odenberg erkänt att de redan (olagligt) lyssnat på internettrafik och att denna lag blott skulle legalisera vad de redan hållit (och ev. fortf. håller) på med.

Ah, och sen har vi det lilla problemet att nyckelordssökningar i så pass stora datamängder kommer att ge så pass många falska träffar att det aldrig kommer att fungera. Bruce Schneier har snackat om detta på sin sida. USA har som nämt ovan gjort detta i flera år, utan några resultat.
Användarvisningsbild
Jultomten
Ganjaman

Inlägg av Jultomten » 2008-06-05 14:48:22

Mm, tyvärr är det ju preslix som person_C säger, svensson kommer aldrig att kryptera sina samtal/anslutningar och det enda den som bryr sig om detta problem kan göra är ju att gå runt problemet men tyvärr finns det ju ingen annan lösning (annat än lönnmord och terror vilket på lång sikt kan lösa problemet om man idkar det i tillräckligt stor skala, men dit lär det vara ännu svårare att få svensson :wink: ) Men allvarligt talat, samhället håller ju på att rasa och det här kan ju bli det slutgiltiga dråpslaget mot den personliga integriteten. Frågan är ju bara hur många som tänker låta det hända, personligen kommer jag att börja kryptera all min trafik den dagen lagen införs.

Heh, lite halvt off-topic så såg jag en dokumentär på Discovery om hur livet på jorden skulle te sig efter ett meteoritnedslag i större skala när nedslaget orsakar en EMP stark nog att slå ut merparten av all elektronik på jorden och ca 80% av allt liv utplånas. Det enda jag kunde tänka på under hela dokumentären var "Fan vad bra det skulle vara om detta verkligen inträffade" en fresh start av allting. :roll: Jag rekommenderar starkt dokumentären, den lär gå i repris och hette någonting i stil med "Comet Impact on a strange planet".
Användarvisningsbild
Amram
Garderobssnille

Inlägg av Amram » 2008-06-05 21:21:23

Äsch, fan vad alla ojar sig. Ok, kanske jag är lite nonchalant efter en flaska vitt vin med räkor - men vad oroar ni er för egentligen? Att någon ska avslöja lilla grow-op eller? Fäll ut pungen och landa.

Brottsligheten har tagit stora kliv framåt de senaste 10 åren i och med IT-revolutionen. Brottslingar och terrorister har fått nya möjligheter och samhället måste självklart vara uppdaterat på allt det nya.

Det finns inget egenintresse i att avlyssna allt och alla, dessutom krävs oerhörda resurser för att bearbeta materialet. Kommer endast användas för de allra grövsta brotten - och allvarligt talat - vill du inte att dessa ska bekämpas?

///Amram.
Användarvisningsbild
smeagol
Garderobssnille

Inlägg av smeagol » 2008-06-05 22:07:27

[quote="Amram"]Det finns inget egenintresse i att avlyssna allt och alla, dessutom krävs oerhörda resurser för att bearbeta materialet. Kommer endast användas för de allra grövsta brotten - och allvarligt talat - vill du inte att dessa ska bekämpas?[/quote]

Hört talas om "nolltolerans" angående knark och brott? Nej, dom kommer definitivt inte att bara ge sig på de grövsta brotten utan
självklart är det en fjäder i hatten för konstaplarna "grön" om dom lyckas att se till att ett gäng odlare fälls i domstol, detta kommer
att bli finfin statistik på deras lilla byrå, varpå man kan vifta med pappret för politikerna -och vips så har politikerna "skapat" lite nya
jobb och mer anslag för denna verksamhet då den "lönar" sig... så detta påhitt med att avlyssna genererar med största sannolikhet
även politiska beslut och en polisstat....vilket vi inte gillar :?
Användarvisningsbild
Amram
Garderobssnille

