Fiske.

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Forum rules
Grabben
Garderobssnille
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Grabben » 2010-03-20 13:01:41

Jag har en del kunskaper om just de :) Är de fluga, mete eller spinn du kör?
De bästa tipset jag kan ge är att ta med lina, flöte, krok o göra ett metspö av nån lång pinne:) (om man tappar tålamodet :lol: )Finns inte nåt effektivare än mask på öring, eller myror som harren har en svaghet för 8)
"Oneness is achieved by recognising your self"

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-20 21:53:35

[quote="Snoris"]Någon som har mycket erfarenhet av harr/öring fiske uppe i norrland?[/quote]Snacka om att fiska!!

Harr hugger på spinnare, fluga och går naturligtvis att meta.Harren är sjukt rolig och en nästan trolsk rygg fena.
Öringen ja.Den hugger som fan.Ta gula glasögonen på dig, klättra upp i en tall och kolla var dom står(om du är vid rinnande vatten) i sjön, kör sakta med ett öring blänke efter båten.
Fick du vad du ville =

Snoris
Ganjaman
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Postby Snoris » 2010-03-21 11:47:46

Fiska kan jag. Skulle vilja ha tips om bra vatten, fin natur och även stugor man kan hyra.

Brukar det inte vara förbjudet att köra med mask just för att det är så effektivt?

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-21 12:37:32

Mask i norrland :lol: Där e fisk till alla.Finns en djungel av bra vatten, och för att klargöra en sak så behöver du inte upp till norrland för de fiskarna.
Dalarna räcker :D

Vatten jag fiskat i.
Rogen.(stavning) , Kärring sjön, abborviken
Laisälven.
Åkersjön med omnejd, Vatten i krokom som jag inte kommer ihåg vad de heter.
Skulle villja slå ett slag för Rödingen om du skall uppåt :P
Skitfiske på er :twisted:

Ps:vill du ha sällskap =

Snoris
Ganjaman

Postby Snoris » 2010-03-21 12:56:33

[quote="Atlas"]Mask i norrland :lol: Där e fisk till alla.Finns en djungel av bra vatten, och för att klargöra en sak så behöver du inte upp till norrland för de fiskarna.

Vatten jag fiskat i.
Laisälven.

Ps:vill du ha sällskap =[/quote]

Vet ju att man inte måste upp i norrland. Men har bara vart i norrland en gång -07. Då var jag och fiskade i laisälven bodde i en liten stugby. Fiskade mellan deppisforsen och storforsen. Var även och drog några kast i en liten skogstjärn i närheten.
Kan ju säga att det var en av dom bättre upplevelser jag har haft. Så jävla nice där uppe!

Sällskap kan ju alltid vara nice så länge fiskeintresse finns. Brassrökning har jag lagt på hyllan. :hippie:

[img]http://img143.imageshack.us/img143/1579/dsc00440y.jpg[/img]
[img]http://img686.imageshack.us/img686/5876/dsc00434.jpg[/img]
[img]http://img297.imageshack.us/img297/2685/dsc00432q.jpg[/img]

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-21 14:12:34

[quote="Snoris"][quote="Atlas"]Mask i norrland :lol: Där e fisk till alla.Finns en djungel av bra vatten, och för att klargöra en sak så behöver du inte upp till norrland för de fiskarna.

Vatten jag fiskat i.
Laisälven.

Ps:vill du ha sällskap =[/quote]

Vet ju att man inte måste upp i norrland. Men har bara vart i norrland en gång -07. Då var jag och fiskade i laisälven bodde i en liten stugby. Fiskade mellan deppisforsen och storforsen. Var även och drog några kast i en liten skogstjärn i närheten.
Kan ju säga att det var en av dom bättre upplevelser jag har haft. Så jävla nice där uppe!

