Är jag Mr.Dirty?!?

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Är jag Mr.Dirty?!?

Inlägg av reaper » 2008-05-23 6:37:14

Whatzup Smokers!

Vill helst ha svar av personer med lite erfarenhet av blodprov osv.

Fick lämna blodprov hos snjuten i måndags, misstänkt för drograttfylla. Då hade jag inte rökt på 2veckor och 2 dagar. (Har läst att det e spårbart i ca2veckor om man har rökt dagligen som jag har gjort).
Ska in på förhör om ca6 veckor för att få reda på resultat osv.

I onsdags va jag och lämnade pisseprov hos Föräldrarföreningen mot Narkotika för min egna skull.
Fick svar igår att jag hade 5 på en skala av 300, så jag va positiv. Hon sa till mig att jag är ren om några dagar och att i vanliga blodprov som sjukhuset gör så kan det inte synas efter så långt tid, det va anledingen att dom inte ens gör blodprov på föreningen.

Så va tror ni nu klarade jag blodprovet 2 dagar innan hos polisen?
Använder dom sig av några andra kollablodprovmetoder eller gör dom som sjukhus?
Användarvisningsbild
Drullper
Ganjafanatic

Re: Är jag Mr.Dirty?!?

Inlägg av Drullper » 2008-05-23 7:18:47

[quote="REDDD"]Whatzup Smokers![/quote]

Whatzup din late jävel :D

Välkommen till swecan! Forumet har funnits i dess nuvarande format sedan 2002.... lite mer än 6 års kunskap finns samlat här... och det här var första gången någon frågade om hur länge man kan spåra THC i blodet... Damit vilken intressant fråga... Förlåt om jag är lite dryg, det är egentligen inte meningen, men man kan bli så trött när folk inte ens verkar vilja läsa något själv. Det finns ungefär 1000 trådar hittills om just blod och hur länge THCt går att spåra...

Jag gjorde en sökning på "blodprov" och fick följande besked "Sökningen hittade 239 matchande resultat". Nu är ju kvaliteten på dessa trådar väldigt växlande... men då finns det något så trevligt som "Arkivet -
Här hittar du TULLen och intressanta artiklar. " Vilket är ett av de andra underforumen ... Där finns det en tråd som heter "THC i kroppen, och hur vi kan påskynda utsöndringen."... den har visats 17790 gånger... ett betydligt antal alltså ... Om du vill ha svaret på din fråga kan det kanske vara lämpligt att kolla in den...

one love...

och åter igen, välkommen till swecan, bry dig inte om att jag är lite grinig just idag.. som oftast är alla snälla och trevliga...

//MVH Drullis
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-23 7:42:59

haha jag förstår dig till 100%! Tro mig jag har sökt genom hela swecan och nästan hela internet! Jag har läst dom flesta trådarna här men folk brukar inte skriva så mycket om vad dom själva har gått igenom! Utan det brukar mest va citat från olika läkare och andra sidor. Så snälla be mig inte att söka eller läsa nåt annat för jag har nog redan läst det 5 gånger och det jag frågar efter är ganska tydligt, folk som har egna erfarenheter, som har rökt som fan och sen tagit blodprov och klarat eller åkt dit på det. Hur långt tid har dom rökt, haft uppehåll, lämnat blod osv
På alla sidor står det olika och alla säger olika till mig också. Man kan läsa att i blodet är det spårbart i ca2 veckor men kvinnan på föreningen säger att det är ute efter någrar 2-3 dagar så WTF?!?!

Peace bro!
Användarvisningsbild
Drullper
Ganjafanatic

Inlägg av Drullper » 2008-05-23 7:55:35

Tråden jag hänvisade till har gåtts igenom av läkare. Det finns dessutom svar från en överläkare (dvs inte den läkaren som gått igenom tråden) på Rättsmedicinalverket (som sköter polisens blodprover) om hur länge de kan spåra cannabiskonsumtion genom just blodprov. Om det dessutom finns en tidsrymd på två veckor från röktillfället så känns frågan överflödig, åtminstone med hänvisning till den tråden. Men vill du ha svar från folk som upplevt det mer praktiskt och deras subjektiva bedömningar är det fritt fram, det här är coffeshopen. Det finns mycket autodidakta galningar här med miljoner olika uppfattningar :P