Inlägg av Amram » 2008-06-05 22:53:10

[quote="smeagol"][quote="Amram"]Det finns inget egenintresse i att avlyssna allt och alla, dessutom krävs oerhörda resurser för att bearbeta materialet. Kommer endast användas för de allra grövsta brotten - och allvarligt talat - vill du inte att dessa ska bekämpas?[/quote]

Hört talas om "nolltolerans" angående knark och brott? Nej, dom kommer definitivt inte att bara ge sig på de grövsta brotten utan
självklart är det en fjäder i hatten för konstaplarna "grön" om dom lyckas att se till att ett gäng odlare fälls i domstol, detta kommer
att bli finfin statistik på deras lilla byrå, varpå man kan vifta med pappret för politikerna -och vips så har politikerna "skapat" lite nya
jobb och mer anslag för denna verksamhet då den "lönar" sig... så detta påhitt med att avlyssna genererar med största sannolikhet
även politiska beslut och en polisstat....vilket vi inte gillar :?[/quote]

Lagen är till främst för terrorbekämpning, det måste väl ändå vara klart för alla. Om det sedan är rätt metod i kampen mot terror, ja det låter jag vara osagt. Är man oroad för samhällsutvecklingen i stort förstår jag att man är intresserad. Bekämpning av storskalig heroin och kokainsmuggling, eller amfetamin från baltstaterna - det är helt ok för mig. Känner ingen större sympati för organiserad brottslighet. Men som liten enskild cb-odlare har man nog ingen större anledning till oro.

///Amram.
Användarvisningsbild
smeagol
Garderobssnille

Inlägg av smeagol » 2008-06-05 23:20:48

[quote="Amram"] Bekämpning av storskalig heroin och kokainsmuggling, eller amfetamin från baltstaterna - det är helt ok för mig. Känner ingen större sympati för organiserad brottslighet. Men som liten enskild cb-odlare har man nog ingen större anledning till oro.[/quote]

Missförstå mig inte! Jag har inte den minsta sympatin för de droger du nämner och är definitivt inte intresserad av att de blir legaliserade .
MEN inse en sak, har staten/polisen ett verktyg som de kan utnyttja så kommer de att göra det till fullo! för det handlar om anslag,
inte vad som är farligt eller inte utan pengar och politik. Terroristbekämpningen kommer naturligtvis mupparna på säpo sköta om även
i fortsåttningen, men när vanliga polisen har tillgång till dessa system så kommer dom naturligtvis att utnyttja det! varför skulle de inte?
Ett grovt (?) exempel, dom avlyssnar swecan, sätter dit,låt oss säga 5 odlare som meddelar att di har torskat genom att hänga här
tror du att många hänger kvar här veckan efter??

Dessutom är tyvärr detta avlyssningssytem redan rejält utbyggt i europa, vilket jag tycker är vidrigt! Har släkt i en del europeiska
länder som verkligen inte vågar yttra vad dom vill säga pga misstänksamheten mot avlyssningen!, verkar vara ett trevligt samhälle vi är på väg emot...
Börjar nästan längta efter tiden då sovjet fanns....
Användarvisningsbild
GanjaNils
Småodlare

Inlägg av GanjaNils » 2008-06-06 1:04:40

Varför inte lobotomera alla svenskar ! Då får dom ju som dom vill ...
Alltså: inga brott överhuvudtaget :x
Smoke weed, Its all you need!
Användarvisningsbild
Jultomten
Ganjaman

Inlägg av Jultomten » 2008-06-06 11:08:16

[quote="GanjaNils"]Varför inte lobotomera alla svenskar ! Då får dom ju som dom vill ...
Alltså: inga brott överhuvudtaget :x[/quote]

Haha, jag kan tänka mig att kronan kommer att försvagas pga. ett ras i industri och produktion och att trafikförseelserna kommer att öka lavinartat :lol:

Men allvarligt, en nation zombies är väl vad alla makthavare strävar efter? :?
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-06-06 13:23:39

Det här är hemskt!

