En Funderare Från Tokuno!

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

tokuno
Garderobssnille

En Funderare Från Tokuno!

Inlägg av tokuno » 2008-05-08 23:25:09

Hojj SwajjCan.

Jag älskar och diskutera cannabis i allmänhet sålänge de inte går för långt. Bästa är med folk som inte är liberala, bara tycker de är skit och ska förklara varför. Jag röker inte mkt. Cirkus 1 gång i veckan om tillfälle ges.

Så de jag undrar. Folk ser endast de dåliga med cannabis. "Ah, du vet. Dendär psykosen vill man ju inte råka ut för." - "Röker man på så blir man tjock." - "Röker man cannabis så kan man inte sluta." - "En psykos kan sätta sig direkt och du blir ett socialfall." - "Jag garanterar dig att cannabis är en inkörningsport till tyngre droger."

NEJ, tycker Tokuno. Har hållt på till o från ett bra tag och aldrig provat nått annat av rädsla. Men de är inte de jag ska prata om nu.

Hur ligger de till egentligen är de jag vill veta. Kommer Tokuno sluta som ett socialfall på nått psykhem?! Känner ni att de är ett problem att ni röker?

Jag tror de mesta handlar om självdisiplin. (stava?)

Jag kan röka och kommer fortsätta med de tills jag själv känner att jag behöver sluta. Jag skadar ingen annan.

Vill citrera en liten del av en underbar låt.

Helt off - Bara för att jag smögar

Men folk dom hatar mig o snuten knasar mig
…bara för jag smögar
Dom bara jagar mig o vill ha tag i mig
…bara för jag smögar
Folk kategoriserar mig o tittar ner på mig
… bara för jag smögar
Blir huttad i en cell o kallad kriminell
…bara för jag smögar

I slutet så säger han även några välvalda ord.

Klart att jag har missat en tandläkartid eller 2. Kommit sent till jobbet. Sovit lite extra. Men de är rätt lugnt du, för världen kommer inte gå under. Jag menar, JAG MÅR I ALLA FALL BRA!

... BARA FÖR JAG SMÖGAR![b][/b]

Tack till Mod om ni låter denna va kvar.

Fred från Tokuno den store.
Användarvisningsbild
riddim
Nyfrälst och hög

Inlägg av riddim » 2008-05-09 0:58:37

Folk i allmänhet har en alldeles för trång syn och är sällan mottagliga för andra synvinklar. Därför pratar jag aldrig om det och har således heller inga diskussioner om det. Blir bäst så.

Här har du en länk som jag tycker har en bra inställning till cannabis.
https://www.swecan.org/modules.php?name ... ic&t=56840
Turn on. Tune in. Drop out.
Användarvisningsbild
atos
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av atos » 2008-05-09 1:42:26

Jag anser att folk som tycker att en individ inte har rätt att råda över sin egen kropp har en förvrängd människosyn. En människosyn som inte är allt för långt ifrån apartheid bara för att göra en absurd liknelse.
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-05-09 8:12:38

Jag har börjat jämföra allting i mitt liv med hur mänskligt det är.

Är det okej att inte låta en som MÅR BRA av att röka att få röka, om denne inte skadar någon annan? Självklart inte, eftersom då påtvingar man andra människor sin syn även om det inte spelar någon roll i ditt liv. Annat är det om vi diskteurar mördare eller våldtäksmän..

Och när man kollar på samhället som helhet är det mycket som är omänskligt. T.ex. att vi inte får följa våra passioner och inre drömmar...

jag håller med riddim och atos

Men för den som vill argumentera så kan man ju be folk att kolla www.legaliseracannabis.com och be de skaffa de 25 000kr om cannabis är bättre som en olaglig drog, för enligt faktan så skapas det mer problem för medelsvensson när drogen är olaglig, bara för att man gynnar svart marknad och kriminalitet.
Användarvisningsbild
riddim
Nyfrälst och hög

Inlägg av riddim » 2008-05-09 11:17:48

[quote="atos"]Jag anser att folk som tycker att en individ inte har rätt att råda över sin egen kropp har en förvrängd människosyn. En människosyn som inte är allt för långt ifrån apartheid bara för att göra en absurd liknelse.[/quote]

Du har ju rätt, men med modifikation.
Tar man det steget längre så tycker du alltså att heroin ska legaliseras och att det är upp till var och en att bruka det som man behagar? En annan viktig sak som jag inte riktigt tror du tänkte på är ju åldergränser. Minderåriga ska väl ändå inte få göra vad de vill med sina kroppar?