Sen så skulle jag vilja se en länk till tomten som hävdar att man kan spåra det i över två veckor i [u]blodet[/u].. :D
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-23 8:06:28

Här kommer det!
http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... ting.shtml

Det är därfrån min nojja kom och jag fick idén att göra ett pisseprov som det gav lite utslag på.(5 på en skala 0-300)

Det va flera år sen jag läste "vägra lämna urinprov"-tråden här på swecan och det va därför jag vägrade hos polisen i måndags också, för jag trodde att jag e har rent blod efter 2-3 dagar

Sen finns detta i tråden du hänvisa till:
"Om kontinuerligt missbruk innefattar cannabisrökning flera gånger om dagen är det möjligt att THC hela tiden kan påvisas i blodet"

Jag rökte dagligen i 4 månader så kan THC påvisas i blodet resten av livet?
Det ger mig inte ett direkt svar heller alltså..

Jag kan inte göra så mycket mer än att vänta nu på mina reslutat när jag ska in på förhör om nägra veckor. Men Jag måste ha lite ro i huvudet om du vet vad jag menar. :)

Ha det bäst!
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-23 8:17:04

[quote]Sen finns detta i tråden du hänvisa till:
"[color=red]Om kontinuerligt missbruk innefattar cannabisrökning flera gånger om dagen är det möjligt att THC hela tiden kan påvisas i blodet[/color]"

Jag rökte dagligen i 4 månader så kan THC påvisas i blodet resten av livet?
Det ger mig inte ett direkt svar heller alltså.. [/quote]

Detta ska förstås som att THC sannolikt kan påvisas hela tiden [i]under den aktiva rökperioden[/i] - inte hela livet eller liknande.
Användarvisningsbild
Jultomten
Ganjaman

Inlägg av Jultomten » 2008-05-23 10:26:53

Du kan nog vara lugn med blodprovet, kan aldrig tänka mig att du ska ha rökt så mycket att du har cannabinoider i blodet efter två veckors uppehåll, då är nog inte ett blodprov och ett straff det värsta scenariot, skulle mer oroa mig över blodproppar bestående helt och hållet av hasch ;)
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-23 13:53:55

ot:
[quote="Drullper"] Det finns mycket autodidakta galningar här med miljoner olika uppfattningar [/quote]
hahahha..

ont: Hur länge det spåras cb är nog ganska mycket från person till person, hur mkt man rökt/ under en hur lång tid + säkert en massa andra faktorer. Finns nog inget generellt entydigt svar på den frågan. (imho :britesmile: )

Hade förmodligen själv litat på kvinnan som sa att det går ut på 2-3 dar. Var väl inte direkt mycket som mättes upp enligt provet?
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-23 14:45:52

Allt ni säger låter som musik i mina öron!
Jag är ganska övertygad att jag klarar blodprovet också men tänkte på en annan sak också, varför nöjer sig polisen med bara blodprov om dom vet att det sitter kvar längre i urinet? Och tror ni att dom kollar mer nogrant i sina blodprover än sjukhus? Eller e det samma sort av test?

Tänk är att jag kallsvettas fortfarande när jag sover och jag e inne på min 20de rökfria dag nu. Det kallar jag avtändning som heter duga :P:P
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2008-05-23 16:17:47

[quote="REDDD"]Tänk är att jag kallsvettas fortfarande när jag sover och jag e inne på min 20de rökfria dag nu. Det kallar jag avtändning som heter duga :P:P[/quote]Det kallar jag inbillningsavtändning. :lol:
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-23 17:00:59

Jag satt just och funderade på om det inte är så att man kan överdriva sina abstinensproblem för sig själv, så att man liksom lurar fram sådana symptom. Jag har inte känt något mer än kanske någon dag efter att jag slutat röka, och då har det handlat om avbrott från stadigt varjedagrökande i flera månader eller år. Och rökat har varit av hög kvalitet.
Användarvisningsbild
felicia
Avstängd och inte välkommen tillbaka

Inlägg av felicia » 2008-05-23 17:29:32

jag brukar känna ett väldigt sug, svårt o sova, svettningar (mest på nätterna)....
o de brukar hålla i sig i ett par dagar knappt en vecka ibland.....

känner dock inte så efter nån enstaka holk....
tror jag har hatt min längsta rökperiod med 2-4holkar om dagen i tio månader nu... ska bli spännande o se hur man reagerar på de...
eller inte??