Räcker med att ett av nyckelorden är Cannabis, så kommer alla vi på SweCan att dyka upp som varningar i systemet.

Och här förmedlas ju inget olagligt, men att bara vara aktiv här kan vara tillräckligt med anledning för att få en privatspanare på sig. Och de flesta här tar sig nog en pinne ibland...
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-06-06 14:44:10

Jo, den nya lagen är ju förskräcklig o de är vi ju mer eller mindre helt eniga i.

Men.., vad skall man ta sig till...?, min data kunnighet är mera bristfällig, med tor som det står om i u-sidan, [b]är man skyddad ell...?[/b]

Kan väl tänka mig att det iallafall försvårar jobbet för statsmakten och hur mycket jobb sätter de ner för att jaga en stackare med någon enstaka planta ?

(alternativet är väl att odla utomhus i skogarna..)
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

[b] [/b]

Inlägg av reaper » 2008-06-14 21:41:32

För ca en vecka sedan nu om jag minns rätt, postade någon listan med alla sökord på Flashback. Jag vet inte om den var sann men jag tvivlar smått på det då vissa ord var felstavade och en hel del var bara löjligt. ''Cannabis'' och ''hash'' var däremot de enda droger som fanns med. Schampoo, Håkan Roswall i ett badkar med välling, surströmming osv.

Som sagt, jag tvivlar smått på att den är autentisk, men det här är den de spridit runt i alla fall.

Ja, håll till godo.