Sällskap kan ju alltid vara nice så länge fiskeintresse finns. Brassrökning har jag lagt på hyllan. :hippie:

[img]http://img143.imageshack.us/img143/1579/dsc00440y.jpg[/img]
[img]http://img686.imageshack.us/img686/5876/dsc00434.jpg[/img]
[img]http://img297.imageshack.us/img297/2685/dsc00432q.jpg[/img][/quote]Vi har varit på samma ställe :D Kan tipsa om helikopter som tar en till vatten som är svåra att nå.
Fina bilder snoris = Blir riktigt sugen.Man behöver inte ta kakan med sig

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-03-21 21:33:53

[quote="Snoris"]Någon som har mycket erfarenhet av harr/öring fiske uppe i norrland?[/quote]

jag hade ju gärna velat åka norrut o fiskat men som såning så kan jag enbart briljera med sundsvall som den allra nordligaste resan varit.
Jag är själv gäddentusiast, mest av den enkla anledning att det är den fisken som huseras mest i mina trakter. Men det hade varit asskoj att fiska röding/öring eller annan ädelfisk. har en resa upp till falkenberg planerad nu till försommaren där laxfisket skall vara enligt rykten bra

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-21 21:56:51

Ett annat hett tips som ändå är kyligt är att just åka när det är lite kyligt.
Hett :twisted: Jo för så fort frosten biter lite så försvinner dessa underbara varelser som heter mygg :lol: Fan va sköna dom är.Man kan inget annat än att älska dom små krypen :P Meeeeeeeeeen tycker man att mygg på någe vis e jobbigt så åk när frosten slagit sin vita andedräkt i natten.

Ehh glömde säga att jag snackar om norrland då.Typ.
Nu vet jag inte hurdana hejare folk är på fluga men jag tycker nog att det är på ngt vis det som lockar ,,,,"roligast" ett hugg och man e fast i träsket.Flugfisketräsket.

Humlan
Garderobssnille

Postby Humlan » 2010-03-22 12:41:27

[b]Atlas[/b] har flugfiskat för mycket att jag fått stora blåsor på händerna, Men roligt dra fisk på fluga faktiskt det har du så rätt i så :)

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-22 13:11:51

När blir det en Swecan fiske tävling då? 8)

Vesslan
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Postby Vesslan » 2010-03-22 15:11:58

[quote="TuBen"]När blir det en Swecan fiske tävling då? 8)[/quote]
Det vore nåt. Störst fisk under en viss tid vinner eller?
Swecan: Ett forum som numera styrs av fascister och icke cannabis entusiaster.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-22 15:59:44

Kan tipsa om en riktigt fin sjö eller 2 är det väl men dom ligger brevid varandra.

Stora och lilla torn utanför Skinnskatteberg och Riddarhyttan
Stora torn får du kasta och meta i men lila är det bara fluga som gäller.
Riktigt fina vatten med regnbåge och lite andra ädelfiskar (Har bara fått regnbåge där själv kommer inte ihåg vad dom planterat i dom )

Fridens liljor

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-22 18:15:23

[quote="Vesslan"]Det vore nåt. Störst fisk under en viss tid vinner eller?[/quote]
Ja precis!
Säg att alla som är med har 2-3 veckor på sig att fiska. Alla som är med lägger upp bilder på sina fiskar och den som får störst vinner =). Dock svårt att säga om nån fuskar men det är väl ingen som skulle få för sig att göra det??

Sen kan man ju ha ett pris i form av rullpapper eller typ en pipa av nått slag!

Det här börjar låta intressant =)

iLoveHippies
Småodlare

Postby iLoveHippies » 2010-03-22 19:25:42

Tänkte att man skulle ta och fiska regnbåge i år, vad rekommenderar mina kära med-fiskare före bete för denna ack så goda fisk?

Mmmmm.... Forell grillad över öppen eld med citronpeppar och dill, jag ser fram emot sommarn!

Vesslan

Postby Vesslan » 2010-03-22 19:34:33

[quote="TuBen"]Ja precis!
Säg att alla som är med har 2-3 veckor på sig att fiska. Alla som är med lägger upp bilder på sina fiskar och den som får störst vinner =). Dock svårt att säga om nån fuskar men det är väl ingen som skulle få för sig att göra det??

Det här börjar låta intressant =)[/quote]
Ja det börjar låta intressant! För att inte någon ska kunna fuska så ska det finnas 3 bilder, 1. Bild på själva fisken 2. Bild på fisken och dig 3. Bild på vägande av fisken. Priset kan vara en pipa.

Jag tycker du Tuben ska hålla i tävlingen. :D

Räkna in mig i tävlingen!

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-22 20:26:53

[quote="Vesslan"][quote="TuBen"]Ja precis!