tror helt klart att man kan va väldigt mottaglig för nån form av "abstinens" ibland beroende på omständigheter o hur man mår psykiskt o så...

hade ingen aning om att thc skulle stanna kvar i blodet så himla mycket kortare tid än i urinet.......
Senast redigerad av 1 felicia, redigerad totalt 2008 gånger.
JOF
Skäggsmugglare

Inlägg av JOF » 2008-05-23 17:32:08

I kvaliteten ligger din lösning papai.
fråga en som röker mängder av den svenska plankbrajjan om han har abs vid uppehåll.

börjar bli mer och mer transparent att något är jävligt fel med haschet i svergie.

Det borde finnas bättre tillgängliga lab för att kolla upp suspekt hasch.

bara tänk om det blandas i piller av olika slag i planksmeten... tänk vilka konsekvenser det får om vanerökare tar sådan smet för riktigt hasch..
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2008-05-23 19:06:55

[quote="felicia"]
tror jag har hatt min längsta rökperiod med 2-4holkar om dagen i tio månader nu... ska bli spännande o se hur man reagerar på de...
eller inte??[/quote]Ett tips, låt bli att känna efter och se till att sysselsätta dig. De utsättningsfenomen i form av svettningarna och sömnproblemen ska inte hålla i sig i mer än ett par, tre dagar oavsett hur många år du rökt. Och även det blir ett mindre problem om du ser till att hålla dig sysselsatt och ser till att ta ut dig ordentligt under dagen så kommer du sova gott. Att du överhuvudtaget upplever att du svettas beror på att cannabis sänker kroppstemperaturen med ca 0.5 grader, och det är klart att det känns konstigt när den återgår till det normala. Och det är lite överdrivet att kalla dessa fenomen för abstinens.

Håller det på längre så kan du ju faktist vara sjuk på riktigt också, men troligast är att du helt enkelt är så inställd på att få abstinens att du får en form av placeboabstinens. För det är så, vid placeboexperiment så riskerar försökspersonerna inte bara att drabbas av biverkningar av sockerpillren utan även av abstinens när dom slutar med sockerpillren. Så underskatta aldrig placeboeffekten.
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2008-05-23 19:08:19

Höll ju på att glömma! För alla er som tror att ni drabbas av svår abstinens när ni slutar puffa,
[size=18]Titta och lär:[/size] http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... D=30214585
Användarvisningsbild
felicia

Inlägg av felicia » 2008-05-23 19:47:50

[quote="friggs"][quote="felicia"]
eller inte??[/quote]Ett tips, låt bli att känna efter och se till att sysselsätta dig. De utsättningsfenomen i form av svettningarna och sömnproblemen ska inte hålla i sig i mer än ett par, tre dagar oavsett hur många år du rökt. Och även det blir ett mindre problem om du ser till att hålla dig sysselsatt och ser till att ta ut dig ordentligt under dagen så kommer du sova gott. Att du överhuvudtaget upplever att du svettas beror på att cannabis sänker kroppstemperaturen med ca 0.5 grader, och det är klart att det känns konstigt när den återgår till det normala. Och det är lite överdrivet att kalla dessa fenomen för abstinens.

Håller det på längre så kan du ju faktist vara sjuk på riktigt också, men troligast är att du helt enkelt är så inställd på att få abstinens att du får en form av placeboabstinens. För det är så, vid placeboexperiment så riskerar försökspersonerna inte bara att drabbas av biverkningar av sockerpillren utan även av abstinens när dom slutar med sockerpillren. Så underskatta aldrig placeboeffekten.[/quote]

sysselsatt e jag ju om dagarna... så utmattningen borde komma av sig självt... o visst e man utmattad men när man väl går o lägger sig så kommer allt de där obehaget..... men visst tror ja osso på att de e hjärnan som spelar en ett spratt... eller e rättare sagt säker på det, de ggr ja känt så har man hatt väldigt mycke tankar på o få röka o hur jobbigt de e att inte kunna det osv...

men att styra tankarna alla ggr e inte de lättaste.....ja känner efter för mycke ibland helt enkelt... tror inte ja e ensam om det heller...
abstinens e väl ett lite väl rått ord i detta sammanhanget så därför använder ja citationstecken till "abstinens"
Användarvisningsbild
jelloh
Nyfrälst och hög