''Citat:
Ursprungligen postat av Användarepåflashbackniintebehövervetanamnetpå

100-förråd, Aerosol spridning, Airplane, AK-47, Al-Aqsa, Allah, Allah-o-Akbar, al-quaida, Amatol, Ammonium triiodide, Ammonium, Ammoniumnitrat, Anakata, Anarki, ANFO Thermate, Anthrax, Anthrax, Arlanda, Arrest, As-SalÄmu `Alaykum, Assassination, Avlyssning, Avrätta, Avrättning, Avsätta, Babyolja, bankomat, Barnporr, Barsebäck, Basladdning, Beatrice Ask, Bergsjön, big event, bin ladin (med tillägg "är stor"), bismillah al-rahmani al-rahin, Blasting cap, Blyazid, Blyblocksexpansion, Blynitrat, Bodström, Bogside Doodlebug, Bomb, Bomba, Bombhot, Bomullskrut, Booster, Botulism, Bribe, Brigader, Brokep, Buggning, bunker, Bush, C4, Calculations, Carl XVI Gustav, Carpet knife, Cayman Gibraltar, cell phone, cell, centralstationen bomb [b]klockan 3[/b], CIA, Cluster, Containerscanning, Cray, Cryptoanalysis, Cyclonite, DDNP, depå, DES, Detonator, Dilba, Dinitronaftalen, Distributed, Doctrine, domstol, dum-dum, dumpster diving, [b]Dvärg[/b], Dynamex, Dynamit, Dynashock, Döda, Egghead3000, Emulite, Encryption, ETA, Etylendiamindinitrat, Europakonventionen, Execution, extremism, Fake, Flint, Flygplan, Flygplanskapning, Flygplats, Forsmark, FRA, Fredrik Reinfeldt, [b]Frihet[/b], fritagning, Fyllmassa, Förstörelse, Förtvivlad, [b]gang-bang[/b], Geoprime, Gisslan, gisslan, Godsägare Persson, Granuler, ground zero, GRU, Grundlag, Gruppvåldtäkt, Gudrun Schyman, Guds vilja, Gurit, Hash, heligt krig, hemmagjord bomb, Hizbollah, HMTA, HMTD, Hora, [b]Håkan Roswall i ett badkar med välling[/b], Hämd, [b]Hönornas befrielsefront[/b], IDEA, Ifpi, Imam, Immigrationsmyndigheterna, Importtull, insha’ Allah, inshallah, insurgents, IRA, Jan Guillou, JAS, Jersey Liechtenstein, Jihad, Jumbo jet, Justice, Kalashnikov, Kaliumperklorat, Kastrup, KGB, Kidnappa, Kimulux, Kina, Kommunism, Koncentrationsväg, k-pist, KP-Primer, Kristallin, kritisk diameter, Kryphål, Kulspruta, Kvicksilverfulminat, Kvinnoförtryck, Känslighet, Kärnkraftverk, Leverera, Liquid bomb, Loophole, Luftfaktura, Lönnmord, Lönnmord, Mardrömmar, Martyr, Mattkniv, Mercury fulminate, Metylaminnitrat, Miljöförstöring, Minaret, Minderårig, Mjältbrand, mob-förråd, moder jord, Molotov, Mord, Mossad, Mujaheddin, Murder, [b]mänskliga rättigheter[/b], Mörda, Nabit, Nagelsax, Natriumaminat, Natriumazidlösning, Nervgas, Nitrate, Nitro Nobel, Nitrocellulosa, Nitrocellulose, Nitroglycerin, Nitroglycerine, Nitrometan, Nitrostärkelse, Nonel, Not-So-Jolly Roger, Nuclear, Offer, offshore haven, Orättvisa, otryggt barn, [b]Pannkakor[/b], parallell computing, paramilitary, Parliament, Pedofil, Pentyl, Peroxyacetone, PETN, Picric acid, Pikrinsyra, PKE, PKI, PKK, plutonium centrifuges, Plutonium, politik, Potassium chlorate, President, Primär, Prostitution, Punktskatt, Pyrodex, RDX, RDX, Regeringen, Relatives, Retaliation, Revolution, riksbanken, Riksdagen, Riksdagshuset, Rosetta, RSA, Rättigheter, Rättvisa, Sagerska, Sanningen, Sarin, securitas, Sekundär, Semtex, Sex, sexbomb, Shampoo, shoe bomb, Självmordsbombare, Skans, Skatteflykt, Skatterevision, Skattmasen, Skjuta, Slottet, Smörja, social engineering, ssg, Stasi, Statskupp, statsminister, Subway, Suicide bomb, Supercomputer, [b]Surströmming[/b], Sweden, Säkerhetskontroll, Säpo, säpo, Sönderfallshastighet, t1amo, Taiwan, Tandkräm, Terrordåd, test tubes, Thermite, Tibet, TNP, Torped, Trafficing, Train, Trinitrophenol, Trotyl, Tungmetallazid, Turban, Tvätta, Tändhatt, UPK, Upphovsrättstaliban, Uppror, Uppstoppad nallebjörn, Uppvaknande, Utnyttja, Uzi, Wa `Alaykum As-SalÄm, Walk like an Egyptian, Vattenverk, wedding cake, wedding preparations, Wedding, Virgin Islands, Våldtäkt, Väpnad, värdetransport, Väteperoxid, yee-haa!, Yippie-Ki-Yay, motherfucker, Yttrandefrihet, Ödeläggelse, Övervakning.

Fråga mig inte varför många av dessa ord är med ens en gång. -.-''

Bara 4 dagar kvar till röstningen nu. Jag kommer ju i alla fall börja flika in en hel hög ''heil hitler'' och ''surströmming'' i alla mina samtal, mail och sms i framtiden.
Användarvisningsbild
smeagol
Garderobssnille

Inlägg av smeagol » 2008-06-15 0:16:56

Tvivlar starkt på att det är rätt lista med ord....Men, skulle någon lyckas få tag på den riktiga listan så vore ju det kanon. Man skulle då
kunna bifoga denna textfil med alla mail, sprida den till vänner & bekanta, få nån hacker att spamma ut filerna till miljontals
hotmailadresser osv och vips så blev deras avlyssningssystem mer eller mindre värdelöst!

om nu den där eländiga omröstningen lyckas vill säga, hoppas verkligen inte det...isåfall är vi mer bevakade än DDR-medborgarna...
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-06-15 8:30:37

