En argumentationsdatabas

Boom shiva!

Moderator: Powerpuffgirl

Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

En argumentationsdatabas

Inlägg av anybodysmoker » 2008-05-03 16:34:23

Jag är övertygad om att jag kan prata omkull snutarna, men bara om jag får ta det lugnt, och inte vara stressad, avslappnad helt enkelt. Jag lär ju knappas få röka på, men om vi skapar en argumentationsdatabas så kan vi lära oss att förklara saker och ting på ett medmänskligt sätt för de stackars förvirrade statsanställda :).

Så vi låtsas att jag åker fast och ställs till svar, jag har aldrig åkt fast, så vad händer, vad kan jag förvänta mig för scenario. Ge mig något att svara på så jag kan starta en diskussion med poliserna.

Vi får anta att de tänker argumentera med mig utan våld, och att jag får svara, och att de alltid är kritiska och inte skäller. (Sen om de gör så i verkligheten innebär det att de inte är mänskliga nog att värna om vår frihet att sprida kärlek).

Jag vill påstå att staten skapar MER negativa effekter när cannabis är olagligt och man inte får konsumera det. Så argumentationen går ut på att ha starka bevis mot hur samhällets pengar kan gå till bättre nytta..

Detta som material kan man sedan använda till att skapa opinon och senare en legalisering. Så ska vi starta en argumentationsdatabas?
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-03 16:55:57

Om du tror att vi kan legalisera cannabis genom att argumentera med poliser, så är du nog bra pårökt...
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-05-03 17:43:57

[quote="PapaiNoel"]Om du tror att vi kan legalisera cannabis genom att argumentera med poliser, så är du nog bra pårökt...[/quote]

Du missar poängen. Att bygga upp med argument så kan man i debatter prata omkull motsidan så de mer eller mindre skämmer ut sig om de inte inser att de inte har något vettigt att säga. Det var så jag tänkte.

Jag tror knappast en arguementation med en polis leder till att cannabis legaliseras, men om alla gör det och det börjar bli allmänt känt att cannabis kanske inte är så farligt, och att man pissar iväg skattepengar :).

Think positive man!
- anybodysmoker
Användarvisningsbild
PapaiNoel
Tomtenisse

Inlägg av PapaiNoel » 2008-05-03 21:12:41

Jo, jag förstår din poäng, men jag tror tyvärr inte på det ändå. Att jag inte tror på din tanke betyder inte att jag inte tänker positivt, men i det här fallet räcker det inte med att snacka omkull poliser och tänka positivt. De flesta poliser orkar nog inte ens lyssna på "såna som oss", utan de tänker bara att vi är inrökta knarkliberaler osv. osv.
Gin
Shôgun

Inlägg av Gin » 2008-05-03 22:24:48

Av den information jag fått i ämnet genom vänner och andra blir det fyllecell och annat gott om man käftar med Poliser. De är ingen debattvillig klubb.
Användarvisningsbild
anybodysmoker
Ganjaman

Inlägg av anybodysmoker » 2008-05-04 11:37:34

[quote="Gin"]Av den information jag fått i ämnet genom vänner och andra blir det fyllecell och annat gott om man käftar med Poliser. De är ingen debattvillig klubb.[/quote]

Hemskt att man utnjyttjar sin "makt" på det viset..

Men jag ska utveckla vad jag hade för idé till något som kan bli en argumenationsdatabas, men just nu känns det itne som vi går framåt :) Min mening var inte att faktsikt argumentera, utan bygga upp tänkbara arugmentationer så man kanske kan göra en sammanställning och visa folk hur idiotiskt systemet är som förnedrar mänskliga individer genom att ta till makt när de inte kan vinna en argumenation.

Och vad bygger vi då våra lagar på? Ska vi vara slavar? jag trodde vi kommit förbi det? :)
Herr J
Ganjaman

Inlägg av Herr J » 2008-05-04 14:30:44

Vi är slavar och enda sättet att slippa det är genom politiskt inflytande.
Skriv svar