Inlägg av jelloh » 2008-05-23 21:03:31

Hurdana och hur svåra abstinens symptom på cannabis man har har ju mycket att göra med hurdana problem man slätat över med rökningen och hur det känns att måste bearbeta dem...lite av sömnlösheten kan ju bero på depression/ångest som kommer till ytan när man inte längre är så bekvämt tom i skallen varje kväll....nu säger jag inte att alla som röker regelbundet självmedicinerar men många av oss gör det....det viktiga är att man lär sig njuta av livet nykter. När det gått bra ett tag kan man överväga att röka lite när det känns absolut rätt. Då är det kul också. Att återupptäcka cannabis efter en längre paur kräver ännu bättre set och setting än första gången.

Ursäkta mina stenade livsvisdomar än en gång:)
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-23 21:04:24

Jag håller med om det som redan skrivits om placeboabstinens (friggs) och eventuella effekter av utblandat plankhasch (JOF). Men jag tror också att dessa nämnda symptom kan komma sig av att folk blandar med tobak, som ju är starkt vanebildande. Kanske blir abstinensen efter tobak kraftigare när man röker tobak ofiltrerat i t.ex. joint, pipa eller bong, med djupa bloss osv.?! Ni som lider av dessa svåra abstinenssymptom, röker ni rent eller med tobak? Sedan jag slutade blanda med tobak så känner jag bara av dessa "abstinenssymptom" högst ett par dagar, som sagt.
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2008-05-23 21:55:10

[quote="jelloh"]Hurdana och hur svåra abstinens symptom på cannabis man har har ju mycket att göra med hurdana problem man slätat över med rökningen och hur det känns att måste bearbeta dem...[/quote]Men isåfall är det inte frågan om abstinens över huvudtaget...
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-23 22:48:26

Lämna prover till Fmn :evil:

Skulle pissat dom i huvudet =
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-24 7:36:50

[quote="friggs"][quote="felicia"]

Håller det på längre så kan du ju faktist vara sjuk på riktigt också, men troligast är att du helt enkelt är så inställd på att få abstinens att du får en form av placeboabstinens. För det är så, vid placeboexperiment så riskerar försökspersonerna inte bara att drabbas av biverkningar av sockerpillren utan även av abstinens när dom slutar med sockerpillren. Så underskatta aldrig placeboeffekten.[/quote]

Haha ta ut dig.. Tro mig jag tar ut mig riktigt ordentligt varje dag. Tränar kväll, jobbar natt sen e det träning på morgonen efter jobbet också, trodde också att det skulle påskynda svettningarna men fyfan jag håller på fortfarande varje gång jag sover. Jag har ingen sug alls efter att röka spliff, inga sömnproblem heller, förutom att jag vaknar och måste byta kudde haha, har jag uppehåll så har jag uppehåll men seriöst nu e jag uppe i tredje veckan med svettningar. Det är lite sick :/
Hade uppehåll i 1.5vecka för nån månad sen och första dagen man börjar röka så sover man torrt.
Användarvisningsbild
felicia

Inlägg av felicia » 2008-05-24 8:20:11

öppna föntrt när du går o läggr dg.....
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2008-05-24 10:35:03

[quote="REDDD"]Haha ta ut dig.. Tro mig jag tar ut mig riktigt ordentligt varje dag. Tränar kväll, jobbar natt sen e det träning på morgonen efter jobbet också, trodde också att det skulle påskynda svettningarna men fyfan jag håller på fortfarande varje gång jag sover. Jag har ingen sug alls efter att röka spliff, inga sömnproblem heller, förutom att jag vaknar och måste byta kudde haha, har jag uppehåll så har jag uppehåll men seriöst nu e jag uppe i tredje veckan med svettningar. Det är lite sick :/
Hade uppehåll i 1.5vecka för nån månad sen och första dagen man börjar röka så sover man torrt.[/quote]Att du svettas på nätterna innebär inte att du har abstinens bara för att svettningarna upphör när du röker. Som jag påpekade, cannabis sänker kroppstemperaturen med 0,5 grader. Så antingen är du svettig av dig normalt, eller så har du åkt på något virus.