[quote="koral"][quote="anybodysmoker"]Finns inget att oroa sig över, alla falska ledare faller. Alla upplysta tar över, och vi får fred. Men visst, helt sjukt med avlyssning, men vem säger att du inte redan är det?[/quote]

Avlyssning pågår redan nu. misstänker jag starkt. Men vad får dig att tro att alla falska ledare faller? Jag tycker det är lite naivt. Och även om en falsk ledare faller, kommer en ny snabbt nog och snappar upp hans plats.
Vad säger att det finns en inbyggd rättvisa i vår värld? Människan har frihet att göra vad som helst. Detta är hur människan är konstruerad. Därför kommer det alltid finnas de onda människorna, detta är inget som kommer försvinna.[/quote]

Livet är baserat på information, och utefter den information jag har så är det naivt att inte tro att vi får det bättre. Tro att livet är värt att leva, och det kommer bli det.

Vi har styrts så länge utav korruption, girighet, rasism, fördomar och slaveri som kallas frihet, och demokrati. Vi har inte varit fria, och vi är inte fria förrän vi förstår vår riktiga natur, att vi är oändlig energi.

Vem har sagt att livet bara slutar? Hur har det bevisats för dig? Ju mer man kollar upp mysteriet kring döden, ju mer ser man att hmm, vafan sannolikheten att jag alltid lever är större än att jag dör... När man sedan söker svaren så kommer man få dem.

Livet är just nu väldigt mörkt enligt många, men det är alltid som mörkast innan det blir ljusare. Så länge du är orädd och ser saker för vad de är, så kommer du kunna leva lyckligt.

Som någon sa så riktar de avslyssningarna. Men nano-teknologin och kvant-datorerna som snart kommer har med sig teknologi som gör avlyssning fullt möjligt, men ingen kan hålla hemligheter. En kvant dator knäcker dagens krypteringarn otroligt enkelt mot vad dagens teknologi gör.

Så, vad kommer överleva i framtiden? Sanningen såklart, den som lever med och söker sanningen kommer alltid leva lyckligt. Kanske i perioder av övergång där man är orolig över negativa saker, men sedan när motsatsen - det positiva - blir synligt så släpper alla negativa känslor och man fylls av dem positiva :).

anybodysmoker's 2 cents
Användarvisningsbild
PappaBjorn
Nyfrälst och hög

Inlägg av PappaBjorn » 2008-06-15 10:42:15

Eller så kan man ju bara andvända något ord som uppenbart borde vara med i den riktiga listan.
Vid Echelon-dagarna tex brukade jag alltid svara i telefon med ordet "Bomb!".

/PB
Användarvisningsbild
JimRob
Garderobssnille

Inlägg av JimRob » 2008-06-15 10:53:54

[b]Off-topic:[/b]
[quote="anybodysmoker"]Livet är baserat på information, och utefter den information jag har så är det naivt att inte tro att vi får det bättre. Tro att livet är värt att leva, och det kommer bli det.

Vi har styrts så länge utav korruption, girighet, rasism, fördomar och slaveri som kallas frihet, och demokrati. Vi har inte varit fria, och vi är inte fria förrän vi förstår vår riktiga natur, att vi är oändlig energi.[/quote]

Hej [b]Anybody[/b]. Det var ett tag sedan jag gav dig en eloge för dina inspirerande inlägg, så jag passar på att göra det igen. Verkar som vi kommit fram till samma slutsatser ifråga om vissa saker. Dina inlägg är en av anledningarna till att jag måste tillbaka till Swecan med jämna mellanrum. Tack!!