Det här börjar låta intressant =)[/quote]
Ja det börjar låta intressant! För att inte någon ska kunna fuska så ska det finnas 3 bilder, 1. Bild på själva fisken 2. Bild på fisken och dig 3. Bild på vägande av fisken. Priset kan vara en pipa.

Räkna in mig i tävlingen![/quote]

Låter som en jävla fin ide tycker jag kör på det! :D
Polaren brukar sitta och göra bongar kanske en hemagjord bong skulle funka som pris?

Fridens

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-03-22 21:02:52

haha jag är lätt på, men jag tycker man bör göra som så att först bör vi komma överns om vilken art vi ska fiska, det framkommer ju inte. Sen kanske man kan dra till med total mängd under tävlingens gång eller längd tex. det är ju trots allt inte alla som har en våg. och när ska tävlingen börja? Jag har påbörjat issläpp i min sjö nu men kan inte sjösätta båten på minst 3 veckor i alla fall

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-22 21:10:36

[quote="Vesslan"]Ja det börjar låta intressant! För att inte någon ska kunna fuska så ska det finnas 3 bilder, 1. Bild på själva fisken 2. Bild på fisken och dig 3. Bild på vägande av fisken. Priset kan vara en pipa.

Okej, låter som en bra ide det där med bilderna. Ska sätta mig och skriva ner allt i ett dokument!

Blir helt till mig när jag tänker på det =)
Mvh // Tuben

[quote="Toothpick"]Låter som en jävla fin ide tycker jag kör på det! :D
Polaren brukar sitta och göra bongar kanske en hemagjord bong skulle funka som pris?

Fridens[/quote]
Är inte helt fel. Men erfarenheten säger mig att det är fler som skulle uppskatta en pipa framför en bong =)
Mvh // Tuben

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-22 21:37:00

[quote="Shimasonti"]haha jag är lätt på, men jag tycker man bör göra som så att först bör vi komma överns om vilken art vi ska fiska, det framkommer ju inte. Sen kanske man kan dra till med total mängd under tävlingens gång eller längd tex. det är ju trots allt inte alla som har en våg. och när ska tävlingen börja? Jag har påbörjat issläpp i min sjö nu men kan inte sjösätta båten på minst 3 veckor i alla fall[/quote]

Sant :P

[quote="TuBen"][quote="Vesslan"]Ja det börjar låta intressant! För att inte någon ska kunna fuska så ska det finnas 3 bilder, 1. Bild på själva fisken 2. Bild på fisken och dig 3. Bild på vägande av fisken. Priset kan vara en pipa.

Okej, låter som en bra ide det där med bilderna. Ska sätta mig och skriva ner allt i ett dokument!

Blir helt till mig när jag tänker på det =)
Mvh // Tuben

[quote="Toothpick"]Låter som en jävla fin ide tycker jag kör på det! :D

Fridens[/quote]
Är inte helt fel. Men erfarenheten säger mig att det är fler som skulle uppskatta en pipa framför en bong =)
Mvh // Tuben[/quote]

Det har du kanske helt rätt i :) men bara skicka ett PM om ni vill ha en bong i priset :)

Fridens

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-22 21:54:22

[quote="Shimasonti"]haha jag är lätt på, men jag tycker man bör göra som så att först bör vi komma överns om vilken art vi ska fiska, det framkommer ju inte. Sen kanske man kan dra till med total mängd under tävlingens gång eller längd tex. det är ju trots allt inte alla som har en våg. och när ska tävlingen börja? Jag har påbörjat issläpp i min sjö nu men kan inte sjösätta båten på minst 3 veckor i alla fall[/quote]
Som du säger så har ju inte alla tillgång till våg. Då tycker jag att man istället ska köra på längden. Alltså att längst fisk vinner.
När det gäller fisk sort så tycker jag följande:
Mört
Abborre
Lax
Gädda
Regnbåge

Jag vet inte riktigt när fiske säsongen drar igång men jag kanske tänkte runt Maj-Juni nångång?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad tror ni om detta?

[size=18][b]Swecan fisketävling 2010[/b][/size]

Jag, med påtryckningar från flera medlemmar, har bestämt mig för att anordna en fisketävling för medlemmarna på Swecan. Tävlingen går ut på att fånga den största fisken, när det gäller längd. Deltagarna har under 2 veckors tid på sig att fånga sin ”monster” fisk. När ni fångat en fisk ni tycker är värdig att lägga in i tävlingen så lägger ni upp den i denna tråden på forumet.