Att jag skriver att felicia ska ta ut sig är för att han ska kunna sova bättre, inte för att minska svettningarna. :roll:
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-24 12:42:12

[quote="friggs"][quote="REDDD"]Haha ta ut dig.. Tro mig jag tar ut mig riktigt ordentligt varje dag. Tränar kväll, jobbar natt sen e det träning på morgonen efter jobbet också, trodde också att det skulle påskynda svettningarna men fyfan jag håller på fortfarande varje gång jag sover. Jag har ingen sug alls efter att röka spliff, inga sömnproblem heller, förutom att jag vaknar och måste byta kudde haha, har jag uppehåll så har jag uppehåll men seriöst nu e jag uppe i tredje veckan med svettningar. Det är lite sick :/
Hade uppehåll i 1.5vecka för nån månad sen och första dagen man börjar röka så sover man torrt.[/quote]Att du svettas på nätterna innebär inte att du har abstinens bara för att svettningarna upphör när du röker. Som jag påpekade, cannabis sänker kroppstemperaturen med 0,5 grader. Så antingen är du svettig av dig normalt, eller så har du åkt på något virus.

Att jag skriver att felicia ska ta ut sig är för att han ska kunna sova bättre, inte för att minska svettningarna. :roll:[/quote]

Jag vet faktiskt inte om det e sant faktiskt. Det kan va så att det sänker kroppstemperaturen men att jag ska va svettig eller virus det kan jag inte tro på. Har pratat med många kompisar och dom kallsvettas också men inte lika långt tid. Men sen så har dom inte lika långa uppehåll som mig heller :P:P
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2008-05-24 12:58:43

[quote="REDDD"]Jag vet faktiskt inte om det e sant faktiskt. Det kan va så att det sänker kroppstemperaturen men att jag ska va svettig eller virus det kan jag inte tro på. Har pratat med många kompisar och dom kallsvettas också men inte lika långt tid. Men sen så har dom inte lika långa uppehåll som mig heller :P:P[/quote]Du vet inte om det är sant att cannabis sänker kroppstemperaturen?!? 8O

Jag informerar dig om att det gör det. Du och dina vänner är inte den första att röka på här i världen, och inte heller de första att ha uppehåll. Effekterna av cannabis inklusive dess hypothermiska effekter är väl dokumenterade. :roll:

Förklara varför du inte kan tro att det finns andra anledningar till att du svettas än just abstinens.
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-24 13:47:19

Jag tror att reddd blandar med tobak och att det är tobaksabstinens som gör att h*n svettas så mycket. Eller röker du rent, reddd?
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2008-05-24 14:00:47

Men inte ens svettningar pga nikotinabstinens håller på så länge. :?
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-24 14:06:00

Nej, det har du säkert rätt i. Kan det inte ha att göra med att man har väldigt långsam ämnesomsättning då? Redd kanske borde gå till doktorn.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-24 14:20:43

[quote="friggs"][quote="REDDD"]Jag vet faktiskt inte om det e sant faktiskt. Det kan va så att det sänker kroppstemperaturen men att jag ska va svettig eller virus det kan jag inte tro på. Har pratat med många kompisar och dom kallsvettas också men inte lika långt tid. Men sen så har dom inte lika långa uppehåll som mig heller :P:P[/quote]Du vet inte om det är sant att cannabis sänker kroppstemperaturen?!? 8O

Jag informerar dig om att det gör det. Du och dina vänner är inte den första att röka på här i världen, och inte heller de första att ha uppehåll. Effekterna av cannabis inklusive dess hypothermiska effekter är väl dokumenterade. :roll:

Förklara varför du inte kan tro att det finns andra anledningar till att du svettas än just abstinens.[/quote]

Såklart att det kan sänka kroppstemperaturen, det kan jag inte utala mig nåt om för jag vet faktiskt inte men jag vet att jag inte har nån virus och jag svettas inte på dagarna när jag e vaken.

Vad jag har förstått det som är att jag svettas på grund av att gifterna lämnar kroppen. När jag e 100% ren så kommer jag att sluta svettas också. Det är så jag har fattat det, återstår att se nu bara.