[b]On-topic:[/b]
Läste just på SVT att Google uttalat sig i skarpa ordalag emot FRA-lagen och hotar med att aldrig placera en server på svensk mark. Tydligen har Telia redan flyttat servrar till Finland för att komma runt FRA-spektaklet. Inte för att jag tror att lagförslaget skulle utgöra något hot mot mig själv i praktiken, men av princip tycker jag att rättsäkerheten bör värnas...
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-06-15 20:18:36

Efter vad jag har hört å även sett på ett tv program så kan dom borta i USA enbart lyssna efter en röst över en hel stad eler land å få in den över allt å se å höra vart man är genom att bara lyssna efter rösten i något system.
Så härdan efter så är det väll inte enbart finger å handavtryck å dna dom vill ha på en när man talar med dom.
Dom vill väll även spela in rösten så dom kan leta efter den i sina system.
Användarvisningsbild
smeagol
Garderobssnille

Inlägg av smeagol » 2008-06-15 22:38:04

[quote="anybodysmoker"]
Livet är baserat på information, och utefter den information jag har så är det naivt att inte tro att vi får det bättre. Tro att livet är värt att leva, och det kommer bli det.

Vi har styrts så länge utav korruption, girighet, rasism, fördomar och slaveri som kallas frihet, och demokrati. Vi har inte varit fria, och vi är inte fria förrän vi förstår vår riktiga natur, att vi är oändlig energi.

Vem har sagt att livet bara slutar? Hur har det bevisats för dig? Ju mer man kollar upp mysteriet kring döden, ju mer ser man att hmm, vafan sannolikheten att jag alltid lever är större än att jag dör... När man sedan söker svaren så kommer man få dem.

Livet är just nu väldigt mörkt enligt många, men det är alltid som mörkast innan det blir ljusare. Så länge du är orädd och ser saker för vad de är, så kommer du kunna leva lyckligt.
[/quote]

Men herrejävlar...kan du ta och specifiera din information som "du" har istället för att svamla om lyckorus och ha det bra och alla är lyckliga
nån gång?? Har läst oändligt massa trådar av dig nu där du svamlar om lycklig,rikedom och kunskap osv...kom igen! nåt konkret har du förmodligen..eller?
eller är det kanske dags att pausa ganjan!?....
Rakbas
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av Rakbas » 2008-06-16 14:17:41

...
Senast redigerad av 1 Rakbas, redigerad totalt 2008 gånger.
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-06-16 15:15:30

[quote="smeagol"][quote="anybodysmoker"]

[/quote]

Men herrejävlar...kan du ta och specifiera din information som "du" har istället för att svamla om lyckorus och ha det bra och alla är lyckliga
nån gång?? Har läst oändligt massa trådar av dig nu där du svamlar om lycklig,rikedom och kunskap osv...kom igen! nåt konkret har du förmodligen..eller?
eller är det kanske dags att pausa ganjan!?....[/quote]

off topic:
Hur ska jag kunna ge dig ett konkret råd om jag inte känner dig, och vet hur ditt liv ser ut, vad du tänker på, hur du ser på världen, och vad du upplevt? Däremot så kan jag fortsätta att sprida information som jag tagit till mig, och jag kan konkret lära dig att det är bra att ta till sig allt man hör.

Anledningen är att du då kan välja vad som verkar mest sannolikt, och mest trovärdigt. Visst, vissa saker kanske man inte ska lyssna till, men tar man inte till sig det så kan man inte jämföra det med all annan information man har - så man [i]ska alltid [/i]lyssna. Gör man inte det så har man inte rättigheten att bestämma hur saker och ting är. Varför?

Ganska enkelt; Om du ska bestämma något men inte lyssnar till all information rörande det du bestämmer över - då blir det ett subjektivt styrsätt. Du styr endast utefter den information du har. Men om du lyssnar till allt - utan fördomar och inte dömande - så kan du objektivt bestämma det som är mest sannolikt.

Och tack JimRob, kul att du tycker det. :)

on topic:

[size=18]http://www.stoppafralagen.nu/[/size]
Rakbas
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av Rakbas » 2008-06-16 15:37:07

...
Skriv svar