Fisk arter som är godkända att vara med i tävlingen är följande:
• Lax
• Regnbåge
• Abborre
• Gädda
• Mört
• Öring

För att fisken ska gälla i tävlingen så måste man fotografera den på 3 olika sätt:
• En bild på bara fisken
• En bild på dig och fisken(ansiktet får vara censurerat), eller en pappersbit med ditt nick på
• En bild på mätandet av fisken

Priset på denna väldigt fina tävling kommer bestå utav en pipa. Men det är inte priset ni är ute efter, det är gemenskapen ute i naturen vi vill åt ;).

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-23 0:46:03

Låter fint. Dock så blir ju typ gäddan och laxen bra mycket större än abboren mörten rengbågen och öringen (iofs kan väl havsöring bli rätt stor?)
En liten gädd snippa kan ju va längre än en riktigt fin abbore :P

Angående tiden maj juni tycker jag det låter som en bra tid :)

Peace

Vesslan

Postby Vesslan » 2010-03-23 2:33:50

Bra val gällande fisk Tuben!

Nu tycker jag att någon utav moderatorerna kan vara snäll och klistra den här fiske tävlingen i Coffeshopen!
Kan inte tävlingen starta på Valborgsmässoafton? Och sluta den 14e maj? Vore perfekt med tanke på att man inviger sommaren då.

reaper
Lieman

Postby reaper » 2010-03-23 11:44:59

[quote="Toothpick"]Låter fint. Dock så blir ju typ gäddan och laxen bra mycket större än abboren mörten rengbågen och öringen (iofs kan väl havsöring bli rätt stor?)
En liten gädd snippa kan ju va längre än en riktigt fin abbore :P

Angående tiden maj juni tycker jag det låter som en bra tid :)

Peace[/quote]
Ja du har rätt! Men man har ju iaf lite fisk arter att fånga. Jag valde dessa arter för att dom felsta har nog tillgång till att åka nånstans där dom finns. Är ju inte alla som kan åka ut till havs och fiska jätte fiskar ju =)
[quote="Vesslan"]Bra val gällande fisk Tuben!

Nu tycker jag att någon utav moderatorerna kan vara snäll och klistra den här fiske tävlingen i Coffeshopen!
Kan inte tävlingen starta på Valborgsmässoafton? Och sluta den 14e maj? Vore perfekt med tanke på att man inviger sommaren då.[/quote]
Jag tänkte starta en egen tråd angånde detta. Tiden du anger låter jätte bra, man inviger ju som sagt sommaren då =)

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-03-23 14:28:37

valborg till midsommar? lätt att komma ihåg i alla fall

Snoris
Ganjaman

Postby Snoris » 2010-03-23 16:57:27

Haha, det är ju sån kul idé! Lätt på. Men lite kort fisketävling, får ju dra igång en till direkt efter som håller hela sommaren. Det är ju då det är som skönast att vara ute. :roll:

Snoris
Ganjaman

Postby Snoris » 2010-03-23 17:01:14

[quote="Atlas"]Vi har varit på samma ställe :D Kan tipsa om helikopter som tar en till vatten som är svåra att nå.
Fina bilder snoris = Blir riktigt sugen.Man behöver inte ta kakan med sig[/quote]
Haha, du var inte där samtidigt? Låter ju nice med helikopter men antar att alla bekvämligheter försvinner då? 8)
Klart en bit kan hänga med. Tänkte bara att blir lite tråkigt ifall det blir mer brassrökning än fiske. Haha. :lol:

Humlan
Garderobssnille

Postby Humlan » 2010-03-27 15:18:17

Ja ha en kort tävling sen en som ja, störst fisk vinner typ, som är för hela sommaren, jag menar det är ju säkert någon som drar en fin i höst ;D

Haha, Ja ja, Snoris vi köper en båt!

Sen drillar vi ;)

Fridens.