PapaiNoel: aa sista veckan rökte jag rent för att få en så stark avslutning på mitt smokesession som möjligt. Egentligen va jag påväg till amsterdam men det kom lite grejer ivägen så jag fick ta amsterdam till mig :)
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-24 15:32:04

Vad är det för gifter som du menar ska lämna kroppen?
Användarvisningsbild
friggs
Riskaka

Inlägg av friggs » 2008-05-24 16:55:41

[quote="REDDD"]Såklart att det kan sänka kroppstemperaturen, det kan jag inte utala mig nåt om för jag vet faktiskt inte men jag vet att jag inte har nån virus och jag svettas inte på dagarna när jag e vaken.

Vad jag har förstått det som är att jag svettas på grund av att gifterna lämnar kroppen. När jag e 100% ren så kommer jag att sluta svettas också. Det är så jag har fattat det, återstår att se nu bara.
[/quote]Det inte bara kan sänka kroppstemperaturen, det gör det. Och du har fel, du svettas inte pga av att några gifter lämnar kroppen, det är inte så kroppen fungerar. Du svettas för att hålla nere kroppstemperaturen, att gifter kan svettas ut då är en bonus men inte en orsak.

Den vanligaste orsaken till nattliga svettningar är precis som felicia skriver, att den omgivande temperaturen är för hög, antingen pga rumstemperaturen eller för att du använder för tjocka täcken eller lakan av konstmaterial. Men genetik kan också spela roll, du kan helt enkelt tillhöra dom som svettas mer på nätterna än andra. Därutöver spelar psyket stor roll, stress och ångest framkallar ofta psykosomatiska symptom såsom nattliga svettningar. Det är ju inte helt ovanligt att man svettas när man drömt en mardröm! Och slutligen har vi då fysiska sjukdomar av olika slag. Att man inte svettas på dagarna är ingen garanti för att man är infektions- eller virusfri.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-24 17:33:33

Mm fönstrett är öppet och jag sover inte med täcke längre men det med psyket kan faktiskt va en orsak, har ju vart lite mera stress på sista tiden faktiskt. Man kanske skulle uppsöka läkare :/ shiet har inte vart på sjukhus på 10år kanske hehe. Men så fort jag röker så har jag torra kuddar. Man kanske kan va det första i sverige som kan få lite medical marijuana utskrivet pga svettnignar under sömn haha ;)

PapaiNoel: haha jadu.. det finns väl en det olika grejer i marijuana som man får i sig när man röker :P är väl inte gifter för vissa men men alkohol ser man ju som en gift också tex..
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-24 18:08:51

Ja du REDD,du bör nog söka läkare.

Så ska du se att de kommer och bytar kuddar åt dig så får du det torrt och skönt.

Jag måste passa på att fråga, hur gjorde dom på polisstationen när dom tog blodprov på dig?

Föreslog ej polisen ett urinprov först?

Kollad dom dina ögon också med en pupill-mall?

Känner du dig "övervakad"?

Konstiga frågor kanske men blir en aningen konfunderad hur du blivit "behandlad"pga en drograttfylla.

@
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-24 18:55:35

Aa slutar det inte så får jag väl göra det :/

Såklart att dom ville att jag skulle lämna urinprov men hela grejen va ganska avslappnad från min sida och jag va ganska trevlig mot dom och skämta och så.
Vi va aldrig på polisstationen, va på ett sånt test-ställe där dom brukar ta in lodisar och misstänkta pundare kändes som en drive-in haha.

Först tog dom blodprov på mig sen skulle jag kissa men jag ville inte, så jag stod bara där och knep och sa till dom att jag inte kunde. Stod en manlig sjuksköterska brevid mig och en polis bakom. Så efter en stund sa jag att jag inte kunde kissa just nu och frågade om jag skulle testa lite senare men polisen sa att blodprov räckte. Han sa också att jag måste ha varit uttorkad på vätska med tanke på att dom stoppa mig precis efter träningen. Jag kunde inte göra annat än att hålla med haha :)

Han kollade min pupiller två gånger och antecka nåt men aldrig med nån mall.

Övervakad känner jag mig inte mer än vanligt. Jag e inte skriven där jag bor just nu så det är ganska chill.
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-24 21:04:39

[quote]PapaiNoel: haha jadu.. det finns väl en det olika grejer i marijuana som man får i sig när man röker är väl inte gifter för vissa men men alkohol ser man ju som en gift också tex..[/quote]

Ja, men skillnaden är ju att alkohol är ett gift. Man kan dö av alkohol. Det gör man inte av cannabis.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-25 10:53:33

men nån som vet varför de inte tvingar en till pisseprov när de vet att det inte syns i blodet så länge?

