Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen cannabis och muskelbyggning? Reply To: cannabis och muskelbyggning?

  • popanonikok

    Member
    2010-12-31 at 00:07

    @Doktor_Knark wrote:

    Man vill inte stoppa i sig massor av grejer som gynnar förbränning när man vill bygga upp muskler, man vill att katabolismen är ett minimum. Konstant och högt blodsocker osv. Koffein = Svajjigt blodsocker, ökad förbränning alltså icke-anabolism. Tobak = Ökad förbränning, sammandragna blodkärl pga av nikotinet, inget av dessa finns i cannabis, plus, när jag röker blir det nästan 20 cigg om dagen, men aldrig 20 jollar. Cannabis effekt på konditionen är inte ens i närheten den negativa effekten hos nikotin, de enda effekterna på konditionen är kolmonoxiden och det är akutförgiftning, alltså går det över på bara en liten stund.

    Jag rekommenderar att du tränar och röker tobak (om du röker tobak, börja för guds skull inte för träningens skull). Träna tills du når en platå, då slutar du röka. Det är som höghöjdsträning, man kommer få märkbara resultatförbättringar, som taggar en att inte börja igen. (Slutar man innan man når platån så är risken att man inte märker något.)

    Men inga problem att ha god kondition och röka tobak, det har jag haft. Inte just nu dock, nere i en period då träning och sådant fått stå åt sidan, men det börjar bli dags att komma i form till beach 2011. :)

    Okej, ja du verkar ju helt klart kunna det där bättre. Frågade mer för att jag var nyfiken. ;)

    Men det låter väldigt väldigt seriös om man satsar på den nivån, typ tävlingsnivå. Jag tränar endast för att hålla mig i form och hålla mig biffig, då gör det väl inget om jag använder dessa PWOs?