Snoris
Ganjaman

Postby Snoris » 2010-03-27 17:47:12

Måste ha pengar för det.

popanonikok
Gräsfläckar på knäna

Postby popanonikok » 2010-03-27 18:10:01

Alltid tyckt fiske verkat kul. Har några kompisar som är helt insnöade på fiske. Men jag själv har aldrig orkat fördjupa mig inom det :(

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-03-27 18:40:10

var ute på ett jerkpass idag och fick en synnerligen konstig fångst på jerk. En liten brax som vägdes in på 640g

[img]http://img249.imageshack.us/img249/5724/dsc04890copy1339940.jpg[/img]
[img]http://img695.imageshack.us/img695/7052/dsc048891327837.jpg[/img]

fick för övrigt upp ett styck paraply och en drös pinnar oxå under dagens pass

puffovich
Småodlare

Postby puffovich » 2010-03-29 22:05:25

Blir mycket mete för min del, främst då efter Karp,Braxen och Sutare :)

Finns det någon annan specimenhunter på swecan tro? :wink:

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-03-30 8:17:51

[quote="puffovich"]Blir mycket mete för min del, främst då efter Karp,Braxen och Sutare :)

Finns det någon annan specimenhunter på swecan tro? :wink:[/quote]

fiskar inte själv så mycket speciment, men har en massa kamrater som gör det. Mitt fiskevatten där jag fiskar är en väldigt bra karpsjö. det har hållits flera stora karptävlingar här och sjörekordet ligger på en baluns på 14 kg :D [img]http://img534.imageshack.us/img534/2507/namnlso.png[/img]

du kanse skulle gästa mina vatten nångång :D

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-04-13 18:04:37

gårdagens fångst. en liten hangös som vägdes in på 1,42kg och mättes till 54cm.
tagen på ett UL spö på 2-12g, kämpade knappt och trodde det var en pinne eller annat skit på kroken.

[img]http://img706.imageshack.us/img706/4640/gscopy7877892.jpg[/img]

dagens fångst en liten gädda som ej vägdes, oxå tagen på UL, denna var det dock lite mer fight i. skulle gissa vikten till runda halvkilot. även en liten aborre landades idag och en missad gädda på en timmes tur.

[img]http://img683.imageshack.us/img683/3457/24066117107764972532100.jpg[/img]

imorgon bär det av till Helsingborg för att fiska torsk och sill!

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-04-16 6:59:05

Helsingborgsresan resulterade i 12kg fisk totalt. Ca 40 sillar och 5 godkända torskar med topp på 2,5kg. fyra torskar fick åka i igen då de var för små.

Gårdagen var jag ute och körde ett litet trollingpass så smällde denna lilla göshona på. uppskattningsvis 1,5kg (vågen strejkade) 53cm.
Det blev i alla fall 420g ren filé när den hamnat under kniven

[img]http://img709.imageshack.us/img709/2976/gsvittsjncopy7113667.jpg[/img]

Nu är frysen äckligt full med fisk.
Denna veckan har varit väldigt fångstgivande.
på fem dagar har jag fått upp 5 arter.

5 Torskar (+4 ej godkända)
40 sillar
2 gäddor på UL
1 aborre på UL
1 Gös på Ul och en till på trolling

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-04-23 0:21:58

det var hemsakns vad tyst det var i tråden? ingen som avrit ute o fångat vårgäddorna? de är i alla fall precis färdiglekta i mina sjöar och huggvilliga till tusen.

Snoris
Ganjaman

Postby Snoris » 2010-04-23 16:32:34

Ska lägga i båten imorgon! Sen blir det fullt ös!! :D

Humlan
Garderobssnille

Postby Humlan » 2010-04-24 15:37:59

[b]Snoris[/b] Vadå har du kirrat en båt helt plöstligt ? Samma ställe? Hehe, fan vad jag vill firra!

Hihi, Shima fina bilder det dära :)

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-04-25 6:48:25

på jakt efter de stora fiskarna :D

[img]http://img260.imageshack.us/img260/7894/dsc015094454823.jpg[/img]

puffovich
Småodlare

Postby puffovich » 2010-04-25 11:04:07

[quote="Shimasonti"]på jakt efter de stora fiskarna :D

[img]http://img260.imageshack.us/img260/7894/dsc015094454823.jpg[/img][/quote]

Looks awesome!

Har själv fiskat i hemmaån efter lite övervintrande havsöring! Ska se om dom kommit igång på riktigt nu när tempen börjar stiga.