Är det för att många kan ha svårt att pissa framför andra och blodprov kan man ju hålla fast en o ta provet ändå?
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-25 13:04:48

Man kan vägra = man kan erkänna,man kan bli anhållen tills dess att du kan lämna urin eller avföring :roll: räligt men sant.

För att under tvång lämna urin lr liknande måste nog ett LVM/LVU till.

Annars blir man väll åtalad för just att man vägrar men har man en sjukdom som gör det svårt att lämna prover kan man få rätt i saken.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-25 19:14:57

[quote="Trisk3lon"]men nån som vet varför de inte tvingar en till pisseprov när de vet att det inte syns i blodet så länge?
[/quote]

Ja det har jag också undrat. Det fick mig nojjig också. Tänk om dom har några speciala labbtestare som ser droger i blodet en längre period.
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-25 19:17:28

[quote="PapaiNoel"][quote]PapaiNoel: haha jadu.. det finns väl en det olika grejer i marijuana som man får i sig när man röker är väl inte gifter för vissa men men alkohol ser man ju som en gift också tex..[/quote]

Ja, men skillnaden är ju att alkohol är ett gift. Man kan dö av alkohol. Det gör man inte av cannabis.[/quote]

Man kan nog dö av cannabis också men jag tror inte nån orkar röka i sig några kilo på en timme tex.:P
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-25 19:43:28

Nej man kan inte dö av Cb =

Du har andra saker att nojja över än labbtester.

Fmn är enligt mig värre än både polis och rättsväsende om jag hade varit du skulle jag bli lite uppmärksam runt omkring dig.

De ser dig som ett hot inte bara mot samhället utan mot deras barn och de drar sig inte för att ta till knep som gör det svårt att leva normalt.

Jag vill ju inte nojja upp dig i onödan men skulle kunna sätta en peng på att de håller lite extra koll på dig.

Och än en gång = går alldeles utmärkt att fyra på ett kg på en timme :wink:
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-25 22:52:42

Läget REDDD =

Ju mer jag tänker på din situation ju mer kommer jag på.

Varför i hela friden lämnade du prov till Fmn?du hade ju redan lämnat till polisen,är du inte myndig?
Eller kan det vara så att det bara är ett spel för galleriet.

Du ville ha synpunkter från folk här på Sc som har erfarenhet av blodprov och dyl.

Jag har varit med om det mesta men aldrig att jag frivilligt skulle lämna ett prov till efter det att jag redan lämnat ett till polis.

I synnerhet ej till Fmn,vad har dom för befogenheter när det gäller provtagning.

Du skrev att du lämnade "för din egen skull"hur menar du då?

Du får ursäkta mig men jag får inte ihop detta.

Torskar du inte på blodprovet så gör du det på urinprovet ju,därmed sitter ditt körkort löst och du kommer att få lämna fler prover.

Om det nu då handlar om b-körkort etc etc.
Användarvisningsbild
self
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av self » 2008-05-26 3:02:31

[quote="snabela"]Man kan vägra = man kan erkänna,man kan bli anhållen tills dess att du kan lämna urin eller avföring :roll: räligt men sant.

För att under tvång lämna urin lr liknande måste nog ett LVM/LVU till.

Annars blir man väll åtalad för just att man vägrar men har man en sjukdom som gör det svårt att lämna prover kan man få rätt i saken.[/quote]

Nu blev det lite väl många fel på samma ställe.

Enligt lagen får polisen hålla kvar dig 6 timmar för kroppsbesiktning och i särskilda fall ytterligare 6 timmar.

Varken anhållande, LVU eller LVM har någonting att göra med urin- eller blodprovtagning vid misstankar om narkotikabruk.

Du kan inte bli åtalad för att du vägrar lämna ett prov.

Källa: Rättegångsbalk 28 kap. 12 §
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-26 6:21:26

[quote="snabela"]Läget REDDD =

Ju mer jag tänker på din situation ju mer kommer jag på.

Varför i hela friden lämnade du prov till Fmn?du hade ju redan lämnat till polisen,är du inte myndig?
Eller kan det vara så att det bara är ett spel för galleriet.

Du ville ha synpunkter från folk här på Sc som har erfarenhet av blodprov och dyl.

