[quote="Shimasonti"]haha jag är lätt på, men jag tycker man bör göra som så att först bör vi komma överns om vilken art vi ska fiska, det framkommer ju inte. Sen kanske man kan dra till med total mängd under tävlingens gång eller längd tex. det är ju trots allt inte alla som har en våg. och när ska tävlingen börja? Jag har påbörjat issläpp i min sjö nu men kan inte sjösätta båten på minst 3 veckor i alla fall[/quote]
Som du säger så har ju inte alla tillgång till våg. Då tycker jag att man istället ska köra på längden. Alltså att längst fisk vinner.
När det gäller fisk sort så tycker jag följande:
Mört
Abborre
Lax
Gädda
Regnbåge
Jag vet inte riktigt när fiske säsongen drar igång men jag kanske tänkte runt Maj-Juni nångång?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad tror ni om detta?
[size=18][b]Swecan fisketävling 2010[/b][/size]
Jag, med påtryckningar från flera medlemmar, har bestämt mig för att anordna en fisketävling för medlemmarna på Swecan. Tävlingen går ut på att fånga den största fisken, när det gäller längd. Deltagarna har under 2 veckors tid på sig att fånga sin ”monster” fisk. När ni fångat en fisk ni tycker är värdig att lägga in i tävlingen så lägger ni upp den i denna tråden på forumet.
Fisk arter som är godkända att vara med i tävlingen är följande:
• Lax
• Regnbåge
• Abborre
• Gädda
• Mört
• Öring
För att fisken ska gälla i tävlingen så måste man fotografera den på 3 olika sätt:
• En bild på bara fisken
• En bild på dig och fisken(ansiktet får vara censurerat), eller en pappersbit med ditt nick på
• En bild på mätandet av fisken
Priset på denna väldigt fina tävling kommer bestå utav en pipa. Men det är inte priset ni är ute efter, det är gemenskapen ute i naturen vi vill åt

.