Jag tycker som du, att man faan ska få göra vad man vill med sin kropp men någonstans måste man väl ändå dra gränsen?
Cannabis anser jag vara en drog som har ytterst få bieffekter och skadeverkingar och brukar hellre cannabis framför alkohol, även om alkoholen har sina stunder.
En legalisering skulle funka, tror jag, men samtidigt måste vi ha det någorlunda uppstyrt. Precis som med den farliga drogen alkohol.
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-09 11:48:46

Vad som är mänskligt är högst subjektivt.
Användarvisningsbild
atos
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av atos » 2008-05-09 12:24:02

[quote="riddim"][quote="atos"]Jag anser att folk som tycker att en individ inte har rätt att råda över sin egen kropp har en förvrängd människosyn. En människosyn som inte är allt för långt ifrån apartheid bara för att göra en absurd liknelse.[/quote]

Du har ju rätt, men med modifikation.
Tar man det steget längre så tycker du alltså att heroin ska legaliseras och att det är upp till var och en att bruka det som man behagar? En annan viktig sak som jag inte riktigt tror du tänkte på är ju åldergränser. Minderåriga ska väl ändå inte få göra vad de vill med sina kroppar?
[/quote]

Det trodde jag var uppenbart. När det gäller underåriga är det helt förmyndarnas ansvar. Givetvis kan man lägga åldersgränser. Men vi alla vet hur dåligt sådana funkar. Däremot tror jag något som är legalt blir betydligt mindre attraktivt hos yngre. Sen är ju också spridningen av information viktig. Jag anser inte att någon under 18-20 ska röka eller dricka. Med undantag av midsommar eller nyårsafton, där jag anser det festligt nog att konsumera måttligt, men det är som sagt något som är upp till föräldrar.

Heroin, tjack, syra... you name it. Jag anser att det ska något som kan fås på laglig väg. Dock anser jag att heroin snarare borde var restriktivt till dem som har ett beroende. Heroin som substans tror jag inte många skulle testa, om det inte var under tryck från andra eller under influens av andra droger. Receptbelagt av läkare kanske skulle funka...
Användarvisningsbild
riddim
Nyfrälst och hög

Inlägg av riddim » 2008-05-09 15:58:33

Hur och vem bedömer vem som är beroende då? Det faller ju lite på sin egen orimlighet. Men missförstå mig inte med cannabis. Där ser jag gärna en legalisering.

Och för er som inte gjort det, se Vetenskapens Värld avsnitt 5.
Vetenskapens.Varld.2008.E05.SWEDiSH.PDTV.XviD-TELEFUNKEN

Där har forskare, vetenskapsmän, psykologer och allt vad det heter, tagit fram en lista på de 20 farligaste drogerna.

Gissa hur Cannabis placerades?
Användarvisningsbild
Cheba
Garderobssnille

Inlägg av Cheba » 2008-05-09 17:25:09

nått som är märkligt.. eller detta fenomen brukar ofta hända mej.

När jag dricker öl (eller nått annat alkoholhaltigt) blir jag värsta ganja-ambasadören ibland. ganska så lustigt och ganska så motsägelsfullt :)
Användarvisningsbild
riddim
Nyfrälst och hög

Inlägg av riddim » 2008-05-09 18:17:40

Haha. Jag vet vad du menar. Men jag biter mig i läppen så hårt jag bara kan i dessa situationer.
Men ibland är det svårt att inte argumentera för sin sak om man möter en trött människa med trång syn... :)
Användarvisningsbild
atos
Gräsfläckar på knäna

Inlägg av atos » 2008-05-09 19:43:11

Hur långt är ett snöre. Det får man utröna.. jag tror iaf det ligger långt bort, så menlöst att bygga upp ett system nu.
Användarvisningsbild
riddim
Nyfrälst och hög

Inlägg av riddim » 2008-05-09 19:53:11

Haha. När lång kan en ring vara?

Väl talat.
Skriv svar