Jag har varit med om det mesta men aldrig att jag frivilligt skulle lämna ett prov till efter det att jag redan lämnat ett till polis.

I synnerhet ej till Fmn,vad har dom för befogenheter när det gäller provtagning.

Du skrev att du lämnade "för din egen skull"hur menar du då?

Du får ursäkta mig men jag får inte ihop detta.

Torskar du inte på blodprovet så gör du det på urinprovet ju,därmed sitter ditt körkort löst och du kommer att få lämna fler prover.

Om det nu då handlar om b-körkort etc etc.[/quote]

Hehe Shieeet! Du va ju värre nervvrak än mig.. hehe :)

Med tanke på att det skulle ta 6 veckor till förhör och jag skulle få reda på blodresultat så ville jag testa mig för att veta och slippa undra.
Det är hur skönt ställe som helst tycker jag, 200kr för cannabistest och man får reda på svaret dagen efter. Jävligt anonymt också inga namn eller nånting. Bara 4 sista siffrorna(inga andra alltså) så att hon skulle veta vem hon prata med när man ringde dagen efter.

Mitt körkort har suttit löst i mer än 1,5 år nu. Anledning att jag slutade röka för 3 veckor sen nu är att jag ska in med ett intyg innan juli e slut :P Undrar om jag behöver in med det nu när dom har dragit in körkortet för fortkörning...
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-05-26 10:31:27

Vilka nerver :wink:

Nä allvarligt talat!Allt kommer att bli bra tror jag.

Jag tycker det verkar vara bra nu,alltså hela grejen börjar ju bli löjlig Fmn hit och Fmn dit,softa här och softa där,prover hit och dit.

Kommer nog att lösa sig.

Fridens Liljor!

Edit:Self<du har naturligtvis rätt :oops: jag tänkte lite galet och svaren var kanske mer frågor :?
Användarvisningsbild
reaper
Lieman
Kontakt:

Inlägg av reaper » 2008-07-02 9:34:31

Hey boys & girls!

Kom precis hem från förhör där jag fick reda på hur det gick på blodprovet!
Det va negativt! :)
Måste tillägga att jag pissade positivt dagen efter och en hel vecka efter jag lämnade blodprovet. Jag va nog mr.dirty minst 10 dagar efter. Och kallsvettningarna slutade runt där med också :)

Så för att sammanfatta:

VIVA LA BLODPROV!!! Får nog tillbaka mitt körkort om 3-4 veckor och det blir inte mer än 5tusen i böter :) istället för 1år och behöva ta om det :P weeehooo!
Jag tackar för mig!
Peace out!
Användarvisningsbild
Holken
Garderobssnille

Inlägg av Holken » 2008-07-03 11:35:08

[quote="PapaiNoel"]Jag håller med om det som redan skrivits om placeboabstinens (friggs) och eventuella effekter av utblandat plankhasch (JOF). Men jag tror också att dessa nämnda symptom kan komma sig av att folk blandar med tobak, som ju är starkt vanebildande. Kanske blir abstinensen efter tobak kraftigare när man röker tobak ofiltrerat i t.ex. joint, pipa eller bong, med djupa bloss osv.?! Ni som lider av dessa svåra abstinenssymptom, röker ni rent eller med tobak? Sedan jag slutade blanda med tobak så känner jag bara av dessa "abstinenssymptom" högst ett par dagar, som sagt.[/quote]

Eftersom jag röker mestadels hash (har inte blom plock just nu... och ja lovar er, INGEN säljer gräs i Karlstad heller :( )
så blir det att man meckar med tobak, har tyvärr inte vappe heller :( igen... men vart va vi..?
Jo!
så har jag jämfört med en inrökt mig på gräs, feta avtändningar, svetten dryper i kanske 2v, sömn probs som heter duga (skulle ja gå till vården o berätta om mina sömnproblem nu skulle dom däcka mig med elefant-Bdz)
Halv knackiga ågren attacker, kan liknas nästan som ett milt opiat avtändning (jo de har ja haft efter ett kraftigt lårbensbrott får man pain-killers som funkar :twisted: BRA)...
Så frågan e ju va som händer egentligen?
Nu börjar jag nojja lite Pappi- Så ja håller mig ifrån plank-kif ca 3v till skörde festen->Hos mig-> Ja ni kan komma :)

Pz
Tjoooooooooooo!
Skriv svar