Något annat som är så underbart att se, är alla karpar som bara njuter av vårsolen :)

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-05-18 7:41:48

[img]http://img16.imageshack.us/img16/9458/52529335.jpg[/img]

härliga 62cm och 5,5 kg :D

Vesslan

Postby Vesslan » 2010-05-19 18:03:35

http://www.aftonbladet.se/sommarisverig ... 7149948.ab

"[i]På bara en dag lyckades Mikael Puhakka och hans kompis ... dra upp över 130 fiskar.
97 gösar, minst 20 aborrar och 15 gäddor blev resultatet för dagen.[/i]"

Humlan
Garderobssnille

Postby Humlan » 2010-05-19 23:50:43

Gah [b]VESSLAN[/b] Jag tänkte ju just precis länka precis samma sak som du gjorde. Bah, bara att jag var lite senare ute ;D Haha, helt sjukt det där ju! :D Så vi ska börja köra Vertical Jiggin' nu alltså! :D

Haha, Ha det bra !

Frid

brumbrum
Småodlare

Postby brumbrum » 2010-05-20 16:49:35

finfin gös Shima! trots att jag fiskat i nästan hela mitt liv har jag icke lyckats få en gös på kroken än, har dock vart med när andra fått.. Brukar fiska i Boven utanför sparreholm ibland(ej hemmavid) där finns fint med gös enligt utsago, men trägen vinner som dom säger!

ska ut å kasta lite på en stund, men tyvärr i havet och det är odugligt.
When i get shot with an AK-47, she becomes a White Widow

brumbrum
Småodlare

Postby brumbrum » 2010-05-20 16:52:45

finfin gös Shima! trots att jag fiskat i nästan hela mitt liv har jag icke lyckats få en gös på kroken än, har dock vart med när andra fått.. Brukar fiska i Boven utanför sparreholm ibland(ej hemmavid) där finns fint med gös enligt utsago, men trägen vinner som dom säger!

ska ut å kasta lite på en stund, men tyvärr i havet och det är odugligt.
When i get shot with an AK-47, she becomes a White Widow

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-05-23 6:59:52

en 81cm krokodil. ca 6kg urlekt liten sak som tog på en rödvit Hi-lo. Fångad på UL och jag kan säga att det blev fina spöböj :D

[img]http://img8.imageshack.us/img8/1433/gdda.jpg[/img]

Humlan
Garderobssnille

Postby Humlan » 2010-05-23 13:16:43

Riktigt fin gädda det där shima! Hehe, inte bitskadad eller något:P Och du plockade den på röd-vit HI LO, det funkar alltid för gädda, måste ha känt rätt fint på UL? :>

Hehe, Fridens.

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-05-23 22:21:32

det var faktiskt min bror som tog den, men spöet böjdes så vi trodde det skulle knäckas stundtals :D synd att vi inte og den för en månad sen då hade den varit fet :D

franke
Garderobssnille

Postby franke » 2010-05-24 11:36:23

är å dålg på att fka att jag nt tällr upp Får ällan fk och ngn fkarkunng om gärna tar n puff fnn nt

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-06-02 23:32:05

Var ute och skulle köra lite UL efter abborre idag. Hade en 4g svartsilvrig spinnare på, den satt endast i ett litet lekande utan tafs :D Trodde först det var ett bottennapp, men bottennapp brukar inte simma iväg från båten.
Men i alla fall en kvarts fight med diverse rusningar och tårar med tanke på att spöet snart skulle knäckas så landas en madame på närmare 7 kg, dock var hon bara 92 cm, men ack så rund om buken.

[img]http://img243.imageshack.us/img243/305/gdda2.jpg[/img]

[img]http://img88.imageshack.us/img88/1433/gdda.jpg[/img]

Trevlig överraskning när man jagar borrar med UL och spinnare hehe

Edit: Värt och tilläga, inga aborrar togs under dagen. dock landades 4 gäddor. Med topp på 7 kg och den minsta låg på ca 1kg

Shimasonti
Humorist

Postby Shimasonti » 2010-07-10 10:39:59

trevlig liten flugad abborre tagen på en gulröd streamerfluga

[img]http://img4.imageshack.us/img4/4034/20111128.jpg[/img]

vikt ca650g

Return to “Coffeeshopen”